2021-06-02, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Svara på frågorna istället, så tar vi det därifrån istället för att hålla på och svamla runt.

Ja just det, har du svarat seriöst..på de frågor jag ställt till dig tidigare i tråden…?
Den som svamlar runt är ju du själv, och sprider fake news och skrönor utan minsta seriösa belägg.

Jag frågade dig t ex om du kan styrka dina påståenden om Biltemas oljor, att de skulle vara orsak till motorras….? Har du svarat seriöst på det…? Nä, du duckade och kastade en motfråga istället…
Citera
2021-06-02, 14:46
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 100kgpappa
Så du går ofta på studiebesök på Biltema alltså?

Med tanke på att du inte handlat där på 20 år så är du väldigt insatt i hur deras kundflödet ser ut...

Inte handlat motorolja skrev jag.
Citera
2021-06-02, 14:48
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Ja just det, har du svarat seriöst..på de frågor jag ställt till dig tidigare i tråden…?
Den som svamlar runt är ju du själv, och sprider fake news och skrönor utan minsta seriösa belägg.

Jag frågade dig t ex om du kan styrka dina påståenden om Biltemas oljor, att de skulle vara orsak till motorras….? Har du svarat seriöst på det…? Nä, du duckade och kastade en motfråga istället…

Jag frågade dig innan om du tror att alla produkter oavsett tillverkare är lika bra. Då ställde du en motfråga om jag kan styrka att Biltemas motorolja är sämre än någon annans. Kan du styrka att det inte är så?

Jag har handlat tillräckligt mycket saker genom åren och noterat kvalitetsskillnader, men det har alltså inte du gjort. Bra så.
Citera
2021-06-02, 15:13
Medlem
Citat:
Inte handlat motorolja skrev jag.

Men du påstår även att de säljer saker som är trasiga i förpackningen osv, men likväl är du där och handlar alltså...

Kan ge mig på att du glider in 5 minuter innan stängningsdags och köper en dunk olja och hoppas ingen ser dig, och sen häller du väl över det i en gammal Castroldunk du har sparat...
Citera
2021-06-02, 15:39
Medlem
Citat:
Jag frågade dig innan om du tror att alla produkter oavsett tillverkare är lika bra. Då ställde du en motfråga om jag kan styrka att Biltemas motorolja är sämre än någon annans. Kan du styrka att det inte är så?

Jag har handlat tillräckligt mycket saker genom åren och noterat kvalitetsskillnader, men det har alltså inte du gjort. Bra så.

Men hallå… jag har ju ett gäng gånger i tråden klart och tydligt skrivit att det kan finnas skillnader mellan olika oljor fast de har samma klassning…… Har du vit käpp eller…?

Här är mitt första inlägg i tråden, i vilket jag bl a citerar dig, och klart och tydligt förklarar att alla oljor är inte är lika bra bara för de har samma klassning, utan att det kan skilja mellan oljorna ändå, men att de alla är minst så bra som aktuell klassning säger. Jag har fetat de svåra partierna för dig….

Citat:
Gott om mer eller mindre vilsna påståenden ovan…

Ja, Biltemas olja är bra, så bra som klassningarna på den säger.

Det betyder dock inte automatiskt att den därför är minst lika bra eller bättre än alla andra oljor som har samma klassning. Det hela är lite mer komplicerat än så….

Men, Biltema och andra oljor är minst så bra som just den klassningen de har säger, men de kan även vara bättre…. På vissa av de olika områdena som oljorna testat på. Detta gör att oljor med samma klassning kan vara olika bra men aldrig sämre än klassningen säger.

Sen kan det ju ändå skilja mellan oljor hur länge de sen håller denna kvalitet etc.

Så, att snacka skit om Biltema-olja blir fort ganska fånigt och avslöjar bara att den som gör det fat inte har så bra koll… Likaså blir det ofta lika fånigt att snacka skit om kända märkesoljor….

Källa: (FB) 1000 kr för 5,5 liter motorolja på verkstad

Därefter ha jag skrivit liknande förklaringar flera gånger i tråden, alltså klart och tydligt skrivit att oljor kan vara olika bra fast de har samma klassning.
Alltså har jag svarat på din fråga långt innan du ens ställde den till mig….
Citera
2021-06-02, 17:25
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 100kgpappa
Men du påstår även att de säljer saker som är trasiga i förpackningen osv, men likväl är du där och handlar alltså...

Kan ge mig på att du glider in 5 minuter innan stängningsdags och köper en dunk olja och hoppas ingen ser dig, och sen häller du väl över det i en gammal Castroldunk du har sparat...

Ha ha! Just så går det till! Och du shoppar loss på Lidl och häller över din "fulolja" till Biltemas fina dunkar! Kan ärligt säga att jag smörjer inte ens cykelkedjan med olja från Biltema.

Jag gör en del inköp på Biltema faktiskt. Trallskruv, brickor, har köptplåt. Skarvsladdar, avfettningsmedel, tvättsvampar, disktrasor. Sopborste sopsäckar, lite gasolflaskor, brännare. Ja, smått och gott helt enkelt. Men oljan köper jag inte där.
Citera
2021-06-02, 17:27
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Men hallå… jag har ju ett gäng gånger i tråden klart och tydligt skrivit att det kan finnas skillnader mellan olika oljor fast de har samma klassning…… Har du vit käpp eller…?

Här är mitt första inlägg i tråden, i vilket jag bl a citerar dig, och klart och tydligt förklarar att alla oljor är inte är lika bra bara för de har samma klassning, utan att det kan skilja mellan oljorna ändå, men att de alla är minst så bra som aktuell klassning säger. Jag har fetat de svåra partierna för dig….

Källa: (FB) 1000 kr för 5,5 liter motorolja på verkstad

Därefter ha jag skrivit liknande förklaringar flera gånger i tråden, alltså klart och tydligt skrivit att oljor kan vara olika bra fast de har samma klassning.
Alltså har jag svarat på din fråga långt innan du ens ställde den till mig….

Okej, jag uppfattade det som att du trodde att Biltemas olja var lika bra som märkesoljor med samma klassning. Men nu håller du alltså med om att så inte är fallet?
Citera
2021-06-02, 22:07
Medlem
Citat:
Okej, jag uppfattade det som att du trodde att Biltemas olja var lika bra som märkesoljor med samma klassning. Men nu håller du alltså med om att så inte är fallet?

Läs igen, det kan finnas skillnader inom samma kvalitetsklassning ja, vilket inte betyder att Biltemas olja alltid är sämre på alla punkter än kända märkesoljor med samma kvalitetsklassning. Den kan vara både bättre och sämre på en eller flera punkter jämfört med andra oljor (no namn eller kända varumärken) med samma klassning. Men alla ska alltså klara minst det som aktuell klassning säger, på en rad olika punkter.
Citera
2021-06-02, 22:10
Medlem
Citat:
Ha ha! Just så går det till! Och du shoppar loss på Lidl och häller över din "fulolja" till Biltemas fina dunkar! Kan ärligt säga att jag smörjer inte ens cykelkedjan med olja från Biltema.

Jag gör en del inköp på Biltema faktiskt. Trallskruv, brickor, har köptplåt. Skarvsladdar, avfettningsmedel, tvättsvampar, disktrasor. Sopborste sopsäckar, lite gasolflaskor, brännare. Ja, smått och gott helt enkelt. Men oljan köper jag inte där.

Biltemas trallskruv är bara blask, orsakar haverier av soldäck och altaner i många fall. Kan inte jämföras med välkända trallskruvsmärken, så varför lurar du sig själv och köper sån skit…?

Har däremot en granne som i alla år smort ungarnas cyklar med Biltemas olja, utan minsta problem…..
Citera
2021-06-02, 22:23
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Biltemas trallskruv är bara blask, orsakar haverier av soldäck och altaner i många fall. Kan inte jämföras med välkända trallskruvsmärken, så varför lurar du sig själv och köper sån skit…?

Har däremot en granne som i alla år smort ungarnas cyklar med Biltemas olja, utan minsta problem…..

Tur att jag inte använder Biltemas trallskruv till trätrallar då
Citera
2021-06-02, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuangPrabang
Verkstaden tar bra betalt för att folk vill lämna in bilen och få allt fixat bekymmersfritt. Många har ingen aning om vilken olja som ska in i deras bil.

Nästa gång köp Biltemas för 47kr/L. Den är minst lika bra som alla andra märkesoljor för 300kr/L. Det är en gammal myt att den är dålig. Den uppfyller alla spec. och kommer förmodligen från samma fabrik som märkesoljorna.

😂ha ha Biltemas “olja” är minst lika bra som andra märkesoljor.

Ha ha ja jag har hört att Bmw och mercedes verkstäder nu har biltemas olja.

Biltemas “olja” är som vatten.

Ha ha den var rolig. Ett gott skratt förlänger livet. Tack ska du ha.

Detas slogan borde vara: Biltema om bilen själv får välja.ha ha ha eller : Biltema när du vill ha det bästa.😂😂😂
Citera
2021-06-03, 15:21
Medlem
Blev en riktig gubbguk-tråd det här. Massor av sägner och skrönor.

Hur som haver, jag har dunkat i Biltema helsynt. 5W-40 i min V70 i åtta år nu. Sparat tiotusentals kronor jämfört med om jag hade införskaffat Castrol/Cirkle-K/OKQ8/Volvo original.

Det är upp till envar vilket märke av olja man behagar ifylla sitt motorfordon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in