2021-06-03, 19:15
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Varför klarar du inte utav försvar till Hamas för? Men försvar för IDF, båda försvarar sin befolkning.
Kom imte med civila i frågan. IDF har haft i ihjäl flest civila alltid när det ska sammanställas. Så vad är felet med Hamas som politisk aktör. Om du håller dig till det.

Hamas försvarar inte sin befolkning, Hamas gör skada på både dem och Israeler. Vi har ju redan pratat om Hamas övergrepp på sina egna.

Vad som är felet med Hamas? Vi har ju redan pratat om det, de är inte demokrater.

Skillnaden är att Israel försöker att undvika civila dödsoffer, Hamas gör det motsatta. Och varför skulle de? De döda hyllas som martyrer. Hamas är en dödskult.
Citera
2021-06-03, 19:26
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Hamas försvarar inte sin befolkning, Hamas gör skada på både dem och Israeler. Vi har ju redan pratat om Hamas övergrepp på sina egna.

Vad som är felet med Hamas? Vi har ju redan pratat om det, de är inte demokrater.

Skillnaden är att Israel försöker att undvika civila dödsoffer
, Hamas gör det motsatta. Och varför skulle de? De döda hyllas som martyrer. Hamas är en dödskult.
Om de inte behöver döda civila, varför gör de det?
Citera
2021-06-03, 19:37
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
För att ICC:s mandat fungerar så. Bara brott begångna av eller i stater som är med kan tas upp.

OK, så hur ska Israel kunna utredas om de inte är med i ICC om bara brott begångna av eller i stater som är med kan tas upp om Israel inte är med i ICC och väljer att inte samarbeta med ICC?

Citat:
Nu är det kollektiv skuld som gäller. För att Argentina för länge sedan skyddade nazister skall inga argentinare få sitta i ICC.

Det var inte det jag skrev, jag skrev att det var en uppenbar bias mot Israel att Argentina skall utreda Israel. Det är som att ge Saudiarabien mandat i människorättskommiteen.
Citera
2021-06-03, 19:40
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Om de inte behöver döda civila, varför gör de det?

För att Hamas bygger in sig i civil infrastruktur och uppmanar sina civila att agera mänskliga sköldar. Det är ingenting jag hittar på utan de uppmanar uttryckligen det om du lyssnar: https://www.youtube.com/watch?v=UXZEzbT0H1s

Det är inte "rocket science" att fatta varför så många civila dör om du anstränger dig att bearbeta propagandan lite. Palestina vill att palestinier dör för det ger dem uppmärksamhet och pengar.
Citera
2021-06-03, 19:45
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Varför klarar du inte utav försvar till Hamas för? Men försvar för IDF, båda försvarar sin befolkning.
Kom imte med civila i frågan. IDF har haft i ihjäl flest civila alltid när det ska sammanställas. Så vad är felet med Hamas som politisk aktör. Om du håller dig till det.

Kan du förstå skillnaden mellan att råka döda någon och försöka döda någon men misslyckas? Jag tror inte det. Du är en sån som tror att en person som kör på en person som springer över ett övergångsställe utan att titta är per definition en mördare, och en psykopat som går runt och planerar seriemord varje dag och misslyckas med sitt första mord är en hedersknyffel. Har jag fel?
Citera
2021-06-03, 19:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
OK, så hur ska Israel kunna utredas om de inte är med i ICC om bara brott begångna av eller i stater som är med kan tas upp om Israel inte är med i ICC och väljer att inte samarbeta med ICC?
För att de relevanta brotten begåtts i Palestina.
Citat:
Det var inte det jag skrev, jag skrev att det var en uppenbar bias mot Israel att Argentina skall utreda Israel. Det är som att ge Saudiarabien mandat i människorättskommiteen.
Det är inte Argentina utan en enskild domare som råkar komma från Argentina, men också jobbat i USA. Det är väl bara konstaterat att för dig duger inget annat än en heljudisk domstol.
Citera
2021-06-03, 19:50
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Kan du förstå skillnaden mellan att råka döda någon och försöka döda någon men misslyckas? Jag tror inte det. Du är en sån som tror att en person som kör på en person som springer över ett övergångsställe utan att titta är per definition en mördare, och en psykopat som går runt och planerar seriemord varje dag och misslyckas med sitt första mord är en hedersknyffel. Har jag fel?
IDF har trackrecord gällande seriemord på civila i mål som dom vet om innehåller civila, dom räknar kallblodigt med collateral damage,
cyniskt, seriemördarbeteende, ja kalla vad det du vill med så är kalla fakta. Denna gång nådde man inte upp i tusental ivf,.
Citera
2021-06-03, 19:53
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
För att de relevanta brotten begåtts i Palestina.
Jag förstod det, jag förstår inte hur själva utredningen ska gå till. Hur ska Palestinierna visa hur krigsbrotten gick till om Israel inte samarbetar? Vad är det som säger att raketen som slog ner i bostadshuset inte kom från Hamas hemmagjorda raketforskare?

Citat:
Det är inte Argentina utan en enskild domare som råkar komma från Argentina, men också jobbat i USA. Det är väl bara konstaterat att för dig duger inget annat än en heljudisk domstol.

Jag skulle väl åtminstone se att Argentina gör upp med sin historia innan de börjar döma Israel.
Citera
2021-06-03, 19:55
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
IDF har trackrecord gällande seriemord på civila i mål som dom vet om innehåller civila, dom räknar kallblodigt med collateral damage,
cyniskt, seriemördarbeteende, ja kalla vad det du vill med så är kalla fakta. Denna gång nådde man inte upp i tusental ivf,.

Tyckte du frågan var svår att tolka eller? Jag gav dig väldigt enkla pekpinnar. Tycker du det är värre att döda någon av misstag än att döda en oskyldig med flit?
Citera
2021-06-03, 19:56
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99

Skillnaden är att Israel försöker att undvika civila dödsoffer, Hamas gör det motsatta. Och varför skulle de? De döda hyllas som martyrer. Hamas är en dödskult.
Hamas är ju demokratiskt valda, dom vill ju att det ska bli nya val.
Hur tycker du de lyckats med administrationen jämfört med tidigare Fatah?
Citera
2021-06-03, 19:57
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Kan ha att göra med att det är så många andra som riktar blickarna mot t ex Kina. Läs t ex DN. Att Israel debatteras beror mycket på att det också finns en hel massa folk som liksom du försvarar staten, liksom att trots all kritik så görs inte ett dugg mot Israel.

Ja, Kina är en diktatur med dålig historik på mänskliga rättigheter. Vi har i Sverige t ex blockerat Huawei för att vi inte litar på landet. Frågan är snarare varför det ständigt gullas med Israel. Double standard?

Vilka är "De"

Tycker du Sverige gullar med Israel i jämförelse med Kina? Prova att gå 1 vecka med en kinesisk flagga på armen och sedan en Israelisk. Jag bara tror du kommer få uppleva en viss skillnad.

Ja Ex Pinnpelle88 och Heads on

Blaneka gor juden alltid nar fakta talar emot deras upphittade historia, typ Abraham (Ibrahim), Salomon (Suleiman) osv.

Kan du svara varfor blir juden varldsmastare att kastas ut ur lander som de nastlat sig in i?

Japp, Vit, arab, svart, gul.. vad har vi gemensamt? Vi gillar inte judar
Citera
2021-06-03, 19:58
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Tyckte du frågan var svår att tolka eller? Jag gav dig väldigt enkla pekpinnar. Tycker du det är värre att döda någon av misstag än att döda en oskyldig med flit?
Tycker du insikten utav collateral damage är misstag?

IDF mördar så många civila dom kan innan medierna och omvärlden får nog, en repris.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in