Citat:
Ursprungligen postat av
TeleporteraTaliban
Är det försent vid 30+ års ålder att göra GMU ? Det är en barndomsdröm för mig och något jag tänker på för jämnan. Om inte så vad bör man träna på för att klara antagningskraven?
Jag är redo för att lämna allt för ett liv inom det militära.
Laddade själv ner appen FMTK, försvarets egen träningsapp. Börja där med nåt av programmen så ser du vad du behöver.
När jag mönstrade fick man inte cykla pga covid. Det var bara att svara på alla frågor att man tränar utav bara helvete på sin fritid, så satte de högsta möjliga siffra på en (6). Om man får cykla när du mönstrar så se till att ha bra kondis helt enkelt 😇
Stryrkeprovet gick svinbra för mig, jag är en en hyfsat smal men ändå lätt muskulös snubbe. Mycket knäböj i träningen sen nån månad tillbaks (FMTK) plus att öva tekniken för isokaitest framför youtubevideos resulterade i 8 av 9 🤘Skulle säga att det mesta satt i benen, ett ordentligt tryck med benen i början av rörelsen gav en skjuts uppåt så att armarna inte behövde ta i så man spydde i slutet av rörelsen 😂😂. Hjälpte verkligen att öva hållningen, hur man ska svanka med ryggen så som de gör i videor man kan hitta om man söker på isokai på tuben 😇
Vad gäller ålder så är det bara en siffra 😇
Edit: Den här länken är ganska intressant läsning inför vad som förväntas fysiskt av en till själva tjänstgöringen:
https://www.taktisk.se/2017/06/25/trana-ratt-i-gymmet-infor-din-grundutbildning/