2021-06-03, 22:30
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Han erkände och gav HD, som garanti för avslut LW, full insyn i all hans kommunikation och platsdata mm. Jo, jo ...

1/4, har jag för mej att det var, bjuder han in LW till Telegram.
Så atteh...
Citera
2021-06-03, 22:32
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spontanitet1
Fru!...skilde de sig inte år 2017? Hon var ju otrogen mot Stefan innan skilsmässan.

Skilsmässan var 2018.
Citera
2021-06-03, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Ja om hon säljer sin historia så lär hon tjäna en hacka. Men det tror jag inte hon vill och jag hoppas verkligen hon inte kontaktas av media i detta syfte. Åtminstone inte inom det närmaste året.
Men det är nog att hoppas på för mycket.
En massa dokumentärer lär det ju bli. Den där slafsiga serien om svenska mord på trean eller vad det nu är för kanal kommer tyvärr säkert med nån medioker kvasiproduktion med värre hemmasnickrade psykologiska analyser än här i tråden.

Tror precis tvärtom: HD skulle inte ställa upp i media med denna story. Då fläks hennes liv upp ÄNNU mer och tror jag är det sista hon vill. Hon är nog ganska privat som person.

Dessutom finns det fortfarande en del frågetecken i denna vidriga story som behöver rätas ut först.

Om det bara handlade om pengar så har hon nog lite cash att kamma hem genom försäkringar och annat. Resten kanske pappa ställer upp med så att hon kan få ordning på sitt liv.?
Citera
2021-06-03, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Kanske är det först nu HD känner stt hon vågar slappna av när SD är död? Hon kan ha varit lika orolig som andra, att något skulle kunnat hända henne själv och barnen. Därför hållit sig på långt avstånd från SD senaste tiden?

Det fråntar emellertid inte de funderingar jag och en del andra har kring hennes EVENTUELLA medverkan i mordet på Lena. Även om det bara handlar om verbala önskemål, som kan ha misstolkats totalt av SD. Eller om de faktiskt var partners in crime.

Förr eller senare lär detta i så fall framkomma. Sånt går inte hålla tyst om i tid och evighet, inte ens för garvade kriminella.
Måste säga emot dig här, hon har kuskat runt och letat burkar med Stefan, sovit tätt ihop i biltältet
Citera
2021-06-03, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Måste säga emot dig här, hon har kuskat runt och letat burkar med Stefan, sovit tätt ihop i biltältet

Oklart av mig. Tänkte på i väntan på domen, särskilt den allra senaste tiden. Kanske SOA bad henne hålla sig och barnen borta som en säkerhet?
Citera
2021-06-03, 23:44
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Varför går ni ner på Smokeys (och SDs) nivå och börjar kasta pajer på folks utseenden?
Varken LWs eller HDs barn förtjänar att läsa sån skit om sina mammor. Att Smokey inte har några gränser är ju känt men ni kan faktiskt skärpa er.

Att åtminstone ett av barnen läser i tråden vet vi.

HD ser för övrigt inte ut som en häxa även om hon inte är lika slank och ungdomligt rådjursögd och atletisk som LW var.
Hon ser normal och vanlig ut.

Även HD hade kunnat få en sjysstare snubbe än SD både till utseende, stil och sätt.

Och även OM hon (eller för den delen LW) sett ut som en häxa så hade det inte sagt något om hennes karaktär och personlighet.

Ska ni angripa något så håll er till det om ni inte vill kräla i bottenslammet med Smokey.

Håller med, det är nog rakt av svårt för de flesta 45-åringar att jämföra sig med LW utseendemässigt, hon var en väldigt vacker kvinna med sprudlande energi.
Det är absolut inget fel på HD heller, hon är söt men hon ser mer "vanlig" ut.

Men håller med om att ingen av barnen ska behöva läsa något skit om deras mammors utseenden. Mammor är heliga!❤️ (Sorry pappor, men måste vara ärlig med mina åsikter här).

Mördarpappan SD hade jag däremot inga problem med att roasta på något plan sålänge jag visste att han läste (och ja, det kontrollfreaket läste varje stavelse i tråden)!😈
Citera
2021-06-03, 23:47
Medlem
Citat:
Tror precis tvärtom: HD skulle inte ställa upp i media med denna story. Då fläks hennes liv upp ÄNNU mer och tror jag är det sista hon vill. Hon är nog ganska privat som person.

Dessutom finns det fortfarande en del frågetecken i denna vidriga story som behöver rätas ut först.

Om det bara handlade om pengar så har hon nog lite cash att kamma hem genom försäkringar och annat. Resten kanske pappa ställer upp med så att hon kan få ordning på sitt liv.?

Citat:
Ja om hon säljer sin historia så lär hon tjäna en hacka. Men det tror jag inte hon vill och jag hoppas verkligen hon inte kontaktas av media i detta syfte. Åtminstone inte inom det närmaste året..

Precis vad jag skrev alltså. "Men det tror jag inte hon vill". Du läste nog lite snabbt.

Jag tror som du att SOA kommer styra upp.
Och att hon är för känslomässigt bunden till dem för att våga slå sig ner i nån annan stad.
Som ssk skulle hon säkert kunna få jobb i USA. Varför inte plocka med sig lillflickan och flytta dit när stora tjejen redan är på väg... Låter som en kass idé att bo kvar i Nya Hjärsta
Citera
2021-06-03, 23:56
Medlem
develis avatar
Citat:
Kanske är det först nu HD känner stt hon vågar slappna av när SD är död? Hon kan ha varit lika orolig som andra, att något skulle kunnat hända henne själv och barnen. Därför hållit sig på långt avstånd från SD senaste tiden?

Det fråntar emellertid inte de funderingar jag och en del andra har kring hennes EVENTUELLA medverkan i mordet på Lena. Även om det bara handlar om verbala önskemål, som kan ha misstolkats totalt av SD. Eller om de faktiskt var partners in crime.

Förr eller senare lär detta i så fall framkomma. Sånt går inte hålla tyst om i tid och evighet, inte ens för garvade kriminella.
▪️Det är HON som tar ut skilsmässa med mål att återförenas.

▪️Det Är HON som var drivande till USA för återförening med SD.

▪️Det är HON som jublar att resan blir av.

▪️Det är HON som bombar SD med kärleks-sms innan mordet.

▪️Det är HON som tjatar och oroas om han är hos LW sista april till Sillen.

HD och SD drar på event ihop under sommaren, åker till Amsterdam, sen Island och hon är piggare i augusti än på hela våren enligt hennes chef.

Summa summarum har hon varit otrogen, lurat honom grovt ang Sillen, tagit ut skilsmässa och flyttat.
Att hon skulle vara rädd för SD efter över 20 år som hon ställer krav och vågar sig på att blåljuga och jiddra - det ser jag som rent bs.
Citat:
Därför hållit sig på långt avstånd från SD senaste tiden?
Hållit sig på långt avstånd senaste tiden har hon inte - se gallery på GC-sidan.
Senast redigerad av develi 2021-06-04 kl. 00:01.
Citera
2021-06-04, 00:34
Medlem
Citat:

Leif GW sa på nån frågestund i typ Veckans Brott att det där är en myt. Det är många som klarar alldeles utmärkt att hålla tyst om grova brott de själva medverkat i eller utfört.
Citera
2021-06-04, 01:37
Medlem
Citat:
Oklart av mig. Tänkte på i väntan på domen, särskilt den allra senaste tiden. Kanske SOA bad henne hålla sig och barnen borta som en säkerhet?

Citat:
[/b]

Leif GW sa på nån frågestund i typ Veckans Brott att det där är en myt. Det är många som klarar alldeles utmärkt att hålla tyst om grova brott de själva medverkat i eller utfört.

Där ser man. GW :-)
En del kanske skryter om sina brott om de ändå sitter på 18 år - livstid. Andra, lite mindre garvade typer, kanske vill lätta sitt hjärta till en plit eller medfånge. Och en del säger inte ett dugg till någon. Någonsin.
Citera
2021-06-04, 01:43
Medlem
Någon som vet hur det är med JG?
Citera
2021-06-04, 02:49
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimprofessorn
Vad skulle du själv göra om du hittade en nära anhörig hängd i skogen? Låta personen hänga kvar eller skära ner personen och påbörja HLR?
Jo det vill man väl, om man tar sig upp dit. Men att inte ringa 112 är väldigt konstigt anser jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in