2021-06-07, 15:50
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag har inte heller tid just nu.
Så svarar kort.

Jag har delatgit i tråden i tre långa år.
Jag har deltagit i tråden när i stort sett ingen deltog. Har ensam (i stort sett) kämpat för att försvara Lena mot en fruktansvärd smutskastning.

Jag har förklarat i MÅNGA, många, maånga inlägg inlägg min teori varför jag tror att HD agerar som hon gör. I nästan lika många inlägg har jag också förklarat att INGEN sitter med SANNINGEN.

VI SPEKULERAR ALLA!

Och detta, att jag har fått mycket obehagliga pm, och att jag precis som du nu säger, kommer att ganska unisont svara mig, inte genom diskussion där det är "högt i tak" utan tvärtom haglar anklagelser och krav på förklaringar (som jag inte längre orkar med längre).

Därför lämnar jag den delen i diskussionen helt nu.

Även om vi inte alltid är överens på alla punkter (i alla fall en ) respekterar jag dina åsikter och värdesätter dina inlägg enormt mycket. Jag är väl medveten om det tunga lass du dragit under perioder då tråden nästan gick i stå, förutom ett evigt bakdantande av LW. Utan dej hade troligen tråden tynat bort, vilket kanske somliga hade uppskattat.

Att du fått obehagliga PM tycker jag är riktigt jäkla vidrigt.

Tillägg: la till "dina åsikter"
Senast redigerad av StudebakerHog666 2021-06-07 kl. 16:16.
Citera
2021-06-07, 15:53
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Alla drabbas av TGA. Inte Tant Gredelins amnesi, vilket man skulle kunna tro är förkortningen, utan transitorisk global amnesi. Fast mer ihållande över tid.

Minnet försvinner lite här och där:
"Det innebär att du plötsligt får besvär med minnet. Under en period kan du inte minnas vad som händer." källa 1177.

Ska kolla vad hon och SD sa, har inte tittat på det. Tack för tipset.

Läste alltför snabbt: Sic transit gloria mundi, men det var visst nåt annat det
Ska se om jag hittar den här konversationen mellan SD och HD.
Citera
2021-06-07, 15:56
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Jo då. Nötis har stått upp för LW rätt ensam i perioder. I början var det en helt annan ton med bla snoris som sen avlöstes av andra (aqua rell, smokey mfl). Det var inte bara de jag nämnde utan överlag och periodvis väldigt mycket grova påhopp mot LW. Redan efter några veckor. Påhopp även på LWs barn där vissa pushade de som känner dem att avslöja saker om barnen som inte alls har med mordet att göra utan med barnens privatliv.
Kämpat ensam är en sanning med modifikation iom att jag läst bakåt i tråden, om än inte deltagit i tre år, och jag vet hur turerna gått sen jag anlände.

Finns ingen anledning att åberopa överhuvudtaget med tanke på att mängder av människor har försvarat LW genom åren - och det fortgår tyvärr än ett behov.

Oavsett är det en ren skam att kränka ett offer som mördats och inte kan försvara sig.
Citera
2021-06-07, 15:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Läste alltför snabbt: Sic transit gloria mundi, men det var visst nåt annat det
Ska se om jag hittar den här konversationen mellan SD och HD.
😂
En nyvald påve berörde det visst.

Ja, skriv gärna vad du hittar, jag ska också titta mer när tillfälle ges.
Citera
2021-06-07, 16:11
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Du har absolut inte kämpat ensam att försvara Lena och detta försvar mot ett vidrigt förtal och victim blaming pågår fortfarande av många personer.

Läs ordentligt innan du fyrar av dina kanoner!

"Jag har deltagit i tråden när i stort sett ingen deltog." skrev jag.

DÅ var du inte här. Abslout inte!

Och så får du läsa lite mellan raderna, vilket du verkar ha svårt med.

Denna tråd har tagit på krafterna rent mentalt. Och vad jag säger mellan raderna kanske måste skrivas ut tydligt så du förstår vad jag menar.

Jag vill inte längre delta i de här diskussionerna, där man förenklat rycker ut tre meningar som förklarar allt!

Vem har sagt att Lena inte är offret?

Det är väl just ett sådant här synsätt, som gör att det blir så svårt att diskutera!
Det är ju en ren självklarhet att Lena är offret.

Men, hon är inte det enda offret i den här hemska historien.
Bara för att en lider, dör, betyder det väl inte att ingen annan har lidit, är offer.

Att jämföra lidande är ingen väg här.

Ska vi göra listor på turordningen, vem som fått lida mest och vem som lidit minst? Vem avgör det? Du?

Tyvärr är det här ett mord med enormt många offer. På olika sätt.

Du har ingen empati alls med HD, det vet jag. Hennes barn har du heller inte så mycket empati med, eftersom du menar att de mår bra(enligt HD) och dessutom är de som är de enda riktiga offer är enbart Lenas barn.

Jag håller inte med dig ett dyft här.

HD har ljugit och undanhållit.
Hon har avskytt Lena.

Men nej, jag tor inte att hon varken stod bakom planket eller på annat sätt var med i någon planering av mordet.
Jag tror att HD sa de numera bevingade orden; jag önskar att hon var död, vid ett senare tillfälle än när hon stod vid medicinvgnen kl 8, och jag tror inte heller att hon är anstiftare (mer än indirekt). Hon har inte heller enligt mig varit den som har bett SD döda henne eller hennes barn, det tror jag är SDs sätt att lösa problemet.

Och ja, jag har empati med henne. Hon har levt med en så skev person så länge och på det haft allvarliga psykiska problem. Nu har hon själv blivit misstänkt och fått bära mycket skuld. Fått sitt liv in- o- utvänt precis som Lena.

Hatad och kallad för hemska saker.

Förutom allt ont SD gjort så har han lämnat allt utan att själv verken ta ansvar för sitt handlande eller förklaring till vad som har hänt.

Jag ger honom all skuld för all skit som har hänt här faktiskt. Utan honom hade Lena levt idag och inga hade behövt vara offer.

Då inkluderar jag alla, som lider av de här mordet.
Oavsett rankning.
Citera
2021-06-07, 16:11
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
😂
En nyvald påve berörde det visst.

Ja, skriv gärna vad du hittar, jag ska också titta mer när tillfälle ges.

Söker du ett hittar du annat:

HD berättar för JS att hon ska skjuta och sen att hon har skjutit luftgevär. Så det verkar i vart fall finnas på Folk*etorp (Det är svårt att citera för det blir så konstigt.)

AB 165/612
"2018-04-30 Viber
Ja Det är ett bra ställe att hänga på. Jag var riktigt vass på skytte idag. Sköt på burkar som pappa satt upp på ställning och jag satte alla skott!!!
"
Citera
2021-06-07, 16:21
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Jag förstår dig, jag har följt detta och är ledsen att du fått utstå hot och skit.
Du är inte ensam

Det är ju inte mig det är synd om.
Jag menar att tråden tar mer än det ger.

Jag har liksom "tröttnat" och orken och lusten försvinner att mala samma saker om och om igen.
Och jag har väldigt svårt för hatet.

Jag har abslolut förståelse för att hD blev misstänkt. Och att hon ännu kan vara misstänkt.
Jag ser hennes beteende som avvikande och att hon ger ett opålitligt intryck. Hon är för mig ganska obegriplig.

Jag hr min teori och andra sin, varför hon beter sig som hon gör.

Men jag har då aldrig sett en mer manipulativ människa i "verkligheten", alltså det vi fått genom FUP och rättegångarna än SD. Om man nu kan prata om ond, så känner jag att det är ondskan personifierad.

Samtidigt kan jag ana att denna människa inte förmådde mer. Han hade inte varken redskapen eller "förståndet". Det fattades för många delar för att han skulle klara av motgångar och för att kunna samverka i livet med andra.

Kontroll och status blev hans verktyg.
Det tyglade han dom han kunde komma åt med.

Det är som sagt så många offer i den här sörjan, men jag är inte en av dom.
Jag är här på frivillig basis, till skillnad får alla barn och föräldrar, vänner och andra involverade.
Citera
2021-06-07, 16:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seglarhatt
Jag kände både Lena och Stefan och min relation till båda två kan nog beskrivas på samma sätt. Jag träffade och umgicks med dem genom geocachingen men aldrig utanför den sfären.
Skulle jag beskrivit Stefan innan jag läst FUP skulle jag använt ord som hjälpsam, trevlig och vänlig, för det var så han bemötte mig. Till detta även smart och driven. Efter att ha läst FUP och följt hela rättsprocessen så inser jag ju att det finns betydligt fler och mindre positiva adjektiv att lägga till beskrivningen.
Flera skriver om att han var dum/osmart/ointelligent. Det är inte min bild av Stefan.

Har lagt spoiler för att highlighta SDs person. Den bild du ger beskriver många i FUP, andra mindre trevlig. En del upplever honom till och med rätt mesig (på jobbet).
Det är en blandbild som framträder.

Vad jag undrar är att bortom hans utåtriktade person så beskriver många en social inkompetens, svårt med känslor och svårt att interagera med människor - en social inkompetens (även Lena som i högsta grad kände hans tillkortakomnanden).
På jobbet blir det märkbart, han omplaceras.

Han är även spontan på ett naivt och omoget sätt, är plump, skrattar på fel ställen och skämtar rätt osmakligt som om han inte riktigt begriper det sociala spelet.

Är detta nåt du märkt av bortom en självsäker attityd, försök att vara attraktiv och lite macho, - en smarthet som blir arrogant och snudd på översitteri?
Han själv tar också upp detta, med ett sorts vemod (hittar inte citatet just nu, får återkomma).
Citera
2021-06-07, 16:30
Medlem
Citat:

HD berättar för JS att hon ska skjuta och sen att hon har skjutit luftgevär. Så det verkar i vart fall finnas på Folk*etorp (Det är svårt att citera för det blir så konstigt.)

AB 165/612
"2018-04-30 Viber
Ja Det är ett bra ställe att hänga på. Jag var riktigt vass på skytte idag. Sköt på burkar som pappa satt upp på ställning och jag satte alla skott!!!
"

Folketorp är ju SOAs fädernegård så det är för mig självklart att det finns jaktvapen i något skåp. Oavsett SOA är aktiv jägare eller ej. Även i vårt gamla timrade torp fanns ett vapenskåp. Man levde tidigare på vad markerna gav både i form av grödor, tamdjur och vilt.

Vi har sålt vapnen, alt. pluggat och en gammal lodbössa inlämnades till polisen. Björnsaxar mm är kvar i lagård.
Citera
2021-06-07, 16:31
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Jo då. Nötis har stått upp för LW rätt ensam i perioder. I början var det en helt annan ton med bla snoris som sen avlöstes av andra (aqua rell, smokey mfl). Det var inte bara de jag nämnde utan överlag och periodvis väldigt mycket grova påhopp mot LW. Redan efter några veckor. Påhopp även på LWs barn där vissa pushade de som känner dem att avslöja saker om barnen som inte alls har med mordet att göra utan med barnens privatliv.

Ja, och just de påhoppen på barnen, det återkommer mina tankar ofta till. Som du säger, det var en liten pippi som pep (det är vad jag tror) när saker fläktes ut i tråden som verkligen inte behövde komma ut.

Och det värsat man kan tänka sig som skrevs om Lena. Modern till barn som blivit moderslösa.

Så okänsligt och empatilöst av de som medverkade att det kom hit, jag har inte ord för det.

Jag tror dock att barnen har kloka personer runt sig som gör att de ser att männsikor därute kan vara på ett sådant sätt, och att det inte är dom det är fel på, utan tvärtom.

Jag är säker på att "pippin", som inte vågade själv vara med i tråden t ex, har sina orsaker till att h*n beter sig så. Dvs problemet ligger på den personen och inte på barnen.

Sorgligt är det ändå. Det lägger skuld på börda.
Barn som förlorat sin mor på värsta tänkbara sätt.

Av vuxna personer fyllda med hat bakom sina tangenter.
Citera
2021-06-07, 16:33
Medlem
develis avatar
Citat:

AB 165/612
"2018-04-30 Viber
"
Luftgevär är roligt, föredrar dock tavla.
Det är rejält kliv, ett steg till riktiga vapen (som du betonar) men ändå intressant.
Gillar ditt sätt att plöja i FUP.
Tycker det är skitbra att du slänger in saker du springer på, letande efter annat, har läst viber flera ggr men missat detta.
Keep up the good work.
Senast redigerad av develi 2021-06-07 kl. 16:37.
Citera
2021-06-07, 16:37
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Folketorp är ju SOAs fädernegård så det är för mig självklart att det finns jaktvapen i något skåp. Oavsett SOA är aktiv jägare eller ej. Även i vårt gamla timrade torp fanns ett vapenskåp. Man levde tidigare på vad markerna gav både i form av grödor, tamdjur och vilt.

Vi har sålt vapnen, alt. pluggat och en gammal lodbössa inlämnades till polisen. Björnsaxar mm är kvar i lagård.

Ja, det har ju spekulerats lite fram och tillbaka, och här visar det sej i svart på vitt (blått) att det i vart fall finns luftgevär och att skytte, må vara med luftgevär i just detta fall, inte är nån främmande aktivitet på Folke*torp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in