Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Problemet är att om du agerar så finns det risk att det får negativa konsekvenser inom andra områden än covid. Så börjar man fokusera för mkt på covid är risken att du kommer att slå sönder hela byn för att kunna rädda densamma. Är det då värt det?
Jag tror tyvärr att det är svårt att skydda sig mot den här typen av virus i långa loppet. Vi måste inse att alla kommer att få det här på något sätt. Antingen via vaccinering eller naturligt och så får vi förhålla oss till det.
MM det sjunker i Norge och det beror ju på att de unga troligtvis knappast behöver sjukhusvård. Men smittan går ju fortfarande runt, något som oroar somliga i den här tråden. Dock inte mig.
Du verkar ha en defaitistisk läggning. Om ditt hus börjar brinna, funderar du då på om det kan få negativa konsekvenser om du agerar och börjar släcka? Tänk om jag bränner mig, kanske lika bra att gå ut och se vad som händer, typ?
Men du har rätt i att det är svårt att hantera en pandemi, ännu svårare är det om man har klåpare vid ratten som bryr sig mer om jämställdhetsfrågor och politisk korrekthet än att rädda liv.
Att ha en stor smittspridning är problematiskt inte minst för sjukvården, vi vet inte om viruset i sig ger komplikationer längre fram, det återstår att se.