2021-06-03, 12:41
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrs.natt
Ja jag håller med dig om att två dunkar inte låter som en olycka. Tyvärr. Önskar så att det varit det för E’s skull💔 mest logiska är att E först ramlade för att sedan bli puttad.
Två dunkar som dessutom hörs till grannen. Jag tänker att det måste vara ena jävla dunkar för att grannen ovanför ska reagera på dom.
Citat:
Ursprungligen postat av Bubamara404
Eller så tyder det på att hon faktiskt inte hade kännedom om flickans tillstånd innan det var försent?
Fast, inte kännedom? Esmeralda hade märken på kroppen som inte uppstod vid dödstillfället. Esmeralda uppvisade tecken på att var apatisk och utmärglad redan vid jul. En sund förälder hade tagit sitt barn ur den situationen långt tidigare.
Citat:
Ursprungligen postat av Korneliaa
Varför sitter hon då strax efter händelsen och klart och tydligt berättar en historia där hon var med under förloppet?
Jag tror att man kan lita mycket på vad Patrik sa i polisbilen. Och där pratar Hannan båda föräldrarna.

Vi får inte glömma att det var Patrik som till slut inte klarade situationen och den som faktiskt till slut kontaktade omvärlden.

Rebecka var ju iskall vid gripandet.

Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Ja, otroligt nog
Kanske hoppas att hon ska ta en överdos, så blir det billigare för samhället och bäst för barnen som ännu lever.
Överdos? Hon använder ju inte droger
;-).
Citera
2021-06-03, 12:43
Medlem
Chariters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Att vinna över systemet och Melinda var viktigast.
Så jävla skönt med en åklagare som satt sig in i fallet och inte mesar.
Så uppenbart hur R har styrt och spelat försvarslös.
Måste rätta dig att de gick från 0 till 3 barn.
Gullekärleksbebisen som föddes, Esmeralda som var en vinst i kampdn mot systemet och Rs förstfödde son, som de behandlat så jävla illa, blivande tonåring som förkastats och skickats iväg när föräldrarollen blev jobbig och störde sexlivet och pundandet.
R har haft umgänge med äldsta, den lille har hon tack och lov inte lov att träffa, han lever skyddad som jag förstått. Däremot stackars A, vad ska han växa upp till? All fysisk och psykisk misshandel och vanvård, fy fan. Men R ser det som en delvinst att hon minsann träffar honom..

Med 2 barn menar jag de som var krävande. A skötte med största sannolikhet sig själv :-)
Citera
2021-06-03, 13:01
Medlem
Chariters avatar
Citat:
Jag tror också att R har väldigt starka bilder av vad som hände de dagarna. Speciellt hur E såg ut när ögonen rullade bakåt osv, hon ville ju inte se E död enligt Patrik så han tog ju hand om liket efteråt. R och P mådde dåligt redan innan allt detta hände så kan inte tänka mig att R mår bra nu heller. Dock så vägrar hon förmodligen se sitt eget ansvar i det hela. Hon skyller på myndigheter och fostermamman som vanligt.

Jag tror man kan glömma traumatiska händelser som hänt. Det är till och med en överlevnadsstrategi många barn som far illa har. De dissocierar:

Myers menade att traumatiserade människor indelade personligheten i två delar. En emotionell del av personligheten kvarblev i traumat efter att det var över, och var ytterst känslig för påminnelser om det inträffade. En "normal del av personligheten" (apparently normal person) dissocierade sig från traumat och hade svårt att integrera händelsen; i vissa fall hade personen glömt traumat.

Du kan förlora tidsuppfattningen om du drabbas av dissociation. Du kan uppleva tiden som konstig eller ovanligt utdragen, och ibland saknas delar av dagen helt och hållet.

Även minnet kan påverkas, eftersom tidsuppfattningen och sinnesintrycken ibland helt försvinner. Hur ska man kunna minnas något som man inte har tagit in till att börja med?

Vad triggar igång dissociation?

-har andra typer av ångeststörningar
-har starka känslosvängningar (emotionell instabilitet)
-har en stark obehaglig inre spänning – ju högre inre spänning och ju starkare negativa känslor, desto större risk för dissociation
-har använt alkohol och droger
-har vissa sjukdomar, till exempel vissa neurologiska tillstånd.

Vid dissociativ amnesi är glömskan som regel partiell och de minnen som bevarats suddiga (fullständig glömska kallas dissociativ fugue). Vad den drabbade kan minnas och glömma kan variera från en dag till en annan.

Jag googlade runt lite på det. Jag vet inte exakt när minnesförlusten slår in isf. Känns konstigt att komma ihåg en del precis efteråt men sedan glömma bort allt?

Alltså, det är så stört att hon påstår att hon inte minns. Oavsett så vet vi alla att INGEN normal (eller ens onormal) förälder låter sitt barn dö, struntar i att ringa 112 och därefter PACKAR IN LIKET I LAKAN OCH PLAST OCH GÖMMER UNDER SÄNGEN!!? Wtf liksom?! Det här ÄR helt stört. Hur många härinne skulle göra så själva alternativt känner en familj som kan tänkas göra så?? Det är en sak om barnet dör genom en olycka eller mord och föräldrarna direkt ringer 112 i sin ångest. Det är EN HEEELT ANNAN SAK att låtsas som det regnar och aktivt packa in och gömma liket under en säng i flera dagar!

Oavsett vem som fysiskt utförde det var båda föräldrarna MED PÅ DET. Jag vet att Rebecka är inne här och läser så snälla du, fattar du inte att det DU och Patrik gjort TILLSAMMANS är sjukt?Avla barn kan du uppenbarligen, men en mamma har du aldrig varit och kan aldrig bli.
Citera
2021-06-03, 13:18
Medlem
Inthemiddles avatar
Det kanske inte är så märkligt att hon inte googlade något kring E:s skada..?
- När hon googlade "läka blåmärken snabbt" var det sannolikt för hennes egen skull, inte för Esmeraldas. Hon ville inte att blåmärkena skulle synas och hennes föräldraskap ifrågasättas.
- När hon googlade "tvångströja barn, riktig" var det sannolikt inte heller för E:s skull utan för hennes egen.
- Jag tror att samma anledning låg bakom när hon googlade "får soc undersöka barn". Det var knappast för Esmeraldas skull.

Jag kan inte komma på en enda googling som kan ha varit för att lindra eller hjälpa E:s mående eller situation. Om nu E var så petig med maten att det var därför hon tappade vikt så hade man väl som orolig mamma googlat på hälsorisker, tips på hur man ökar sitt barns aptit, gör maten mer lockande, vitamintillskott osv osv..?
Om man har ett barn som snubblar och slår sig ständigt så känns det väl mer naturligt att som en orolig mamma googla på anledningar till detta och vad man kan göra för att förhindra det snarare är "läka blåmärken snabbt".
Likaså med tunnhårigheten. Där borde hon ju googlat på "varför" barn tvinnar håret så mycket att de tappar det och hur man kan göra för att hjälpa sitt barn att sluta...

Så, det jag tänker är: anledningen till att hon inte googlade något i stil med "skallskada barn", "krampanfall trauma barn", "rosslig andning vid trauma" under tiden för Esmeraldas dödskamp var helt enkelt att det inte skulle gynna henne själv på något sätt.
Hon visste att oavsett vad hon gjorde så skulle hon inte kunna ändra på situationen så den inte "slog tillbaka" på henne själv. Därför valde hon att googla på andra saker som "lån" och "ny telefon" som skulle kunna hjälpa henne att fly och att bli av med "bevis".
Är sannolikt också därför hela lägenheten storstädades och det bäddades rent och mattor tvättades. Inte för att hon blev akut städsugen mitt i natten utan för att undanröja eventuella bevis.
Citera
2021-06-03, 13:48
Medlem
Citat:
Men hon var väl redan tillräckligt dålig? Vem vet hur narkomaners hjärnor funkar.

Tänker att om man är benägen att leta efter tvångströja barn så är man benägen att ge sitt barn droger.

Har för mig att jag har läst någonstans att det skulle ha varit i kramplösande syfte, enligt föräldrarna/R. Kan dock inte gå i god för det.
Citera
2021-06-03, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Två dunkar som dessutom hörs till grannen. Jag tänker att det måste vara ena jävla dunkar för att grannen ovanför ska reagera på dom.
Fast, inte kännedom? Esmeralda hade märken på kroppen som inte uppstod vid dödstillfället. Esmeralda uppvisade tecken på att var apatisk och utmärglad redan vid jul. En sund förälder hade tagit sitt barn ur den situationen långt tidigare.
Jag tror att man kan lita mycket på vad Patrik sa i polisbilen. Och där pratar Hannan båda föräldrarna.

Vi får inte glömma att det var Patrik som till slut inte klarade situationen och den som faktiskt till slut kontaktade omvärlden.

Rebecka var ju iskall vid gripandet.

Överdos? Hon använder ju inte droger
;-).
Nej, tusan, det har du rätt i.

Så patetiskt hennes försvarsadvokat var, sjukt pinsamt.
Står och blånekar fakta. Undrar om hon skäms?
Citera
2021-06-03, 14:09
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morboso
Har för mig att jag har läst någonstans att det skulle ha varit i kramplösande syfte, enligt föräldrarna/R. Kan dock inte gå i god för det.

Kramplösande? För vem? Är det inte en LÄKARE som vanligtvis förskriver läkemedel? Nej, i barnamörderskans värld storhandlas det på FLUGSVAMP! Lite till mig, lite till dig å lite till lille vick i vire, frukost, lunch å middag..jajamän..!

Denna skogstokiga hynda borde stenas till döds. Fy fan va vidrig hon är! Måtte inga fler barn korsa hennes vägar.
Citera
2021-06-03, 14:27
Medlem
PippiAvdesyvhavs avatar
Citat:
Men hon var väl redan tillräckligt dålig? Vem vet hur narkomaners hjärnor funkar.
Tänker att om man är benägen att leta efter tvångströja barn så är man benägen att ge sitt barn droger.

Citat:
Ursprungligen postat av morboso

Förhör med Gustafsson, Rebecka Linnea:

B: Nej. Sökningar var det ju. Här har vi då den 7/1 ja, då har man sökt från din telefon på
tvångströja barn.
M: Ja det kan vara för maskerad då, Leo och Luna gick ju ofta på maskerad.
B: Okej, kommer du ihåg då, det är ju kanske inte det vanligaste man klär ut sig till.
M: Ja det kan ha varit halloween, alltså att man ska vara en sån här galen mentalpatient
eller någonting.
Citera
2021-06-03, 15:32
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PippiAvdesyvhav
Förhör med Gustafsson, Rebecka Linnea:

B: Nej. Sökningar var det ju. Här har vi då den 7/1 ja, då har man sökt från din telefon på
tvångströja barn.
M: Ja det kan vara för maskerad då, Leo och Luna gick ju ofta på maskerad.
B: Okej, kommer du ihåg då, det är ju kanske inte det vanligaste man klär ut sig till.
M: Ja det kan ha varit halloween, alltså att man ska vara en sån här galen mentalpatient
eller någonting.

I det här barnamordet finns det bara EN GALEN MENTALPATIENT, eller hur, REBECKA LINNEA GUSTAVSSON?
Citera
2021-06-03, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inthemiddle
Det kanske inte är så märkligt att hon inte googlade något kring E:s skada..?
- När hon googlade "läka blåmärken snabbt" var det sannolikt för hennes egen skull, inte för Esmeraldas. Hon ville inte att blåmärkena skulle synas och hennes föräldraskap ifrågasättas.
- När hon googlade "tvångströja barn, riktig" var det sannolikt inte heller för E:s skull utan för hennes egen.
- Jag tror att samma anledning låg bakom när hon googlade "får soc undersöka barn". Det var knappast för Esmeraldas skull.

Jag kan inte komma på en enda googling som kan ha varit för att lindra eller hjälpa E:s mående eller situation. Om nu E var så petig med maten att det var därför hon tappade vikt så hade man väl som orolig mamma googlat på hälsorisker, tips på hur man ökar sitt barns aptit, gör maten mer lockande, vitamintillskott osv osv..?
Om man har ett barn som snubblar och slår sig ständigt så känns det väl mer naturligt att som en orolig mamma googla på anledningar till detta och vad man kan göra för att förhindra det snarare är "läka blåmärken snabbt".
Likaså med tunnhårigheten. Där borde hon ju googlat på "varför" barn tvinnar håret så mycket att de tappar det och hur man kan göra för att hjälpa sitt barn att sluta...

Så, det jag tänker är: anledningen till att hon inte googlade något i stil med "skallskada barn", "krampanfall trauma barn", "rosslig andning vid trauma" under tiden för Esmeraldas dödskamp var helt enkelt att det inte skulle gynna henne själv på något sätt.
Hon visste att oavsett vad hon gjorde så skulle hon inte kunna ändra på situationen så den inte "slog tillbaka" på henne själv. Därför valde hon att googla på andra saker som "lån" och "ny telefon" som skulle kunna hjälpa henne att fly och att bli av med "bevis".
Är sannolikt också därför hela lägenheten storstädades och det bäddades rent och mattor tvättades. Inte för att hon blev akut städsugen mitt i natten utan för att undanröja eventuella bevis.

Väldigt bra skrivet, håller helt med. Vet att jag har läst i någon journalanteckning, tror det gällde något hon var orolig för gällande lillebror, att hon googlade mycket. Gällde tydligen inte Esmeraldas hälsa och välmående. Den var väl inte lika viktig..

Just gällande googlingen på tvångströja barn är det ju så tydligt att hon först googlat ”tvångströja barn” och säkert fått upp typ kostymer och sådant. Men det var inte det R var ute efter, hon lägger då till ”riktig” efter och provar igen. R ville nämligen köpa en riktig tvångströja till Esmeralda som hon skulle vaddå - tvinga på Esmeralda när hon hade ”trotsålder deluxe” och sedan lägga henne i sängen och stänga dörren? Fy FAAN vad är det för sjuk hjärna som kommer på något sådant? Fan bland det värsta jag hört! Vi pratar om en 3 åring här! (Inte för att det är ok på något barn i någon ålder men ni fattar poängen).

Gällande R:s helt uppenbara, grava drogmissbruk slås jag av hur hon maniskt förnekar det in absurdum. Undrar vad det bottnar i. Tänker kanske att det är väldigt mycket skam förknippat med narkotikamissbruk för henne, att hon nästan förnekar det för sig själv. Kanske hon är uppväxt med att detta är otroligt skamfullt och därför något hon aldrig skulle erkänna. Då blir det ju också svårt att få hjälp tänker jag..
Citera
2021-06-03, 17:14
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korneliaa
Väldigt bra skrivet, håller helt med. Vet att jag har läst i någon journalanteckning, tror det gällde något hon var orolig för gällande lillebror, att hon googlade mycket. Gällde tydligen inte Esmeraldas hälsa och välmående. Den var väl inte lika viktig..

Just gällande googlingen på tvångströja barn är det ju så tydligt att hon först googlat ”tvångströja barn” och säkert fått upp typ kostymer och sådant. Men det var inte det R var ute efter, hon lägger då till ”riktig” efter och provar igen. R ville nämligen köpa en riktig tvångströja till Esmeralda som hon skulle vaddå - tvinga på Esmeralda när hon hade ”trotsålder deluxe” och sedan lägga henne i sängen och stänga dörren? Fy FAAN vad är det för sjuk hjärna som kommer på något sådant? Fan bland det värsta jag hört! Vi pratar om en 3 åring här! (Inte för att det är ok på något barn i någon ålder men ni fattar poängen).

Gällande R:s helt uppenbara, grava drogmissbruk slås jag av hur hon maniskt förnekar det in absurdum. Undrar vad det bottnar i. Tänker kanske att det är väldigt mycket skam förknippat med narkotikamissbruk för henne, att hon nästan förnekar det för sig själv. Kanske hon är uppväxt med att detta är otroligt skamfullt och därför något hon aldrig skulle erkänna. Då blir det ju också svårt att få hjälp tänker jag..

Må så vara att missbruk är skamligt men att MÖRDA sin egen dotter borde väga bra mycket tyngre i skam-skålen, kan man tycka.
Om man skulle tvinga henne till avgiftning genom att sätta på Rebecka själv en tvångströja å slänga in henne i en mörk vrå, DET kanske hade fått henne att vakna till lite men troligen inte. Jag tror hon har vart flitig att knarka sönder sina stackars hjärnceller (de få hon hade kvar). Hon har knarkat bort sina tre ungar, sin hälsa, sitt sketna liv, hon kan aldrig någonsin uppbåda den minsta respekt för någon. Det återstår två saker för denna vedervärdiga mara.
Det ena är att gå i kloster å gömma sig från världen (fast Gud fader vill säkert heller inte ha na)
Det andra är att begå självmord, ett litet skjut i en ven bara, det vore att sona! Hon kan väl själv ge sig samma medicin som hon gav sitt flickebarn, en överdos, slå sig själv i huvvet med en sten, lägga sig under sängen med en plastpåse över skallen å snöra åt.
Det borde hon väl lyckas med ännu en gång? 🤮
Citera
2021-06-03, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kranskommun
I det läget kan man ju också förstå hur allt kommer att granskas, tidigare fanns ingen grund att misstänka det.

Ja naturligtvis är det givet att det har granskats in i minsta detalj! Det är ju ett komplext fall och för att döma någon till mord, ska det vara ställt bortom allt rimligt tvivel att mamman ska ha vetat och ändå inte agerat. Uppsåtligt eller ej. Det har man ej kunnat bevisa tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in