Flashback bygger pepparkakshus!
2020-05-26, 10:06
Medlem
PetraParkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nivla
Jag läste i protokollet från de som testade håret vilka det nu var att för barns hår var det större risk för kontamimering då det är porösare och kan suga åt sig ämnen utifrån och de kan komma tex via närkontakt om ämnena finns i tex svett hos föräldrarna. Jag förstod det också som att detta med kontaminering var svårare att hänvisa till när man hittar nedbrytningsprodukter av droger i hår, som åtminstone föräldrarna har. Barnen minns jag inte på rak arm nu.

Å andra sidan styrker ju det att föräldrarna använder droger om de kontaminerar barnen. Men Oehme lär väl skylla på P där också och att han fyllt R med diverse utan hennes vetskap.. Trots alla sms, beställningar mm.

Ytterligare något som bör vara till RG:s (och P:s) nackdel här är ju orosanmälan och vittnesmålet från RS gällande julfirandet. RS uppfattades ju E som drogad.
Citera
2020-05-26, 10:12
Medlem
PetraParkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inthemiddle
Jag har vuxit upp med henne och hon har haft en mycket speciell personlighet långt innan hon började med droger
Fruktansvärt manipulativ och till synes helt empatilös.
Men det är klart att drogandet säkerligen förstärkt hennes personlighetsdrag.

Har sett flera i tråden vittna om detta. Har du något exempel på hur hon kunde bete sig i olika situationer? Med tanke på rättspsykspersonalens upplysningar om hennes mörka sida känns det ganska relevant med fler uppgifter som raserar hennes ”tyck synd om mig”-persona.
Citera
2020-05-26, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evildancer
Helt missat det? Såg att de skulle på svett rörande S, men då antar jag att de menar att han upptagit det via svetten. Känna högst orimligt. Hur hög halt måste inte R ha då för att koncentrationen i S ska bli så hög att den blir utläsbar...
Tror de menar att det kan finnas spår o luften då de har mortlat ner det till pulver. Och sen har det fastnar i håret. Som damm. Annan teori var via svett
Citera
2020-05-26, 10:34
Medlem
Generalanderssons avatar
Morsan till den här avlidna flickan måste ju ha allvarliga problem..
Citera
2020-05-26, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PetraParker
Har sett flera i tråden vittna om detta. Har du något exempel på hur hon kunde bete sig i olika situationer? Med tanke på rättspsykspersonalens upplysningar om hennes mörka sida känns det ganska relevant med fler uppgifter som raserar hennes ”tyck synd om mig”-persona.

Var kan man läsa om rättspsykspersonalens upplysningar?
Citera
2020-05-26, 10:42
Medlem
Så kammarrätten anser sig inte gjort fel? Skyddar sig bakom att det är svåra bedömningar att göra? Men det stämmer ju inte i detta fall. Detta var ju en enkel bedömning. Två pundare som lider av psykisk ohälsa, missbruk, aggressivt beteende, sjukskrivna, flera barn placerade, lämnat E redan på BB, isolerar hela familjen, flera orosanmälningar på sig och är av flera myndigheter och personer bedömda som olämpliga. Det blir ju inte enklare. Eller vad hade föräldrarna gjort och ändrat som gjorde att de helt plötsligt var kompetenta som föräldrar? Drogtestade man dem och såg att de var rena sen lång tid tillbaka? Mådde de bra psykiskt? Skötte kontakter med myndigheter och i samhället? Jobbade? Eller vad gjorde att de, i motsats till vad alla andra vittnade om, nu kunde ha hand som barnen? Vad är bedömningen grundad på?
Man kan ju inte låta kammarrätten komma undan med sånna undanflykter? Det är ju helt vansinnigt. Kan det handla om att de varit hotade/mutade också eller vad handlar det om?
Citera
2020-05-26, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andromeda136
Så kammarrätten anser sig inte gjort fel? Skyddar sig bakom att det är svåra bedömningar att göra? Men det stämmer ju inte i detta fall. Detta var ju en enkel bedömning. Två pundare som lider av psykisk ohälsa, missbruk, aggressivt beteende, sjukskrivna, flera barn placerade, lämnat E redan på BB, isolerar hela familjen, flera orosanmälningar på sig och är av flera myndigheter och personer bedömda som olämpliga. Det blir ju inte enklare. Eller vad hade föräldrarna gjort och ändrat som gjorde att de helt plötsligt var kompetenta som föräldrar? Drogtestade man dem och såg att de var rena sen lång tid tillbaka? Mådde de bra psykiskt? Skötte kontakter med myndigheter och i samhället? Jobbade? Eller vad gjorde att de, i motsats till vad alla andra vittnade om, nu kunde ha hand som barnen? Vad är bedömningen grundad på?
Man kan ju inte låta kammarrätten komma undan med sånna undanflykter? Det är ju helt vansinnigt. Kan det handla om att de varit hotade/mutade också eller vad handlar det om?

Klart dem varit det! Håller helt med dig, detta var ett solklart fall!!!

Förresten, skulle inte Melinda vittna enligt schema nu 11.15?
Citera
2020-05-26, 10:48
Medlem
PetraParkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ApfelBirne
Var kan man läsa om rättspsykspersonalens upplysningar?

Finns med i RG:s journaler, bland de sista sidorna i FUP om jag inte missminner mig.
Citera
2020-05-26, 10:49
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inthemiddle
Jag har vuxit upp med henne och hon har haft en mycket speciell personlighet långt innan hon började med droger
Fruktansvärt manipulativ och till synes helt empatilös.
Men det är klart att drogandet säkerligen förstärkt hennes personlighetsdrag.

Tack för input. Ja denna personlighet har kommit fram i fup. En narcissist som då också behandlat sina barn som skit och en av dom värre än de andra. Vilken hemsk människa.
Citera
2020-05-26, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eao2017
Enligt SVT är många anhöriga till R och P på plats idag. Undrar hur de ställer sig? Är de där för Esmeraldas skull?
De vill säkert få sig en bild av vad som har hänt och vad de har missat. Svårt dock när R ljuger och säkert har gjort det i många år. A vågar nog tyvärr inte säga allt han vet.
Senast redigerad av Santalucia84 2020-05-26 kl. 10:53.
Citera
2020-05-26, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nivla
Såg nu i schemat för förhandlingen som ligger först i tråden att det står uppspelning av förhör med A.
Så då är det samma förhör som i fupen som spelas upp?
Citera
2020-05-26, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toto80
Klart dem varit det! Håller helt med dig, detta var ett solklart fall!!!

Förresten, skulle inte Melinda vittna enligt schema nu 11.15?
Tror det är imorgon som hon vittnar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in