2021-06-04, 21:12
Medlem
https://anonfiles.com/1fXa14zduf/A40AF012-89C5-4C8E-9301-EAD4A409DE23_jpeg
Citera
2021-06-04, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beanbag2k19
https://anonfiles.com/1fXa14zduf/A40AF012-89C5-4C8E-9301-EAD4A409DE23_jpeg

Zon 4
14 dagar inne
24 dagar ute
Citera
2021-06-04, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tixerz
Svara på hur ofta man ska vattna e teoretiskt sett omöjligt! Kör man jord med torv. Perlite. Leca. Då torkar det välldigt snabbt. Kör man en tung fet jord kan man vattna mer sällan! Men cannabis trivs i lukrad o fin jord! Som andas bra! Jag körde först jorden på stället i år men har varit ute o grävt i 3 4 dagar nu o bytt jorden till köpesjord. jag lärde mig snabbt att ska man få resultat ska man ha bra jord så enkelt är det. Dränerar inte jorden riktigt så stöter man på patrull riktigt fort. Mch

Man ska inte använda gammeljord som man kört året innan

Det är massa salter och skit kvar från näringen! Går dock att fixa om man tillsätter enzymer som renar jorden

Har faktiskt råkat ut för detta ;/
Citera
2021-06-04, 21:41
Medlem
Citat:

Det är massa salter och skit kvar från näringen! Går dock att fixa om man tillsätter enzymer som renar jorden

Det gäller bara om man kör konstgödsel. Använder man organisk gödsel (bajs eller gröngödsling) finns inte detta problem. Då blir bara jorden bättre och bättre för varje år. Däremot urlakar man jorden så det blir mindre näring om man inte tillför nytt med jämna mellanrum.
Citera
2021-06-04, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Al-AliVonSchmidt
Då plantorna inte gått i blom med tanke på att vi i runda slängar har 18 ljust 6 mörkt just nu i Sverige så undrar jag om det är möjligt att trä en svart sopsäck över plantan vid 8 på kvällen, för att sen ta bort den vid 8 på morgonen. Så att dom får 12/12 och går över i blom. Skulle plantorna kunna ta skada av detta eller klarar dom en sådan "liten" påfrestning.

Det funkar och är inte särskilt farligt för plantorna, men underskatta inte hur jobbigt det är att täcka och avtäcka 2 gånger per dygn i minst 2 månader. Personligen skulle jag nog kör utan och hoppats att de hinner blomma innan frosten.
Citera
2021-06-04, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiptoptop
Glömde säga att det är en autoflower

Tror du några buds hinner bli klara på 60 dagar? Main colan kanske?

Spelar ingen roll om det är en auto, det handlar bara om hur den går i blom, inte hur länge den behöver blomma.

60 dagar duger för att få en hyfsad skörd men HELT färdig är inte troligt att den blir. Men varför besatt vid just 60 dagar? Om du inte planterat än så sätt igång, hoppas på en bra höst och se vad det blir. Finns ingen anledning att skörda innan mögel eller frost kommer.
Citera
2021-06-04, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrayPagan
Det gäller bara om man kör konstgödsel. Använder man organisk gödsel (bajs eller gröngödsling) finns inte detta problem. Då blir bara jorden bättre och bättre för varje år. Däremot urlakar man jorden så det blir mindre näring om man inte tillför nytt med jämna mellanrum.

Det har du säkert rätt i!

Mvh
Citera
2021-06-05, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Girgen3
https://anonfiles.com/n3u06dydub/20210529_174957_jpg
Vad i helvete har hänt?!? Planterades ut i torsdags när de var 3 veckor gammla, kom ut idag och aåg denna missär. Ca 50% ser ut på detta vis och resten mår bra. Detta är första gången jag använder blåkorn, kan de fått för mucket av detta? För lite vatten?

Skulle tippa på att du vräkt på lite väl mycket blåkorn på dom här små och känsliga plantorna. Är ingen gödningsexpert och brukar inte pyssla med det själv men...ser illa ut. Jag skulle ha tagit bort blåkornen. Om jorden är någotsånär schysst bör det funka ändå.
Citera
2021-06-05, 16:20
Medlem
Citat:

Onödigt att köpa ny jord. På med mer näring bara, allra helst organiskt material och bokashi.
Citera
2021-06-05, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogshuggaren401
Onödigt att köpa ny jord. På med mer näring bara, allra helst organiskt material och bokashi.

Men de är ju lite roligt att bära nytt också....

Bokashi har jag aldrig provat men hört att det är bra skit
Citera
2021-06-05, 17:43
Medlem
Citat:
Men de är ju lite roligt att bära nytt också....

Bokashi har jag aldrig provat men hört att det är bra skit

Tycker du det kör på. Men att satsa på att göra en långvarigt näringsrikt bördig jord ger allra bäst resultat. Behöver man mycket bokashi men inte gör så mycket därhemma så går det väldigt bra att samla en jävla massa ogräs och lägga i en tunna eller tjock sopsäck i med Em aktiv och Rörsockermellas och förvara syrefritt i några veckor så har men fermenterat extremt näringsrikt material som sedan blir till jord extremt snabbt. Dina plantor kommer visa sin uppskattning.
Citera
2021-06-05, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogshuggaren401
Tycker du det kör på. Men att satsa på att göra en långvarigt näringsrikt bördig jord ger allra bäst resultat. Behöver man mycket bokashi men inte gör så mycket därhemma så går det väldigt bra att samla en jävla massa ogräs och lägga i en tunna eller tjock sopsäck i med Em aktiv och Rörsockermellas och förvara syrefritt i några veckor så har men fermenterat extremt näringsrikt material som sedan blir till jord extremt snabbt. Dina plantor kommer visa sin uppskattning.

Gjorde en laddning med vatten molass och allt klipp från gräsmattan i fjol och de dundrar på bra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in