2021-06-06, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clausewitzse
Tore er smart, kan absolutt ha rigget dette, men ikke nødvendigvis sikkert TH var oppdragsgiveren.

Jeg tror TH var oppdragsgiveren fordi han må gjøre noe.
Citera
2021-06-06, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
th mente kidnappingen var ca 9.30. Hvordan vet han det mon tro.

Nei. Det er underlig at TH har en sterk mening om tidspunktet angivelig kidnapping skjedde. Han vet også helt sikkert at angivelige kidnappere ikke hadde vært i 2. etasjen i S4.

Skulle nesten tro han var til stede selv. Mens den angivelig kidnappingen foregikk. Ut fra detaljkunnskapen han legger frem.
Citera
2021-06-06, 23:44
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58

Sikter du til notatet i dagboken hans om at han "måtte foreta seg noe" ?
Citera
2021-06-06, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
tt mener sikkert det var en romantisk ferietur han måtte foreta seg sammen med aeh. Eller kanskje et last meal på Hansken?
Senast redigerad av LH07 2021-06-06 kl. 23:59.
Citera
2021-06-06, 23:52
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Nei. Det er underlig at TH har en sterk mening om tidspunktet angivelig kidnapping skjedde. Han vet også helt sikkert at angivelige kidnappere ikke hadde vært i 2. etasjen i S4.

Skulle nesten tro han var til stede selv. Mens den angivelig kidnappingen foregikk. Ut fra detaljkunnskapen han legger frem.

Dette later jo til å danne et mønster. Det legges kontinuerlig føringer og løse tråder.
Det fremstår som en villet strategi. Som i STG-bøkene hans - "Strategi - Taktikk - Gjennomføring".
Citera
2021-06-07, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

Her er det ikke bare snakk om å legge føringer for at barna skal leke sammen.
Hvis du ikke ser problemet, så er du antakeligvis like grenseløs.

Jeg tar meg friheten til å spekulere her på FB. Jeg ser ikke bortfra at eks-svogeren har planlagt dette lenge. Han vet vel om alle de digitale sporene i S4, de som hentyder at AEH ønsket skilsmisse. Noen har anstrengt seg for å overtale AEH til å søke advokathjelp ang ektepakten og videre hjelp til skilsmisse. Politiet har funnet et dokumentet datert 2002 i S4 om dette, og jeg kan lett tenke meg at eks-svogeren er avsenderen.
Jeg tror han har les THs dagbøker, og slik fikk han vite at det var våpen involvert i trusselen (mot sitt selvmedlidende ego) i 1994. Til politiet har eks-svogeren sagt at TH har fortalt om våpenet selv. Eks-svogeren vet at det bare blir ord mot ord, og siden "liksom-beviset" er nedskrevet i THs dagbok, så tenker han vel at saken er biff.
Og så kommer dagen når AEH er sporløst forsvunnet, og da er tiden inne for å late som at han var den eneste som noen gang brydde seg om AEH. Det er en svært viktig del av planen å fremstå empatisk, og de verste er flink til det.

Tenk hvis hendelsen på Gjøvik i 1970, egentlig dreier seg om eks-svogeren?

Har det mon tro dukket opp vitner som vi ikke kjenner til i media?

Hvem er denne ex-svogeren?
Citera
2021-06-07, 00:07
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Dette later jo til å danne et mønster. Det legges kontinuerlig føringer og løse tråder.
Det fremstår som en villet strategi. Som i STG-bøkene hans - "Strategi - Taktikk - Gjennomføring".

Som en gammel gamer ler jeg alltid litt av denne forkortelsen.

"STG" vil for evig og alltid bety Salarian "Special Tasks Group"

"Hold the line!" - Captain Kirrahe

Edit: Jeg ler fordi "STG" liksom skal være super-hemmelig-spesial-taktisk-strategisk-spioner.
Senast redigerad av Niffy 2021-06-07 kl. 00:22.
Citera
2021-06-07, 00:29
Medlem
Fremdeles er dette sjokkerende lesing, et notat fra de siste 8 årene, fra TH’s 20.000 sider med notater, de han frivillig gav fra seg. Dette skriver han altså 17 år etter hendelsen. Kanskje ikke så rart at RU skalv under avhør. Snakk om å havne i en suppe.

«Tom Hagen skal i private notater ha skrevet om, slik politiet tolker det, hevn mot en person som var involvert i ekteskapskonflikten mellom han og kona Anne-Elisabeth Hagen tilbake i 1993, skriver VG.
Blant annet står det i notatene at Tom Hagen skal ha sagt til vedkommende at hen skal bli drept «sakte, men sikkert». Disse notatene skal stamme fra de siste åtte årene, ifølge VG.
Den aktuelle personen skal ha følt seg drapstruet av Tom Hagen i 1994. Hagen skal da ha oppsøkt ham ved to anledninger. Vedkommende ble avhørt av politiet i forbindelse med forsvinningssaken senest sommeren 2019.
https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2020/12/09/195725567/vg-tom-hagen-noterte-hevntanker
Citera
2021-06-07, 00:38
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
Hvem er denne ex-svogeren?
grunnen til ths hat og en ønsket gm som ikke er det. Navnet kan ikke oppgis.
Citera
2021-06-07, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Ja. Det er nifst at han skrev det. Prøver å finne artikkelen hvor det er nevnt i notatene. Finner ikke. Men dette er i hvertfall noe han har skrevet. Visste han kontrakten var ugyldig ? Han kan ikke ha vært trygg på at den ville bli godkjent.
«I Tom Hagens personlige notater fra 2016, som politiet er opptatt av, skal 70-åringen ha gitt uttrykk for at han og kona stod midt i en skilsmisse, og at han kunne tape mye penger.» https://www.nrk.no/norge/vitner-kontaktet-politiet-_-trodde-ikke-pa-at-anne-elisabeth-var-bortfort_-1.15252509
Citera
2021-06-07, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Ja. Det er nifst at han skrev det. Prøver å finne artikkelen hvor det er nevnt i notatene. Finner ikke. Men dette er i hvertfall noe han har skrevet. Visste han kontrakten var ugyldig ? Han kan ikke ha vært trygg på at den ville bli godkjent.
«I Tom Hagens personlige notater fra 2016, som politiet er opptatt av, skal 70-åringen ha gitt uttrykk for at han og kona stod midt i en skilsmisse, og at han kunne tape mye penger.» https://www.nrk.no/norge/vitner-kontaktet-politiet-_-trodde-ikke-pa-at-anne-elisabeth-var-bortfort_-1.15252509

Her er artikkelen

Link

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/WOOO3G/politiets-motivjakt-bursdagskort-og-private-notater-om-konflikter
Citera
2021-06-07, 02:11
Medlem
Citat:

Ja, det gjorde jeg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in