Citat:
Ursprungligen postat av
JeffN
Oklart hur denna aktie är en pump and dump när ABG sätter en köprekommendation med riktkursen 72 kronor. Stockcock, menar du att ABG står bakom pumpen i SynAct Pharma?
SynAct's Discord har i skrivande stund 4 418 medlemmar. Personligen tycker jag att servern håller en god ton med högt i tak.
Åh! Nytt konto och första inlägget här. Som vi har saknat trollen i tråden.
Nja, nu ska du nog ta och läsa lite ordentligare i det jag skriver så att det blir korrekt. Att SynAct i sig är en Pump & Dump är det mig veterligen ingen som påstår. Att det däremot förekommer Pump & Dump hos många bolag är inga konstigheter, och något som tyvärr förekommer ofta. Självklart kan det förekomma inom SynAct också.
Gällande ABG och deras hokus pokus-analys som är hemlig är ju intressant. Jag är inte insatt kring ABG och huruvida dessa är initialt inköpta själva och äger aktier i bolaget sedan tidigare. Men det är ju knappast konstigt att det förekommer satta riktkurser från aktörer som på ett eller annat vis har kopplingar och/eller äger aktier i ett visst bolag. Förekommer som sagt frekvent, särskilt gällande småbolag på NASDAQ. Högt satta riktkurser genererar ju en kursdrivande faktor, men riktkurser, trots gedigen analys, är ju ofta mer eller mindre science-fiction.
Huruvida AGB sätter sin riktkurs och hur man bedrivit sin analys hör egentligen inte till frågeställningen. Självklart kan dessa se en stor uppsida och potential i SynAct, absolut inget konstigt.
Frågeställningen gäller mer om det finns vissa aktörer som systematiskt bedrivit illegal börsmanipulation för att öka kursvärdet i SynAct.
Tycker det blir dassig stämning när personliga påhopp ska förekomma, och att man angriper Milad och Zeze p.g.a. deras homosexuella läggning.