Citat:
Ursprungligen postat av
Pirigin
Sankmark hade SEs gigantiska keps som sin käpphäst till varför SE var omöjlig som GM. Inget vittne kunde enligt honom missa en sådan keps. Du nämner här SEs öronlappslösa keps. Det finns såklart inget facit om vad SE hade på sig. Vi har SEs egna uppgifter som i sig inte är helt konsekventa, sen har vi div. andra uppgifter som bl.a. pekar mot att SE vid den aktuella kvällen hade sin vanliga keps med öronlappar.
Detta har inget med er nuvarande diskussion att göra. Men jag tycker att det är viktigt att komma ihåg att vad SE påstår sig ha haft för kläder inte nödvändigtvis är facit.
Nej, det borde ju ligga i hans intresse (som GM) att inte avslöja sin klädsel.
Dock så är det ju likt andra lögner en risk....och återigen har han tur (om han nu valde att chansa och ljuga)?..
I detta fall handlar det om vad väktarna minns eller inte minns....
Men vad gäller just keps och som jag skrivit om tidigare så finns inget vittne från mordplatsen som ger stöd för det. Delsborn kommer möjligen närmast med sin herrhatt/Sherlockholmesmössa.
(LJ som står inne i gränden säger keps-liknande och är alltså inte alls så säker som KP vill mena)
Några som däremot menar att det INTE är keps är dessa 3 vittnen:
IM: ”för det är inte keps, det är inte hatt”
JÅS: ”Svensson hade också reagerat för att mannen hade beskrivits ha en keps eller liknande på huvudet.
Detta stämmer heller inte med Svenssons minnesbild, utan Svensson anser att mannen i stället torde ha varit mörkhårig och var barhuvad
eller att han hade mörk stickad mössa”.
LL: ”När man gick ut med det där signalementet om kepsen då vart jag lite, då hade jag svårt och sova på nätterna och då ringde jag upp en - vad heter han?
Börje eller nånting sånt där som väl haft tidigare förhör, att försöka få honom och ta bort den där kepsen. För den här gärningsmannen hade ingen keps alltså.
Jag är övertygad om det”.