2021-06-02, 10:59
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Sant. Samtidigt är det just spikproteinet som står för den stora merparten av sjukdomssymptomen vid covid-19, så i specifikt fallet med covid kan faktiskt mRNA- vaccin tänkas fungera väldigt bra. Dvs; även när en mutation kommer som vaccinet inte fungerar mot, så torde väl den mutationen inte orsaka covid-19 i någon betydande grad?

Du menar för att det är det proteinet som binder vid cellerna? Och med en mutation i det proteinet, så kan viruset inte göra någon skada?
Citera
2021-06-02, 10:59
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Nej jag är inte helt säker på att ett sådant godkännande gällande barn kommer och jag tycker varken till eller från i frågan. Jag tror dock du kan vara lugn: barn kommer inte bli brickor i ett politiskt spel (annat än i ditt huvud).
Jo fast med nödgodkända vacciner blir de exakt det.

Citat:
Om vi bortser från barnfrågan så är inte riskzonen den avgörande frågan med vaccinering utan att minska smittspridningen.
JA och vad är barn då? Jo en bricka i ett medicinpolitiskt spel trots att de inte själv har noll risk att bli sjuka. Nej det är inte ok på något sätt. Det är alldeles för tidigt att utsätta barn för det här experimentet.

Och sedan förstår jag inte problemet med smittspridning i sig. Det kan till och med vara positivt med tanke på att folk får en naturlig immunitet. Det är positivt och gör att pandemin försvinner snabbare. Folk måste åtminstone få välja sin risknivå själv. Och jag tror de allra flesta tycker att det är värt att leva fritt. Vill man inte ta någon risk får man stanna hemma helt enkelt.

Citat:
Därutöver tar vi även idag vaccin mot sjukdomar trots att vi inte befinner oss i en riskzon t.ex. TBE-spruta.
JA men det är väl beprövade vacciner mot farliga sjukdomar. Covid är inte farligt för barn. Därför ska de inte ha någon medicin heller.
Citera
2021-06-02, 11:00
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OwnersManual
Inte ens all personal på myndigheterna på CDC och FDA vaccinerar sig av någon anledning.
"For emergency use only", kanske ingen riktig nödsituation.

https://twitter.com/kerpen/status/1393022731373973504

Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
De vet något som vi andra inte vet. Och jag förstår inte hetsen att alla måste vaccineras om man redan haft covid. Vi har ett immunförsvar för fan. Och att säga det är ingen "konspirationsteori".
Jo, det är exakt så en konspirationsteori byggs upp.

"De vet ñågot som vi andra inte vet" och liknande ingår alltid i en konspirationsteori.
Någon sorts hemlig komplott och en grupp konspiratörer som vet mer än andra.

"Inte ens all personal på myndigheterna på CDC och FDA vaccinerar sig av någon anledning"
Ett "bevis" som ger stöd för teorin.

' "For emergency use only", kanske ingen riktig nödsituation.'
Detta lutar åt påståendet att inget händer av en slump.

I stort sett fyra av sex ingredienser till en konspiratiionsteori i två korta inlägg alltså.
Därefter trillar flera inlägg med flera ingredienser in.

Lär dig avslöja konspirationsteorier, här är sex ingredienser som i stort sett alltid ingår i en konspirationsteori.
  1. En påstådd hemlig komplott.
  2. En grupp konspiratörer.
  3. Det finns ”bevis” som verkar stödja konspirationsteorin.
  4. Helt felaktigt hävdas det att inget händer av en slump och att sammanträffanden inte existerar. Allt hänger ihop och inget är som det verkar vara.
  5. Världen är uppdelad i onda och goda.
  6. Skulden läggs på vissa människor och grupper.
Senast redigerad av Surtruten 2021-06-02 kl. 11:11.
Citera
2021-06-02, 11:01
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunessensommar
Snart har vi lägst smittspridning i Europa!

Japp ju fler som får covid naturligt och vaccin. Desto fortare blir vi av med pandemin. Det rimmade ju också

Så ni som oroar er för smittspridning bör tänka om. Ju fler som klarar av covid som genomgår infektion, desto fortare blir vi av med pandemin.
Citera
2021-06-02, 11:01
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Du kan ha immunitet även om du saknar antikroppar i form av t-celler. Förstår inte att så många drar så stora växlar på antikroppar. Det är inte hela immunförsvaret. Fler behöver lita på att det fungerar bara.

Jag anser att man inte ska ta mediciner i onödan om det inte behövs. Är man gammal och skör, ja då kanske man ska ha vaccinet. Är man ung och frisk? nej absolut inte.

Jo jag vet, men coronan har inte funnits så länge i världen, så det går förmodligen att detektera antikroppar fortfarande, hos de allra flesta som har haft det.

Det anser jag också, i andra fall. Men just nu gäller det att uppnå flockimmunitet. De unga kan fortfarande smitta gamla och sköra människor som vaccinet inte har tagit på, om smittan får fortsätta att gå runt i den åldersgruppen.
Citera
2021-06-02, 11:03
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Jo, det är exakt så en konspirationsteori byggs upp.

"De vet ñågot som vi andra inte vet" och liknande ingår alltid i en konspirationsteori.
Någon sorts hemlig komplott och en grupp konspiratörer som vet mer än andra.

"Inte ens all personal på myndigheterna på CDC och FDA vaccinerar sig av någon anledning"
Ett "bevis" som ger stöd för teorin.

' "For emergency use only", kanske ingen riktig nödsituation.'
Detta lutar åt påståendet att inget händer av en slump.

I stort sett fyra av sex ingredienser till en konspiratiionsteori i två korta inlägg alltså.

Lär dig avslöja konspirationsteorier, här är sex ingredienser som i stort sett alltid ingår i en konspirationsteori.
  1. En påstådd hemlig komplott.
  2. En grupp konspiratörer.
  3. Det finns ”bevis” som verkar stödja konspirationsteorin.
  4. Helt felaktigt hävdas det att inget händer av en slump och att sammanträffanden inte existerar. Allt hänger ihop och inget är som det verkar vara.
  5. Världen är uppdelad i onda och goda.
  6. Skulden läggs på vissa människor och grupper.

Ja oavsett vad är jag inte intresserad av något vaccin för egen del eftersom jag tror på konspirationsteorin om mitt eget immunförsvar. Det fungerade alldeles toppen om jag får säga det själv.

Varför ta en medicinsk behandling jag inte ens behöver?
Citera
2021-06-02, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Du menar för att det är det proteinet som binder vid cellerna? Och med en mutation i det proteinet, så kan viruset inte göra någon skada?
Preci så är det. Se receptorn som låset och spiken som nyckeln; Förändras nyckeln allt för mycket kommer den inte att passa i låset, dvs receptorn.
Citera
2021-06-02, 11:05
Medlem
Citat:
Jo fast med nödgodkända vacciner blir de exakt det.

JA och vad är barn då? Jo en bricka i ett medicinpolitiskt spel trots att de inte själv har noll risk att bli sjuka. Nej det är inte ok på något sätt. Det är alldeles för tidigt att utsätta barn för det här experimentet.

Och sedan förstår jag inte problemet med smittspridning i sig. Det kan till och med vara positivt med tanke på att folk får en naturlig immunitet. Det är positivt och gör att pandemin försvinner snabbare. Folk måste åtminstone få välja sin risknivå själv. Och jag tror de allra flesta tycker att det är värt att leva fritt. Vill man inte ta någon risk får man stanna hemma helt enkelt.

JA men det är väl beprövade vacciner mot farliga sjukdomar. Covid är inte farligt för barn. Därför ska de inte ha någon medicin heller.

Covid är en farlig sjukdom men du tycks vara betydligt mer rädd för de beprövade vaccinen.
Citera
2021-06-02, 11:06
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porky123
vart finns slut rapporten på bla fas 4 studierna?

Citat:
My bad. Vi befinner oss i fas 4.
Japp, Fas 4 är alltid när ett läkemedel används på vanligt vis.
Citera
2021-06-02, 11:06
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Jo jag vet, men coronan har inte funnits så länge i världen, så det går förmodligen att detektera antikroppar fortfarande, hos de allra flesta som har haft det.

Citat:
Det anser jag också, i andra fall. Men just nu gäller det att uppnå flockimmunitet. De unga kan fortfarande smitta gamla och sköra människor som vaccinet inte har tagit på, om smittan får fortsätta att gå runt i den åldersgruppen.

Ja och hur uppnår du flockimmunitet bland unga på bästa sätt? jo genom det "hemska" sättet smittspridning.

För äldre finns vaccin och det verkar fungera mycket bra. Men jag tror tyvärr inte vi kommer att tjäna så många levnadsår på detta. Många äldre kommer att dö ändå även om de fått vaccinet. Är det inte covid så är det en lunginflammation, förkylning eller vad som helst som kommer att ta död på de äldre och sköra.
Citera
2021-06-02, 11:09
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Först skapar man ett problem och sedan kommer man snabbt med en lösning...och utpressar världen. Låter som en jävla bra affärsidé.

Och alla jävlar spelar med som de nyttiga idioter de är.

På med munskydd! Alla ska vaccineras, barn som husdjur!! Big pharma måste få tjäna sina pengar och kontrollera världen.

Så fortsätt testa er och håll cirkusen igång vetja så vi får många case som folk kan oja sig över...

Och glöm inte att följa CNN och BBC för att få höra om alla indiska mutanter och MIS-C och långcovid.

Hjärntvätten fortsätter... snälla vad fan har det tagit åt folk?

Du är i fel forum, borde posta i konspirationsdelen...
Citera
2021-06-02, 11:09
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Covid är en farlig sjukdom men du tycks vara betydligt mer rädd för de beprövade vaccinen.

Det här är helt fel resonemang som behöver nyanseras. Covid är absolut farligt för vissa, men för de allra flesta är det helt ofarligt.

Riskgrupper behöver vaccineras absolut, men alla behöver inte det. Många har redan fått covid och har nu troligtvis ett mkt gediget skydd inför framtiden.

Eftersom jag redan haft covid så vet jag att mitt immunförsvar fungerar, så varför ska jag då vaccinera mig?

Och varför svälja all vaccinpropaganda med hull och hår?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in