2021-06-07, 15:57
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PresidentBahama
Värmland
Trenden är bruten - coronafallen ökar igen
https://sverigesradio.se/artikel/trenden-ar-bruten-coronafallen-okar-igen

Folk måste sluta okynnestesta sig annars upphör aldrig cirkusen.
Citera
2021-06-07, 16:05
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Jo, men regeringar och myndigheter i minst 100 länder har troligen helt andra intressen.
Jo jag är inte helt säker på att de vill sitt folks bästa i alla lägen.

Citat:
D-vitamin kan med viss sannolikhet skydda mot svårt sjukdomsförlopp vid covid-19 skriver en pensionerad psykiater.
Forskningsläget är på nivån att D-vitamin kanske hjälper.
Det intressanta är ointresset för forskning på vitamin D. Det är nog lite för billigt...

Citat:
Är verkligen det ditt svar på hur kontrollgruppen såg ut?
Jag vet inte. Det finns en del studier om du använder google.

Citat:
Om alla, även de som överlevde, hade låga D-vitaminnivåer så säger just detta inte ett dugg.
Det är bara ett märkligt sammanträffande?

Citat:
Nästan, en pensionerad psykiater.
Det finns fler som propagerar för d-vitamin.

Citat:
Bra, då är vi överens om att D-vitamin inte är lösningen.

Bättre kost är en lösning. Och genom bra kost får man ofta i sig mer än tillräckligt med vitamin D.

DVS fet fisk, mejeriprodukter och kött. Ej vegankost som tyvärr allt fler börja åta i tron att det är nyttigt. Inte undra på att det blir jobbigt med covid.
Citera
2021-06-07, 16:05
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PresidentBahama
Värmland
"Trenden är bruten - coronafallen ökar igen"
https://sverigesradio.se/artikel/trenden-ar-bruten-coronafallen-okar-igen

Dock kan man väl anta att det där också är påverkat av datorhaveriet hos FHM, så att en del vecka 21-fall hamnade i vecka 22.

De testar säkert mer... Så var det förra året också. Man testade överdrivet mycket och hittade många fall men knappt någon hamnade på IVA, för viruset fanns bara på pappret. PCR test är en stor scam.
Citera
2021-06-07, 16:07
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Ändå används det inte? Vem skyller vi på?
A. Judarna
B. Big Pharma
C. Anders Borg
D. Ingen, läkarkåren har helt enkelt inte läst inläggen på Flashback.

Du har ju missat att det faktiskt används. Faktiskt i ett par länder i EU dessutom. Inte helt ovanligt i USA heller.

Du kanske kan förklara varför du är så konspiratoriskt lagd?
Citera
2021-06-07, 16:09
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Jag är inte en av dessa.

Dock tror jag inte på en världsomspännande konspiration med läkemedelsbolagen vid rodret. Sorry!
Det finns väldigt mycket mäktigare människor än några läkemedelsbolag. Som för övrigt är börsnoterade..

Anledningen till att det inte uppmärksammas mer är såklart bara hypoteser. Det intressant är dock att det finns över 500 forskare som producerat positiva studier och jag tror ju inte att alla dessa konspirerat för att producerat positiva rapporter.
Citera
2021-06-07, 16:13
Medlem
vinlands avatar
Citat:
Nej!
Jag gör inte bort mig själv för att jag inte tillhör konspirationsgardet i tråden.

Vakna upp för i helvete, och sluta lägg era egna pussel.
Ni tror ju att ni sitter på kunskap större än alla länders expertmyndigheter.

Eftersom du skryter över att ha vänner i läkemedelsbranschen i denna tråd i ett annat inlägg kan vi avföra dig som seriös i detta ämne, speciellt på det sätt som du angriper andra.
Citera
2021-06-07, 16:13
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Bra att det görs tillförlitlig forskning med kontrollgrupper etc.

Även om studien är liten visar den att mild covid-19 kan få ett kortare förlopp mha. Ivermectin vilket är bra eftersom smittspridningen då minskar.

Det var en hel del begränsningar i urvalet.
Ganska låg ålder, 50 % av gruppen är mellan 20 och 35 år gamla och 50 % är mellan 35 och 71 år gamla.
Högriskpatienter uteslöts.

Författarnas egna ord håller jag med om.
Det behövs mera forskning!
The strength of our study was its double-blind structure with more substantial outcomes such as Ct values and culture viability where the laboratory personnel did not have any information concerning the patients’ assignment. In conclusion, our study strongly supports the notion that ivermectin has anti-SARS-CoV-2 activity. If used at the early stage of disease onset, it may shorten the isolation time and reduce transmission. Further studies are needed to test its ability to prevent clinical deterioration for high-risk groups and to examine its potential as a prophylactic drug. Vaccines are now starting to become available, but it will take years before they are distributed worldwide. As this drug may also reduce mortality, urgent intervention with further well-designed studies are needed.

Remdesivir har betyligt mindre forskning bakom sig med mycket lägre evidens. Ändå används och rekommenderas Remdesivir?

Så för vissa preparat behövs i princip ingen evidens medan det för andra krävs extrema mängder.

Oberoende grupper som den här tex har ju granskat evidensen

https://bird-group.org/
Citera
2021-06-07, 16:24
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Kanske för att de har äkta data från verkligheten och inte några fantasifoster från konspirationsforum.

När foliehattar på Flashback börjar berätta om Indiens makalösa framgångar med Ivermektin, samtidigt som Indien själva inte presenterar något sådant förstår man att något inte stämmer med historierna på Flashback.
Det är ju samma folk som tror att man helt kan stoppa pandemin med D-vitamin, och att cancer botas med kolloidalt silver..

Det är du som är foliehatten här som förnekar medicin din medicinförnekare.

Du bör läsa på lite din foliehatt: https://covid19criticalcare.com/sv/ivermektin-i-covid-19/
Senast redigerad av okok1 2021-06-07 kl. 16:32.
Citera
2021-06-07, 16:27
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinland
Finns i tråden-använd sökmotorn-jag samlar inte på länkar/undersökningar.
Sen på samma sida hade ju Quwerty just länkat om Remdesiver, så varför frågar du då efter källor när det redan angetts på samma sida:
Därför att de källor som länkats till är folihattssidor med noll trovärdighet. Jag vill se vetenskapliga länkar inte YT eller Birchute.
Citera
2021-06-07, 16:38
Medlem
Haddock93s avatar
https://www.dailymail.co.uk/news/article-9658851/Genome-sequencing-certainly-proves-COVID-deliberately-lab-experts-claim.html

'Rare' genome sequencing almost certainly proves Covid WAS deliberately made in a Chinese lab before it leaked to the world: Another expert study makes bombshell claim

Om ni frågar mig så tycker jag inte längre teorin om att pandemin skapats i ett labb ska ligga under alternativa teorier om covid-19.

Om man går utifrån forskning då. Men det är vi som är foliehattar.

🤷🏻‍♂️

Jag ser det som mer uppenbart än någonsin att forskning används för att styra en politisk agenda av eliten. Forskning är något folk sväljer enkelt utan att ifrågasätta. Bra att det kommer forskning nu som kontrar narrativet.

Skulle vara intressant att se bankkontona från de experter och forskare som hävdade att det var omöjligt att pandemin kom från ett labb nu.
Senast redigerad av Haddock93 2021-06-07 kl. 16:43.
Citera
2021-06-07, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
https://www.dailymail.co.uk/news/article-9658235/Chinese-scientist-filed-patent-COVID-vaccine-virus-declared-global-pandemic.html

Chinese military scientist 'filed a patent for a COVID-19 vaccine BEFORE the virus was declared a global pandemic and worked closely with 'bat woman' at Wuhan institute'

Åh vilket lustigt sammanträffande.

Nothing to see here.. please move along.

Det gick anmärkningsvärt snabbt att få fram vaccinen. Bra affärsmodell, skapa vaccin och virus samtidigt. Det är mycket som är väldigt märkligt med denna pandemi.
Citera
2021-06-07, 16:55
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Du har ju missat att det faktiskt används. Faktiskt i ett par länder i EU dessutom. Inte helt ovanligt i USA heller.

Du kanske kan förklara varför du är så konspiratoriskt lagd?

Tror du också att det är C.?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in