2021-06-05, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratosboy
Milad är ju känd för att pumpa och sen sälja. Allt finns bevisat via Holdings i olika bolag.
Jaså! Jag bryr mig faktiskt inte ett djävla dugg. Jag äger i SynAct Pharma för jag tror på bolaget. Bespara mig rykten och skitsnack tack! PS. Varför tror du att ledningen frivilligt inte säljer sina aktier? Kan de vara så att de tror på en fin värdeutveckling?
Senast redigerad av Trxhobit 2021-06-05 kl. 22:11.
Citera
2021-06-06, 10:20
Avstängd
psychicsailors avatar
Pumpa och sedan sälja? Vad är det ens?

Att man 1) Talar positivt om en aktie?

2) Någon gång senare säljer?

Det låter mest som en framgångsrik investerare. Låter även som något som Herr stockcock & kratosboy säkert själva gjort någon gång.

Låter som Milad aldrig får sälja. Eller ska han berätta i förväg när han säljer? Varför skulle han vara tvungen att göra det? Han hade för övrigt fel i Synact, sålde ut sig för tidigt.
Citera
2021-06-06, 11:39
Avstängd
psychicsailors avatar
Det fungerar liksom inte att säga att något är pump & dump utan att säga vad för felaktig information som cirkulerats, och det måste cirkuleras i systematisk mening. Pump & dump är t ex om man skapar många fake-konton och promotar en aktie följt av sälj. Eller om man ger riktkurser på 10 ggr kursen som är omöjliga att argumentera för med vedertagna resonemang.

Vad är det här för stolleforum? Homofobi, rasism och så lite begrepp som låter farliga. Tror jag hoppar över vidare diskussion. Ett gott råd är att ta dig ner till Teheran och festa lite med studenterna där när Coronan är över, och få levt ut några fantasier istället för att sitta och kriga här på Flashback.
Citera
2021-06-06, 15:36
Avstängd
psychicsailors avatar
Ja efter att ha tittat genom tråden håller jag helt med dig Stonkstrader, känns ju som de helt misslyckats med att förklara hur man ser skillnad på någon som bara köper billigt och säljer dyrt och diskuterar sina affärer på vägen, och på de som "pumpar och dumpar".
Citera
2021-06-06, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Inget fel med homosexualitet eller om Milad är gay. Kör ditt bög-race, men håll gärna för dig själv att du vill ha mig och Kiroba sittandes på ditt könsorgan kan en tycka.

Att SynAct i sig är en Pump & Dump är det inget som påstått. Frågeställningen löd: "Vad tror ni? Åker pump & dumparna bakom SynAct fast snart också?" detta med hänvisning till senaste nyheterna från EBM:

https://www.privataaffarer.se/ebm-tre-personer-har-anhallits-for-marknadsmanipulation/

Frågeställningen baseras på att b.la. Milad, och flera andra storägare i SynAct, ingår i ett investeringsnätverk där man har som mål att rädda upp bolag från KK, detta genom att delta i riktade emissioner, men självklart avlägga stor hausse för att "pumpa" upp befintliga kurserna.

Stjärtpumparen och sektledaren Zeze skriver följande "Milad har uppenbarligen också god kontakt med ledningen eftersom halva släkten deltog i emissionen".

Fler citat från samma stjärtpumpare:

"Emissionen är dock bara att skrapa på ytan av vad jag och Milad gjort för ledningen och bolaget, men det är ingenting som vi behöver dra upp här."

"Zeze är dirigent, Milad PR-ansvarig"

Citat från Milad:

"Stockcock kan rotera, sedan får du gärna kolla in bolagen som jag styrt riktade i (läs:räddat från KK) - och kolla hur kursen har gått sedan kapitalanskaffningen skedde i kombination med ökad volym."

Nätverket har alltså som strategisk agenda att kliva in på riktade emissioner till låga GAV för att sedan pumpa och haussa upp kursen. Detta kan ligga i gråzon för börsmanipulation, varför min frågeställning gällande EBM dök upp.

Äger själv aktier just nu i SynAct, så fortsätt för all del pumpa loss.

Att rädda ett bolag i kniviga situationer och styra upp med riktade är ju något som framgångsrika investerare gjort i flera år. Tror din besatthet av just Synact är alla invandrarklingande namn som deltagit. Kanske ännu ett samtalsämne som du bör ta upp med din psykolog nästa gång du får din nadril utskriven?
Citera
2021-06-06, 22:34
Medlem
Oklart hur denna aktie är en pump and dump när ABG sätter en köprekommendation med riktkursen 72 kronor. Stockcock, menar du att ABG står bakom pumpen i SynAct Pharma?

SynAct's Discord har i skrivande stund 4 418 medlemmar. Personligen tycker jag att servern håller en god ton med högt i tak.
Citera
2021-06-06, 23:02
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffN
Oklart hur denna aktie är en pump and dump när ABG sätter en köprekommendation med riktkursen 72 kronor. Stockcock, menar du att ABG står bakom pumpen i SynAct Pharma?

SynAct's Discord har i skrivande stund 4 418 medlemmar. Personligen tycker jag att servern håller en god ton med högt i tak.

Åh! Nytt konto och första inlägget här. Som vi har saknat trollen i tråden.

Nja, nu ska du nog ta och läsa lite ordentligare i det jag skriver så att det blir korrekt. Att SynAct i sig är en Pump & Dump är det mig veterligen ingen som påstår. Att det däremot förekommer Pump & Dump hos många bolag är inga konstigheter, och något som tyvärr förekommer ofta. Självklart kan det förekomma inom SynAct också.

Gällande ABG och deras hokus pokus-analys som är hemlig är ju intressant. Jag är inte insatt kring ABG och huruvida dessa är initialt inköpta själva och äger aktier i bolaget sedan tidigare. Men det är ju knappast konstigt att det förekommer satta riktkurser från aktörer som på ett eller annat vis har kopplingar och/eller äger aktier i ett visst bolag. Förekommer som sagt frekvent, särskilt gällande småbolag på NASDAQ. Högt satta riktkurser genererar ju en kursdrivande faktor, men riktkurser, trots gedigen analys, är ju ofta mer eller mindre science-fiction.

Huruvida AGB sätter sin riktkurs och hur man bedrivit sin analys hör egentligen inte till frågeställningen. Självklart kan dessa se en stor uppsida och potential i SynAct, absolut inget konstigt.

Frågeställningen gäller mer om det finns vissa aktörer som systematiskt bedrivit illegal börsmanipulation för att öka kursvärdet i SynAct.

Tycker det blir dassig stämning när personliga påhopp ska förekomma, och att man angriper Milad och Zeze p.g.a. deras homosexuella läggning.
Citera
2021-06-06, 23:36
Medlem
Citat:
Åh! Nytt konto och första inlägget här. Som vi har saknat trollen i tråden.

Nja, nu ska du nog ta och läsa lite ordentligare i det jag skriver så att det blir korrekt. Att SynAct i sig är en Pump & Dump är det mig veterligen ingen som påstår. Att det däremot förekommer Pump & Dump hos många bolag är inga konstigheter, och något som tyvärr förekommer ofta. Självklart kan det förekomma inom SynAct också.

Gällande ABG och deras hokus pokus-analys som är hemlig är ju intressant. Jag är inte insatt kring ABG och huruvida dessa är initialt inköpta själva och äger aktier i bolaget sedan tidigare. Men det är ju knappast konstigt att det förekommer satta riktkurser från aktörer som på ett eller annat vis har kopplingar och/eller äger aktier i ett visst bolag. Förekommer som sagt frekvent, särskilt gällande småbolag på NASDAQ. Högt satta riktkurser genererar ju en kursdrivande faktor, men riktkurser, trots gedigen analys, är ju ofta mer eller mindre science-fiction.

Huruvida AGB sätter sin riktkurs och hur man bedrivit sin analys hör egentligen inte till frågeställningen. Självklart kan dessa se en stor uppsida och potential i SynAct, absolut inget konstigt.

Frågeställningen gäller mer om det finns vissa aktörer som systematiskt bedrivit illegal börsmanipulation för att öka kursvärdet i SynAct.

Tycker det blir dassig stämning när personliga påhopp ska förekomma, och att man angriper Milad och Zeze p.g.a. deras homosexuella läggning.

Vad handlar då diskussionen om och varför verkar du vara så besatt av SynAct Pharma och några av skribenterna i dess Discord-servern?

Enligt det jag kunnat utläsa äger ABG Sundal Collier inga aktier i SynAct Pharma och analysen är inte beställd av bolaget i fråga. Vad kan kursuppgången attribueras till, de 'pumpare' som benämns här i tråden eller till ABG Sundal Colliers riktkurs som var ca 50% över dagskursen när den släpptes?

SynAct Pharma som bolag är ett unikum med starka ägare. Lägg därtill att ledning och styrelse är i lock-up avtal och enligt kommunikation har inga planer på att sälja några aktier. De tar lika stor risk som andra aktieägare och väljer att låsa sina innehav över kliniska resultat som kommuniceras inom kort. Jag förstår att det sticker i vissa individers ögon när man står på perrongen.. glöm dock inte - ''missar tåget är det aldrig försent''.

Mitt konto är f. ö. äldre än ditt.
Citera
2021-06-07, 00:06
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Vad handlar då diskussionen om och varför verkar du vara så besatt av SynAct Pharma och några av skribenterna i dess Discord-servern?

Enligt det jag kunnat utläsa äger ABG Sundal Collier inga aktier i SynAct Pharma och analysen är inte beställd av bolaget i fråga. Vad kan kursuppgången attribueras till, de 'pumpare' som benämns här i tråden eller till ABG Sundal Colliers riktkurs som var ca 50% över dagskursen när den släpptes?

SynAct Pharma som bolag är ett unikum med starka ägare. Lägg därtill att ledning och styrelse är i lock-up avtal och enligt kommunikation har inga planer på att sälja några aktier. De tar lika stor risk som andra aktieägare och väljer att låsa sina innehav över kliniska resultat som kommuniceras inom kort. Jag förstår att det sticker i vissa individers ögon när man står på perrongen.. glöm dock inte - ''missar tåget är det aldrig försent''.

Mitt konto är f. ö. äldre än ditt.

Nu hittar du på, det finns ingen besatthet någonstans. Jag har ägt aktier i många olika bolag, det man kan titta på gällande SynAct gällande just "besatthet" är en sektliknande jargong, man såg den hos Oasmia, Asarina, Scandion m.fl. - vad hände där? Biotech-bolagen pumpas hårt, utan direkta inkomster, med förhoppning kring studieresultat. Det är profetior.

Eftersom att jag har ägt, trejdat, och handlat aktier i t.ex. SynAct, så är det självklart viktigt att snappa upp kring marknadsmiljön och ta ställning till den. Du är dessutom för korkad för att förstå frågeställningen och debatten jag tar upp - det handlar inte om SynAct, deras produkt eller deras medicinska studier. Min frågeställning handlar om huruvida ett fåtal storägare, som fått riktade emissioner, systematiskt pumpat och bedrivit hausse i den mån att det kan luta åt börsmanipulation.

Är du införstådd i frågeställningen?
Citera
2021-06-07, 00:16
Medlem
Citat:
Nu hittar du på, det finns ingen besatthet någonstans. Jag har ägt aktier i många olika bolag, det man kan titta på gällande SynAct gällande just "besatthet" är en sektliknande jargong, man såg den hos Oasmia, Asarina, Scandion m.fl. - vad hände där? Biotech-bolagen pumpas hårt, utan direkta inkomster, med förhoppning kring studieresultat. Det är profetior.

Eftersom att jag har ägt, trejdat, och handlat aktier i t.ex. SynAct, så är det självklart viktigt att snappa upp kring marknadsmiljön och ta ställning till den. Du är dessutom för korkad för att förstå frågeställningen och debatten jag tar upp - det handlar inte om SynAct, deras produkt eller deras medicinska studier. Min frågeställning handlar om huruvida ett fåtal storägare, som fått riktade emissioner, systematiskt pumpat och bedrivit hausse i den mån att det kan luta åt börsmanipulation.

Är du införstådd i frågeställningen?

''Min frågeställning handlar om huruvida ett fåtal storägare, som fått riktade emissioner, systematiskt pumpat och bedrivit hausse i den mån att det kan luta åt börsmanipulation.'' - Just detta som jag undrar över, vari ligger hausse enligt din tolkning, har du några exempel där denna hausse förekommit i SynAct Pharma? ''Haussar'' ABG med sin riktkurs på 72 kronor?

Fortsätter lite på samma spår, Anders Wright på Consensus, han uttalar sig friskt om de bolag som Consensus Småbolagsfond äger i intervjuer genom exempelvis DI. Anser du också att han ''bedrivit hausse i den mån att det kan luta åt börsmanipulation''? Vill bara veta var du drar gränsen i denna fråga.
Citera
2021-06-07, 00:32
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
''Min frågeställning handlar om huruvida ett fåtal storägare, som fått riktade emissioner, systematiskt pumpat och bedrivit hausse i den mån att det kan luta åt börsmanipulation.'' - Just detta som jag undrar över, vari ligger hausse enligt din tolkning, har du några exempel där denna hausse förekommit i SynAct Pharma? ''Haussar'' ABG med sin riktkurs på 72 kronor?

Fortsätter lite på samma spår, Anders Wright på Consensus, han uttalar sig friskt om de bolag som Consensus Småbolagsfond äger i intervjuer genom exempelvis DI. Anser du också att han ''bedrivit hausse i den mån att det kan luta åt börsmanipulation''? Vill bara veta var du drar gränsen i denna fråga.

Bra, nu har du förstått diskussionsunderlaget. Jag har som sagt inte kännedom kring om huruvida ABG varit inköpta sedan innan, sedan avlagt en "hemlig" analys med hög riktkurs, för att få kursvärdet att öka. Klart det är hausse, men huruvida det är illegalt eller inte är en annan femma. Som sagt förekommer det ju frekvent, större institutionella investeringsbolag kör pump-pieces frekvent, är inget konstigt. Du snöar in dig på ABG, vilket inte rör frågeställningen. Frågeställningen gäller "investeringsnätverket" som strategiskt riktat in sig på konkurshotade aktiebolag. Dessa får riktade emissioner och kliver in på låga GAV. Man har satt det i system. Det illegala i handlingen är att man sedan bedriver "hausse" på ett ganska starkt plan på diverse medier och plattformar - med avseendet i att kursen skall öka.

Är du med på det jag skriver, eller genuint korkad?

Wright på Consensus, känner inte till personen, således inte insatt kring. Men självklart är det illegalt och börsmanipulation om man öppet kör "hausse" med agendan i att manipulera kursen i form av ökning. Det kan handla om diverse plattformar, stort följarflöde på Twitter, m.m. Lika väl som TA-mupparna som kör analyser vilket påverkar kursen, inköpt i initialt = börsmanipulation.

Är du ett litet barn eller förstår du inte lagstiftningen?
Citera
2021-06-07, 00:40
Medlem
Citat:
Bra, nu har du förstått diskussionsunderlaget. Jag har som sagt inte kännedom kring om huruvida ABG varit inköpta sedan innan, sedan avlagt en "hemlig" analys med hög riktkurs, för att få kursvärdet att öka. Klart det är hausse, men huruvida det är illegalt eller inte är en annan femma. Som sagt förekommer det ju frekvent, större institutionella investeringsbolag kör pump-pieces frekvent, är inget konstigt. Du snöar in dig på ABG, vilket inte rör frågeställningen. Frågeställningen gäller "investeringsnätverket" som strategiskt riktat in sig på konkurshotade aktiebolag. Dessa får riktade emissioner och kliver in på låga GAV. Man har satt det i system. Det illegala i handlingen är att man sedan bedriver "hausse" på ett ganska starkt plan på diverse medier och plattformar - med avseendet i att kursen skall öka.

Är du med på det jag skriver, eller genuint korkad?

Wright på Consensus, känner inte till personen, således inte insatt kring. Men självklart är det illegalt och börsmanipulation om man öppet kör "hausse" med agendan i att manipulera kursen i form av ökning. Det kan handla om diverse plattformar, stort följarflöde på Twitter, m.m. Lika väl som TA-mupparna som kör analyser vilket påverkar kursen, inköpt i initialt = börsmanipulation.

Är du ett litet barn eller förstår du inte lagstiftningen?

Förstår, men ser inte att du kunnat påvisa något exempel där någon form av uppenbar manipulation begåtts sedan du började skriva i tråden. Att man deltar i en riktad emission, det är inget man troligtvis kan tvinga sig till. Ett bolags ledning och styrelse måste godkänna detta, hur ser du på den biten? Du tänker att en riktad emission skall göras till en premie, förstår inte vad du menar med ''låga GAV''. Alternativet verkar vara konkurs för bolagen enligt det du skriver? Vad är då bäst, låta bolaget gå i konkurs där flera 1000 investerare får se sina besparingar gå upp i rök eller att ett antal investerare kommer in och räddar bolaget?

Enligt dina inlägg verkar du ha inriktat dig på ett fåtal investerare där något otalt verkar finnas på ett personligt plan. Är det inte bäst att du skickar in bevis till EBM/FI och låter de ser över ditt material om du nu har något istället för att du skall förstöra tråden med snack om homofobi och könsorgan som inte alls har något med SynAct Pharma att göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in