Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Jag frågade dig innan om du tror att alla produkter oavsett tillverkare är lika bra. Då ställde du en motfråga om jag kan styrka att Biltemas motorolja är sämre än någon annans. Kan du styrka att det inte är så?
Jag har handlat tillräckligt mycket saker genom åren och noterat kvalitetsskillnader, men det har alltså inte du gjort. Bra så.
Men hallå… jag har ju ett gäng gånger i tråden klart och tydligt skrivit att det kan finnas skillnader mellan olika oljor fast de har samma klassning…… Har du vit käpp eller…?
Här är mitt första inlägg i tråden, i vilket jag bl a citerar dig, och klart och tydligt förklarar att alla oljor är inte är lika bra bara för de har samma klassning, utan att det kan skilja mellan oljorna ändå, men att de alla är minst så bra som aktuell klassning säger. Jag har fetat de svåra partierna för dig….
Citat:
Ursprungligen postat av
Dr Tinnitus
Gott om mer eller mindre vilsna påståenden ovan…
Ja, Biltemas olja är bra, så bra som klassningarna på den säger.
Det betyder dock inte automatiskt att den därför är minst lika bra eller bättre än alla andra oljor som har samma klassning. Det hela är lite mer komplicerat än så….
Men, Biltema och andra oljor är minst så bra som just den klassningen de har säger, men de kan även vara bättre…. På vissa av de olika områdena som oljorna testat på. Detta gör att oljor med samma klassning kan vara olika bra men aldrig sämre än klassningen säger.
Sen kan det ju ändå skilja mellan oljor hur länge de sen håller denna kvalitet etc.
Så, att snacka skit om Biltema-olja blir fort ganska fånigt och avslöjar bara att den som gör det fat inte har så bra koll… Likaså blir det ofta lika fånigt att snacka skit om kända märkesoljor….
Källa:
(FB) 1000 kr för 5,5 liter motorolja på verkstad
Därefter ha jag skrivit liknande förklaringar flera gånger i tråden, alltså klart och tydligt skrivit att oljor kan vara olika bra fast de har samma klassning.
Alltså har jag svarat på din fråga långt innan du ens ställde den till mig….