2021-06-04, 18:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urshult
Tack för ditt utförliga inlägg!! 👍

Fotona samlade så här tillsammans är snudd på hårresande lika i HD:s och SD:s ansiktsuttryck. Oavsett före eller efter mordet..
Hur fanken klarar de av att fortsätta leva som om ingenting hänt? Deras värld håller på att rasa samman (eller borde i varje fall rämna) i polisutredningen och den här tråden där allt kommer fram om deras liv, göranden och låtanden. Och det är inte vackert, det som kommer fram..
Hur är det ens möjligt att fortsätta vilja synas offentligt när de vet att det skärskådas?
Ja, det är två skeva personet och inte fan är hon livrädd för SD utifrån en reality check i deras bildgalleri.

Hon har nån dipp 2019 enligt väninnan och kollegan CH, men det verkar mer beröra barnen. För SD är det inte, honom saknar hon i september 2019. Även om han tjafsar med dottern.
Han är trygg att vara med för han kan hennes historik (vad nu det innebär):

Bildgalleriet motsvarar snarare den förvåning som hennes chef gav uttryck för om hur hon såg ut efter mordet (ang det hälsotillstånd du efterfrågar).
För övrigt skiljer hon sig och tjatar på SD om att åka till USA. I förhör berättar hon att tanken var att återförenas där.
Citera
2021-06-04, 19:00
Medlem
Citronfrommages avatar
Jag tänker på en slags sammanfattning på att det var SD som var mördaren och som stod i NA:
"Tjänsten platshistorik slutade att avge platshistorik på mordnatten kl. 23.38, antingen på grund av att mördaren har kunnat låsa upp mobiltelefonen och stänga av platsinformationen, eller kunnat logga in på Google-kontot och radera informationen.

Mördaren har haft tillgång till Lena Wesströms inloggningsuppgifter och kunnat logga in på hennes OneMail-konto på morgonen den 15 maj 2018."

Hur kan man exakt veta att Lena mördades där vid 23.30, kan hon inte ha stängt av platshistoriken själv, och hur vet man att det då inte var hon själv som loggade in på morgonen? Skulle hon inte kunnat dö precis efter sista inloggningen? Kroppen har ju legat några dagar så precis dödstid borde varit svår att få fram.

Jag har läst mycket i tråden, men inte tillräckligt för att veta svaren på det här.

Några har ju hört skrik vilket jag tycker är otroligt. De bor på andra sidan motorvägen, den är ju trafikerad hela tiden och det är lite buskage. Hur 17 kan man höra skrik i det oväsendet?
Citera
2021-06-04, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
49 länder år 2016 för att jaga burkar och över 33000 loggar sen december 2009 är rätt intensivt.
Ordbajseri kring manisk kan du tolka likt din egen analys av delirium och dille i folkmun.
Bortom psykiatrin.
För övrigt kan du tagga ner om HD och smutskastning med tanke på din egen posthistorik.

Det blir dubbelmoral med ditt nya sund, glad och härligt i naturen - och att försöka styra diskussioner har du ingenting för.
HD har granskats utifrån FUP likt vem som helst i abok.

Jag skriver att hon går på medicin, verkar oberörd, är lojal mot SD och verkar dölja nåt som vi inte fått kläm på. Och att hon satt ett ramverk hur skilsmässa, otrohet och mordmisstankar ska hanteras i familjen. I nåt dussin inlägg.
Blivit manipulerad angående främst blod vid sex.
Sen har jag skrivit mycket om anledningarna till att jag tror hon agerat som hon har. För att få en nyanserad bild. Testa det nån gång.

Jag vevar alltså inte på i nån kampanj på tusen inlägg med misstankar mot HD all over the place. Vilket du ägnat dig åt.

Nu senast nån vända om nån random GC-mänska som är för glad och varit i många länder? Fattar inte vad det har med mordet att göra.

Så nästa gång du dumpar runt tio av mina inlägg om HD i tråden så får du gärna motivera varje inlägg varför det var signifikant för det du ville framföra. Annars så bortser jag från dem då de är rätt irrelevanta för det du ville påskina.

Jag har frågat tidigare hur du tänker gå vidare i dina efterforskningar eftersom du verkar ha låst på målet HD? Jag har metoder utanför FUP men har du? Eller blir det fortsatta tidslinjer kring HD:s lögner till den otrogne, numera döde, mördaren SD?

Sen så har du förresten undvikit frågor om 11/5, som hovrätten ansåg vara ovidkommande i sammanhanget mord. Men som du hånat mig i flera inlägg då jag varit på samma linje som de. Kommentar?
Citera
2021-06-04, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citronfrommage
Jag tänker på en slags sammanfattning på att det var SD som var mördaren och som stod i NA:
"Tjänsten platshistorik slutade att avge platshistorik på mordnatten kl. 23.38, antingen på grund av att mördaren har kunnat låsa upp mobiltelefonen och stänga av platsinformationen, eller kunnat logga in på Google-kontot och radera informationen.

Mördaren har haft tillgång till Lena Wesströms inloggningsuppgifter och kunnat logga in på hennes OneMail-konto på morgonen den 15 maj 2018."

Hur kan man exakt veta att Lena mördades där vid 23.30, kan hon inte ha stängt av platshistoriken själv, och hur vet man att det då inte var hon själv som loggade in på morgonen? Skulle hon inte kunnat dö precis efter sista inloggningen? Kroppen har ju legat några dagar så precis dödstid borde varit svår att få fram.

Jag har läst mycket i tråden, men inte tillräckligt för att veta svaren på det här.

Några har ju hört skrik vilket jag tycker är otroligt. De bor på andra sidan motorvägen, den är ju trafikerad hela tiden och det är lite buskage. Hur 17 kan man höra skrik i det oväsendet?

Men kom igen, om någon dundrar in slag påslag så är väl inte det första du tänker på att slå av platsinformationen? SKÄRP DIG!

Om någon kämpar för sitt liv så hörs det. ÄVEN OM DET KÖR FÖRBI BILAR PÅ EN MOTORVÄG. Skärp dig igen! SUCK!!
Citera
2021-06-04, 19:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Jag skriver att hon går på medicin, verkar oberörd, är lojal mot SD och verkar dölja nåt som vi inte fått kläm på. Och att hon satt ett ramverk hur skilsmässa, otrohet och mordmisstankar ska hanteras i familjen. I nåt dussin inlägg.
Blivit manipulerad angående främst blod vid sex.
Sen har jag skrivit mycket om anledningarna till att jag tror hon agerat som hon har. För att få en nyanserad bild. Testa det nån gång.

Jag vevar alltså inte på i nån kampanj på tusen inlägg med misstankar mot HD all over the place. Vilket du ägnat dig åt.

Nu senast nån vända om nån random GC-mänska som är för glad och varit i många länder? Fattar inte vad det har med mordet att göra.

Så nästa gång du dumpar runt tio av mina inlägg om HD i tråden så får du gärna motivera varje inlägg varför det var signifikant för det du ville framföra. Annars så bortser jag från dem då de är rätt irrelevanta för det du ville påskina.

Jag har frågat tidigare hur du tänker gå vidare i dina efterforskningar eftersom du verkar ha låst på målet HD? Jag har metoder utanför FUP men har du? Eller blir det fortsatta tidslinjer kring HD:s lögner till den otrogne, numera döde, mördaren SD?

Sen så har du förresten undvikit frågor om 11/5, som hovrätten ansåg vara ovidkommande i sammanhanget mord. Men som du hånat mig i flera inlägg då jag varit på samma linje som de. Kommentar?
Du ska inte bry dig ett enda dugg om de jag tittar på. Jag har ingen förklaringsbörda, dvs lika lite som jag ältar de du tittat på.
Behöver inte lämna bevis eller förklara mig.

Jag har dumpat dina inlägg eftersom du likaväl skrivit om HD och funnit henne suspekt om de så gäller blodsex eller annat.

Offerrollen om att du är hånad kan du hoppa över. Det är nämligen ett debattforum.

Ja, jag har nämnt massiv loggning iom att vederbörande varit med SD och HD, senast varit FTF på BaSoas serie.
Bry dig inte om det du.
Citera
2021-06-04, 20:00
Medlem
Citat:
Ja, det är två skeva personet och inte fan är hon livrädd för SD utifrån en reality check i deras bildgalleri.

Hon har nån dipp 2019 enligt väninnan och kollegan CH, men det verkar mer beröra barnen. För SD är det inte, honom saknar hon i september 2019. Även om han tjafsar med dottern.
Han är trygg att vara med för han kan hennes historik (vad nu det innebär):

Bildgalleriet motsvarar snarare den förvåning som hennes chef gav uttryck för om hur hon såg ut efter mordet (ang det hälsotillstånd du efterfrågar).
För övrigt skiljer hon sig och tjatar på SD om att åka till USA. I förhör berättar hon att tanken var att återförenas där.

Imponerande djuplodning i ännu ett inlägg! Tack! 👍
Citera
2021-06-04, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Man bergiper inte riktigt vare sig varför eller hur han tänkte.

Nu har jag bara ytlig kunskap i det fallet. Men om han ansågs "frisk" i lagens mening, då uppvisar även han avvikande tankesätt.

Jag kan inte för mitt liv förstå hur SD tänker. Det blir så annorlunda att det blir helt oförutsägbart.

T ex vem skulle kunna "gissa" sig att han går hem och gör en film om domkraftsskaftet? Dessutom en film som inte bevisar någonting alls. Varken att han inte har köpt ett nytt eller något annat.

Inte heller kan man gissa att SD skulle låta sin "Jag hatat Åsa lapp" på det inlämnade paketet.

Eller vad sägs om att visa upp skafte vid HR- förhandlingarna?

Allt man kan lista ut är väl kan bli kränkt, eller fruktansvärt arg, faktiskt hatiskt när något går emot honom, att det drar ut länge med ilskan och i de situationerna är han oförutsägbar, otäckt hatisk och det kan blixtra till. det ligger också i luften att eftersom han blir okontrollerbar i sitt agerande, som är avvikande, kan det bli farligt.

jag tror att det var det som Lena kände instinktivt i bilen. Hon kände det, men greppade inte riktigt vad som hände. Även om hon själv pressade honom genom att envist fortsätta sitta kvar i bilen, hade hon inte väntat detta plötsliga utfall.

Jag tror du har exakt rätt gällande hur LE kände i bilen.
Jag tänker också på det du skrev tidigare, om att vi försöker förstå utifrån våra egna referensramar och hur vi själva är. Och att det därför blir svårt att förstå SD och även HD.

Båda är (var) på ytan så himla vanliga, typiska, välfungerande Svenssons mitt i livet. Därför säkert lätta för många att identifiera sig med.
Och svårt att förstå hur mordet övh kunnat ske i den kontext som fanns.

Att en så vanlig, i samhället välfungerande och skötsam, halvtöntig, öppen, hurtig, social man som SD faktiskt var kunnat kallblodigt planera ett mord på en trebarnsmamma och genomföra det inpå hennes yngsta barns födelsedag.

Och lämna hennes döda kropp oskyddad på marken i bostadsområdet där både hans egna och hennes barn rör sig.

Även om mordet skett i stundens hetta är det svårt att greppa och ta in.

Men under ytan fanns det andra sidor, precis som du nämner...

Hade SD och HD varit två arbetslösa, dysfunktionella missbrukare på ett sockontrakt i en lägenhet i Vivalla och LW nån av deras knarkarpolare och barnen omplacerade eller fick klara sig bäst de kunnat bland kanyler och sopor så hade det kanske varit lättare att ta in.

Här var ingredienserna prydlig villa och radhusidyll, geocachingtourer, racercykling, klättring, hembakade kladdkakor, frikyrkopastor, kaninhoppande barn på nyklippta, nyvattnade gräsmattor, högskoleutbildningar, föreningsliv, fasta jobb, präktiga morföräldrar, kvartersloppisar...

EDIT; fast egentligen borde man väl veta bättre med tanke på att den andra Stefan från Örebro och hans stackars mördade älskarinna även de kom från ordnade förhållanden, akademiker osv.
Citera
2021-06-04, 20:07
Medlem
Citat:
Du ska inte bry dig ett enda dugg om de jag tittar på. Jag har ingen förklaringsbörda, dvs lika lite som jag ältar de du tittat på.
Behöver inte lämna bevis eller förklara mig.

Jag har dumpat dina inlägg eftersom du likaväl skrivit om HD och funnit henne suspekt om de så gäller blodsex eller annat.

Offerrollen om att du är hånad kan du hoppa över. Det är nämligen ett debattforum.

Ja, jag har nämnt massiv loggning iom att vederbörande varit med SD och HD, senast varit FTF på BaSoas serie.
Bry dig inte om det du.

Nej att du anser dig inte behöva bevis det har iaf jag fattat för länge sen.
Men har du kommit fram till något alls med alla dina inlägg? Bara nyfiken.

Ja det är suspekt med blodet utifrån samma syn som hennes väninnor mfl reagerat på det ja. Och ständigt SD i bakgrunden där. Kanske t o m bokstavligen en viss kväll.

Hån kan jag leva med. Det blir ju så när dina argument tryter. Det är liksom inte mitt problem.

Ja men är det ett debattforum så vill jag gärna att du svarar på min fråga om 11/5 då. Du verkar undvika den. Du var inte på min och hovrättens linje där utan det var väldigt självklart från dig att det var viktigt med händelserna 11/5.

Som fick dig att gå så långt som att skriva att jag höll SD om ryggen och förmildrande omständigheter osv.
Så frågan är alltså delar du Göta Hovrätts besömning att 11/5 inte var mer än en typisk kväll SD och LW brukade ses?

Jag brydde mig inte om loggningen utan reagerade på att du skrev att att denna K låg i lä jämfört med den maniska HD. Alltså måste du mena att K är än mer manisk (sjuk) än HD. Med alla sina länder och emojis och hon sörjer inte SD osv som du var inne på.
Citera
2021-06-04, 21:15
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja men är det ett debattforum så vill jag gärna att du svarar på min fråga om 11/5 då. Du verkar undvika den. Du var inte på min och hovrättens linje där utan det var väldigt självklart från dig att det var viktigt med händelserna 11/5.

Som fick dig att gå så långt som att skriva att jag höll SD om ryggen och förmildrande omständigheter osv.
Så frågan är alltså delar du Göta Hovrätts besömning att 11/5 inte var mer än en typisk kväll SD och LW brukade ses?
Jag delar Hovrättens bedömning.
Vilket du har förkastat koppling till, ansett att det är mer likt dråp det SD utfört i nån sorts eskalerande dille.
Hovrätten:
Citat:
I sammanhanget går det inte att bortse från att Lena Wesströmsagerande den 11 maj uppvisar tydliga likheter med hennes agerande den 14 maj.
När det gäller den 11 maj är det klarlagt att Lena Wesström pratade i telefon med Jörgen Johansson. Under samtalet – som spelades in av JJ –framkommer bl.a. att Lena Wesström borstade tänderna, sa att hon var trött och att hon strax skulle gå och lägga sig.

Hon nämnde inget om ett eventuellt möte med Stefan Davidsson, eller att hon skulle lämna bostaden. Trots detta lämnade hon bostaden nästan omedelbart efter att hon avslutade samtalet med JJ.
Men de har inte inte noterat att den natten på helgen innan var ett uppgjort möte på initiativ av SD snarare än nåt spontant uppdykande.

I all hemlighet (som HovR skriver om) men SD har nämligen bett henne kolla om en av hennes cacher ligger lite dumt till.

SD: Ja det är bara precis det du säger, ja jag stämde träff med henne för att träffa henne, jag trivs med det, gör det ofta ...
FL: Vad hade du för planer med den träffen med Lena på lördagen?
SD: Att träffas bara ses.
FL: Och göra vadå?
SD: Ja vår ursäkt var att vi skulle titta på den där burken ...
FL: Precis det var en ...
MT: Det var inte särskilt viktigt.
FL: Ursäkt ja.
MT: Mm.
FL: Men du ville gärna ha ut Lena då på lördagen, vad var det att du inte fullföljde träffen med Lena då? Vad var det som gjorde det?"
(..)
BFL: Hur vart det med burken uppe i Vivallaskogen då?
SD: Ja som jag sa, den har hon återkommit om i, i skrift och hon sa att "hon tycker den sitter
tillräckligt väl dold" jag tycker inte det, den kommer och bli, söndersparkad eller. ..
FL: När va det då? När återkom hon med det i skrift då?
SD: Söndagen, måndagen, vet inte, det var ju på lördagen vi skulle ha tittat på den."

Antar det är samma cache hon pratar om 12 maj efter sitt hallå hallå hallå på natten då han jagar sina mållgans:

" Samtal 2018-05-12 20:54:51 01:44:14 46705909622 Wesström, Lena 46706969300 JJ
Varbergag 161 NO, 60° Varbergag 161 NO, 60°
Lena är på väg från kalaset hos Ulf. Lena räknar upp de som var på kalaset: hon själv, [namn borttagna av mig] och kommer fram till att de var 18 personer. Lena tar med sig sopor från kalaset som hon slänger hemma. Hon
pratar om att hon ska klä om. Hon ska gå en tur till en gömma, "Absolute Christmas", där det var lite dåligt ljus under gårdagen då hon var där. Lena ska därför byta om. Längre in i samtalet rör sig Lena vid platsen där blixten slagit ner i ett träd. "

"Clouddata Bild 2018-05-12 21:31:10 Wesström, Lena 20180512_213110.jpg –
Bild på geocachen "Absolut Christmas"
(Samtalet med J som påbörjats 20:54:51 fortsätter)
Lite senare i samtalet är Lena ut och rör sig på platsen där cachen. Hon noterar att cachens batterier är slut och att hon måste gå tillbaka för att kunna byta de. Lena säger, "nej men den här sitter bra.. det var nån som sa att dom har röjt ur så mycket så att.. att den liksom riskerar och bli mugglad men.. äh.. för tusan det här går väl bra". Hon går hem, hämtar batterier och går sedan åter tillbaka ut till cachen. Hon säger att det börjat bli skumt på platsen, hon går utan lampa. "

Varav jag undrar om de - enligt ovanstående - har gjort upp att träffas även den 14 maj på SDs initiativ.
I all hemlighet även denna gång.

SD är den som tar kontakt på mordkvällen.

LW har bakat en kärleksfull kaka åt dem båda.
SD inviteras, om han nu törs smyga dit.
HD (60 meter bort) får ju inte se honom enligt SDs spelregler.
Äta kaka kanske är nåt spontant infall från LW iom att hon ändå står och bakar till sonen.

SD krumbuktar och ger inget besked. Noll svar, noll spår om date.
Han är oerhört upptagen. Herregud så klockan går.
Han gör inte upp nåt med henne, vis av erfarenhet (inte göra bort sig så där igen och lämna digitala spår).

LW Väntar. Och väntar. Redam kl 20.13 har hon inviterat utan nåt besked.

➖ Det jag undrar kring är nämligen hennes osedvanliga lugn eller tålamod.

I vanliga fall brakar det ut i massiv utfrågning om varför han inte kan komma.
Hon är ovanligt laidback.

Sen skickar hon hux flux en loggremsa 23.01.
Det drar ut på tiden. En sur reminder?
Utan avslöjande text som lämnar digitala spår om träff likt natt 11/12 maj.

23.23 går hon ut.

Av nån anledning får han henne iaf till BP och slår ihjäl henne.
Likt HovR tar upp tror jag det är ett mönster.

Han får noggrant med i text efter mordet att han inte tänker komma:
I'm really, really not the killer...
Citera
2021-06-04, 21:19
Medlem
Kördes in av SOA:
[i]"Då det hände, att Stefan blev misstänkt och intagen, var det som den värsta mardröm som
kunde hända. S-O sa på en gång att Stefan är oskyldig tills dess att det är bevisat, med
bra bevisning
, att han är något annat, och så tycker han fortfarande.
I den situationen, då Hs man var misstänkt för något så hemskt, höll Hanna på att bryta ihop. S-O skjutsade henne till akut-psyk vid ett tillfälle. De alla sa att så länge som det inte finns några fakta så är Stefan oskyldig, H tänkte på samma sätt.

Kanske Stefan tog livet av sig, "mot sin vilja"?
Citera
2021-06-04, 21:47
Medlem
Citat:
Jag delar Hovrättens bedömning.
Vilket du har förkastat koppling till, ansett att det är mer likt dråp det SD utfört i nån sorts eskalerande dille.
Hovrätten:

I sammanhanget går det inte att bortse från att Lena Wesströmsagerande den 11 maj uppvisar tydliga likheter med hennes agerande den 14 maj.
När det gäller den 11 maj är det klarlagt att Lena Wesström pratade i telefon med Jörgen Johansson. Under samtalet – som spelades in av JJ –framkommer bl.a. att Lena Wesström borstade tänderna, sa att hon var trött och att hon strax skulle gå och lägga sig.

Hon nämnde inget om ett eventuellt möte med Stefan Davidsson, eller att hon skulle lämna bostaden. Trots detta lämnade hon bostaden nästan omedelbart efter att hon avslutade samtalet med JJ.

Men de har inte inte noterat att den natten på helgen innan var ett uppgjort möte på initiativ av SD snarare än nåt spontant uppdykande.

I all hemlighet (som HovR skriver om) men SD har nämligen bett henne kolla om en av hennes cacher ligger lite dumt till.

SD: Ja det är bara precis det du säger, ja jag stämde träff med henne för att träffa henne, jag trivs med det, gör det ofta ...
FL: Vad hade du för planer med den träffen med Lena på lördagen?
SD: Att träffas bara ses.
FL: Och göra vadå?
SD: Ja vår ursäkt var att vi skulle titta på den där burken ...
FL: Precis det var en ...
MT: Det var inte särskilt viktigt.
FL: Ursäkt ja.
MT: Mm.
FL: Men du ville gärna ha ut Lena då på lördagen, vad var det att du inte fullföljde träffen med Lena då? Vad var det som gjorde det?"
(..)
BFL: Hur vart det med burken uppe i Vivallaskogen då?
SD: Ja som jag sa, den har hon återkommit om i, i skrift och hon sa att "hon tycker den sitter
tillräckligt väl dold" jag tycker inte det, den kommer och bli, söndersparkad eller. ..
FL: När va det då? När återkom hon med det i skrift då?
SD: Söndagen, måndagen, vet inte, det var ju på lördagen vi skulle ha tittat på den."

Antar det är samma cache hon pratar om 12 maj efter sitt hallå hallå hallå på natten då han jagar sina mållgans:

" Samtal 2018-05-12 20:54:51 01:44:14 46705909622 Wesström, Lena 46706969300 JJ
Varbergag 161 NO, 60° Varbergag 161 NO, 60°
Lena är på väg från kalaset hos Ulf. Lena räknar upp de som var på kalaset: hon själv, [namn borttagna av mig] och kommer fram till att de var 18 personer. Lena tar med sig sopor från kalaset som hon slänger hemma. Hon
pratar om att hon ska klä om. Hon ska gå en tur till en gömma, "Absolute Christmas", där det var lite dåligt ljus under gårdagen då hon var där. Lena ska därför byta om. Längre in i samtalet rör sig Lena vid platsen där blixten slagit ner i ett träd. "

"Clouddata Bild 2018-05-12 21:31:10 Wesström, Lena 20180512_213110.jpg –
Bild på geocachen "Absolut Christmas"
(Samtalet med J som påbörjats 20:54:51 fortsätter)
Lite senare i samtalet är Lena ut och rör sig på platsen där cachen. Hon noterar att cachens batterier är slut och att hon måste gå tillbaka för att kunna byta de. Lena säger, "nej men den här sitter bra.. det var nån som sa att dom har röjt ur så mycket så att.. att den liksom riskerar och bli mugglad men.. äh.. för tusan det här går väl bra". Hon går hem, hämtar batterier och går sedan åter tillbaka ut till cachen. Hon säger att det börjat bli skumt på platsen, hon går utan lampa. "

Varav jag undrar om de - enligt ovanstående - har gjort upp att träffas även den 14 maj på SDs initiativ.
I all hemlighet även denna gång.

SD är den som tar kontakt på mordkvällen.

LW har bakat en kärleksfull kaka åt dem båda.
SD inviteras, om han nu törs smyga dit.
HD (60 meter bort) får ju inte se honom enligt SDs spelregler.
Äta kaka kanske är nåt spontant infall från LW iom att hon ändå står och bakar till sonen.

SD krumbuktar och ger inget besked. Noll svar, noll spår om date.
Han är oerhört upptagen. Herregud så klockan går.
Han gör inte upp nåt med henne, vis av erfarenhet (inte göra bort sig så där igen och lämna digitala spår).

LW Väntar. Och väntar. Redam kl 20.13 har hon inviterat utan nåt besked.

➖ Det jag undrar kring är nämligen hennes osedvanliga lugn eller tålamod.

I vanliga fall brakar det ut i massiv utfrågning om varför han inte kan komma.
Hon är ovanligt laidback.

Sen skickar hon hux flux en loggremsa 23.01.
Det drar ut på tiden. En sur reminder?
Utan avslöjande text som lämnar digitala spår om träff likt natt 11/12 maj.

23.23 går hon ut.

Av nån anledning får han henne iaf till BP och slår ihjäl henne.
Likt HovR tar upp tror jag det är ett mönster.

Han får noggrant med i text efter mordet att han inte tänker komma:
I'm really, really not the killer...

Hur ska jag veta att det ”är mer likt ett dråp”?

Jag har inte menat att detta ÄR ett dråp. Vem vet vad som hände på platsen?

Jag har spekulerat i om det varit ett misshandel som blev mord om han fortsatte slå för att dölja misshandeln. Den biten har jag redan redogjort för i tråden hur jag menar.
Och kan det likställas med dråp det som faktiskt inträffade så borde han då ha kastat sig på mobilen och förklara vad som hänt för SOS och ta sitt ansvar om bråket urartade. Som jag skrivit om. Men han ringde inget samtal.

Hovrätten ser inget anmärkningsvärt med kvällen. Ja den är lik 14/5 men det ser väl alla. Alltså att LW lämnar bostaden frivilligt osv. Likt andra kvällar se setts i 6-7 år.

”I sammanhanget går det inte att bortse från att Lena Wesströmsagerande den 11 maj uppvisar tydliga likheter med hennes agerande den 14 maj.”

Spontant eller stämt träff eller hur de nu brukade ses var och varannan kväll. De är inte inne på hans agerande mer än att han var ”orolig” pga bakhållet.

Sen vad gäller planering så menar hovrätten att de bedömer att han måste haft ett tillhygge med sig till platsen. Det är i stort den ”enda” planering som hänvisas till i deras dom. Att ta med sig ett tillhygge är att planera.

Men som jag var inne på då med hypotesen kring ”dråpet” - alltså bråk urartat med våld - så KAN SD ha tagit sig hem för att hämta ett tillhygge efter det att ha påbörjat våldet mot LW. Skrek hon under tiden han var borta och hämtade tillhygget? Ingen som vet.

Om så är fallet så lär SD inte ha tänkt klart och tagit skaftet (som chefen skulle efterfråga och
sen anmäla till polisen som troligt tillhygge) med sig för att i berått mod slå ihjäl den medvetslösa (eller redan döda) LW.

Hovrättens syn på planering bygger alltså på att tillhygget har tagits med. Vilket varit svårt att bevisa. De bygger inte planeringen på 11/5 eller annat.

Det vore vidare alltså inte så klokt av SD (han gör många okloka val förvisso) att välja chefens domkraftskaft vid planering. Och vi ser heller inte att han täppt till planen genom att skaffa ett ersättningsskaft innan september 2020. Han hade på nåt sätt kunnat googla modellen och skaffat ett likadant skaft från hovleverantören Biltema eller var de nu säljs.

Istället så blir det en rörig variant med nåt gammalt skaft som inte ens passar i domkraften.

Om planerat med skaftet varför inte en plan att förklara bort dess försvinnande?

Eller varför inte ett mer autonomt tillhygge? Ett som ingen visste om eller skulle efterfråga.

Så nej min bedömning är inte dråp för jag vet inte hur det gått till. Jag vet bara att de vid två tidigare tillfällen börjat ”slåss”.

I bilen (SD misshandlar LW) och vid det andra tillfället när LW vill krama SD men han bryter sig loss och de är båda våldsamma mot varandra. LW vittnar om att han kommer ha ont i ryggen osv.

Det kan vara det som föranlett mordet att en liknande händelse urartade. Då handlar det alltså om sekunder av ”planering” innan han slår. Och evtl då med tanke på hans cykelturer han envisades med först men inte sen så kanske han åkte lite fram och tillbaka där. Kanske för att hämta tillhygge.
Senast redigerad av Avel 2021-06-04 kl. 21:50.
Citera
2021-06-04, 22:01
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Desas
Men kom igen, om någon dundrar in slag påslag så är väl inte det första du tänker på att slå av platsinformationen? SKÄRP DIG!

Om någon kämpar för sitt liv så hörs det. ÄVEN OM DET KÖR FÖRBI BILAR PÅ EN MOTORVÄG. Skärp dig igen! SUCK!!

Citat:
Ursprungligen postat av Citronfrommage

Håller med dej Desas.
Jisses

Det var sent på kvällen, dessutom inte mycket trafik. Paret bodde på andra sidan motorvägen och ljudet studsade ditåt. Inte konstigt att de på LWs sida inte hörde nåt då bullerplanket hindrade ljudet att nå dit…dvs det är ju dess avsedda funktion…

Jag har följt fallet sedan dag 1, läst hela FUP, domarna, och säkert alla andra aktbilagor (och deltog även tillsammans med andra i arbetet med att få FUP tillgänglig här i tråden)

@Citronfrommage du behöver nog läs FUP.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in