2021-06-01, 22:53
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Ja, det är konstigt.
Men hade inte HD ett behov av att göra sig intressant för män som hade valt LW?
Hon sa vid något tillfälle "jag kan också attrahera män" och det verkar som om hon siktade in sig på dem som tidigare hade träffat LW.
Senast redigerad av hoppsann 2021-06-01 kl. 22:55.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Alla dödsfall som inte sker på sjukhus utreds.
Är väl en sanning med stor modifikation i så fall. Vet fall där polisen inte gjort ett skit trots misstänkt dödsfall i hemmet.
Citera
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urshult
Eller om det var kravet för att komma tillbaka till HD?

HD hade tidigare kommit på SD:s affär. Det sket han i och gjorde mötena med LW än mer hemligt. HD kom på honom även denna gång och ställde ultimatum till SD att LW måste bort för att han ens skulle ha en suck att få komma tillbaka denna gång.

För SD innebar det att den ständigt hotande LW skulle försvinna och att han skulle få komma tillbaka till HD och hennes familj.
För HD innebar det att rivalen som hon hatade försvann och hon kunde njuta av hämndens sötma. HD kunde även fortsätta leva deras wierdo-liv med caching och utlandsresor utan barnen. Det finns troligen ingen annan man därute som skulle vara så wierdo att denne kunde ersätta SD i det avseendet.

Tror inte att det är klokt att avfärda HD i den här röran.. Hon är nog inte så oskuldsfull och skör som det framställs allt som oftast.
Några exempel som sätter HD i strålkastarljuset - Blodsex-planteringen i samtal med sin väninna, den uttryckta ilskan mot LW, omioggning av 17 cachar strax efter LW:s död, att hon inte närvarar på SD:s rättegång(ar), hennes uppträdande i förhör och rättegång, att hon skulle åkt till USA även om det var hennes make, SD, som varit försvunnen istället för LW. Bara för att nämna några underligheter.
Att bortse från konstigheterna är mer än lovligt naivt i ljuset av vad som faktiskt kommit fram.
Det finns flera i tråden som tycker likadant och det finns flera i tråden som kan sammansätta alla knepigheter till en helhet och ge det en kontext som blir begriplig (t.ex. develi, Zilvereko, Avd.9 för att nämna några).
Vi har även hört historier om den, i tid, långa offerkoftan HD sveper omkring sig, apropå sjukdomsvinst/empati från närstående.

Oavsett SD åkt dit eller inte så är HD vinnare eftersom LW är borta. Det kanske blev en bonus att SD med försvann?

Och vem är det som tar bort loggar från Davidssons konto? Och exakt vilka loggar är det?
Så har det spekulerats i tråden.
HD blev både av med LW som hon hatade och SD som hade bedragit henne och ljugit under många år.

Fast jag tror inte hon hade hoppats på att han skulle begå självmord utan mer då att han skulle hamna i fängelse.
Men hon kände honom väl och visste antagligen vad han klarade och inte klarade och hur han skulle reagera.
Lite konstigt att hon i princip verkar ha varit osynlig den dag han skulle få sin dom.
Citera
2021-06-01, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Jag har inte själv varit på plats utan endast följt medierapporteringen kring de båda rättegångarna, men jag fick intrycket av att domare Chr*ster G*nelind (med kollegor) var mer observant och ställde fler följdfrågor under förhandlingarna.

HR "köpte" TRs grundvärdering rakt av och fokuserade sig helt på indiciebevisningen samt hade Åklagaren anlitat en Teliaexpert. Det gjorde skillnad.
Citera
2021-06-01, 22:56
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Hon sa vid något tillfälle "jag kan också attrahera män" och det verkar som om hon siktade in sig på de som tidigare hade träffat LW.
Tänkte det samma.
Citera
2021-06-01, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
?
Det gör dom väl inte.

Nä, inte om du har dokumenterat hjärtfel och dör stilla i hemmet. Men om omständigheterna indikerar annat än naturligt dödsfall, så ja ...
Citera
2021-06-01, 23:03
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Hon sa vid något tillfälle "jag kan också attrahera män" och det verkar som om hon siktade in sig på de som tidigare hade träffat LW.

Hennes vänninna och Coco_c har varit vänner länge. Långt innan LW mördades. Jag tycker att de verkar vara goda vänner alla tre. Att de låtit HD vara med i deras gäng och har stöttat henne under de här tre åren. Men Coco_c sticker ut bland LWs män. Alla de andra har väl tagit avstånd både från SD och HD?
Citera
2021-06-01, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kromcom
Är väl en sanning med stor modifikation i så fall. Vet fall där polisen inte gjort ett skit trots misstänkt dödsfall i hemmet.

Ja, jag generaliserade ... oftast är det sjukvårdspersonal som larmar, inte polis.
Citera
2021-06-01, 23:10
Medlem
Citat:
Hon sa vid något tillfälle "jag kan också attrahera män" och det verkar som om hon siktade in sig på dem som tidigare hade träffat LW.
Drar du inte lite väl stora växlar på ingenting nu?

Minsta lilla hummande dissikeras. Tror många här skulle behöva ombyte av intresse faktiskt.

För övrigt, helt off, så tycker jag personligen att Hanna ser bra mycket bättre ut än Lena. Om man bara går efter utseende. Lena såg inte särskilt bra ut i mina ögon, och såg inte särskilt trevlig ut heller. Tydligen tycker många annorlunda.
Citera
2021-06-01, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kromcom
Drar du inte lite väl stora växlar på ingenting nu?

Minsta lilla hummande dissikeras. Tror många här skulle behöva ombyte av intresse faktiskt.

För övrigt, helt off, så tycker jag personligen att Hanna ser bra mycket bättre ut än Lena. Om man bara går efter utseende. Lena såg inte särskilt bra ut i mina ögon, och såg inte särskilt trevlig ut heller. Tydligen tycker många annorlunda.
Tjenaremors Kromcom! Vad har utseende med någonting att göra? Detta är ett mord som utreds.

Tänk ändå att det finns människor som tycker att mord är så pass fel att de intresserar sig för det hela. Det ska vi vara jävligt glada för! Tänk vilket sjukt samhälle vi hade haft annars!! (Vågar inte ens tänka tanken.)
Citera
2021-06-01, 23:21
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
?
Det gör dom väl inte.

Jo, det gör dom!
En mycket god väns syster dog i sömnen (hela familjen var hemma när detta hände.
Polisen var på plats men i just detta fall kunde det avskrivas direkt att det låg något brottsligt bakom.
Citera
2021-06-01, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Tjenaremors Kromcom! Vad har utseende med någonting att göra? Detta är ett mord som utreds.

Tänk ändå att det finns människor som tycker att mord är så pass fel att de intresserar sig för det hela. Det ska vi vara jävligt glada för! Tänk vilket sjukt samhälle vi hade haft annars!! (Vågar inte ens tänka tanken.)
Att man intresserar sig är självklart inte fel och de allra flesta tycker inte ett dugg om mord eller brottslighet över huvud taget. Det är väl självklart.

Det jag tänkte på var att en del har hängt här i tre år och att det i mina ögon många gånger blir väl mycket upprepningar av detaljer som dissikeras i det oändliga. Då kan det kanske vara bra att byta spår ett tag och ta lite frisk luft göra något annat ett tag. Det är bara en åsikt, eller ett råd om man så vill. Folk gör naturligtvis som de vill.

I värsta fall jagar man dessutom hjärnspöken och kanske någon oskyldig. I onödan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in