Citat:
Ursprungligen postat av
Pirigin
Ok. Då vet vi. Då har du landat i ett svar och kan gå vidare i livet. Det finns inget mer här för dig att uträtta.
Jag undrar ibland vad ni gör här egentligen. Ni som till 100% är säkra på att SE inte är GM. Eller ni som till 100% är säkra på att SE är GM. Varför lägger ni så mycket tid här? Kan ni inte leva med att det finns folk som tycker olika och bara måste övertyga dem till varje pris? Ni är ju inte här för att försöka fundera ut hur saker ligger till. Ni vet ju redan hur det ligger till. Så vad är värdet för er i att fortsätta diskutera?
Det finns folk som tror att jorden är platt Jag tycker att det är idiotiskt. Men jag skulle ändå inte ödsla en enda sekund inne på deras forum för att försöka övertyga dem om jordens rundhet. Vill de vara idioter så får de.
Om ni är så säkra i era slutsatser, vad driver er att vara här? Några av oss är här för att försöka få klarhet i vad som faktiskt kan ha hänt, men vad gör ni här?
Du ifrågasätter mina och andras motiv för att debattera.
Men en anledning - oavsett vilken inställning man har i frågan - kan ju vara att påverka debatten i en riktning, och i förlängningen övertyga någon som liksom du inte vet vilket ben dom ska stå på.
Det låter på dig som om du anser att eftersom du är objektiv, är du lite mer exklusiv, men det kanske i stället handlar om att du är kluven och obeslutsam.
Sådant beror ofta på kunskapsbrist.
I ditt fall vet jag inte, men det kan man ju gissa.
Låt du folk som har något att säga debattera så mycket de vill, och sug i dig av de argument som du själv sannolikt saknar.
Dock tycker jag att debatten förstörs av lågheter typ: ”gå vidare i livet, det finns inte mer här för dig att uträtta,” ”vad gör du här”?
Liksom den andra jeppen som snackar om LLS och autism.