2021-06-03, 22:27
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannetreiber93
Som vanligt har du skygglappar som inte är av denna värld, självklart ljuger han och det gör han om exakt allt, han var på Sveavägen 2 minuter innan skotten, ser palme och det slår slint fullständigt. Det är den enkla sanningen, allt annat snack är bara snömos

Så han ljuger när han säger att det inte var ett samtal med väktarna? Och han ljuger om att han har rock?

Såg din mamma honom uppe på Malmskillnadsgatan?
Senast redigerad av enough-is-enough 2021-06-03 kl. 22:32.
Citera
2021-06-03, 22:37
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
§ 23 Brottsbalken avd 21 kap 30:

Grov vårdslöshet med tidsangivelser:

”Den som inför rätta uppsåtligen ljuger ”som en häst travar” med syfte att tillfoga men för den rättsliga processen
riskerar om gärningen föregåtts av särskild råhet, noggrann planering och förslagenhet att dömas till fängelse i lägst 10 och högst 18 år”

I fallet Engström finns inga förmildrande omständigheter eftersom han på ett utstuderat sätt minns fel, och därmed förhållit sig vårdslös till sanningen, vilket i förlängningen riskerat att föra rättsväsendet bakom ljuset.
Jag tror att det kan vara den här lagparagrafen du egentligen far efter, Brottsbalken 15 Kap 1 §::

Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Så han ljuger när han säger att det inte var ett samtal med väktarna? Och han ljuger om att han har rock?
Snarare det där om att han skulle ha stämplat ut först kl. 23:21, och att han sedan skulle ha bl.a. pratat med Lisbeth P om "mörkblå täckjacka".
Senast redigerad av Draifos 2021-06-03 kl. 22:54.
Citera
2021-06-03, 22:57
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag tror att det kan vara den här lagparagrafen du egentligen far efter, Brottsbalken 15 Kap 1 §::

Snarare det där om att han skulle ha stämplat ut först kl. 23:21, och att han sedan skulle ha bl.a. pratat med Lisbeth P om "mörkblå täckjacka".

Nej nej nej. "...exakt allt..". ljuger SE om. Det var det han skrev. Men det Janntreiber menar är naturligtvis att SE ljuger när Jannetreiber säger han ljuger. Och SE talar sanning när Jannetreiber säger han talar sanning. Materialet och logiskt tänkande lämnar han därhän.
Senast redigerad av enough-is-enough 2021-06-03 kl. 23:05.
Citera
2021-06-03, 23:07
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Nej nej nej. "...exakt allt..". ljuger SE om. Det var det han skrev. Men det Janntreiber menar är naturligtvis att SE ljuger när Jannetreiber säger han ljuger. Och SE talar sanning när Jannetreiber säger han talar sanning. Materialet och logiskt tänkande lämnar han därhän.

Men ja, du verkar inte ha förstått nånting av de två konversationerna du nu kommenterade.
Jag förstår mycket väl vad 'Jannetreiber93' skriver, och det är ju inga konstigheter alls där. Men den linje du och Gunnar Wall driver är ju helt obegriplig. Kan inte du göra en kortare sammanfattning där du berättar hur ni själva tror att händelseförloppet såg ut?
Senast redigerad av Draifos 2021-06-03 kl. 23:09.
Citera
2021-06-03, 23:09
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Jag förstår mycket väl vad 'Jannetreiber93' skriver, och det är ju inga konstigheter alls där. Men den linje du och Gunnar Wall driver är ju helt obegriplig. Kan inte du göra en kortare sammanfattning där du berättar hur ni själva tror att händelseförloppet såg ut?

Nej. För jag har inget med Gunnar Wall att göra. Vi har olika åsikter om mordet.

Ska vi snacka om obegripligt så är du kungen. För teorin om att SE hittar på en person som passar perfekt in på LJ i signalemente, tid och rum är bland det mest verklighetsfrånvända jag någonsin hört.
Senast redigerad av enough-is-enough 2021-06-03 kl. 23:13.
Citera
2021-06-03, 23:13
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Nej. För jag har inget med Gunnar Wall att göra. Vi har olika åsikter om mordet.
Exakt i vilket avseende menar du att dina och Gunnar Walls "åsikter" skulle skilja sig åt?
Citera
2021-06-03, 23:15
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Exakt i vilket avseende menar du att dina och Gunnar Walls "åsikter" skulle skilja sig åt?

Du gillar att läsa och länka i tråden. Feel free.

Om du tycker jag förnekar SE blint så kan du söka långt tillbaka i denna tråd och se hur mina tankar gick för ett par år sedan. Eller fråga MacMackay.
Senast redigerad av enough-is-enough 2021-06-03 kl. 23:23.
Citera
2021-06-03, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pirigin
Det verkar som att för många existerar bara avfärdande och utpekande. Inget där mellan. Läs vad hon säger istället. Hon avfärdar inte fotot på något vis. Hon tycker ju att det mesta stämmer, men påpekar två saker hon tycker inte stämmer. Den ena saken är längden, och den avvikelsen kan man inte lägga något egentligt värde I Då hon helt enkelt missbedömmer längden på mannen i fotot. SE är längre i verkligheten än vad YN uppfattar i fotot. Den andra saken är rocken. Där vet vi ju på intet sätt om SE på bilden har den rock han ev. hade på mordkvällen.

För vissa är detta ett totalt avfördande av SE som helhet. Sen finns det några av oss som är förmögna att se nyanserna i det YN säger.

Om vi då börjar med rocken. Vad får dig att tro att det inte är samma rock som SE hade på MP?

Tillägg: vad menar du SE hade på sig på mordkvällen?
Senast redigerad av AggeAgent 2021-06-04 kl. 00:03.
Citera
2021-06-04, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AggeAgent
Om vi då börjar med rocken. Vad får dig att tro att det inte är samma rock som SE hade på MP?

Tillägg: vad menar du SE hade på sig på mordkvällen?

Jag tror egentligen inte så mycket om rocken. Jag konstaterar bara att SE själv inte är konsekvent med sin klädsel i förhör och intervjuer och att ME och väktarna verkar beskriva en annan rock än vad SE bär på expressen fotot.
Citera
2021-06-04, 04:48
Bannlyst
Citat:

Såg din mamma honom uppe på Malmskillnadsgatan?

Okej my bad nej han ljuger för att förvirra, utsträckt arm språngmarschen in i gränden kolla klockan, allt för att förebygga ett eventuellt utpekande. Väktarsamtalet hade han självklart nämnt om det ägt rum då det låg i hans intresse som GM. Han var inte synsk nog att kunna förutsee att HO totalt skulle blanda ihop dagarna
Citera
2021-06-04, 05:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
§ 23 Brottsbalken avd 21 kap 30:

Grov vårdslöshet med tidsangivelser:

”Den som inför rätta uppsåtligen ljuger ”som en häst travar” med syfte att tillfoga men för den rättsliga processen
riskerar om gärningen föregåtts av särskild råhet, noggrann planering och förslagenhet att dömas till fängelse i lägst 10 och högst 18 år”

I fallet Engström finns inga förmildrande omständigheter eftersom han på ett utstuderat sätt minns fel, och därmed förhållit sig vårdslös till sanningen, vilket i förlängningen riskerat att föra rättsväsendet bakom ljuset.
JA!!!! Men den gode Stigs ädla syfte var då, dvs i detta fall, att skapa ett nyttigt försprång för GM (en eller flera).
Och ungefär detta lyckades han bevisligen med: var har vi mördaren, idag??!
Otroligt smarta Charader var det, av den gode Stig, skulle jag säga; han har blåst sveriges odugliga mordutredare, sossestaten, hobbyspanarna, den felpromenerande OP.s anhöriga. Und so weiter!
År 2001 dog den gode Stig - jag kan anta att han är nöjd, i sin grav!!!
Citera
2021-06-04, 07:17
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braveh
Jag förstår att när du rider bland dina paragraferna så spelar det ingen roll men att en person som varit så extremt angelägen om att ta reda på den korrekta tiden uppger olika tider i tingsrätt och hovrätt tyder ju på att något är fel. Utstämplingstiden förskjuts i slutändan från 23:19 till 23:23.

Att han "ljuger" eller är grovt vårdslös med de tider han uppger inför domstolarna är ju uppenbart.

Men vilket jävla skitsnack!
3 år efter mordet ska han, kallad av försvaret, med CP som den åtalade... själv börja ljuga om sin utstämplingstid när det finns "data" på när han stämplade ut.

Det är nästan ett sjukare påstående än TP's "peka i militärisk stil" för att ha nåt att skylla på som GM med en revolver i utsträckt arm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in