2021-06-02, 15:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tjugotva
Menar du att det är du som avgör vad som är extraordinära påstående och inte och vilka ”bevis” som räknas
Nej...
Citera
2021-06-02, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjugotva
Du tillsamman med många här blandar ihop BTC med BitCoin (BSV)...

https://thatsbtcnotbitcoin.com/

Nej... Jag pratar om BTC inte bitcoin cash..
BTC skapades som en valuta och det var det man pratade om när man försökte få folk att köpa btc, nu när det visade sig att den är totalt värdelös som valuta så hittade man på "digitalt guld".
Citera
2021-06-02, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bidet2
BTC skapades som en valuta och det var det man pratade om när man försökte få folk att köpa btc, nu när det visade sig att den är totalt värdelös som valuta så hittade man på "digitalt guld".

Digitalt guld kan man använda för att förklara för en boomer vad Bitcoin är, precis som man kan förklara att Internet är som en digital bok. De som är lite mer insatta förstår att Internet är lite mer än en digital bok, även om den kan användas som en digital bok också. Och de som är mer insatta i krypto förstår att Bitcoin är lite mer än digitalt guld, även om det kan användas som det också.
Citera
2021-06-02, 19:03
Medlem
Citat:

Ja, och detta har du bestämt? Duktig.

Fråga 1: Har du köpt bitcoin? Annars vad gör du här?
Fråga 2: Ligger du + eller -? Kan förklara din syrlighet.
Citera
2021-06-02, 19:12
Medlem
LightCameraActions avatar
Citat:
Det har alltid varit digitalt guld underförstått, det är inget nytt påhitt. Man har nämligen alltid talat om gruvdrift eller mining. Som sagt får man understryka detta för en boomer som hakat upp sig på valutor och betalningsmedel.
Citera
2021-06-02, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Ja, och detta har du bestämt? Duktig.

Fråga 1: Har du köpt bitcoin? Annars vad gör du här?
Fråga 2: Ligger du + eller -? Kan förklara din syrlighet.

Jag har aldrig ägt bitcoin och kommer aldrig köpa bitcoin.

Jag ligger därför varken minus eller plus.

Jag tycker bara det är roligt att diskutera med bitcoin sekten.
Citera
2021-06-02, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LightCameraAction
Det har alltid varit digitalt guld underförstått, det är inget nytt påhitt. Man har nämligen alltid talat om gruvdrift eller mining. Som sagt får man understryka detta för en boomer som hakat upp sig på valutor och betalningsmedel.

Nej, i början kallade knappt någon det för digital gold eller store of value, det var cryptocurrency som man sålde hela grejen med.

En oanvändbar datakod är ju dock inget store of value eller guld.
Citera
2021-06-02, 21:56
Medlem
Citat:
Jag har aldrig ägt bitcoin och kommer aldrig köpa bitcoin.

Jag ligger därför varken minus eller plus.

Jag tycker bara det är roligt att diskutera med bitcoin sekten.

Som jag trodde. Märks att du har dålig eller 0 koll.

Men förståeligt att det gör ont om du suttit vid sidlinjen hela tiden.
Tråkigt o missa detta decenniums "best performing asset".
Citera
2021-06-02, 23:10
Medlem
Citat:
Tror du faktiskt också behöver läsa länken om du skall ha en chans att uttala dig trovärdigt med någorlunda relevant nomenklatur...
Citera
2021-06-03, 00:27
Medlem
Citat:

Det är ju det som man oftast märker med folk, att de grämer sig något oerhört för att de har känt till Bitcoin, men aldrig fått tummen ur och investerat.

Och folk har i alla tider trott att tåget alltid redan har gått. Även nu 2021 så är det oerhört tidigt i utvecklingen att investera i Bitcoin, så om bidet2 kommer att läsa den här tråden om 10 år så kommer han att gräma sig oerhört om han inte investerade.
Citera
2021-06-03, 07:47
Medlem
Citat:

Typiskt skolexempel på pyramid sekt snack, "missa inte chansen att bli rik", "have fun staying poor" istället för att visa varför den oanvändbara datakoden ska fortsätta kosta en halv miljon st.

Sen tror jag knappast bitcoin blir detta decenniums bästa asset... Den är ju oanvändbar och ethereum och cardano ökar hela tiden. Detta leder till att hodlare tröttnar och köper eth och cardano istället.
Senast redigerad av bidet2 2021-06-03 kl. 07:57.
Citera
2021-06-03, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagge1
Det är ju det som man oftast märker med folk, att de grämer sig något oerhört för att de har känt till Bitcoin, men aldrig fått tummen ur och investerat.

Och folk har i alla tider trott att tåget alltid redan har gått. Även nu 2021 så är det oerhört tidigt i utvecklingen att investera i Bitcoin, så om bidet2 kommer att läsa den här tråden om 10 år så kommer han att gräma sig oerhört om han inte investerade.

Vi får se vem som kommer gräma sig i slutändan, jag är övertygad det blir ni. Såvida ni inte cashar ut dvs.

Föresten har varken 2019 eller 2020 varit ett dåligt år för min portfölj, så jag gråter inte direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in