Citat:
Ursprungligen postat av
AmunRa
Jeg kjenner ham ikke. Men jeg har ingen grunn til å si noe ufordelaktig om ham, han er så vidt jeg vet ikke siktet i en drapssak? Tenkte mer i forhold til THs sjalusi. Hvorfor har du ingen høye tanker om den mannen? Det må du nesten utdype for at jeg skal ta deg på alvor.
Hvor empatisk er du ifra 1 til 10, når du innleder et seksuelt forhold til din kamerats kone, reiser på ferier sammen, legger føringer for at venneparenes barn blir bestevenner - videre når utroskapen blir avslørt og kameraten blir forbannet på galskapen, så anmelder han kameraten for truende adferd. Senere så får eks-svogeren nyss i at TH hadde våpen med seg i forbindelse med episoden trusselen ble mottat - 24 år senere når kameratens kone blir kidnappet, så benytter han sjansen til å bringe trussel-anmendelsen som ble henlagt i 1994 på banen igjen, og beskylder samtidig kameraten for å ha drept sin kone.
Denne gangen har han en tilleggsopplysning om at TH var bevæpnet ifm trusselen i 1994.
Nei, her er ikke spor av empati!
Jeg mistenker avsenderen av dokumentet fra 2002, som politiet fant i S4, som handlet om at en person hadde anbefalt AEH å kontakte en advokat ang ektepakten, og videre søke skilsmisse, er eks-svogeren.
Mannen er ekstremt manipulerende!
Jeg tror eks-svogeren har vært ekstremt fokusert på THs penger i alle år. Jeg tror ikke at han bryr seg så mye om damer eller noe annet.
Motivet har bare økt og økt de siste 24 årene, mens TH har blitt rikere og rikere.
Jeg tror det var dette som var AEHs bekymring den siste tiden, eks-svogeren hadde blitt mer og mer intens, men det var vanskelig for AEH å snakke med andre om kontakten de hadde hatt i mange år. Sikkert ikke utroskap de siste årene, men AEH hadde kanskje blitt villedet til å tro at eks-svogeren ville henne det beste. Dessverre var det nok helst hjernevasking. Når eks-svogeren skjønte at det ikke nyttet, så ble han vel desperat, på samme måte som de som kjemper lenge for å nå en fjelltopp, med døden som innsats.