Citat:
Ursprungligen postat av
EnKannaMjolk
Hej!
Jag har druckit alkohol vid ungefär 10 tillfällen innan och känner verkligen spykänsla av första klunken Öl. Att ens se en spritflaska ger mig spykänsla. Har spytt inprincip varenda fest jag varit på och jag har inte druckit enorma mänger. Väger lite under medelvikten kanske och är 18 år.
Hur länge behöver jag dricka för att vänja mig vid alkohol? Är det så att jag helt enkelt inte tål alkohol och isf vad ska jag göra då?
Man tål inte så mycket i början och därför ska man inte dricka så mycket. Drick mindre och svagare alkohol. En av mina bästa fyllor var en av mina första, då var jag nog bara runt 15. Då räckte med några flaskor folköl. Alla spyr när de dricker på tok för mycket. Flera drinkar med starksprit i eller en handfull starköl när man är nybörjare är för mycket. Tricket är att bli lite lagom. Och då krävs det mindre mängd alkohol när man är oerfaren. Gå inte i fällan att det är coolast att dricka mest. Det är coolast att dricka lagom, bli lite skoj, men hela tiden ha kontroll på sig själv och inte spy. Oavsett om man är tonåring eller James Bond.