2021-06-11, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenryBendix
Håller med om allt du skriver. SD har för övrigt redan börjat prata om återvandring. När SD och förmodligen även M radikaliseras så behövs inte AfS. Struntpartiet AfS på 0,2% kommer därför att raderas ut redan 2022.
Kommer aldrig att hända. SD är ett anti-nationalistiskt globalistparti som eftersträvar ett mångkulturellt (=monokulturellt islamistiskt) Sverige, om du ringer och frågar dem. Om man är för EU så är man för öppna gränser och för fortsatt ökning av världshistoriens största invandring.

Folk sitter bara och ljuger för sig själva om att SD skulle vara den totala motsatsen till vad de verkligen är. De är för rädda och för fega för att helt enkelt ta reda på vad SD själva säger att de står för och vilka beslut de verkligen fattar i riksdag (som Agenda2030 och coronafullmakt till Stefan Löfvén) och hur SD dömer i domstolarna (avslår åklagarens yrkan om att utvisa en utlänning som våldtagit barn).

Och häromdan sade Ulf Kristersson och Ebba Busch återigen mycket tydligt att M och KD aldrig någonsin kommer att samarbeta med SD på något sätt. SDs "strategi" (att hålla käften, ge upp alla kärnfrågor och grundlöst bara hoppas på att alla andra partier magiskt ska bli motsatsen till vad de är) är ett katastrofalt totalfiasko. Detta vet vi nu efter över 10 riksdagsår med SD, de står inte kvar på ruta noll, de har backat till ruta minus hundra. Om SD fick egen majoritet så skulle de inte förändra någonting överhuvudtaget. SDare blir politiker bara för att de saknar meriter att få något verkligt arbete, och ser en chans att tjäna pengar på skattebetalarnas bekostnad. Vi såg samma sak med Ny Demokrati 1991.
Citera
2021-06-11, 14:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
Var är denna ”radikalisering” hos SD menar du...? 😂

Och du menar att M skulle göra...ja, vadå? Utesluta Reinfeldt? 🤣

Danska sossar är mer radikala än SD. Det är verkligheten.

Citat:
Ursprungligen postat av BusyGuy
Kommer aldrig att hända. SD är ett anti-nationalistiskt globalistparti som eftersträvar ett mångkulturellt (=monokulturellt islamistiskt) Sverige, om du ringer och frågar dem. Om man är för EU så är man för öppna gränser och för fortsatt ökning av världshistoriens största invandring.

Folk sitter bara och ljuger för sig själva om att SD skulle vara den totala motsatsen till vad de verkligen är. De är för rädda och för fega för att helt enkelt ta reda på vad SD själva säger att de står för och vilka beslut de verkligen fattar i riksdag (som Agenda2030 och coronafullmakt till Stefan Löfvén) och hur SD dömer i domstolarna (avslår åklagarens yrkan om att utvisa en utlänning som våldtagit barn).

Och häromdan sade Ulf Kristersson och Ebba Busch återigen mycket tydligt att M och KD aldrig någonsin kommer att samarbeta med SD på något sätt. SDs "strategi" (att hålla käften, ge upp alla kärnfrågor och grundlöst bara hoppas på att alla andra partier magiskt ska bli motsatsen till vad de är) är ett katastrofalt totalfiasko. Detta vet vi nu efter över 10 riksdagsår med SD, de står inte kvar på ruta noll, de har backat till ruta minus hundra. Om SD fick egen majoritet så skulle de inte förändra någonting överhuvudtaget. SDare blir politiker bara för att de saknar meriter att få något verkligt arbete, och ser en chans att tjäna pengar på skattebetalarnas bekostnad. Vi såg samma sak med Ny Demokrati 1991.

SD vill ha flyktingläger i Danmark. Danska (S) är alltså inte radikalare än SD:

https://www.expressen.se/nyheter/jimmie-akesson-vill-ha-flyktinglager-i-afrika/

BusyGuy: Källa på att Ulf Kristersson och Ebba Busch häromdagen mycket tydligt sade att M och KD aldrig någonsin kommer att samarbeta med SD på något sätt? Har mycket svårt för att tro att de sagt detta.
Citera
2021-06-11, 18:42
Medlem
Citat:
(Det finns inte en enda flykting i Sverige. Sverige är ett av världens mest flyktingfria länder. Jag använder nedan globalist-islamisternas förljugna propagandaterminologi bara för att åtminstone någon neuron i deras cellhärva ska få en chans att reagera)

Ska Sverige ha flyktingläger?
Ska Sverige ha flyktingläger i Danmark???
Danskarna vill ju inte ha flyktingläger i Danmark!

Vad är det för hål i hela huvet där, liksom? Gissa en gång, brukar jag föreslå, men i ditt fall är det meningslöst.
Citat:
BusyGuy: Källa på att Ulf Kristersson och Ebba Busch häromdagen mycket tydligt sade att M och KD aldrig någonsin kommer att samarbeta med SD på något sätt? Har mycket svårt för att tro att de sagt detta
.
Det är ju det här då. Trots att Jimmie fått fika med Ebba en gång för några år sedan:
https://www.svenskamorgonbladet.se/2021/06/07/kristersson-och-ebba-vill-regera-utan-sd/

Sen har vi ju det där med ALLT som ALLA kristdemokrater och ALLA moderater ALLTID har gjort och sagt angående SD under hela sina liv.

Att ljuga för sig själv att:
"- Nu plötsligt oförklarligt kommer alla borgare, världshistoriens dummaste väljare, att 'bli bra'"

Är exakt lika dumt som att ljuga för sig själv att:
"- Nu plötsligt oförklarligt kommer alla muslimer att 'bli svenskar'"

Det är tragiskt, och dödligt, att du själv har valt att ersätta den hjärna Gud gav dig, med ett enda hål.
Citera
2021-06-11, 19:05
Avslutad
Citat:

https://www.expressen.se/nyheter/jimmie-akesson-vill-ha-flyktinglager-i-afrika/

BusyGuy: Källa på att Ulf Kristersson och Ebba Busch häromdagen mycket tydligt sade att M och KD aldrig någonsin kommer att samarbeta med SD på något sätt? Har mycket svårt för att tro att de sagt detta.

Citat:
(Det finns inte en enda flykting i Sverige. Sverige är ett av världens mest flyktingfria länder. Jag använder nedan globalist-islamisternas förljugna propagandaterminologi bara för att åtminstone någon neuron i deras cellhärva ska få en chans att reagera)

Ska Sverige ha flyktingläger?
Ska Sverige ha flyktingläger i Danmark???
Danskarna vill ju inte ha flyktingläger i Danmark!

Vad är det för hål i hela huvet där, liksom? Gissa en gång, brukar jag föreslå, men i ditt fall är det meningslöst.
.
Det är ju det här då. Trots att Jimmie fått fika med Ebba en gång för några år sedan:
https://www.svenskamorgonbladet.se/2021/06/07/kristersson-och-ebba-vill-regera-utan-sd/

Sen har vi ju det där med ALLT som ALLA kristdemokrater och ALLA moderater ALLTID har gjort och sagt angående SD under hela sina liv.

Att ljuga för sig själv att:
"- Nu plötsligt oförklarligt kommer alla borgare, världshistoriens dummaste väljare, att 'bli bra'"

Är exakt lika dumt som att ljuga för sig själv att:
"- Nu plötsligt oförklarligt kommer alla muslimer att 'bli svenskar'"

Det är tragiskt, och dödligt, att du själv har valt att ersätta den hjärna Gud gav dig, med ett enda hål.

Då kan vi konstatera att du alltså inte hade någon källa på att Kristersson och Busch sagt att de aldrig kommer att samarbeta med SD, utan att det var en lögn. M och KD har ganska länge nu sagt att de inte tänker bilda regering med SD, men att de kan samarbeta med SD i frågor där de kommer överens.
Citera
2021-06-11, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
SD mörkar inga frågor, vi bara fokuserar på det som är viktigast, mest fruktsamt, etc.
"Fruktbart" heter det på svenska. Men det kanske är ett främmande språk för dig som är globalist och för s.k. "mångkultur".

Hur fruktbart har det varit, ifall du utvärderar samhällsutvecklingen under det årtionde som SD suttit i Riksdagis?
Jag vill ärligt förstå vad faen du försöker mena, för you make no sense.

Citat:
Som ditt exempel med att SD lyft "nettoåtervandring"
Lejonborg (Liberalernas partiledare) "lyfte" språkkrav för medborgarskap inför valet 2008. Hur gick det med det? DET är det koncept som PKs falska låtsasopposition i form av SD "lyfter". Vi vet hur det går med det. Vi har sett hur det har gått med det. Vi har facit i hand nu efter fiasko-katastrofen. SD har systematiskt sett till att förbruka all form av trovärdighet och hopp om att någonsin få något inflytande, än mindre att ett sådant inflytande hade löst något samhällsproblem överhuvudtaget.

Kan du beskriva någonting som SD skulle kunna göra som skulle kunna få dig att förlora allt förtroende för dem? Eller är du bara en parasitlakej som liksom i DDR sjunger "Die Partei, die Partei, die hat immer recht" samtidigt som du psykopatiskt totalt skiter i att utvärdera de redan redovisade konsekvenserna av deras låtsasstrategi?

Efter SDs årtiondelånga totala misslyckande ,med noll och intet resultat uppnått genom att fika med Ebba, så KANSKE det är dags att överväga en annan strategi. Vad tycker du om det, eller är det för jobbigt för dig att börja tänka på verkligheten?
Citera
2021-06-11, 19:26
Medlem
Citat:
Då kan vi konstatera att du alltså inte hade någon källa på att Kristersson och Busch sagt att de aldrig kommer att samarbeta med SD, utan att det var en lögn. M och KD har ganska länge nu sagt att de inte tänker bilda regering med SD, men att de kan samarbeta med SD i frågor där de kommer överens.
Jag ska inte redogöra för m in uppskattning av din intelligens och bildning, för resultatet kan omöjligen uppfattas som någonting annat än extremt förolämpande.

https://www.di.se/nyheter/kristersson-slapper-inte-in-sd- i-en-regering-jag-och-ebba-vet-att-vi-kan-regera-tillsammans/

Ulf Kristersson, han som regerade med världshistoriens största invandring och utsåg Dan Eliasson till generaldirektör, SDs statsministerkandidat, som hela sitt liv fanatiskt har hetsat på för snabbare islamisering, förblir konsekvent och ärlig:
”Vi vill inte regera med Sverigedemokraterna."
”Nej, vi tänker inte ha Sverigedemokraterna i regeringen."

Vad är det du låtsas inte förstå med det uttalandet 5/6 2021? Har du språkkunskaper på godkänd SFI-nivå, eller vad är problemet?? Är du en fanatisk verklighetsförnekare som ägnar all din tid åt att ljuga för dig själv? För sååå totalt dum i huvet vill jag inte tro att du är att du på riktigt tror att du kan lura en enda tänkande människa med dina för alla helt uppenbar lögner om att SD någonsin kommer att uträtta någonting överhuvudtaget. Så det är nånting fel med kopplingen där, som bilmekanikern sade.
Citera
2021-06-11, 20:09
Avslutad
Citat:
Jag ska inte redogöra för m in uppskattning av din intelligens och bildning, för resultatet kan omöjligen uppfattas som någonting annat än extremt förolämpande.

https://www.di.se/nyheter/kristersson-slapper-inte-in-sd- i-en-regering-jag-och-ebba-vet-att-vi-kan-regera-tillsammans/

Ulf Kristersson, han som regerade med världshistoriens största invandring och utsåg Dan Eliasson till generaldirektör, SDs statsministerkandidat, som hela sitt liv fanatiskt har hetsat på för snabbare islamisering, förblir konsekvent och ärlig:
”Vi vill inte regera med Sverigedemokraterna."
”Nej, vi tänker inte ha Sverigedemokraterna i regeringen."

Vad är det du låtsas inte förstå med det uttalandet 5/6 2021? Har du språkkunskaper på godkänd SFI-nivå, eller vad är problemet?? Är du en fanatisk verklighetsförnekare som ägnar all din tid åt att ljuga för dig själv? För sååå totalt dum i huvet vill jag inte tro att du är att du på riktigt tror att du kan lura en enda tänkande människa med dina för alla helt uppenbar lögner om att SD någonsin kommer att uträtta någonting överhuvudtaget. Så det är nånting fel med kopplingen där, som bilmekanikern sade.

SD har tvingat borgerligheten att byta kurs i migrationsfrågan. Inte en dålig bedrift.

Vad har AfS lyckats med förutom att skaffa sig ett storslaget stöd på 0,3%?
Senast redigerad av HenryBendix 2021-06-11 kl. 20:22.
Citera
2021-06-11, 22:01
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
SD har tvingat borgerligheten att byta kurs i migrationsfrågan. Inte en dålig bedrift.

...och där gick liksom botten ur dig.

🙂
Citera
2021-06-11, 22:33
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
"Fruktbart" heter det på svenska. Men det kanske är ett främmande språk för dig som är globalist och för s.k. "mångkultur".

Hur fruktbart har det varit, ifall du utvärderar samhällsutvecklingen under det årtionde som SD suttit i Riksdagis?
Jag vill ärligt förstå vad faen du försöker mena, för you make no sense.

Lejonborg (Liberalernas partiledare) "lyfte" språkkrav för medborgarskap inför valet 2008. Hur gick det med det? DET är det koncept som PKs falska låtsasopposition i form av SD "lyfter". Vi vet hur det går med det. Vi har sett hur det har gått med det. Vi har facit i hand nu efter fiasko-katastrofen. SD har systematiskt sett till att förbruka all form av trovärdighet och hopp om att någonsin få något inflytande, än mindre att ett sådant inflytande hade löst något samhällsproblem överhuvudtaget.

Kan du beskriva någonting som SD skulle kunna göra som skulle kunna få dig att förlora allt förtroende för dem? Eller är du bara en parasitlakej som liksom i DDR sjunger "Die Partei, die Partei, die hat immer recht" samtidigt som du psykopatiskt totalt skiter i att utvärdera de redan redovisade konsekvenserna av deras låtsasstrategi?

Efter SDs årtiondelånga totala misslyckande ,med noll och intet resultat uppnått genom att fika med Ebba, så KANSKE det är dags att överväga en annan strategi. Vad tycker du om det, eller är det för jobbigt för dig att börja tänka på verkligheten?

Svenska, liksom andra språk, har synonymer. Bara för att en enskild idiot som du inbillar sig något så betyder ingenting objektivt. "Sverige är .. ett godt och frucktsampt landh", sa men redan 1559. Men många rikssvenskar är lika illitterata som du.
https://www.saob.se/artikel/?unik=F_1539-0113.3iYa&pz=3

Du är ett typexempel på varför AfS inte lyfter. En sekterist som pysslar med hårklyverier.
Citera
2021-06-11, 22:38
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
SD har tvingat borgerligheten att byta kurs i migrationsfrågan. Inte en dålig bedrift. Vad har AfS lyckats med förutom att skaffa sig ett storslaget stöd på 0,3%?

0,2 %. Och så har de satt judenäsor i tunnelbanan.
Citera
2021-06-12, 12:36
Medlem
Citat:
Jahaaa!?
Då ger jag upp, jag låter dig skryta och blända mig med den lista över borgerlig lagstiftning de senaste 10 åren som visar att de har "bytt kurs" i migrationspolitiken. Jag har nämligen aldrig någonsin hört talas om någonting som antyder att det skulle vara så. Jag ser fram emot att bli uppläxad av dig. Så sätt igång, radda upp bevisen!

Citat:
De har gjort återvandring till ett tänkt koncept. De är det ENDA partiet som är EU-kritiker och ger därmed Sveriges väljare ett demokratiskt alternativ att rösta nej till EU.

Hur ska SD-globalisterna förändra EU inifrån med sina 0.4% i Bryssel? Vad har de åstadkommit där under alla år? Varför bojkottar SD alla EU-kritiker och invandringskritiker i Europa, medan de fjäskar ohämmat för världshistoriens mest fanatiska massinvandringspartier M och KD i Stockholm? Jämför med vad Nigel Farage (numera svartlistad av SD) ensam åstadkom med sin plats i EU-parlamentet! För att han bildade opinion, det är det enda man kan göra som oppositionell. Men SD gör inte det, därför förblir SD helt resultatlöst årtionde efter årtionde.
Citera
2021-06-12, 14:28
Medlem
BorkaOdalmans avatar
Jag har en fråga till alla er som håller till i tråden och som har plus-medlemskap på nyheteridag.

I senaste opinionsundersökningen hos Sentio så hade övriga partier vuxit någon procentenhet sedan den senaste mätningen. Övriga partier landade på 3.4% vill jag minnas.

Jag va inne och kollade i SD-opinionsundersökningstråden och där framgick det inte vilka av de övriga partierna som hade ökat.

Är det någon med plus-medlemskap som kan kolla om det finns någon siffra på AfS i följande artiklar från Sentio-mätningen? https://nyheteridag.se/plus/kraftgang-for-m-nar-l-okar-i-sentios-majmatning/ och https://nyheteridag.se/plus/sd-okar-mest-av-alla-i-sentio-for-maj-manad/ Mätningen släpptes den 31:e Maj.

Min magkänsla säger mig att AfS går framåt i opinionen för medlemsantalet och aktivismen har ökat varje år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in