Citat:
Ursprungligen postat av
piastrone
Jag har inte själv varit på plats utan endast följt medierapporteringen kring de båda rättegångarna, men jag fick intrycket av att domare Chr*ster G*nelind (med kollegor) var mer observant och ställde fler följdfrågor under förhandlingarna.
Jag var med och kan bekräfta att Chr*ster G*nelind var på allerten, riktigt bra.
Därför blev jag besviken över att han svamlar om kristallkulor, när det så uppenbart är så att de glömde den lilla detaljen, att häkta Stefan.
Jag var på plats Dag 17, den 4/5
Åklagarna håller slutanförande. Åklagarna ger i samband med detta in en disposition, hovrättens aktbilaga 85.
Åklagarna yrkar att Stefan Davidsson ska häktas i samband med meddelande av dom. Som häktningsskäl anförs att den s.k. tvåårsregeln är tillämplig samt att det föreligger en viss recidivfara och en viss flyktfara.
Jag hörde hur mycket som åklagarna redogjorde för gällande Stefans agerande, riktigt sorgligt att det inte finns ljudupptagningar från dessa mycket viktiga dagar, då mycket kommer fram.
Kan säga att Försvarare CO var sjukt långsam och talade tyst, fick tillsägelser att tala tydligare flera gånger. Höll på att somna, då han bara upprepade massa blaj, de hade ingenting att komma med.
Bara en massa tänk om, ponera detta, ha det här i minnet, varför skulle Stefan vilja mörda Lena mm, rent skitsnack. Stefan skulle inte hinna med allt blabla..