2021-06-04, 23:13
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Angående hur SD kunde känna till LW:s inlogg till mobilen så kunde ju EW (antagligen) det, genom att ha iakttagit hur LW gjorde - hon hade ”fingermönster”. Så klart måste SD lagt på minnet hur LW ”ritade”!
Den slutsatsen drar HR och det känns självklart när man ser det i skrift.
Citera
2021-06-04, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Noterar att det i domen från HR framkommer att SD går med på att betala skadestånd till LW:s anhöriga, men inte har lust att betala till UW för det arbete han lagt ner för dödsboets räkning då fick ta ledigt från jobbet och åka och betala räkningar.
Det handlar säkert om att SD hade ett horn i sidan till UW.

”Liten hämnd är också hämnd, sa kärringen och spottade på grannens gris.”

Låter märkligt. Varför var han villig att betala skadestånd om han var oskyldig?
Citera
2021-06-04, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ser inte GolvbrunnsHanna som skör. Det finns stål i det ansiktsuttrycket. Detta är ingen mjukis. Hon vet mer än vadhon berättar. Golvbrunnsskrubberskan…

Personligen tror jag att HD uttalat att LW måste bort…ett mer eller mindre uttalat krav. Detta var hans kärleksbevis

Det ska bli så bra nu…

Hennes numera välkända batteri av svar var i klass med vilken yrkeskriminell som helst.

Citerar mitt eget gamla inlägg:

” Hannas ovilja att svara/vilja minnas/kommentera/spekulera är mycket stor, för att inte säga enorm:

Vet inte. Jag vet inte.

Jag vet inte varför jag raderar.

Jag vet inte,jag har inget minne av att jag har raderat.

Jag tänker inte spekulera i det i efterhand,eem och säga om,att det var okej eller inte okej

jag vet inte vad min känsla var då,den var säkert olika dag för dag. Eem så nej,jag tänker inte spekulera och svara på det.

Jag tror att jag har svarat på den frågan.

Det tänker inte jag kommentera.

Det är bara en spekulation,jag kan inte svara

Jag vet inte om jag ska svara på den, eem... nej,jag väljer att inte svara.

Två meningar tagna, jag tänker inte kommentera dom överhuvudtaget

Jag vet inte.

Så jag väljer att inte svara.

Jag vet inte, jag tror inte jag gör, jag tror inte jag gjorde så mycket

Inte vad jag kan komma ihåg

Nää jag kommer inte ihåg

Jag har ingen åsikt om det

För det kan inte jag svara på

Det tycker inte jag har med det här att göra så jag väljer att inte svara på det

Ja, men jag väljer att inte svara på det.

Ja,men inget jag vill delge. Så jag svarar inte på det

Ja, jag vet inte riktigt vad jag ska tänka.

Jag har inget svar på det

Jag har inget svar

Nej nu sitter jag och spekulerar, nej, jag svarar inte mer på det.

Nääe jag väljer att inte svara på det, det vet ni,

Det har jag berättat tidigare, så det, väljer jag att inte svara på en gång till

Nej det står helt stilla i huvudet.

Nej jag vet inte, jag kan inte säga det.

Men jag gör inte det, jag gör inte det.

Vet inte, jag kommer inte ihåg.

Men jag kommer inte ihåg,

Äh, äh jag vill säga saker jag kan säga med helt hundra procent säkerhet så, nej jag vet inte.

Nu vill inte jag svara mer på dem här frågorna jag har svarat det jag kan vad gäller den frågan.

Det är ju en hypotetisk fråga äh, nej jag svarar inte på det.

Alltså, nej det blir bara spekulationer jag vill inte svara.

Jag vill inte svara på den frågan.

Ingen jag kan säga säkert vet jag inte.Nej jag kan inte säga säkert, kan jag inte svara på det.

Jag tänker inte svara på det.

Jag anser ingenting om det, jag vill inte svara på det

Inte som jag vet om.

nej det vill jag inte svara på..inte spekulera

Jag vet inte vad jag ska tänka om det.

Nej jag vill inte säga nånting om.

Vill jag inte svara på.

Jag vill inte svara på hur jag mår och hur jag känner..

Vill jag inte svara på.

Ja jag har reflektioner men inget jag vill dela med mig av.

Nej det är inget jag vill prata om.

Jag har ingenting att säga om det.

Jag har ingenting att säga om det för jag har inget minne från det samtalet. Så jag har ingenting att tillägga.

Aah jag kan inte kommentera det.

Jag kan inte säga nånting om det.

Nej jag, jag kommer inte och prata mer om städningen.

Det har jag redan svarat på. Jag kommer inte svara.

Nej det vill jag inte kommentera.

Det har jag sagt.

Jag vill inte.

Ja det vill jag inte säga någonting om.

Ingen kommentar till det.

Nej jag vill inte det.

Nej jag kommenterar inte.

Jag tänker inte kommentera det.

Nej jag kommenterar inte det.

Jag kommer inte kommentera det som är skrivet på flashback.

Mm.. men jag tänker inte kommentera det.

Nej jag har kommenterat det redan. Jag har sagt vad jag vet.

Det har vi pratat om tidigare och jag..eh..tänker inte prata mer om det.

Tänker inte säga nåt mer

Jag tänker inte kommentera det här heller ”

Källor: (FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Legendstatus på den sammanställningen! 👍
Det skulle gå att skriva en lista på det hon kommer ihåg, med. Den listan blir inte lång men blir ganska kärnfull i vad hon kommer ihåg av traumatiska och livsomvälvande händelser. Eller ja, kommer ihåg och kommer ihåg..det är ju närmast skitsaker hon kommer ihåg..

Det finns så mycket att hämta både ur de nedskrivna ~ 450 sidorna (10 förhör) och från förhöret i TR som är ca: 80 min långt.

När jag lyssnat på TR-förhöret några gånger är det ganska genomskinligt vad för typ av frågor hon tränat in att svara "jag minns inte" och vilka frågor som är lite överraskande för henne. Likaså hur besvärligt det är för henne att hon måste styrka SD:s blodsex genom att säga att LW sagt det själv till henne.
Tonarten, snabbheten, styrkan eller den extra betänketid hon behöver för att svara avslöjar henne ju mer man lyssnar. Det är väl så man genomskådar känslan av att det hon säger är lögn eller uppdiktat/genomtänkt svar som övats in.

Ska lyssna på ett av SD:s förhör i rätten. Vill minnas att även SD, likt HD, uttalar samma fras "det är faktiskt något viktigare här, en mordutredningen som pågår" eller liknande på frågor varför de inte minns. Någon som minns den på rak arm? Annars kollar jag och återkommer.

Pyrex*-Hanna är det nog mer stål i än bomull, helt klart! Den skörheten hon hade för flera år sedan verkar hon ha byggt upp med råge. Synd att byggnationen blev skev i grunden och till slut blev mer lik lutande tornet i Pisa.
Undrar hur mycket SD är ansvarig för i den uppbyggnaden?!

*Pyrex är ett vanligt golvbrunnsmärke har vi och en granne på gatan konstaterat, därav ytterligare ett namn till HD, Pyrex-Hanna. Kärt barn har många namn..

Det ska bli så bra nu. En fras som biter sig fast i all sin äcklighet.
Citera
2021-06-04, 23:16
Medlem
Jobbar HD nu, eller är hon sjukskriven (igen)?
Citera
2021-06-04, 23:17
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Noterade också att HR ansåg att UW var berättigad ersättning.

En korrekt bedömning tycker jag. Det handlar inte om några jättebelopp. Det är ändå ett sätt för SD att försöka få sista ordet genom att göra den markeringen.
Citera
2021-06-04, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urshult
Legendstatus på den sammanställningen! 👍
Det skulle gå att skriva en lista på det hon kommer ihåg, med. Den listan blir inte lång men blir ganska kärnfull i vad hon kommer ihåg av traumatiska och livsomvälvande händelser. Eller ja, kommer ihåg och kommer ihåg..det är ju närmast skitsaker hon kommer ihåg..

Det finns så mycket att hämta både ur de nedskrivna ~ 450 sidorna (10 förhör) och från förhöret i TR som är ca: 80 min långt.

När jag lyssnat på TR-förhöret några gånger är det ganska genomskinligt vad för typ av frågor hon tränat in att svara "jag minns inte" och vilka frågor som är lite överraskande för henne. Likaså hur besvärligt det är för henne att hon måste styrka SD:s blodsex genom att säga att LW sagt det själv till henne.
Tonarten, snabbheten, styrkan eller den extra betänketid hon behöver för att svara avslöjar henne ju mer man lyssnar. Det är väl så man genomskådar känslan av att det hon säger är lögn eller uppdiktat/genomtänkt svar som övats in.

Ska lyssna på ett av SD:s förhör i rätten. Vill minnas att även SD, likt HD, uttalar samma fras "det är faktiskt något viktigare här, en mordutredningen som pågår" eller liknande på frågor varför de inte minns. Någon som minns den på rak arm? Annars kollar jag och återkommer.

Pyrex*-Hanna är det nog mer stål i än bomull, helt klart! Den skörheten hon hade för flera år sedan verkar hon ha byggt upp med råge. Synd att byggnationen blev skev i grunden och till slut blev mer lik lutande tornet i Pisa.
Undrar hur mycket SD är ansvarig för i den uppbyggnaden?!

*Pyrex är ett vanligt golvbrunnsmärke har vi och en granne på gatan konstaterat, därav ytterligare ett namn till HD, Pyrex-Hanna. Kärt barn har många namn..

Det ska bli så bra nu. En fras som biter sig fast i all sin äcklighet.
Stefan och HD talar samma språk, samma uttryck.
Citera
2021-06-04, 23:19
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Låter märkligt. Varför var han villig att betala skadestånd om han var oskyldig?

Det var utifall det skulle bli fällande dom.
Citera
2021-06-04, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Visste jag inte att hon är en sjuksköterska från Örebro så skulle jag helt klart ha tippat på ett förhärdat tjackluder från Rinkeby efter att ha läst hennes svar i förhören.

Ja, vad ska man tro.. Bara hoppas människan inte har patientansvar! Helst inte beblandar sig med allmänheten alls.
Citera
2021-06-04, 23:21
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja du vad ska man säga…det är ju farsartat. Denna sjuksköterska är ju en fara för sin omgivning- VAD VET, ELLER MINNS HON ÖVERHUVUDTAGET???

Stackars de personer som måste vårdas av denna minnessviktande vandrande katastrof.

(Ja du Hanna, du läser säkert här. Hur visste du så tidigt att nåt hade hänt. Redan på morgonen önskade du inför din chef att Lena var död.. är det inte dags att lätta ditt tunga hjärta snart?)

I förhör i TR säger hon att hon inte har problem med minnet i allmänhet, typ.
Bara när det gäller mord kanske.
Citera
2021-06-04, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
En korrekt bedömning tycker jag. Det handlar inte om några jättebelopp. Det är ändå ett sätt för SD att försöka få sista ordet genom att göra den markeringen.

En barnslig reaktion.
Citera
2021-06-04, 23:22
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
En barnslig reaktion.
Typiskt den SD man har lärt känna genom utredningen.
Citera
2021-06-04, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Stefan och HD talar samma språk, samma uttryck.
Ja, du har också märkt det, bra! Kanske blir så när man levt ihop så länge eller vad tror du? Kanske övat in svar tillsammans.
Skulle vara fränt om SD efterlämnar en digital och hemlig inspelning där de övar ihop på svar..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in