• 1
  • 2
2021-06-04, 21:24
Medlem
Mrcool911s avatar
Hade en kompis förut och han var likadan som dig, han spydde vid bara första klunken av öl. Slutsatsen är att öl är inte för alla (visserliggen kan man naturligtvis träna upp det ).

Svaret på din gåta är att testa dricka andra alkoholhaltiga drycker. För min kompis så fungerade vodka-redbull bra. Prova dig fram, du har inte mycket erfarenhet och är bara 18 år. Tiden är på din sida min vän!
Citera
2021-06-05, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrcool911
Hade en kompis förut och han var likadan som dig, han spydde vid bara första klunken av öl. Slutsatsen är att öl är inte för alla (visserliggen kan man naturligtvis träna upp det ).

Svaret på din gåta är att testa dricka andra alkoholhaltiga drycker. För min kompis så fungerade vodka-redbull bra. Prova dig fram, du har inte mycket erfarenhet och är bara 18 år. Tiden är på din sida min vän!

Men det är ju alkohol-smaken/känslan som är obehaglig. Att blanda i lite redbull tar väl inte bort den effekten?
Citera
2021-06-05, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnKannaMjolk
Men det är ju alkohol-smaken/känslan som är obehaglig. Att blanda i lite redbull tar väl inte bort den effekten?

drick svagare grejer då? vad fan är problemet? drick folköl eller cider. tål du inte ens det, sluta drick alkohol helt och hållet. håll dig till läsk eller vatten.
Citera
2021-06-05, 07:46
Medlem
Liberationfronts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turist i tiden
Bäst är att inte börja alls. Patrik Sjöberg har varit nykter i två år och sparat 800 000 kr under den tiden.

Och varit döende 2 ggr på sjukhus under den perioden

Jackpot

Drick med mat i magen
Alternativt drick söta saker

Ex vin med sockerdricka
Vin m cider
Söta cocktails

Eller håll för näsan när du dricker
Jag hade samma problem när jag började i 15-16 års åldern

Men det släppte fort. Dricker inget idag har inte "sparat" ngt.. snarare inte gjort av med i samma omfattning
Senast redigerad av Liberationfront 2021-06-05 kl. 07:51.
Citera
2021-09-20, 23:32
Medlem
DoggingDoriss avatar
Att börja dricka är som att börja röka, man får vänja sig vid smaken. Det gör inget om du mår illa av smaken, det är bara att spy upp det - vila och andas lite - och sedan försöka igen. Du vänjer dig snart vid smaken och så småningom börjar du tycka om den. Jag hade under många år stora problem med att dricka whisky men numera är det just whisky som jag helst dricker.
Det är alltså övning som gäller, plus att smaken förändras med åldern.
Citera
2021-09-21, 00:33
Moderator
Allaballawallas avatar
Hembränning och dryckestillverkning --> Medicin och hälsa
/Moderator
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto