2021-06-02, 17:20
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Självklart ger inte vaccin bredare skydd.

Antikroppar är inget bra sätt att mäta skydd på. Inte heller vill man ha fler antikroppar än man behöver, eller mer långvariga än som behövs.
Då kan du väl leta fram referenser som stödjer dina påhitt? Eller hittar du på exakt allting själv?

https://www.nature.com/articles/s41586-020-2814-7
"Two doses of 1–50*μg of BNT162b1 elicited robust CD4+*and CD8+*T cell responses and strong antibody responses, with RBD-binding IgG concentrations clearly above those seen in serum from a cohort of individuals who had recovered from COVID-19"

Ovan är alltså känt sedan september 2020.
Senast redigerad av MrArtur 2021-06-02 kl. 17:25.
Citera
2021-06-02, 17:21
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Men du verkar inte förstå hur det här viruset uppträder och fungerar. Det går inte att styra när det väl slagit till utan man måste acceptera dess existens och försöka förhålla sig till det.

Postcovid verkar mest vara en bluff som kommer ur ett extremt grupptänkande. Det tar ett tag att bli frisk från en influensa också men inte fan pratar man om postinfluensa?

Nej, det gör man inte, men det beror på att covid inte är någon influensa. Jag tror inte att det är någon bluff. Det vore totalt osannolikt att så många drabbats av något som skulle vara en bluff. Sen vet jag flera personer som inte skulle bluffa om något sådant här.
Citera
2021-06-02, 17:24
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast jag undrar om det där är etablerad forskning. I Sverige har väl ingen expert - varken på FHM eller någon annanstans - sagt att det I FÖRSTA HAND är en sjukdom som går på endotelet i blodkärlen??? Det har hela tiden sagts att det i första hand är en lungsjukdom och att man ska vara uppmärksam på symptom från luftvägarna. Det är ju även andningen de flesta (alla?) covidpatienter behöver hjälp med på IVA.
Det är etablerad forskning.

Där med förstås inte sagt att Sars Cov 2 inte orsakar annat också, men där med sagt att de flesta symtom (och vad jag kan se de farligare) orsakas av själva spikproteinet.

Det blev ju ett hallaballå när detta upptäcktes, men världen lugnades med att vaccinen skulle stanna lokalt i axeln (vilket inte heller visade sig stämma enligt nya studier om vi får tro Dr. Bridle, vilket jag gör). Hur som haver är det goda nyheter gällande vaccinens effektivitet. Problemet med covid är ju de mer farliga symtomen, inte lite feber och rinnsnuva.
Citera
2021-06-02, 17:26
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Det är etablerad forskning.

Där med förstås inte sagt att Sars Cov 2 inte orsakar annat också, men där med sagt att de flesta symtom (och vad jag kan se de farligare) orsakas av själva spikproteinet.

Det blev ju ett hallaballå när detta upptäcktes, men världen lugnades med att vaccinen skulle stanna lokalt i axeln (vilket inte heller visade sig stämma enligt nya studier om vi får tro Dr. Bridle, vilket jag gör). Hur som haver är det goda nyheter gällande vaccinens effektivitet. Problemet med covid är ju de mer farliga symtomen, inte lite feber och rinnsnuva.
Ja, det blev ett jäkla hållaballå på både omny.it eller vad det var och flatearth.evidence.com
Citera
2021-06-02, 17:26
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Då kan du väl leta fram referenser som stödjer dina påhitt? Eller hittar du på exakt allting själv?

https://www.nature.com/articles/s41586-020-2814-7
"Two doses of 1–50*μg of BNT162b1 elicited robust CD4+*and CD8+*T cell responses and strong antibody responses, with RBD-binding IgG concentrations clearly above those seen in serum from a cohort of individuals who had recovered from COVID-19"

Ovan är alltså känt sedan september 2020.
Du är duktig på att inte förstå vad folk säger. Är det en taktik?

Gå tillbaka och läs! Återkom sedan!
Citera
2021-06-02, 17:28
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ja, det blev ett jäkla hållaballå på både omny.it eller vad det var och flatearth.evidence.com
Fel.

Vi blev hänvisade till att vaccinen skulle stanna lokalt.
Det är därför det inte är något vidare att ge det intravenöst, om du förstår.

Edit;
Förklaring för de räddare bland oss;
De celler som producerar spikprotein på vaccinets "begäran" dör av successivt, liksom mRNA't.
Senast redigerad av LadySweden 2021-06-02 kl. 17:36.
Citera
2021-06-02, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Det där avsnittet är mycket informativt. Alla som tror att det saknas data på ivermectins effektivitet på covid bör se det.

Börjar bli riktigt pinsamt och extremt obekvämt nu att fortsätta att förneka att det fungerar, och fungerar bra.
Citera
2021-06-02, 17:36
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Fel.

Vi blev hänvisade till att vaccinen skulle stanna lokalt.

Edit;
Förklaring för de räddare bland oss;
De celler som producerar spikprotein på vaccinets "begäran" dör av successivt, liksom mRNA't.
Även om det skulle stämma finns en högst begränsad mängd mRNA och således S-protein som kan göra skada. Det som eventuellt skulle kunna utgöra skada är mer sannolikt kroppens respons på dessa proteiner. Men dessa är du ju inte inne på öht. Du får helt enkelt bifoga referenser, vetenskapliga sådana för dina påståenden. Är det verkligen för mycket begärt i en tråd som ligger under denna forumdel? Och samtidigt är det alltså jag som ombeds höja nivån.
Citera
2021-06-02, 17:38
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Även om det skulle stämma finns en högst begränsad mängd mRNA och således S-protein som kan göra skada. Det som eventuellt skulle kunna utgöra skada är mer sannolikt kroppens respons på dessa proteiner. Men dessa är du ju inte inne på öht. Du får helt enkelt bifoga referenser, vetenskapliga sådana för dina påståenden. Är det verkligen för mycket begärt i en tråd som ligger under denna forumdel. Och samtidigt är det alltså jag som ombeds höja nivån.
Det finns gott om mRNA som ger skador om du sprutar det direkt i blodet. Jag rekommenderar dig därför att vaccinerna dig enligt rekommendation, inte på annat vis.
Citera
2021-06-02, 17:40
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Det finns gott om mRNA som ger skador om du sprutar det direkt i blodet. Jag rekommenderar dig därför att vaccinerna dig enligt rekommendation, inte på annat vis.
På vilket sätt skulle jag be om att bli vaccinerad menar du? Intravenöst? Självklart tog jag vaccinet enligt rekommendation. Jag tror inte de skulle ge mig vaccinet på något annat sätt, ens om jag bad om det. Häpnadsväckande.
Citera
2021-06-02, 17:41
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
På vilket sätt skulle jag be om att bli vaccinerad menar du? Intravenöst? Självklart tog jag vaccinet enligt rekommendation. Jag tror inte de skulle ge mig vaccinet på något annat sätt, ens om jag bad om det. Häpnadsväckande.
Bra!
Citera
2021-06-02, 17:43
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Bra!
Visst är det?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera