2021-06-03, 08:56
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Jag sökte på namnen eftersom du gett dem, men istället för att tjafsa om sökresultat kanske du kunde förklara hur du menar att dessa stödjer ditt påstående. Vare sig där du påstod att Palestinier har rätt att få tillbaka sin mark eller det där du påstod att de hade rätt till ersättning.

Om jag kom ihåg vad fonden hette skulle jag givetvis ha hittat den. Jag vill ha en lista över alla israeliska fonder som går till palestinier utan att få upp massa annat skit. Du som är så duktig på att googla kan väl förklara hur jag gör.
Citera
2021-06-03, 09:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Om jag kom ihåg vad fonden hette skulle jag givetvis ha hittat den. Jag vill ha en lista över alla israeliska fonder som går till palestinier utan att få upp massa annat skit. Du som är så duktig på att googla kan väl förklara hur jag gör.
Då är vi alltså överens om att du inte har något stöd för dina tidigare påståenden?
Citera
2021-06-03, 09:08
Medlem
Melange5738s avatar
Ännu mer terroristpengar från Sverige: https://www.jns.org/israeli-security-services-uncover-finance-network-linking-european-ngos-to-palestinian-terror-group/

Citat:
According to NGO Monitor, between 2014 and 2021, the governments of Netherlands, Spain, Belgium, Italy, Sweden, Denmark, Ireland Germany, France, Norway, Switzerland and the European Union provided more than €200 million (more than $240 million) to the PFLP NGO network, including to the Health Work Committees.
Citera
2021-06-03, 09:10
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Då är vi alltså överens om att du inte har något stöd för dina tidigare påståenden?

Inte just nu, vilket inte betyder att det inte finns, bara att jag inte hittar dem. Det finns mängder med israeliska fonder som uteslutande går till palestinier. Hur många palestinska fonder hittar du som uteslutande skickar pengar till judar?
Citera
2021-06-03, 09:14
Avstängd
Citat:
Inte just nu, vilket inte betyder att det inte finns, bara att jag inte hittar dem.
Vi talar inte om privata välgörenhetsfonder. Det du påstått är att Israel, staten Israel, ger tillbaka mark alternativt ersätter den, och detta är en ren lögn, det kan vi efter allt ditt slingrande slå fast.
Citera
2021-06-03, 09:35
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Vi talar inte om privata välgörenhetsfonder. Det du påstått är att Israel, staten Israel, ger tillbaka mark alternativt ersätter den, och detta är en ren lögn, det kan vi efter allt ditt slingrande slå fast.

Nej nu ljuger du. Jag påstår att det finns en israelisk fond där man kan ansöka om ersättning för mark som man ägt men blivit av med i samband med Nakba. Israel ger inte tillbaka mark i Israel vad jag känner till även om det kanske hänt vid ett fåtal tillfällen. Det rör sig om 531 urbaniserade områden totalt. Att Israel inte skulle kunna ersätta 531 stulna markområden när de bygger avsaltningsanläggningar gratis åt en regim som har som mål att döda alla judar i hela världen låter orimligt?
Citera
2021-06-03, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Ockupationsmakten ska inte få vila, aldrig.

Sen att du tror att Iron Drome sköt ner alla raketer vissar på hur okunnig du är i ämnet.
Jaha vad är det som är så himla viktigt med dessa religionskrig menar du? Vi lever på 2020talet, inte medeltiden.

Nej juste det var en hel del raketer som kraschade ner i Gaza också och dödade säkert hur många som helst.
Citera
2021-06-03, 10:35
Medlem
Citat:
Fundersam på vad du menar med bättre? Du menar att man får ha sex med minderåriga i de andra länderna eller? Döda frun?

Du menar att det är okej att judar i Israel suger av nyfödda barn?

Eller att judar inte får gifta sig med muslimer eller kristna

Döda är vad Israel är bra på.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Marriage_in_Israel
Citera
2021-06-03, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laxrulle
Ja ICC utreder ju Israel.
Men ICC hade/har även en utredning mot USA i Afghanistan. Dom fastställde Även att brittisk trupper hade begått krigsbrott Men valde att inte agera.
ICC kommer säkerligen hitta soldater i Israel som misskött sig men efter som IL inte samarbetar med ICC händer inget.

Men nu är ju Bibi borta, första steget.
Yair Lapid får ju visa vägen nu och förhandla.
Problemet är ju om Hamas vill driva bort alla Judar helt, då kan man ju inte förhandla.

Du har fel. ICC kan efterlysa militärledare och andra ledare Israel. ICC har sagt att de kommer utreda oavsett om Israel vill samarbeta eller inte.
Citera
2021-06-03, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EldoradoBakpulver
Jaha vad är det som är så himla viktigt med dessa religionskrig menar du? Vi lever på 2020talet, inte medeltiden.

Nej juste det var en hel del raketer som kraschade ner i Gaza också och dödade säkert hur många som helst.

Fråga judarna i Israel varför de för
Religionskrig mot palestinierna? Deras officiösa twitter konto publicerar ofta religiösa texter. Israel är en religiös inriktad land.
Citera
2021-06-03, 11:22
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EldoradoBakpulver
Vad var grejen med att börja kriga mot Israel genom att skjuta raketer om Palestina endå skulle ge upp direkt?
Ökänt att Israel har Iron Dome som sköt ner varenda raket, sen var det bara deras egna civila som fick sätta livet till något helt meningslöst, så Palestina "dödade" bara sina egna kan man säga.

Är absolut inte på judarnas sida allt dem gjort mot palestinier och sådant är vidrigt och sjukt men vad var tanken?
Judarna styr bankerna och är USAs högra hand, dvs Palestina har tyvärr inte en chans.
Det var ett uppdämpt tryck hos palestinierna efter trakasserier från Israel som till slut exploderade.
Alla förtryckta människor vill slå sig fria.
Det skulle även jag och även du vilja.
Citera
2021-06-03, 11:32
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Du menar att det är okej att judar i Israel suger av nyfödda barn?

Eller att judar inte får gifta sig med muslimer eller kristna

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Marriage_in_Israel

Jag skulle väl säga att rituell omskärelse av manliga barn är betydligt mindre problematiskt än sex med minderåriga. Sen visar ju din egna länk att det går utmärkt att gifta sig utan att bägge är judar med civila giftemål, precis som i Sverige. Vad du glömmer att nämna är att samma regler gäller i de flesta andra länder i regionen men där accepteras ofta inte civila giftemål. Så du missuppfattade frågan: vi frågade inte efter saker som var lika dåliga i andra länder som i Israel, vi efterfrågade vad som var BÄTTRE i andra mellanösternländer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in