2021-05-26, 12:38
Medlem
Borde vi svenskar inte bli tuffare - när svensk mångfaldsreklam vill sälja något säger vi nej
om vi inte får vara med o tjäna pengar på reklamen som riktar sig till oss som köpare.

Vi skall meddela amazon att skall vi handla där skall de ge oss svensker reklamjobb först

Med mångfaldsreklam kan vi ju lika gärna handla utomlands för där är ju mångfaldsreklamen ok
eftersom den inte vänder sig till oss
Citera
2021-05-27, 18:35
Medlem
rtyuios avatar
Homeroom har nu en neger som frontfigur för sin reklamkampanj.
Citera
2021-05-28, 23:29
Medlem
Alvids avatar
Circle K kör endast negrer i nya reklamen.
Citera
2021-05-29, 17:43
Medlem
DerWahnsinns avatar
Bauhaus har minst en neger i varje reklamfilm nu, och igår sa dom på nyheterna att endast 3% av alla somalienegrer äger sin bostad!
Bauhaus bommar totalt med sin målgrupp. Det är också motbjudande med negrer i reklam oavsett vad det är reklam för.
Citera
2021-05-30, 11:35
Medlem
Alvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DerWahnsinn
Bauhaus har minst en neger i varje reklamfilm nu, och igår sa dom på nyheterna att endast 3% av alla somalienegrer äger sin bostad!
Bauhaus bommar totalt med sin målgrupp. Det är också motbjudande med negrer i reklam oavsett vad det är reklam för.
De flesta har inte negrer som målgrupp men använder likt förbannat negrer i snart varenda reklamfilm. Nästa gång jag tvingas besöka t.ex Plantagen ska jag fråga om jag är välkommen som kund då jag är vit.
Citera
2021-05-31, 18:46
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Såg precis någon reklam för en ost.
Svart man i lusekofta och blond vit kvinna som besöker något falu rödfärg torp.

Svenskare än så blir det inte.
Citera
2021-06-02, 12:26
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden
Såg precis någon reklam för en ost.
Svart man i lusekofta och blond vit kvinna som besöker något falu rödfärg torp.

Svenskare än så blir det inte.

...och en typisk "svensk ungdom" i reklamarnas värld;
https://www.ungdomsbarometern.se/
Citera
2021-06-02, 12:28
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius

...och en typisk "svensk ungdom" i reklamarnas värld;
https://www.ungdomsbarometern.se/

Ha ha - my bad! De skiftar tydligen bild... ...nu ersattes "afrosvensken" av en fräknig valkyria, se på fan...
Citera
2021-06-04, 18:38
Medlem
Crapmagics avatar
Skit i den där lilla horan (Peter Stormare) nu

Han är tillbaka med en ny afrikan-ska i släptåg, å det är absolut inget konstigt med det
att hon inte kunde få vara adopterad korean nån gång, det är okay att våra adopterade är så osynliga
som dom förtjänar men inte vissa andra grupper
Citera
2021-06-05, 06:26
Medlem
Ett förslag till reklam, ändra rollerna ,en tunn gubbe i hängslen och vattenkammade strips på skallen , sittande och kramar om en gigantisk svart storbröstad dam till reklammusiken kramgoa låter del 207 .
Kommer det att ske? Troligen inte..
Brukar i bland pga usel reklam fundera på om man vänder på färgerna, tror inte PK skulle gilla den reklamen . Vad det än gäller.
Citera
2021-06-05, 15:17
Medlem
hakro807s avatar
Eftersom jag är mer än lovligt nördig så spelade jag in några dagars sändning från TV4. Valde denna kanal eftersom det är vår största reklamkanal. Började gå igenom alla reklamavsnitt men insåg efter ett tag att vad som visas på TV faktiskt är ganska representativt för hur landet i allmänhet ser ut. Om man däremot ser de reklamavsnitt som visas på exempelvis Youtube eller andra internetsajter så visar de en betydligt mer "PK" bild med väldigt många svarta. Jag inbillar mig att många av oss som sitter på Flashback spenderar mycket tid på internet i största allmänhet. Så kanske är det inte så mycket överrepresentation i allmänhet som att bland yngre (där internet tar en större del av deras liv) speglar reklamen hur deras liv ser ut. Bland de som är i åldern 18-30 är en mycket stor del invandrare från olika delar av världen och acceptansen för sexuella avvikelser är större.

Att just svarta är så kraftigt överrepresenterade kan handla om att de blivit en proxy för alla typer av invandrare. I ett snabbt reklamavsnitt kan det vara svårt att se skillnad på en mörkare svensk och en ljusare MENA, bättre då att gå all-in med svart hy och afrokrull.
Citera
2021-06-05, 19:09
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alvid
- - - Ikea är nog värst, dom verkar nästan svenskfientlig - - -

Sant, handlar aldrig där. Mest inte för den förljugna PK-reklamen utan mer för att det är ett holländskt företag startat av en nazistisk skattesmitare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in