2021-06-03, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bubamara404
Eller så tyder det på att hon faktiskt inte hade kännedom om flickans tillstånd innan det var försent?

Ja, det kan vara ett alternativ.
Men då kommer följdfrågan...varför hade hon inte det?
Var båda föräldrarna angelägna om att se till att hon inte mådde för dåligt? Hade föräldrarna reagerat annorlunda om droger inte var inblandade i det hela?

När man blir förälder så förstärks ens sinnen, såsom de gör i exempelvis krig. Man är väldigt vaken och allert när det kommer till ens barn. Naturen har bidragit till detta för att säkerställa barns överlevnad.
Väljer man att ta droger så kommer man inte längre vara lika allert och förstå vad som händer.

Eller tänker du mer på att det verkar som de delat upp barnen. Mamman tog hand om lillebror medan pappa om E? Att mamman tyckte att pappa var en sån bra förälder att hon litade helt på honom?

Sedan tycker jag att det är konstigt ändå att inte ringa 112 även fast det är försent. Kan dock förstå att man reagera väldigt konstigt vid traumatiska händelser
Citera
2021-06-03, 09:19
Medlem
Citat:
Eller så tyder det på att hon faktiskt inte hade kännedom om flickans tillstånd innan det var försent?
I det läget kan man ju också förstå hur allt kommer att granskas, tidigare fanns ingen grund att misstänka det.
Citera
2021-06-03, 09:26
Medlem
Zoneinopiums avatar
Citat:
Menar du allvar?
Citera
2021-06-03, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korneliaa
Ja, de har ju proppat i henne droger under förloppet, men vad skulle egentligen det ha för effekt, någon som kan förstå det?

Har hela tiden tänkt att hela badkarsgrejen var påhittad, men efter att ha läst åklagarens plädering tänker jag att det nog är troligt att det var i badkaret/badrummet det hände. Att de av någon anledning kanske skulle bada henne (väldigt udda att göra det så sent på kvällen men ok), eller så råkade de bara hamna i badrummet. Kanske E sprang dit för att gömma sig eller komma undan. Och där har de slagit/puttat/dunkat henne när de har tappat kontrollen. Därav ljuden som grannen hör.

Ringa efter hjälp ville R absolut inte, trots det skick E var i. Och att hon successivt blev sämre. Båda barnen och säkert de själva också var väl drogade, det skulle komma fram om de ringde efter ambulans och denna stora ”hemlighet” fick under inga omständigheter komma ut. De var nog inte så rädda för att förlora E, men lillebror.

Att se sitt barn så dålig, och bara bli sämre och sämre. Alla som har barn vet den totala PANIKEN man känner i den situationen. Fy fan vad kall man är om man bara kan stänga dörren och låta sitt barn ligga där då, utan att tillkalla hjälp. Det är fan ondska.

Ja vi kan ju bara spekulera . Min tanke har även varit att de kanske har överdoserat henne med droger så hon håller på att dö! Och att de aldrig skulle få komma fram så valde man att slå hennes skalle i badet så sent för att de kom på briljanta idén att det skulle verka som hon ramlat i badkaret. Där av att r inte minns något för det har aldrig hänt det som paret kom överens om , och det är jobbigt att komma ihåg en lögn. De har inte googlat på vad som hänt eftersom de vet att de överdoserat med droger (av troligen misstag) och då vet de konsekvenserna och de har pratat fram en rimlig plan , därför behöver de inte googla heller. De har också planerat hur de skulle gömma hennes kropp och fly landet. Men där gick planerna fel... inga pengar och ångesten av att ha slagit in sitt barn i ett bylte gick inte hålla tyst om för de skulle aldrig få fram pengar innan stanken skulle träda fram från liket..... som sagt spekulera går att göra i all evighet... men så är några av mina tankar ....
Citera
2021-06-03, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Har någon skrivit till åklagaren ang felet med smeknamnet guldlock?

Kan man göra det? Hur? Nu är ju rättegången "över" så vet inte om den går att påverka mer?🤔
Senast redigerad av HelloFriend85 2021-06-03 kl. 10:30.
Citera
2021-06-03, 10:04
Medlem
LuiLuis avatar
Kära vänner, när faller domen? Jag ber till rättvisans moder att lilla Esmeralda får någon form av upprättelse.
Citera
2021-06-03, 10:20
Medlem
Citat:

Så du menar att man som förälder inte tittar till sitt barn på så många timmar som dödsförloppet var på? Vare sig hon dog pga överdos eller fall mot huvudet så skulle ju den andra föräldern som är med barnet skrika hysteriskt. Finns 0% chans att mamman inte visste om det, vilket hon ju tidigare erkänt då dom ”alla” var i badrummet vid fallet OCH dom gjorde hjärt- och lungräddning. Det finns ingen vid det här laget som tror på mammans ynkliga ursäkter. Sonen har ju dessutom sett sin mamma sitta vid E säng så det motsäger ju sig själv också. Det är så många lögner mamman har trasslat in sig i. Hon hade kommit lindrigare undan (både rättsligt och bland folkets dom) om hon hade varit ärlig om vad som hade hänt istället för att skylla ifrån sig allt som hon gör nu.

Som förälder har man ett garantansvar och där måste lagen vara stenhård. Man ska inte som förälder kunna skylla på den andra och komma undan med det. Ansvaret för barnets välmående ska ligga på respektive vårdnadshavare. R säger ju även att hon inte vet hur E fått i sig droger och då är det ändå hon som har haft det dagliga ansvaret över barnen, vilket rimmar illa.
Citera
2021-06-03, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Kära vänner, när faller domen? Jag ber till rättvisans moder att lilla Esmeralda får någon form av upprättelse.
21 juni vill jag minnas jag har sett nånstans.
Citera
2021-06-03, 10:34
Medlem
Fast hon hade googlat på låna pengar och hur mycket pengar. De planerade fly. Hon var medveten vad de gjort och ville bara gömma Es kropp och fly genom att låna pengar och flytta långt iväg. Troligen utomlands.
Citera
2021-06-03, 10:37
Medlem
[quote=HelloFriend85|76102219]Det har jag med funderat på, är väldigt konstigt att hon inte gjort det. Oavsett om det är olycka eller våld så borde en hel del sökningar finnas tycker man, känns som det spårade ur rejält och som åklagaren säger så var hon likgiltig och brydde sig inte om hur E mådde eller om hon dog.

Fast hon hade googlat på låna pengar och hur mycket pengar. De planerade fly. Hon var medveten vad de gjort och ville bara gömma Es kropp och fly genom att låna pengar och flytta långt iväg. Troligen utomlands.
Citera
2021-06-03, 10:48
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui

R är alltså på fri fot i väntan på dom?
Citera
2021-06-03, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
R är alltså på fri fot i väntan på dom?
Ja, otroligt nog
Kanske hoppas att hon ska ta en överdos, så blir det billigare för samhället och bäst för barnen som ännu lever.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in