Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Du har absolut inte kämpat ensam att försvara Lena och detta försvar mot ett vidrigt förtal och victim blaming pågår fortfarande av många personer.
Läs ordentligt innan du fyrar av dina kanoner!
"Jag har deltagit i tråden när i stort sett ingen deltog." skrev jag.
DÅ var du inte här. Abslout inte!
Och så får du läsa lite mellan raderna, vilket du verkar ha svårt med.
Denna tråd har tagit på krafterna rent mentalt. Och vad jag säger mellan raderna kanske måste skrivas ut tydligt så du förstår vad jag menar.
Jag vill inte längre delta i de här diskussionerna, där man förenklat rycker ut tre meningar som förklarar allt!
Vem har sagt att Lena inte är offret?
Det är väl just ett sådant här synsätt, som gör att det blir så svårt att diskutera!
Det är ju en ren självklarhet att Lena är offret.
Men, hon är inte det enda offret i den här hemska historien.
Bara för att en lider, dör, betyder det väl inte att ingen annan har lidit, är offer.
Att jämföra lidande är ingen väg här.
Ska vi göra listor på turordningen, vem som fått lida mest och vem som lidit minst? Vem avgör det? Du?
Tyvärr är det här ett mord med enormt många offer. På olika sätt.
Du har ingen empati alls med HD, det vet jag. Hennes barn har du heller inte så mycket empati med, eftersom du menar att de mår bra(enligt HD) och dessutom är de som är de enda riktiga offer är enbart Lenas barn.
Jag håller inte med dig ett dyft här.
HD har ljugit och undanhållit.
Hon har avskytt Lena.
Men nej, jag tor inte att hon varken stod bakom planket eller på annat sätt var med i någon planering av mordet.
Jag tror att HD sa de numera bevingade orden; jag önskar att hon var död, vid ett senare tillfälle än när hon stod vid medicinvgnen kl 8, och jag tror inte heller att hon är anstiftare (mer än indirekt). Hon har inte heller enligt mig varit den som har bett SD döda henne eller hennes barn, det tror jag är SDs sätt att lösa problemet.
Och ja, jag har empati med henne. Hon har levt med en så skev person så länge och på det haft allvarliga psykiska problem. Nu har hon själv blivit misstänkt och fått bära mycket skuld. Fått sitt liv in- o- utvänt precis som Lena.
Hatad och kallad för hemska saker.
Förutom allt ont SD gjort så har han lämnat allt utan att själv verken ta ansvar för sitt handlande eller förklaring till vad som har hänt.
Jag ger honom all skuld för all skit som har hänt här faktiskt. Utan honom hade Lena levt idag och inga hade behövt vara offer.
Då inkluderar jag alla, som lider av de här mordet.
Oavsett rankning.