2021-06-02, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ssthlmss
Drogerna gjorde väl så att hon inte var förmögen att skrika och bråka och skvallra bland annat

Men hon var väl redan tillräckligt dålig? Vem vet hur narkomaners hjärnor funkar.

Tänker att om man är benägen att leta efter tvångströja barn så är man benägen att ge sitt barn droger.
Citera
2021-06-02, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korneliaa
Ja, de har ju proppat i henne droger under förloppet, men vad skulle egentligen det ha för effekt, någon som kan förstå det?

Har hela tiden tänkt att hela badkarsgrejen var påhittad, men efter att ha läst åklagarens plädering tänker jag att det nog är troligt att det var i badkaret/badrummet det hände. Att de av någon anledning kanske skulle bada henne (väldigt udda att göra det så sent på kvällen men ok), eller så råkade de bara hamna i badrummet. Kanske E sprang dit för att gömma sig eller komma undan. Och där har de slagit/puttat/dunkat henne när de har tappat kontrollen. Därav ljuden som grannen hör.

Ringa efter hjälp ville R absolut inte, trots det skick E var i. Och att hon successivt blev sämre. Båda barnen och säkert de själva också var väl drogade, det skulle komma fram om de ringde efter ambulans och denna stora ”hemlighet” fick under inga omständigheter komma ut. De var nog inte så rädda för att förlora E, men lillebror.

Att se sitt barn så dålig, och bara bli sämre och sämre. Alla som har barn vet den totala PANIKEN man känner i den situationen. Fy fan vad kall man är om man bara kan stänga dörren och låta sitt barn ligga där då, utan att tillkalla hjälp. Det är fan ondska.

Ja ondska är ju ett bra sätt att beskriva föräldrarnas handlande och framför allt R som försöker framstå som bräcklig och förvirrad men som vi alla vet är betydligt vassare än så. Vi får hoppas att åklagaren lyckas övertyga hovrätten om detta och de dömer henne för hennes handlande- dvs icke handlande. Hur man kan se på när sitt barn sakta dör utan att ingripa är för mig en gåta. Att skylla på att man inte varit medveten om detta är ju omöjligt när de bor en hel barnfamilj i en trea. Lyckas man ta hand om sin yngsta och ”göra gröt” till sin äldsta så vet man också vart sitt tredje barn är. Hennes selektiva minne visar ju också hur hal hon är. Att hon sedan väljer att skylla allt på sin döda partner visar ju att hon är en människa som är helt utan skrupler. Ser fram emot att hon blir inlåst under en längre tid, då kanske hon kan komma ut ur sina drogångor.
Citera
2021-06-02, 23:12
Medlem
Pandalina4s avatar
Har någon skrivit till åklagaren ang felet med smeknamnet guldlock?
Citera
2021-06-02, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korneliaa
Just det här med att man inte minns starka, traumatiska händelser i livet. Hört eller läst att det snarare ofta är tvärtom. Man har ofta väldigt starka och klara minnen av sådana upplevelser som har påverkat en starkt. Att t.ex mörda någon är inte något man vanligtvis glömmer eller förtränger. Är övertygad om att R har tydliga minnen av hur E dog, och i någon grad måste det hemsöka henne på natten när hon sluter ögonen. Trots att hon inte hade några känslor för E, eller rent av tyckte illa om henne, så har trots allt ett barn dött under hennes tak.

Jag tror också att R har väldigt starka bilder av vad som hände de dagarna. Speciellt hur E såg ut när ögonen rullade bakåt osv, hon ville ju inte se E död enligt Patrik så han tog ju hand om liket efteråt. R och P mådde dåligt redan innan allt detta hände så kan inte tänka mig att R mår bra nu heller. Dock så vägrar hon förmodligen se sitt eget ansvar i det hela. Hon skyller på myndigheter och fostermamman som vanligt.

Jag tror man kan glömma traumatiska händelser som hänt. Det är till och med en överlevnadsstrategi många barn som far illa har. De dissocierar:

Myers menade att traumatiserade människor indelade personligheten i två delar. En emotionell del av personligheten kvarblev i traumat efter att det var över, och var ytterst känslig för påminnelser om det inträffade. En "normal del av personligheten" (apparently normal person) dissocierade sig från traumat och hade svårt att integrera händelsen; i vissa fall hade personen glömt traumat.

Du kan förlora tidsuppfattningen om du drabbas av dissociation. Du kan uppleva tiden som konstig eller ovanligt utdragen, och ibland saknas delar av dagen helt och hållet.

Även minnet kan påverkas, eftersom tidsuppfattningen och sinnesintrycken ibland helt försvinner. Hur ska man kunna minnas något som man inte har tagit in till att börja med?

Vad triggar igång dissociation?

-har andra typer av ångeststörningar
-har starka känslosvängningar (emotionell instabilitet)
-har en stark obehaglig inre spänning – ju högre inre spänning och ju starkare negativa känslor, desto större risk för dissociation
-har använt alkohol och droger
-har vissa sjukdomar, till exempel vissa neurologiska tillstånd.

Vid dissociativ amnesi är glömskan som regel partiell och de minnen som bevarats suddiga (fullständig glömska kallas dissociativ fugue). Vad den drabbade kan minnas och glömma kan variera från en dag till en annan.

Jag googlade runt lite på det. Jag vet inte exakt när minnesförlusten slår in isf. Känns konstigt att komma ihåg en del precis efteråt men sedan glömma bort allt?
Citera
2021-06-03, 00:17
Medlem
Chariters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrs.natt
Ja stackars A! Tror tyvärr inte det var första natten det var tumult i den lägenheten. Han kanske inte märkte något för att det ofta var skrik/ bråk.

Ja jag håller med dig om att två dunkar inte låter som en olycka. Tyvärr. Önskar så att det varit det för E’s skull💔 mest logiska är att E först ramlade för att sedan bli puttad.

Jag har tidigare spekulerat i att P först ramlat över Esmeralda. Men ett mer logiskt händelseförlopp är ju istället omvänd ordning? R och P ger barnen droger för att de ska lugna ner sig då barn kan bli riktigt vilda eftermiddag/kväll. Att gå från 0 till 2 stycken skrikiga och krävande barn är riktigt tufft och tär på psyket liksom skär i öronen helt enkelt! De(Rebecka)råkade ge Esmeralda en överdos och när hon var medvetslös bar P henne till badrummet för att duscha henne kallt. E hade kanske i och med detta också slappnat av i tarmen och enbart det var kanske till och med orsaken från första början till att hon togs till badrummet mitt i natten. Väl där tappar han henne alternativt ramlar över henne när han ska duscha av och tvätta henne/ försöker få henne att stå själv. Säkerligen minst 2 ggr. Därefter la de henne åter i sin säng i en ny, torr blöja. Sen stängde de dörren och fortsatte punda eller kanske däckade. På morgonen var hon död. Eftersom de är pundare kan det också varit så att hon var fortsatt medvetslös efter kallduschen och fallet, men då hon andades ansåg de väl att hon var ok. Därför ansåg P och R att hennes död var en olycka, det var ju ” inte deras fel”.

P var med största sannolikhet inställd på att ta straffet och skydda R. R kämpar nu in i det sista med att rentvå sig själv eftersom R anser att P ändå är död och det var ju hans sista vilja.

I övrigt kan jag tänka mig att Rebecka mest ville ha hem Esmeralda för att vinna över Melinda. Hon missade ju först flera umgängestillfällen, avbokade osv. Det är det sista en mamma som älskar sitt barn gör. När hon senare ”tvingas” umgås med Melinda och Esmeralda tillsammans på umgänget, börjar hon störa sig på Melindas personlighet och det sår fröet till att kämpa för ”sin dotter”. Hon var avundsjuk på deras relation.
Citera
2021-06-03, 05:22
Avslutad
Ojoj, stackars R som fick ångest, kramper och sendrag om hon inte fick sin "medicin"
Äckligt hur hon spelar försvarslös, det var pappan, jag minns inte, hans ord blev mina, han hade gjort köpen, jag investerade i bitcoins...
Citera
2021-06-03, 05:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Chariter
Jag har tidigare spekulerat i att P först ramlat över Esmeralda. Men ett mer logiskt händelseförlopp är ju istället omvänd ordning? R och P ger barnen droger för att de ska lugna ner sig då barn kan bli riktigt vilda eftermiddag/kväll. Att gå från 0 till 2 stycken skrikiga och krävande barn är riktigt tufft och tär på psyket liksom skär i öronen helt enkelt! De(Rebecka)råkade ge Esmeralda en överdos och när hon var medvetslös bar P henne till badrummet för att duscha henne kallt. E hade kanske i och med detta också slappnat av i tarmen och enbart det var kanske till och med orsaken från första början till att hon togs till badrummet mitt i natten. Väl där tappar han henne alternativt ramlar över henne när han ska duscha av och tvätta henne/ försöker få henne att stå själv. Säkerligen minst 2 ggr. Därefter la de henne åter i sin säng i en ny, torr blöja. Sen stängde de dörren och fortsatte punda eller kanske däckade. På morgonen var hon död. Eftersom de är pundare kan det också varit så att hon var fortsatt medvetslös efter kallduschen och fallet, men då hon andades ansåg de väl att hon var ok. Därför ansåg P och R att hennes död var en olycka, det var ju ” inte deras fel”.

P var med största sannolikhet inställd på att ta straffet och skydda R. R kämpar nu in i det sista med att rentvå sig själv eftersom R anser att P ändå är död och det var ju hans sista vilja.

I övrigt kan jag tänka mig att Rebecka mest ville ha hem Esmeralda för att vinna över Melinda. Hon missade ju först flera umgängestillfällen, avbokade osv. Det är det sista en mamma som älskar sitt barn gör. När hon senare ”tvingas” umgås med Melinda och Esmeralda tillsammans på umgänget, börjar hon störa sig på Melindas personlighet och det sår fröet till att kämpa för ”sin dotter”. Hon var avundsjuk på deras relation.
Att vinna över systemet och Melinda var viktigast.
Så jävla skönt med en åklagare som satt sig in i fallet och inte mesar.
Så uppenbart hur R har styrt och spelat försvarslös.
Måste rätta dig att de gick från 0 till 3 barn.
Gullekärleksbebisen som föddes, Esmeralda som var en vinst i kampdn mot systemet och Rs förstfödde son, som de behandlat så jävla illa, blivande tonåring som förkastats och skickats iväg när föräldrarollen blev jobbig och störde sexlivet och pundandet.
R har haft umgänge med äldsta, den lille har hon tack och lov inte lov att träffa, han lever skyddad som jag förstått. Däremot stackars A, vad ska han växa upp till? All fysisk och psykisk misshandel och vanvård, fy fan. Men R ser det som en delvinst att hon minsann träffar honom..
Citera
2021-06-03, 05:57
Medlem
Citat:
Jag har också tyckt att det var konstigt att hon inte googlade någonting när E var så dålig. Själv googlar jag direkt om jag är rädd för något gällande mitt barns hälsa. Tyder tyvärr på att hon inte brydde sig så mycket...

Eller så tyder det på att hon faktiskt inte hade kännedom om flickans tillstånd innan det var försent?
Citera
2021-06-03, 06:07
Medlem
Citat:
Men hon var väl redan tillräckligt dålig? Vem vet hur narkomaners hjärnor funkar.

Tänker att om man är benägen att leta efter tvångströja barn så är man benägen att ge sitt barn droger.

Själv har jag googlat på de mest avskyvärda saker av ren nyfikenhet och av uppriktigt intresse, det säger dock ingenting om hur jag är som förälder. Inte alls faktiskt.

På samma sätt som många här i tråden och på nätet skriver helt horribla saker som får skräcknoveller att framstå som gulliga jämeförelsevis, inte säger något om deras föräldraförmåga.
Citera
2021-06-03, 06:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bubamara404
Eller så tyder det på att hon faktiskt inte hade kännedom om flickans tillstånd innan det var försent?

Varför sitter hon då strax efter händelsen och klart och tydligt berättar en historia där hon var med under förloppet?
Citera
2021-06-03, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chariter

Håller med dig om att det är ett troligt scenario att hon först fick en överdos, och att det var därför de bar henne till badrummet så sent. Eftersom P själv var påverkad/ E också då kunde hon inte stå upp utan de föll. Därför de kände sig skyldiga och ringde inte 112, för att det hade inte skett utan drogernas inverkan.

Tyvärr så verkar hatet mot Melinda varit så stort från R håll att det även projicerades på E. R verkar ha sett E som en förlängning av Melinda. Fortfarande nu efter rättegången verkar mycket handla om att vinna över Melinda.
Citera
2021-06-03, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bubamara404
Själv har jag googlat på de mest avskyvärda saker av ren nyfikenhet och av uppriktigt intresse, det säger dock ingenting om hur jag är som förälder. Inte alls faktiskt.

På samma sätt som många här i tråden och på nätet skriver helt horribla saker som får skräcknoveller att framstå som gulliga jämeförelsevis, inte säger något om deras föräldraförmåga.

Ja jag håller med om att man kan googla saker av nyfikenhet. Jag skulle dock inte googla tvångströja barn någonsin. Jag skulle inte vilja se vad som kom upp vid den sökningen.

Och lite tycker jag ändå man kan se folks föräldraförmåga när de skriver horribla saker på internet. Hänger lite ihop med ens empati och reflektionsförmåga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in