2021-06-07, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Snarere er det vel slik at at den ikke skjedde 9.30, siden TH påstår det. På samme måte som 2. etasje heller er sentral på forsvinningsdagen, og ikke stikk motsatt som TH hardnakket hevder.
Drapstidspunktet er selvsagt en nøkkel. Th mener å ha alibi 09.30 og da vil han slippe unna om bestillingen ikke kan spores tilbake til han. Derfor går politiet etter bakmennene. Kjøkkenveien. Tyder politiets nye utspill på at de mener dette er et bestillingsverk. En reell bakmann på vegne av th og ikke kun en datamann, men også med voldskapasitet. Sjelden kombo i såfall. Ikke sikker på at dette er tilfelle. Det å tilegne seg høy reell datakompetanse er arbeidskrevende og de har neppe fokus på vold samtidig. Noe annet er om de har fått en oppskrift tildelt.
Citera
2021-06-07, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Nye avhør gjennomføres:

https://www.tv2.no/nyheter/14039868/

Når skal de avhøre alle de RU snakket med om Hvalen TH, før 28 juni 2018 ?
Citera
2021-06-07, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg

Hakk i plata...?
Citera
2021-06-07, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg har rapportert deg fordi du spekulerer i min identitet.

Tråden du har lenket til eksisterer ikke lenger.

Det du skriver om meg er dessuten løgn, så hva er det du forsøker å oppnå.

Jeg diskuterte eks-svogeren, som er involvert i saken. Det er det denne tråden skal handle om.
Jeg tror de som er interessert å løse denne saken, bør lese mine siste innlegg. Det er åpenbart at jeg har truffet hodet på spikeren, siden jeg nå blir utsatt for brukerangrep. Det pleier å være slik i denne tråden.

"Eks-svogeren" er tydeligvis et trigger-ord. Alle mann til pumpene! Når denne personen omtales av noen brukere som stiller kritiske spørsmål, er det tydeligvis noen som signaliserer at det er på tide med koordinerte motangrep.
Dette munner dessverre ut i personangrep og veldig ofte til avsporingsmanøvre. Det er tydeligvis et stort behov for å beskytte ham.

Flere brukere er ekstremt hårsåre på eks-svogerens vegne, og dette er jo interessant med tanke på at de ikke har noen betenkeligheter med å benytte personangrep overfor andre brukere.
Eks-svogeren kom tidlig inn i tråden, og er fortsatt aktiv. Han har fortsatt god kontakt med de som forlengst har "oppklart" saken.
Og kom ikke med den gamle slageren: Eks-svogeren er et nøkkelvitne, vi må beskytte hans identitet!
Gjelder ikke det samme beskyttelsesbehovet for et et annet nøkkelvitne, MB, den lønnsvarlige på Futurum?

MB ble tidlig outet, navnet ble riktignok maskert, men lett å skjønne hvem det dreide seg om.
Dette er avslørende for den kvalmende dobbeltmoralen som råder i tråden. Kornblomst skrev for kort tid siden, rett ut, at TH drepte AEH.
Hvis noen retter mistanken mot for eksempel eks-svogeren, eller THE, er det derimot "uhyrlig".
TH er foreløpig den hovedmistenkte, men vi har fortsatt ikke fasiten.
Citera
2021-06-07, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Hakk i plata...?
Nei, det er bare du som ikke vil at saken skal løses og derfor ikke vil høre noe om dette. Hvem var den første RU snakket med om Hvalen TH ? og hvem var den siste RU snakket med om Hvalen TH, før det hele begynte 28 juni 2018 ?
Senast redigerad av OleStoltenberg 2021-06-07 kl. 10:05.
Citera
2021-06-07, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
"Eks-svogeren" er tydeligvis et trigger-ord. Alle mann til pumpene! Når denne personen omtales av noen brukere som stiller kritiske spørsmål, er det tydeligvis noen som signaliserer at det er på tide med koordinerte motangrep.
Dette munner dessverre ut i personangrep og veldig ofte til avsporingsmanøvre. Det er tydeligvis et stort behov for å beskytte ham.

Flere brukere er ekstremt hårsåre på eks-svogerens vegne, og dette er jo interessant med tanke på at de ikke har noen betenkeligheter med å benytte personangrep overfor andre brukere.
Eks-svogeren kom tidlig inn i tråden, og er fortsatt aktiv. Han har fortsatt god kontakt med de som forlengst har "oppklart" saken.
Og kom ikke med den gamle slageren: Eks-svogeren er et nøkkelvitne, vi må beskytte hans identitet!
Gjelder ikke det samme beskyttelsesbehovet for et et annet nøkkelvitne, MB, den lønnsvarlige på Futurum?

MB ble tidlig outet, navnet ble riktignok maskert, men lett å skjønne hvem det dreide seg om.
Dette er avslørende for den kvalmende dobbeltmoralen som råder i tråden. Kornblomst skrev for kort tid siden, rett ut, at TH drepte AEH.
Hvis noen retter mistanken mot for eksempel eks-svogeren, eller THE, er det derimot "uhyrlig".
TH er foreløpig den hovedmistenkte, men vi har fortsatt ikke fasiten.

Ingenting peker mot ex-svogern som MGM. Fri fantasi teller ikke. Havhest har ikke dekning for sine påstander, det er helt klart nå.

Derimot er han et offer for THs syklige oppførsel
Citera
2021-06-07, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Fremdeles er dette sjokkerende lesing, et notat fra de siste 8 årene, fra TH’s 20.000 sider med notater, de han frivillig gav fra seg. Dette skriver han altså 17 år etter hendelsen. Kanskje ikke så rart at RU skalv under avhør. Snakk om å havne i en suppe.

«Tom Hagen skal i private notater ha skrevet om, slik politiet tolker det, hevn mot en person som var involvert i ekteskapskonflikten mellom han og kona Anne-Elisabeth Hagen tilbake i 1993, skriver VG.
Blant annet står det i notatene at Tom Hagen skal ha sagt til vedkommende at hen skal bli drept «sakte, men sikkert». Disse notatene skal stamme fra de siste åtte årene, ifølge VG.
Den aktuelle personen skal ha følt seg drapstruet av Tom Hagen i 1994. Hagen skal da ha oppsøkt ham ved to anledninger. Vedkommende ble avhørt av politiet i forbindelse med forsvinningssaken senest sommeren 2019.
https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2020/12/09/195725567/vg-tom-hagen-noterte-hevntanker

"Eks-svogeren" anmeldte TH for trusler. Jeg tror det var flere anmeldelser, samtlige ble henlagte.
Flere kilder hevder at "eks-svogeren" var den som ble truet av en slekting av TH, i oktober 2020. Å true et et vitne, er svært alvorlig.
Også denne anmeldelsen ble henlagt. Jeg tror politiet har en høy terskel for å henlegge anmeldelser som gjelder alvorlige trusler.
Har du en plausibel forklaring på hvorfor samtlige anmeldelser ble henlagte?
Citera
2021-06-07, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Sitat:
« Sjur» som blir omtalt i boken som den hun hadde en kortvarig affære med, er en usedvanlig flott mann å se på, empatisk med god økonomi og godt gift gjennom mange år. Kona er nesten identisk utseendemessig med en yngre AE.

Er det eks-svogeren som har sagt dette om seg selv i politiavhør?

Det forundrer meg ikke. Jeg har ikke høye tanker om den mannen.

Det er ikke unormalt at mennesker har ekstremt dårlig selvinnsikt. Det er ikke mye empatisk å være utro akkurat og med en så svak viljestyrke og ekstrem trang til bekreftelse er man bare SVAK. Skulle ikke forundre meg om han har ytret disse ordene selv.
Citera
2021-06-07, 10:27
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg

Fra dagens TV2-artikkel:

Hanssen opplyser til TV 2 at flere av tipsene er så relevante at de umiddelbart har kalt inn
folk avhør. De har også gjort nye søk i det omfattende etterforskningsmaterialet de sitter på.

Kan kanskje tenkes at de er på rett spor?
Citera
2021-06-07, 11:30
Medlem
Interessant kommentar:
https://www.ao.no/grunn-til-a-stille-sporsmalet-om-det-er-et-uforholdsmessig-inngrep-mot-tom-hagen-71-at-han-fortsatt- er-drapssiktet/o/5-128-113653
Citera
2021-06-07, 11:42
Medlem
Citat:
Interessant kommentar:
https://www.ao.no/grunn-til-a-stille-sporsmalet-om-det-er-et-uforholdsmessig-inngrep-mot-tom-hagen-71-at-han-fortsatt- er-drapssiktet/o/5-128-113653

Magne Storedal som lydig er stille om alle overfallsvoldtektene på ordre fra politiet, og trakk tilbake sin reporter fra gjengvoldtektssaken i Oslo, klager på lite kritisk presse i Hagen-saken.

Men ja, man har hatt altfor liten progresjon i denne saken.
Citera
2021-06-07, 11:56
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Drapstidspunktet er selvsagt en nøkkel. Th mener å ha alibi 09.30 og da vil han slippe unna om bestillingen ikke kan spores tilbake til han. Derfor går politiet etter bakmennene. Kjøkkenveien. Tyder politiets nye utspill på at de mener dette er et bestillingsverk. En reell bakmann på vegne av th og ikke kun en datamann, men også med voldskapasitet. Sjelden kombo i såfall. Ikke sikker på at dette er tilfelle. Det å tilegne seg høy reell datakompetanse er arbeidskrevende og de har neppe fokus på vold samtidig. Noe annet er om de har fått en oppskrift tildelt.

Hvor høy datakompetanse har man egentlig trengt for å sette opp dette? Ikke mye, tror jeg, siden
alle bestanddelene er tilgjengelige. Altså det er innenfor RUs rekkevidde å lage oppsettet, tror jeg, eller
i det minste vise TH hvordan det kan gjøres.

Så kan TH ha henvendt seg gjennom andre kanaler for å finne en drapsmann, enten internt i
sin egen krets, eller i etablerte kriminelle miljøer. Kanskje via en type som han norsk-albaneren
som unnslapp tiltale i Mortensrud-saken.

Tenker også på Abbas-saken, der gjerningsmannen aldri har blitt identifisert.
Et antatt bestillingsdrap, med ekteskapsbrudd som ett av flere mulige drapsmotiv.

Jeg tenker uansett at den som utførte drapet på AEH, ikke har trengt å ha noe som helst med
kryptorigget å gjøre, annet enn å ha tilgang til Monerokontoen for å motta betalingen.

Citat:
Interessant kommentar:

Han setter fingeren på et viktig punkt i saken - og det er de nære pårørendes situasjon.
Det er likevel vanskelig å se bort fra at det ikke bare er politiets skyld at denne etterforskningen
trekker ut i tid. En uskyldig TH, inklusive nær familie, hadde i så måte hatt mer å vinne på å være samarbeidsvillig. Tror jeg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in