• 1
  • 2
2021-06-04, 20:50
Medlem
Hej!
Jag har druckit alkohol vid ungefär 10 tillfällen innan och känner verkligen spykänsla av första klunken Öl. Att ens se en spritflaska ger mig spykänsla. Har spytt inprincip varenda fest jag varit på och jag har inte druckit enorma mänger. Väger lite under medelvikten kanske och är 18 år.

Hur länge behöver jag dricka för att vänja mig vid alkohol? Är det så att jag helt enkelt inte tål alkohol och isf vad ska jag göra då?
Senast redigerad av Allaballawalla 2021-06-05 kl. 21:10. Anledning: Rubrik korrad.
Citera
2021-06-04, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnKannaMjolk
Hej!
Jag har druckit alkohol vid ungefär 10 tillfällen innan och känner verkligen spykänsla av första klunken Öl. Att ens se en spritflaska ger mig spykänsla. Har spytt inprincip varenda fest jag varit på och jag har inte druckit enorma mänger. Väger lite under medelvikten kanske och är 18 år.

Hur länge behöver jag dricka för att vänja mig vid alkohol? Är det så att jag helt enkelt inte tål alkohol och isf vad ska jag göra då?

Varför dricker du alkohol?
Citera
2021-06-04, 20:57
Medlem
Ensundmans avatar
Du verkar vara en vekling så jag råder dig till att inte dricka alkohol.
Citera
2021-06-04, 21:01
Medlem
Gingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ensundman
Du verkar vara en vekling så jag råder dig till att inte dricka alkohol.

Ja precis !

När du får hår på pungen så skall du börja dricka Finlandia.
Innan dess ska du dricka Doleys
Citera
2021-06-04, 21:05
Medlem
GeleZachas avatar
Drick inte på tom mage, men inte heller när du är proppmätt. Då brukar det värsta illamåendet inte uppkomma
Citera
2021-06-04, 21:07
Medlem
DyngSmElls avatar
Du stavar som du är full när du är nykter? Så du kan låta alkoholen vara!
Alkohol är inte för alla.
Citera
2021-06-04, 21:08
Medlem
Zitilitess avatar
Citat:
Hej!

Drick nå annat?

För mig funkar bara jäger, whiskey eller rödvin. Men bara vid intag vid mat som vuxna människor. Det där med att supa bara för att eller ta en öl eller en drink har jag aldrig förstått och det är nog många som håller med mig. Supa är överskattat pöjk
Citera
2021-06-04, 21:09
Medlem
Citat:
Hej!

Man tål inte så mycket i början och därför ska man inte dricka så mycket. Drick mindre och svagare alkohol. En av mina bästa fyllor var en av mina första, då var jag nog bara runt 15. Då räckte med några flaskor folköl. Alla spyr när de dricker på tok för mycket. Flera drinkar med starksprit i eller en handfull starköl när man är nybörjare är för mycket. Tricket är att bli lite lagom. Och då krävs det mindre mängd alkohol när man är oerfaren. Gå inte i fällan att det är coolast att dricka mest. Det är coolast att dricka lagom, bli lite skoj, men hela tiden ha kontroll på sig själv och inte spy. Oavsett om man är tonåring eller James Bond.
Citera
2021-06-04, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Man tål inte så mycket i början och därför ska man inte dricka så mycket. Drick mindre och svagare alkohol. En av mina bästa fyllor var en av mina första, då var jag nog bara runt 15. Då räckte med några flaskor folköl. Alla spyr när de dricker på tok för mycket. Flera drinkar med starksprit i eller en handfull starköl när man är nybörjare är för mycket. Tricket är att bli lite lagom. Och då krävs det mindre mängd alkohol när man är oerfaren. Gå inte i fällan att det är coolast att dricka mest. Det är coolast att dricka lagom, bli lite skoj, men hela tiden ha kontroll på sig själv och inte spy. Oavsett om man är tonåring eller James Bond.

Men hur många spyfärdiga fyllor måste jag ha för att inte må illa när jag dricker?
Citera
2021-06-04, 21:17
Medlem
Zitilitess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary

This. Och så blir man mer uppskattad av brudarna när man inte skriker och beter sig pinsamt, kan man va lugn och cool när man dricker får man mer chans på ligg. Att spy ner sin brud går aldrig hem
Citera
Medlem
Turist i tidens avatar
Citat:
Hej!

Bäst är att inte börja alls. Patrik Sjöberg har varit nykter i två år och sparat 800 000 kr under den tiden.
Citera
Medlem
Citat:
Men hur många spyfärdiga fyllor måste jag ha för att inte må illa när jag dricker?
Man ska aldrig ha en spyfärdig fylla alls. Om du blir spyfärdig på alkohol då dricker du för mycket! Vad händer om du dricker en 33 cl folköl? då blir du väl inte spyfärdig?

Börja där.

Sen när det blir trist med en, då ökar du till två osv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in