2021-06-02, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tixerz
Inte en aning du .. jag täcker ej min bädd eller hål med något. jag vattnar när det behövs. inte nyttigt o ha allt för blöt jord förlänge. då rötterna blir lazy mvh

Tror du att NL x Big Bud autos hinner färdigt på 70 dagar utomhus?

Om det är soligt utan regn en hel vecka, hur många gånger skulle du vattnat tomaterna? Jag körde på var tredje dag förut men det känns jobbigt att ta sig dit så ofta, för mycket terräng.
Citera
2021-06-02, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiptoptop

Om det är soligt utan regn en hel vecka, hur många gånger skulle du vattnat tomaterna? Jag körde på var tredje dag förut men det känns jobbigt att ta sig dit så ofta, för mycket terräng.

Odlar du i bädd? Täck den så slipper du vara där och stödvattna så mycket. Då behöver du bara vattna i extremfall.
Citera
2021-06-02, 11:40
Medlem
gronagubbens avatar
Citat:

nej kommer behöva minst 90 dagar -120 dagar innan skörd
Citera
2021-06-02, 14:36
Medlem
Al-AliVonSchmidts avatar
Tja har vi någon grön gubbe här som kan svara på denna frågan. Jag fick några frön av brorsan som jag satte i min lägenhet för skojs skull. Jag har ingen aning om vad det är för frön. Men dom tog sig fint och växte till sig ordentligt. Då jag har barn och egentligen inte håller på med olagligheter så kände jag att jag var tvungen att göra mig av med plantorna när jag såg att det blev honor och dom började bli för stora. Självklart ville jag inte slänga dom så jag hittade ett fint hem åt dom utomhus och planterade om dom.

Då plantorna inte gått i blom med tanke på att vi i runda slängar har 18 ljust 6 mörkt just nu i Sverige så undrar jag om det är möjligt att trä en svart sopsäck över plantan vid 8 på kvällen, för att sen ta bort den vid 8 på morgonen. Så att dom får 12/12 och går över i blom. Skulle plantorna kunna ta skada av detta eller klarar dom en sådan "liten" påfrestning.

Tacksam för svar

AAVS
Citera
2021-06-02, 14:59
Medlem
Al-AliVonSchmidts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LyingInADitch
https://anonfiles.com/Lb23yay6u7/186522440_541646510340059_9056759726108885891_n_jp g

https://anonfiles.com/R62ey3y8u4/187284944_2544400909190029_6117819075538937546_n_j pg

https://anonfiles.com/Ta27y9yeub/189927252_221003123164850_7815865739035488614_n_jp g

Lite skada på mina bäbisar som upptäcktes idag.
Någon som har någon aning om vad detta kan vara?
Har råkat välta över plantan någon gång men borde inte ha gjort detta. Verkar ha bränts på något sätt.

Vad kan det vara? Åtgärd?

Vad tror ni, jag tänkte sätta ut dem nu till veckan till spoten. Är de stora nog?
(Står utomhus på balkongen 24/7 just nu)

Ser nästan ut som en fågel skulle tagit en tugga på den ena bilden men det känns föga troligt. Jag brukar spraya mina plantor med vanligt vatten ibland. Sprayar man dock med vatten som är blandat med växtnäring så kan bladen få bruna missfärgningar och ta lite skada. Du har möjligtvis inte sprayat eller råkat spilla lite vatten blandat med näring på plantorna?
Citera
2021-06-02, 15:30
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al-AliVonSchmidt
Tja har vi någon grön gubbe här som kan svara på denna frågan. Jag fick några frön av brorsan som jag satte i min lägenhet för skojs skull. Jag har ingen aning om vad det är för frön. Men dom tog sig fint och växte till sig ordentligt. Då jag har barn och egentligen inte håller på med olagligheter så kände jag att jag var tvungen att göra mig av med plantorna när jag såg att det blev honor och dom började bli för stora. Självklart ville jag inte slänga dom så jag hittade ett fint hem åt dom utomhus och planterade om dom.

Då plantorna inte gått i blom med tanke på att vi i runda slängar har 18 ljust 6 mörkt just nu i Sverige så undrar jag om det är möjligt att trä en svart sopsäck över plantan vid 8 på kvällen, för att sen ta bort den vid 8 på morgonen. Så att dom får 12/12 och går över i blom. Skulle plantorna kunna ta skada av detta eller klarar dom en sådan "liten" påfrestning.

Tacksam för svar

AAVS

Har för mig att någon gjorde något liknande förra året i utomhustråden. Gå tillbaka till juni/juli förra årets tråd och scrolla igenom den så ska du nog hitta.
Den stora risken som jag ser är ju stor ökad risk för mögel i den sena blomfasen.

Lycka till
J
Citera
2021-06-02, 18:39
Medlem
Bullfika vad dom växer 😍
2 veckor inne 3 ute startar branch par 4 nu och dom är fina som fan! Ca 30 cm höga

Vill ladda upp bilder men fattar inte hur man gör det safe
Citera
2021-06-02, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beanbag2k19
Bullfika vad dom växer 😍
2 veckor inne 3 ute startar branch par 4 nu och dom är fina som fan! Ca 30 cm höga

Vill ladda upp bilder men fattar inte hur man gör det safe

anonfiles!
Citera
2021-06-02, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LyingInADitch
Nej. Jag fann inte Snigel Effekt sist i affären.
Köper på mig det tills nästa tur till spoten.

Vågar inte slänga upp något staket/nät.

Testa spänn upp lite fiskelina i olika höjder runt. Inte testat själv men läste att det skulle funka (verkar vettigt då de inte lär gilla det kring ben och manke) och det syns inte.
Citera
2021-06-02, 23:33
Medlem
tixerzs avatar
Citat:

Bra fråga.. Jag går ca var 3 dag o kollar va som försiggår! Känner i jorden är den torr så vattnar jag! Sen tiden kan ja absolut inte svara på tyvärr. Men man tjänar absolut inte på att stressa med skörd. Dom sista 3 4 veckorna kan dom dubbla sin vikt och potens! Mvh
Citera
2021-06-02, 23:37
Medlem
tixerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tixerz
Bra fråga.. Jag går ca var 3 dag o kollar va som försiggår! Känner i jorden är den torr så vattnar jag! Sen tiden kan ja absolut inte svara på tyvärr. Men man tjänar absolut inte på att stressa med skörd. Dom sista 3 4 veckorna kan dom dubbla sin vikt och potens! Mvh

Svara på hur ofta man ska vattna e teoretiskt sett omöjligt! Kör man jord med torv. Perlite. Leca. Då torkar det välldigt snabbt. Kör man en tung fet jord kan man vattna mer sällan! Men cannabis trivs i lukrad o fin jord! Som andas bra! Jag körde först jorden på stället i år men har varit ute o grävt i 3 4 dagar nu o bytt jorden till köpesjord. jag lärde mig snabbt att ska man få resultat ska man ha bra jord så enkelt är det. Dränerar inte jorden riktigt så stöter man på patrull riktigt fort. Mch
Citera
2021-06-03, 11:59
Medlem
matteruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarryMack
Testa spänn upp lite fiskelina i olika höjder runt. Inte testat själv men läste att det skulle funka (verkar vettigt då de inte lär gilla det kring ben och manke) och det syns inte.

Annars borde ju nåt sånt här fungera?
Lite dyrt kanske, men den händige kan nog snickra ihop nåt liknande för en billig peng

https://www.granngarden.se/katt-viltfritt-silverline?utm_source=adtraction&utm_medium=affili ate&utm_campaign=adtraction&at_gd=A95E33AEA360F770 8374FE7B5219956A6864E97F
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in