2021-06-07, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porky123
bmi är ett uruselt mått på övervikt, när jag tränade så hade jag bmi över 30 och var långt ifrån överviktig i fettmängd

Det är uselt för de 5% som gymmar mycket styrka. För övriga är drt ett utmärkt mått.
Citera
2021-06-07, 14:35
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Tror du på det här själv eller? Trångboddheten är ett facit på invandringen. Att viruset främst spridits i invandrarmiljöer är också ett facit på en annorlunda kulturell inställning till viruset där folk träffas över generationsgränserna trots pandemin. Samtliga nordiska länder har problem med smittspridningen i invandrartäta områden, men i Sverige är det på en betydligt högre nivå.

Nu är det dags att dra diskussionen om befolkningstäthet för 112:e gången...
Citera
2021-06-07, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
Det är uselt för de 5% som gymmar mycket styrka. För övriga är drt ett utmärkt mått.

kan inte hålla med riktigt.. man ska mäta fett% inte generalisera alla, alla har inte samma uppbyggnad...
men visst kan du inte se kuken för magen kanske det är dags att fundera lite
Citera
2021-06-07, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porky123
kan inte hålla med riktigt.. man ska mäta fett% inte generalisera alla, alla har inte samma uppbyggnad...
men visst kan du inte se kuken för magen kanske det är dags att fundera lite

Jag håller nog med föregående talare.

För 90-95% av befolkningen är det ett utmärkt sätt att enkelt mäta om man är normalviktig, överviktig, fet osv.
Citera
2021-06-07, 14:48
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notmyguru
Det där med att vistas utomhus är väl kanske något av en klassfråga.
Motionsspåren i mitt område har väl aldrig använts i sådan utsträckning som under pandemin. Bor i ett område med väldigt hög andel "jobba hemifrån-människor" och de är ute och motionerar och tankar frisk luft som om själva livet hängde på det. För att inte tala om antalet pandemihundar som tillkommit. Vi pratar om ett 10-tal valpar bara i närområdet!

Det är klart att det är så. Tittar man på vilka områden som är särskilt utsatta i pandemin är det solklart att det är en klassfråga.
Citera
2021-06-07, 14:49
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Precis så är det!
Jag önskar väl också att det kommer fram en dundermedicin som plötsligt löser alla problem med covid-19. Gärna i tablettform också.

Som jag skrivit tidigare hade jag en person nära med en dålig diagnos i en helt annan sjukdom.
Personen började läsa på sidor likt dessa med Ivermektin. (Jag känner igen sättet det framställs)
Blev helt insnöad och slutade ta emot behandling från vården.

Personen i fråga springer inte direkt runt längre för att uttrycka sig milt..

Därför är jag väldigt tveksam till allt detta snack om Ivermektin.
Framförallt när argumentationen gällande varför inte alla länder använder det är att det ligger en konspiration bakom.

Jag har ganska god insyn i hur företagsvärlden fungerar med flertalet vänner ganska högt upp i ett antal läkemedelsbolag. (Både sådana som tillverkar vaccin mot covid-19, och inte)
Jag kan säga med säkerhet att det inte existerar någon sådan konspiration.
Vinsterna är alldeles för små, och risken om man skulle bli avslöjad blir oåterkalleliga.
Glöm inte att alla dessa bolag är börsbolag.
Vad tror ni aktieägarna skulle säga om deras aktier över en natt blev värdelösa

Jag instämmer med dig . Att grundforskning, läkare/vårdpersonal med sina kompetenser , myndigheter och stater skulle vara med i en gemensam konspiration faller ju på all rimlighet. Men vi får hoppas forskningen snart får fram ett mirakelpiller 😀
Citera
2021-06-07, 14:49
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Läs gärna på innan du vräker ur dig massa struntprat....

Finns 10 års pre-pandemi forskning om Ivermectin som antiviral. Finns publicerat paper från Mexiko om hur Ivermectin reducerade sjukhusinläggningar så att det fungerar epidemiologiskt har vi evidens för.

Dessutom finns paper från Israel där man genom odling av prover konstaterat Ivermectins antivirala funktion in vivo med normala doser.

Publicerats flera gånger i tråden så du kanske ska vakna upp o börja läsa tillgängliga studier iställer för att kräka ur dig massa skit

Ändå används det inte? Vem skyller vi på?
A. Judarna
B. Big Pharma
C. Anders Borg
D. Ingen, läkarkåren har helt enkelt inte läst inläggen på Flashback.
Citera
2021-06-07, 14:50
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Nu är det dags att dra diskussionen om befolkningstäthet för 112:e gången...

Kan vi vänta in den brittiska dåren som är avstängd tills i augusti?

Känner att det inte blir riktigt likadant utan honom.
Citera
2021-06-07, 14:51
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Tror du på det här själv eller? Trångboddheten är ett facit på invandringen. Att viruset främst spridits i invandrarmiljöer är också ett facit på en annorlunda kulturell inställning till viruset där folk träffas över generationsgränserna trots pandemin. Samtliga nordiska länder har problem med smittspridningen i invandrartäta områden, men i Sverige är det på en betydligt högre nivå.
Norge som har mycket invandrare, hur har de kunnat klara sig så bra?
Citera
2021-06-07, 14:52
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
De nordisk länder är väldigt lik varann vad det gäller kultur, sjukvård, trångbohet, invandring infrastruktur och annat.
hmm då har du inte varit länge på det här forumet där sverige bash:ats sönder och samman för att inte följa grannländernas migrationspolitik.

Nu verkar det dock vara helt bortglömt och vi är hur lika Norge och Finland som helst.

Citat:
Vi jämför inte Sverige med Thailand utan med Norge, Finland och Danmark.
Problemet är att vi är ganska olika våra grannländer. Det är stora skillnader.

Citat:
Alla ska dö förr eller senare av sin ålder och sjukdomar men detta kan inte ge rättigheter att blunda för smittspridningen av en allmänfarlig sjukdom (åtminstone i början av pandemin).
Problemet är att det mycket svårt att stoppa smittspridning hur du än gör. Någon gång måste du börja öppna upp och då är det frågan vad som är smartast. Rycka plåstret tidigt eller sent?

Hålla nedstängt är inte möjligt hur länge som helst. Då går landet i konkurs ganska fort.
Citera
2021-06-07, 14:56
Medlem
TestCenter Danmark har taget en ny fjerde version af Delta-PCR-test i brug i screeningen af alle positive covid-prøver.

Den nye Variant-PCR-Test-4 bliver taget i drift mandag 7. Juni, således at SSI screener alle positive PCR-test i samfundssporet. Testen kan fortsat adskille en række variant-typer:

B.1.1.7 (Alpha, oprindeligt britisk variant)
B.1.351 (Beta, oprindeligt sydafrikansk variant) /P1 (Gamma, oprindeligt brasiliansk variant 1)
N439K variant/Y453F (minkvarianten)
B.1.525
Varianter med mutationerne E484K og N501Y.
Nye tilføjelser:
B1.617.1-3 (oprindeligt indiske varianter, herunder Delta-varianten)
Varianter med mutationen L452R

Med Variant PCR-testene kan vi med en hurtig metode screene for de mest bekymrende SARS-CoV-2 varianter, der er i omløb i Danmark lige nu. Vi er glade for, at vi nu kan tage en fjerde version i brug, der også målrettet kan spore B.1.617 varianterne”, siger TestCenter Danmark’s direktør Anne-Marie Vangsted.

https://www.ssi.dk/aktuelt/nyheder/2021/nyvariantpcrsporerb1617_07062021
Citera
2021-06-07, 14:58
Medlem
Haddock93s avatar
https://www.dailymail.co.uk/news/article-9658235/Chinese-scientist-filed-patent-COVID-vaccine-virus-declared-global-pandemic.html

Chinese military scientist 'filed a patent for a COVID-19 vaccine BEFORE the virus was declared a global pandemic and worked closely with 'bat woman' at Wuhan institute'

Åh vilket lustigt sammanträffande.

Nothing to see here.. please move along.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in