2021-06-02, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Indiern tål väl sol ganska bra.

Jag skulle tro att i varmare länder går man inomhus när det blir varmt, medans här i Sverige går vi utomhus när det blir varmt. Covid smittar i princip inte alls utomhus.
Citera
2021-06-02, 13:20
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Ja du bra fråga, varför resa överhuvudtaget när det råder en pandemi?
Vi har haft en covidsjuk 90+ släkting i Danmark och vi är de enda släktingarna och livet närmar sig slutet.
Citera
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Hoppsan!

https://www.sciencemag.org/news/2021/06/israel-reports-link-between-rare-cases-heart-inflammation-and-covid-19-vaccination

Israel reports link between rare cases of heart inflammation and COVID-19 vaccination in young men

Ni som inte är i riskgrupp, tänk er för. Risken ligger mellan 1 på 3000 och 1 på 6000.

Och de flesta biverkningar går över med milda symtom. HOPPSAN!!!

Alla mediciner i hela världen har biverkningar, fullt normalt. Har du läst bipacksedeln på en Iprenask?

Antar att du inte äter värktabletter...?
Senast redigerad av AldoRaine 2021-06-02 kl. 13:28.
Citera
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Jag vet bara att mitt immunförsvar hanterade viruset. Det gick bra utan vaccin.. Sedan får vi se om vi får veta var viruset egentligen kom ifrån från början.

Problemet är att det kan dyka upp komplikationer senare som du inte känner till. Vi vet att spikproteinet i sig orsakar skador och blev du infekterad är det möjligt att många miljoner celler i din kropp är skadade utan att du vet om det. Det är dumt att gå runt och uppmuntra andra att utsätta sig för den risken som om det handlade om en vanlig influensa.
Citera
2021-06-02, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maravilla
Jag har en fr¨ga jag undrar om någon kan svara på. Om jag skulle ta vaccinet idag, och för sakens skull, gå och testa mig för corona imorn. Kommer testet ge positivt utslag då? För det är väl lite av viruset inbakat i vaccinet?
Eller är jag helt efterbliven som inte förstår ett jävla skit?

Nej, du kommer inte få utslag på någonting.
Inga av de vaccin som används i Sverige innehåller någon form av avdödat virus.
Antigen eller PCR mäter förekomst av virus. Antikroppstester kommer inte heller visa på något så snabbt efter vaccination, då det lär ta minst en vecka innan dina antikroppar är mätbara. Och då är det inte alla antikroppstest som är utformade att möte den typen av antikroppar som uppkommer efter vaccination.
Citera
2021-06-02, 13:21
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Vi hade förutsättningar, det var viljan som saknades. Passiviteten hos FHM i början på pandemin var bedrövlig att beskåda, under tiden sköljde viruset över oss.
Frågan är vad man ska göra. Riva av plåstret direkt eller stänga ner landet på obestämd tid.

Frågan är om det bara berodde på strategin. Jag är osäker på det. Vad jag vet så går smittan runt bland unga i Norge just nu.
Citera
2021-06-02, 13:23
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Problemet är att det kan dyka upp komplikationer senare som du inte känner till. Vi vet att spikproteinet i sig orsakar skador och blev du infekterad är det möjligt att många miljoner celler i din kropp är skadade utan att du vet om det. Det är dumt att gå runt och uppmuntra andra att utsätta sig för den risken som om det handlade om en vanlig influensa.

Jag har inte uppmuntrat någon. Jag har sagt att alla måste få välja själv hur de vill göra. Och jag tror personligen att de flesta klarar sig utan vaccin givet att de genomgått infektionen redan.

Propagandan är tung just nu.
Citera
2021-06-02, 13:26
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Jag skulle tro att i varmare länder går man inomhus när det blir varmt, medans här i Sverige går vi utomhus när det blir varmt. Covid smittar i princip inte alls utomhus.
Det är en teori som i alla fall jag stöttar.
Förra sommaren var det proppfullt på badstränderna och nästan ingen smittspridning.

Det kan naturligtvis bero på annat, men vad skulle det vara?
Jo, jag vet det finns annat, men jag tror tex. inte på att solstrålning hinner döda viruset på någon sekund innan det far in i nästa människa.
Citera
2021-06-02, 13:28
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Good point!
Citera
2021-06-02, 13:29
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Vi har haft en covidsjuk 90+ släkting i Danmark och vi är de enda släktingarna och livet närmar sig slutet.

Det låter som ett godtagbart skäl.
Citera
2021-06-02, 13:30
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Och de flesta biverkningar går över med milda symtom. HOPPSAN!!!

Alla mediciner i hela världen har biverkningar, fullt normalt. Har du läst bipacksedeln på en Iprenask?

Antar att du inte äter värktabletter...?
Det är därför vi inte ger alla människor Trombyl, utan endast ger till dem som behöver.

Du kanske äter Alvedon för säkerhets skull, inte för att du behöver?
Citera
2021-06-02, 13:32
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Jag har inte uppmuntrat någon. Jag har sagt att alla måste få välja själv hur de vill göra. Och jag tror personligen att de flesta klarar sig utan vaccin givet att de genomgått infektionen redan.

Propagandan är tung just nu.

Din frikyrkliga inställning och troende hjälper ingen, tyvärr.

Vetenskapliga evidensbaserade studier däremot, hjälper miljontals människor i hela världen. Varje dag, varje timme, varje minut, varje sekund.
Senast redigerad av AldoRaine 2021-06-02 kl. 13:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in