2021-06-02, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iprenglass
Jag ska rycka in på P4. Jo nu i efterhand syftar dem naturligtvis på tidigare vaccinationer som TBE osv.

Ser på tidigare inlägg att du nosat på jägarsoldat, vad blev det för befattning till slut för din del?

Själv ska jag bli systemtekniker och skruva på stridsvagnar 🤘
Citera
2021-06-04, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grumligtvatten
Ser på tidigare inlägg att du nosat på jägarsoldat, vad blev det för befattning till slut för din del?

Själv ska jag bli systemtekniker och skruva på stridsvagnar 🤘

Det blev skyttesoldat strf grubbfäl på P4. Hade jägarsoldat som preliminärt val. Men tror att någon med bättre betyg hos psykologen konkurerade ut mig
Citera
2021-06-04, 18:53
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iprenglass
Det blev skyttesoldat strf grubbfäl på P4. Hade jägarsoldat som preliminärt val. Men tror att någon med bättre betyg hos psykologen konkurerade ut mig

Pansarskytte är bättre än att vara jägare, fatta mod, i varje fall om du har planer på vidare karriär i FM.
Citera
2021-06-05, 01:00
Medlem
TeleporteraTalibans avatar
Är det försent vid 30+ års ålder att göra GMU ? Det är en barndomsdröm för mig och något jag tänker på för jämnan. Om inte så vad bör man träna på för att klara antagningskraven?
Jag är redo för att lämna allt för ett liv inom det militära.
Citera
2021-06-05, 01:51
Medlem
minimarrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grumligtvatten
Jag ska rycka in på P7 och jag fick inte med vaccinationskort i min lista. Var ska du rycka in?

Spännande då stöter vi nog på varandra på GSU'n på P7 (Placerat som skyttesoldat p7)

Citat:
Ursprungligen postat av TeleporteraTaliban
Är det försent vid 30+ års ålder att göra GMU ? Det är en barndomsdröm för mig och något jag tänker på för jämnan. Om inte så vad bör man träna på för att klara antagningskraven?

Har för mig att Grumligtvatten har nämnt att han är 38 nånstans i denna tråd, det är la aldrig försent att försöka sig på nåt nytt. jag har visserligen några år kvar till 30 men ser inte varför man ska tveka sök bara o ta det där ifrån.

// Mini
Senast redigerad av minimarriz 2021-06-05 kl. 01:56.
Citera
2021-06-05, 05:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minimarriz
Spännande då stöter vi nog på varandra på GSU'n på P7 (Placerat som skyttesoldat p7)

Har för mig att Grumligtvatten har nämnt att han är 38 nånstans i denna tråd, det är la aldrig försent att försöka sig på nåt nytt. jag har visserligen några år kvar till 30 men ser inte varför man ska tveka sök bara o ta det där ifrån.

// Mini

Japps mini, vi kommer att korsa vägar på P7. Jag ska rycka in 21 juni med plutonbefäl och annat löst folk, ni riktiga krigare rycker väl in i augusti har jag för mig?

Jag kan bara hålla med vad gäller ålder, var 37 när jag mönstrade och 38 fyllda nu - om lite drygt två veckor så smäller det med inryck. Go for it, passa på medans du är ung. Jag kollade med lite försvarsbekanta när jag började få funderingar på att söka, precis ALLA var hur stöttande som helst🤘
Citera
2021-06-05, 05:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TeleporteraTaliban

Laddade själv ner appen FMTK, försvarets egen träningsapp. Börja där med nåt av programmen så ser du vad du behöver.

När jag mönstrade fick man inte cykla pga covid. Det var bara att svara på alla frågor att man tränar utav bara helvete på sin fritid, så satte de högsta möjliga siffra på en (6). Om man får cykla när du mönstrar så se till att ha bra kondis helt enkelt 😇
Stryrkeprovet gick svinbra för mig, jag är en en hyfsat smal men ändå lätt muskulös snubbe. Mycket knäböj i träningen sen nån månad tillbaks (FMTK) plus att öva tekniken för isokaitest framför youtubevideos resulterade i 8 av 9 🤘Skulle säga att det mesta satt i benen, ett ordentligt tryck med benen i början av rörelsen gav en skjuts uppåt så att armarna inte behövde ta i så man spydde i slutet av rörelsen 😂😂. Hjälpte verkligen att öva hållningen, hur man ska svanka med ryggen så som de gör i videor man kan hitta om man söker på isokai på tuben 😇

Vad gäller ålder så är det bara en siffra 😇

Edit: Den här länken är ganska intressant läsning inför vad som förväntas fysiskt av en till själva tjänstgöringen:

https://www.taktisk.se/2017/06/25/trana-ratt-i-gymmet-infor-din-grundutbildning/
Senast redigerad av grumligtvatten 2021-06-05 kl. 05:51.
Citera
2021-06-06, 01:31
Medlem
När rycker folk i tråden in då?

Nån som ska in till AMF1 i juli/augusti?
Citera
2021-06-09, 13:29
Medlem
DamnSons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sacrebleuuu
När rycker folk i tråden in då?

Nån som ska in till AMF1 i juli/augusti?

September här vid Livgardet!
Citera
2021-06-09, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DamnSon
September här vid Livgardet!

21 juni vid P7, redan omnämnt i tråden men måste ju få upp den allmänna hypen 😂🤘🏈

Edit: Tipsar om episkt snygg funktionströja att träna i inför inryck:

https://www.ikersandegaard.com/collections/m-90b-och-m-90c/products/funktionstroja-m-90c
Senast redigerad av grumligtvatten 2021-06-09 kl. 16:25.
Citera
2021-06-09, 21:06
Medlem
Tjena. Muckar relativt snart och undrar om befälen brukar dra till med kasernförbud för att exempelvis motverka fylleslag?
Citera
2021-06-10, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RockNRollPojken
Tjena. Muckar relativt snart och undrar om befälen brukar dra till med kasernförbud för att exempelvis motverka fylleslag?

Hmmm, P7 muckar imirgon. Där du är tro? 😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in