2021-06-05, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urshult
Aha det är där SD säger det.
Snabb fråga: finns den videon tillgänglig (i så fall har jag missat den)?

Länken försvann för mig. Men har för mig att den lades ut i närtid av någon, typ igår.
Citera
2021-06-05, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Jag har sett den. Minns dock inte vem som länkade den. Men hamnade den inte i gofile via TS?

Stämmer bra.
Citera
2021-06-05, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Någon har kommenterat att dom är som En person.

"Där Hanna pekar, där gräver Stefan", sa någon initierad person. Minns dock inte vem.
Citera
2021-06-05, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petitoo
Hejsan Avel. Jag är glad att läsa att någon mer kan sträcka sig att tro att en annan grupp rådmän hade kunnat döma åt det andra hållet. Jag försökte lyfta just indiciekedjans svagare länkar som ett problem - just i relation till det faktum att balkongfallet är betydligt mindre komplext ur ett perspektiv där indicier enklare kan ses hänga samman. Min fråga till dig är om du tror detta fallet hade kunnat gått till HD?

Jag vet faktiskt inte men det finns nog en del som talar för att det inte skulle tas upp där. Andra har bättre koll än jag har på detta tema.
Citera
2021-06-05, 01:38
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Jag vet faktiskt inte men det finns nog en del som talar för att det inte skulle tas upp där. Andra har bättre koll än jag har på detta tema.

Är det inte så att det i så fall behövs ny bevisning, inte bara ny syn på den bevisning som redan finns?
Citera
2021-06-05, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Ett erkännande, intressant, om han vore helt utan skuld skulle han aldrig betalat ett öre

Precis, finns ingen anledning att betala skadestånd utan skuld.

SUCK!!
Citera
2021-06-05, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
▪️Hovrätten ser likheter med 11 maj, varav LW piper ut runt 23; att SD dyker upp den 14 maj.

▪️Vad de däremot inte tar upp ÄR att det är uppgjort att träffas 11-12 maj på SDs initiativ.
Att SD har tyckt att LW behöver kolla en cache.

Det finns inget uppgjort som ses digitalt. LW säger ingenting, men piper ut med SD.
Påminner helt om mordkvällen med andra ord.

Kl 23.24 den 11 maj säger hon att hon ska lägga sig, vilket som sagt inte sker eftersom hon ska träffa SD.
00.01 drar hon iväg.

Att han hux flux skulle stå där vid midnatt som cachernas riddare låter långsökt.
Det sent och mörkt och hon går dit nästa kväll - och tycker det var överdrivet.

▪️Gollum lämnar precious (i.e SDs mobil) hemma, LW börjar smsa hallå, hallå, hallå - och plötsligt börjar SD jaga sina huliganer och blir väldigt upptagen med det istället.

... Varav jag som sagt tror att det likaväl fanns en date uppgjord 14 maj och därav är LW lugn när hon väntar.
Tills hon tröttnar och drar iväg remsan.
Remsan som i sig saknar systerhax signatur.

Efter mordet skickar SD ett sms som sammanfaller med att han varit så rysligt upptagen.

De stämmer träff eller han ramlar in spontant. Så det brukade se ut ja. Runt den tiden då han kom och ibland bråkade med henne vilket en väninna vittnar om. Runt 23-00 tiden.

11/5 var nog bestämt med tanke på att hon stod vid den platsen och inte befann sig i bostaden. Men chatt raderat i Telegram(?).

14/5 kan ha varit spontant besök av SD. Likt så många gånger förut. Han fotar och fixar utanför tidigare enligt alla hans ”rutiner”.

Telegrams ”löpnummer” kan tala för det. De är i en svit alltså enligt IT-killarna. Inga raderingar ”mitt i” övrig chatt.
Citera
2021-06-05, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Låter märkligt. Varför var han villig att betala skadestånd om han var oskyldig?

Varför skall SD betala skadestånd överhuvudtaget?? Det är ett direkt erkännande du ser här….
Citera
2021-06-05, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Desas
Varför skall SD betala skadestånd överhuvudtaget?? Det är ett direkt erkännande du ser här….

Tror du? Kanske han råkade försäga sig? En praktblunder i så fall. Dåligt för honom men bra för rättvisan.
Citera
2021-06-05, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Tror faktiskt att IB tycker att det är riktigt skönt att slippa SD nu, även om han så klart inte skulle önskat att det blev som det blev.

Jag har en känsla av att det inte kommer mer från HR, särskilt inte med den riktning som allt tagit iom SD:s (förmodade) självmord.
Hoppas att jag har fel.

Du har inte fel.
Citera
2021-06-05, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Desas

Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tror du? Kanske han råkade försäga sig? En praktblunder i så fall. Dåligt för honom men bra för rättvisan.

Tokar. Dream on.😐
Citera
2021-06-05, 04:01
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
De stämmer träff eller han ramlar in spontant. Så det brukade se ut ja. Runt den tiden då han kom och ibland bråkade med henne vilket en väninna vittnar om. Runt 23-00 tiden.

11/5 var nog bestämt med tanke på att hon stod vid den platsen och inte befann sig i bostaden. Men chatt raderat i Telegram(?).

14/5 kan ha varit spontant besök av SD. Likt så många gånger förut. Han fotar och fixar utanför tidigare enligt alla hans ”rutiner”.

Telegrams ”löpnummer” kan tala för det. De är i en svit alltså enligt IT-killarna. Inga raderingar ”mitt i” övrig chatt.
HovR ser ett liknande mönster att dyka upp runt midnatt men;

▪️SD HAR stämt träff i förväg med LW 11-12 maj
▪️Han påstår att hennes cache ligger för öppet.
▪️LW håller det hemligt. Kl 23.24 påstår hon att hon ska lägga sig. Visar att hon borstar tänderna.

▪️Klockan 00.01 går hon däremot (till en i förväg uppgjord plats) för att vänta på SD.
Hon går inte direkt till cachen de ska kontrollera.

BFL: Hon ska väl till burken?
SD:Nej.
FL: Ska hon inte?
BFL: Nehej vart ska hon ...
SD:Nej.
BFL: Då?
SD: Nej vi skulle ( ohörbart) ehh vi skulle träffas där man gick in i skogen, där stigen går in i skogen."

LW har ränt runt och servat sina närliggande burkar just den helgen.
Som han säger själv i förhör så är han fyrkantig - varav jag då tror att han sonika flyttar planen till en annan plats och har ett snarlikt påhitt att hjälpa henne med nåt runt midnatt, en bra smygtid bortom HD.

14 maj
▪️Det drar ut på tiden. Noll kaka, men LW lugn. Kl 23.01 skickar LW loggremsan till "Ord som beskriver världen":
-TeamDavidsson var FTF, HD hade inte närvarat, systerhax saknas på remsan LW visar upp.

Kanske som reminder om att SD inte ska tappa bort tiden helt.

Hypotes reviewern i FUP:
(..) LW tagit in loggremsorna till de cacher som det handlat om för att kontrollera saken (se om systerhax nick verkligen fanns där). Sannolikt har hon bytt ut dessa loggremsor till nya utan att kommentera i någon nätlogg. "Ab 150.

▪️Kl 23.23 går LW ut. Hon lämnar chatten och säger ingenting om att hon ska nån vägen.
Likt 11-12 maj.

▪️Brottsplatsen kan ha varit mötesplats sen tidigare för att undvika HDs hökögon.
"Törs" och "smyga" samt "Nordsjön" visar hur noga det var att inte avslöjas inför HD.

▪️De skulle nån annanstans i området och göra nåt med nån burk?
Likt 11-12 maj.

Så ja - jag ser det som mycket möjligt att SD har stämt träff i förväg med LW.
Det är han som inleder kontakten, LW är som sagt osedvanligt laidback.

Hennes invitation kaka tror jag är nåt utanför SDs box, i klass med hennes hallåande dvs nåt han inte räknat med:
Hon gör helt enkelt två kakor när hon ändå håller på och undrar om han törs smyga dit typ något tidigare.

Vilket han givetvis inte räknat med, inte vill besvara, är oerhört busy och efter mordet skickar han att han tyvärr inte hann.
Senast redigerad av develi 2021-06-05 kl. 04:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in