2021-06-01, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Om det du säger vore sant, så hade ju KP ett fantastiskt läge, bara genom att hänvisa till herrhatten/Sherlock Holmesmössan och ställt dem bredvid SE:s öronlappslösa keps hade ju saken varit klar.
Varför gjorde han inte det?
Varför försökte de inte ens att dra trumfkortet AD?
Hade kanske TP redan försökt och fått negativt svar?

Sankmark hade SEs gigantiska keps som sin käpphäst till varför SE var omöjlig som GM. Inget vittne kunde enligt honom missa en sådan keps. Du nämner här SEs öronlappslösa keps. Det finns såklart inget facit om vad SE hade på sig. Vi har SEs egna uppgifter som i sig inte är helt konsekventa, sen har vi div. andra uppgifter som bl.a. pekar mot att SE vid den aktuella kvällen hade sin vanliga keps med öronlappar.

Detta har inget med er nuvarande diskussion att göra. Men jag tycker att det är viktigt att komma ihåg att vad SE påstår sig ha haft för kläder inte nödvändigtvis är facit.
Senast redigerad av Pirigin 2021-06-01 kl. 15:56.
Citera
2021-06-01, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Men varför ljuger SE om samtalet med väktarna då? Kontraproduktivt som GM.

Och varför försöker inte SE ge sig ett alibi?

Jag gav dig en anledning här om dagen. SE kanske försöker hålla väktarna borta från utredningen.
Citera
2021-06-01, 16:15
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pirigin
Sankmark hade SEs gigantiska keps som sin käpphäst till varför SE var omöjlig som GM. Inget vittne kunde enligt honom missa en sådan keps. Du nämner här SEs öronlappslösa keps. Det finns såklart inget facit om vad SE hade på sig. Vi har SEs egna uppgifter som i sig inte är helt konsekventa, sen har vi div. andra uppgifter som bl.a. pekar mot att SE vid den aktuella kvällen hade sin vanliga keps med öronlappar.

Detta har inget med er nuvarande diskussion att göra. Men jag tycker att det är viktigt att komma ihåg att vad SE påstår sig ha haft för kläder inte nödvändigtvis är facit.

Nej, det borde ju ligga i hans intresse (som GM) att inte avslöja sin klädsel.
Dock så är det ju likt andra lögner en risk....och återigen har han tur (om han nu valde att chansa och ljuga)?..
I detta fall handlar det om vad väktarna minns eller inte minns....

Men vad gäller just keps och som jag skrivit om tidigare så finns inget vittne från mordplatsen som ger stöd för det. Delsborn kommer möjligen närmast med sin herrhatt/Sherlockholmesmössa.
(LJ som står inne i gränden säger keps-liknande och är alltså inte alls så säker som KP vill mena)

Några som däremot menar att det INTE är keps är dessa 3 vittnen:
IM: ”för det är inte keps, det är inte hatt”

JÅS: ”Svensson hade också reagerat för att mannen hade beskrivits ha en keps eller liknande på huvudet.
Detta stämmer heller inte med Svenssons minnesbild, utan Svensson anser att mannen i stället torde ha varit mörkhårig och var barhuvad
eller att han hade mörk stickad mössa”.

LL: ”När man gick ut med det där signalementet om kepsen då vart jag lite, då hade jag svårt och sova på nätterna och då ringde jag upp en - vad heter han?
Börje eller nånting sånt där som väl haft tidigare förhör, att försöka få honom och ta bort den där kepsen. För den här gärningsmannen hade ingen keps alltså.
Jag är övertygad om det”.
Citera
2021-06-01, 16:47
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Nej, det borde ju ligga i hans intresse (som GM) att inte avslöja sin klädsel.
Dock så är det ju likt andra lögner en risk....och återigen har han tur (om han nu valde att chansa och ljuga)?..
I detta fall handlar det om vad väktarna minns eller inte minns....

Men vad gäller just keps och som jag skrivit om tidigare så finns inget vittne från mordplatsen som ger stöd för det. Delsborn kommer möjligen närmast med sin herrhatt/Sherlockholmesmössa.
(LJ som står inne i gränden säger keps-liknande och är alltså inte alls så säker som KP vill mena)

Några som däremot menar att det INTE är keps är dessa 3 vittnen:
IM: ”för det är inte keps, det är inte hatt”

JÅS: ”Svensson hade också reagerat för att mannen hade beskrivits ha en keps eller liknande på huvudet.
Detta stämmer heller inte med Svenssons minnesbild, utan Svensson anser att mannen i stället torde ha varit mörkhårig och var barhuvad
eller att han hade mörk stickad mössa”.

LL: ”När man gick ut med det där signalementet om kepsen då vart jag lite, då hade jag svårt och sova på nätterna och då ringde jag upp en - vad heter han?
Börje eller nånting sånt där som väl haft tidigare förhör, att försöka få honom och ta bort den där kepsen. För den här gärningsmannen hade ingen keps alltså.
Jag är övertygad om det”.
Lars J som tyckte det såg ut som en keps kan säkert vara den som är rätt ute här. Dels lämnade han sina uppgifter direkt på plats, till skillnad från t.ex. IM som väl kontaktade polisen först dagen efter. Dessutom verkar Lars J inte ha pratat med andra vittnen innan han lämnar sina uppgifter, till skillnad från några som väl hade en del inbördes överläggningar där innan de förhördes av polisen. Lars J är också lite ovanlig i det att han är en av de få som knappast kan ha förväxlat gärningsmannen med någon annan på platsen, som t.ex. med ett annat vittne eller rentav med Palme (fortfarande osäkert kanske vad Palme hade på huvudet). JÅS:s uppgifter är lite märkliga eftersom han inte ens verkar vara överens med sig själv om huruvida det var en barhuvad gärningsman eller en med "stickad mössa". Totalt var det väl uppåt 10-15 olika förslag på vad gärningsmannen skall ha haft för huvudbonad, och det enda förslag som inget vittne alls verkar ha lämnat är väl foliehatt.
Senast redigerad av Draifos 2021-06-01 kl. 16:52.
Citera
2021-06-01, 16:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AggeAgent
Eftersom YN till och med konfronterades av polis med en direkt fråga om SEs rock, vilken YN avfärdade, så ser jag inte YNs vittnesmål särskilt besvärande. TPs historia om att det skulle vara fel rock etc är ytterligare ett påhitt som blivit ”sanning”...

Som GM slängde han givetvis kläderna han hade mordkvällen så att rocken var för tjock säger absolut INGENTING då man utan problem kan byta rock
Citera
2021-06-01, 16:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Efter tolv års arbete med fokus på konspiration, allt annat otänkbart tog det ett par månader innan han kastade allt på soptippen.

SE med långpolisonger och Walkie Talkie i gamla stan transformerades raskt till SE med täckjacka och öronlappsmössa utanför Grand.
Snyggt jobbat - allt för att ligga Filterredaktören MG till lags?
Idén med SE som del i en större konspiration var plötsligt otänkbar, men däremot i en mindre konspiration tillsammans med den lömska kärringen som gött TP med kaffe och tigerkaka under årens lopp.
Och lustigt nog så nappade också KP och Löfven på idén.
Sedan var det bara att lansera upptåget för pöbeln där du själv ingår.
Stinker skit gör det, men om man levt i stanken länge, så vänjer man sig.
Eller hur?

Nä KP köpte det för att det var en trovärdig och logisk indiciekedja som håller hela vägen. KP har garanterat 10 gånger din kompetens så ditt jidder är bara patetiskt
Citera
2021-06-01, 17:00
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Om du läser den "nya" SvD-artikeln som Gunnar Wall nu har hittat på biblioteket och fotograferat av, så ser du att SE i de här allra första uppgifterna han lämnar inte anger någon särskild ålder på den flyende gärningsmannen. Han säger bara att han var just "yngre". Hur SE tänker här vet man ju inte, men kanske ville han förmedla att gärningsmannen såg ut att vara i alla fall yngre än 52 år.

Spelar ingen roll vad han säger i media, för vi vet vad han säger till polisen vid lunchtid 1 mars. Då är han mer precis. En man i 20-årsåldern. Ingenting i rapporteringen tyder på att GM är i 20-årsåldern, så varför skulle SE ljuga en så ung ålder? Du får bestämma dig om han är inspirerad av info som kommer eller om du tror han bara gissat rent ut.
Citera
2021-06-01, 17:05
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannetreiber93
ALG ger inget stöd för ett sånt samtal utan de önskade honom trevlig semester. Alltså är det fullständigt uppenbart att din älskling HO tog fel på dag. Du har verkligen tunnelseende av guds nåde. Varför inte bara inse den uppenbara och enkla sanningen SE sköt palme istället för att fantisera och cherry picka om massa annat trams?

Det ALG säger stöder det HO säger om att det förekom ett samtal. Det talar emot vad SE säger om att det inte förekom ett samtal.

Vidare så är det ju rätt uppenbart att ALG säger att de pratat om mer saker än ett "godnatt".

Använd dig av materialet istället för din fantasi.

Materialet ger ju också utstämplingstid 23:20. Blir svårt för SE hinna med allt hittepå ni påstår.

Roligt ändå att du använder SE som ett sanningsvittne när det kommer till väktarsamtalet. Antar att ironin går dig rakt förbi.

Tror du på allvar att väktarna och SE pratade en annan dag om att SE jobbade över för en skidresa? Var det mer än en vecka innan mordet då?

Sluta sug på TPs kuk nu. Du behöver inte svälja allt.
Senast redigerad av enough-is-enough 2021-06-01 kl. 17:08.
Citera
2021-06-01, 17:08
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Spelar ingen roll vad han säger i media, för vi vet vad han säger till polisen vid lunchtid 1 mars. Då är han mer precis. En man i 20-årsåldern. Ingenting i rapporteringen tyder på att GM är i 20-årsåldern, så varför skulle SE ljuga en så ung ålder? Du får bestämma dig om han är inspirerad av info som kommer eller om du tror han bara gissat rent ut.
Jag begriper inte det här ni ofta pratar om att SE skulle ha "gissat" någonting här. Han lämnar alltså felaktiga uppgifter om gärningsmannens ålder och klädsel, och han gör det väl för att leda polisen på villospår. Konstigare än så behöver det väl inte vara. Att det sedan fanns flera personer kring mordplatsen (och kanske särskilt då Lars J längs flyktvägen) som råkade stämma in någorlunda på den beskrivning SE lämnar är troligen ett rent sammanträffande. Ett för SE oturligt sammanträffande dessutom, för det här saboterade ju hans plan att få oss att tro att gärningsmannen i själva verket var en man i tjugoårsåldern med mörkblå täckjacka.
Senast redigerad av Draifos 2021-06-01 kl. 17:16.
Citera
2021-06-01, 17:17
Bannlyst
Citat:
Det ALG säger stöder det HO säger om att det förekom ett samtal. Det talar emot vad SE säger om att det inte förekom ett samtal.

Vidare så är det ju rätt uppenbart att ALG säger att de pratat om mer saker än ett "godnatt".

Använd dig av materialet istället för din fantasi.

Materialet ger ju också utstämplingstid 23:20. Blir svårt för SE hinna med allt hittepå ni påstår.

Roligt ändå att du använder SE som ett sanningsvittne när det kommer till väktarsamtalet. Antar att ironin går dig rakt förbi.

Tror du på allvar att väktarna och SE pratade en annan dag om att SE jobbade över för en skidresa? Var det mer än en vecka innan mordet då?

Sluta sug på TPs kuk nu. Du behöver inte svälja allt.

Nej alg säger att de hälsar honom trevlig semester absolut INGENTING annat och dina patetiska lögner om utstämplingstiden har vi redan diskuterat, det klargjordes för 35 år sedan att han stämpla ut 23:19 23:20 blir inte mer sant för att du upprepar lögnen. Det är du som suger konspirationsteoretikernas kuk så projicera inte jag går på fakta och alla korkade invändningar ni har mot SE som GM har väldigt enkla förklaringar. SE garvar säkert från sin grav åt idioter som dig som han än idag lyckas lura. Han var slug men har man en viss intelligens ser man rätt igenom honom precis som jag gör och precis som chefsåklagaren och TP gör
Citera
2021-06-01, 17:19
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag begriper inte det här ni ofta pratar om att SE skulle ha "gissat" någonting här. Han lämnar alltså felaktiga uppgifter om gärningsmannens ålder och klädsel, och han gör det väl för att leda polisen på villospår. Konstigare än så behöver det väl inte vara. Att det sedan fanns flera personer kring mordplatsen (och kanske särskilt då Lars J längs flyktvägen) som råkade stämma in någorlunda på den beskrivning SE lämnar är troligen ett rent sammanträffande.

Ok, gissar var fel ord. Det är ju ett otroligt sammanträffande att hitta på en 20åring på en plats en specifik tidpunkt, och att denna person faktiskt fanns där just på denna plats och tidpunkt. Att du inte inser det osannolika i det är helt bisarrt för mig.

Det fanns inte flera personer runt mordplatsen som matchar 20 åring i blå jacka inne i gränden vänd mot mordplatsen med husväggen i bakgrunden. Det fanns en. En enda.

På mordplatsen kanske det fanns nån. Kommer dock inte på nån.
Citera
2021-06-01, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jannetreiber93
Som GM slängde han givetvis kläderna han hade mordkvällen så att rocken var för tjock säger absolut INGENTING då man utan problem kan byta rock

Ok, då vet jag att du inte köper TPs version iaf. Förövrigt måste jag säga att jag läser dina anabola-stinna inlägg med ett leende på läpparna, tack för underhållningen!
Senast redigerad av AggeAgent 2021-06-01 kl. 17:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in