2021-06-02, 15:37
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
SE själv var ju lite över femtio, så ur hans perspektiv uppfattas naturligtvis uppgifterna i Rapport om 30-45 år som att gärningsmannen skulle ha varit yngre än honom själv, och kanske just därför också (precis som de felaktiga uppgifterna om en mörkblå täckjacka) som något som var viktigt att ta fasta på. "Yngre" skall tydligen också ha varit just det begrepp SE själv använde när han lite senare på morgonen kontaktade en journalist från SvD och ville lägga fram sin egen berättelse:
(FB) Skandiamannen

Men vi vet vad SE menade med yngre, han menade 20-årsåldern. Det är du som la ordet "yngre" i svt-reporterns mun för det skulle passa din story bättre.

Om han hittar på detta med mannen i gränden för att stämma med det han hört på nyheterna så hade han väl sagt en ålder som stämde ihop med det, inte en helt annan. Man kan inte äta kakan och ha den kvar.
Senast redigerad av enough-is-enough 2021-06-02 kl. 15:41.
Citera
2021-06-02, 15:52
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Men vi vet vad SE menade med yngre, han menade 20-årsåldern. Det är du som la ordet "yngre" i svt-reporterns mun för det skulle passa din story bättre.

Om han hittar på detta med mannen i gränden för att stämma med det han hört på nyheterna så hade han väl sagt en ålder som stämde ihop med det, inte en helt annan. Man kan inte äta kakan och ha den kvar.
Ni är lite överkänsliga du och den andre här som tror att jag "ljuger", "blandar bort korten" och försöker lura på er en story. Jag är inte en del av konspirationen, utan försöker bara av eget intresse förstå hur det här kan ha gått till. Har du något bättre förslag själv så kan du väl lägga fram det. Sedan angående just det här med att SE säger i 20-årsåldern så tror jag alltså att det finns en bra förklaring till det också:
(FB) Skandiamannen
Senast redigerad av Draifos 2021-06-02 kl. 16:00.
Citera
2021-06-02, 16:50
Bannlyst
Citat:
När man börjar påpeka att man själva är smart så har man förlorat. Haha du är så dålig.

Du kan ju visa mig hur man slagit fast tiden då. Kör hårt.

Finns i förundersökningen finns ingen anledning att ifrågasätta Roland Bergström. Inte ens GW när han gjorde sin patetiska uppvisning drog till med lågvattenmärket att SE skulle stämplat ut 23:20 det är bara du och Gunnar Wall som sjunker så lågt att ni ljuger om den saken. Er agenda är uppenbar wall är dock smart och gör det för att sälja in mörkläggningssnacket du gör det bara för att du är korkad
Citera
2021-06-02, 16:53
Bannlyst
Citat:
Det var DU som sa att du är övertygad om att någon vet att SE är mördaren. Denna någon måste i så fall vara Margareta Engström. Och då pratar vi om skyddande av brottsling eller medhjälp. Att veta är inte att anta, det är att veta. Då hamnar man där.

Rätt simpel logik.

Jag tror ju att SE är ett överdriva de vittne, så han får lite skylla sig själv. Även om han naturligtvis aldrig borde ha pekats ut av KP. Det är ett tjänstefel som vi kommer få höra mer om i framtiden. Men det finns ingenting som tyder på att Margareta gjort något som helst felaktigt. Så jag blir lite äcklad när hon behandlas som hon behandlas.

Självklart vet Margareta det då det är helt uppenbart att SE är GM och hon var gift med honom.
Citera
2021-06-02, 16:54
Medlem
Citat:
Den "tidigare lögnen om ett kommande avlöjande om att hon ringde från Idre..." menar du.
Just det! Har för mig att det var debattören i fråga som säg fram emot något riktigt smaskigt avslöjande i TP:s nyutgåva.
Citera
2021-06-02, 16:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Så du menar att KP köpte TP:s konspirationstankar. Det var nytt för mig. Källa?

Nej han köpte det uppenbara, nämligen att SE är gm som sköt palme i affekt. TP hade lite löjliga konspirationstankar först men han sansa sig och tog förnuftet till fånga, tillskillnad från vad du verkar ha gjort
Citera
2021-06-02, 17:04
Medlem
Citat:
Ni är lite överkänsliga du och den andre här som tror att jag "ljuger", "blandar bort korten" och försöker lura på er en story. Jag är inte en del av konspirationen, utan försöker bara av eget intresse förstå hur det här kan ha gått till. Har du något bättre förslag själv så kan du väl lägga fram det. Sedan angående just det här med att SE säger i 20-årsåldern så tror jag alltså att det finns en bra förklaring till det också:
(FB) Skandiamannen
Handen på hjärtat nu....har någonting relevant NYTT framkommit rörande Stigs tänkbara gärningsmannaskap?? Under de senaste tre månaderna.
Citera
2021-06-02, 17:11
Medlem
Men gud. Håller ni fortfarande på...

Det var inte Engström som sköt Palme. Det blir mer och mer uppenbart för var dag som går hur korkad den föreställningen är. Om några år kommer det vara riktigt fet skämskudde på den. Så om ni vill slippa alltför rödblossande kinder när den mannen förs på tal i framtiden rekommenderar jag er att backa ur lugnt och stilla redan nu.

Jösses...
Citera
2021-06-02, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Handen på hjärtat nu....har någonting relevant NYTT framkommit rörande Stigs tänkbara gärningsmannaskap?? Under de senaste tre månaderna.

Det har inte kommit fram nånting nytt på karln de senaste 35 åren med nån sorts relevans.
Citera
2021-06-02, 17:21
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
(FB) Skandiamannen

Du sa ordagrant att nyhetssändingen angav att det var en yngre gärningsman. Men i själva verket sa de 30-45, långt från 20-årsåldern alltså. Det var ingen slump att du uttryckte sig på detta sätt.

Ja, du tror att han vill peka ut någon som är så långt från hans egen ålder som helst. Jag vet. Jag läste första gången du länkade till dig själv. Detta är dock en bra mycket sämre teori än att han faktiskt såg SE i gränden. Det saknar helt stöd.
Citera
2021-06-02, 17:24
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannetreiber93
Finns i förundersökningen finns ingen anledning att ifrågasätta Roland Bergström. Inte ens GW när han gjorde sin patetiska uppvisning drog till med lågvattenmärket att SE skulle stämplat ut 23:20 det är bara du och Gunnar Wall som sjunker så lågt att ni ljuger om den saken. Er agenda är uppenbar wall är dock smart och gör det för att sälja in mörkläggningssnacket du gör det bara för att du är korkad

Du kunde alltså inte redogöra för hur man slagit fast tiden.

På vilket sätt stödjer 23:20 en mörkläggning?
Citera
2021-06-02, 17:26
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannetreiber93
Självklart vet Margareta det då det är helt uppenbart att SE är GM och hon var gift med honom.

Du pekar alltså ut Margareta Engström som kriminell?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in