2021-06-01, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Ting blir ikke mer riktig av at det gjengis x antall ganger, men er forståelig en del av jammingen når man slipper opp for argumenter. Den samme jammingen skjer i alle diskusjonsforum som omhandler denne saken. Når tampen brenner, øker jammingen proporsjonalt og bekrefter dermed det motsatte av hva den bestreber.

Vi tar det igjen: Siste gang norsk rettsvesen vurderte bevismaterialet ble det konkludert med at det er skjellig til å mistenke Tom Hagen for drap eller medvirkning til drap på sin kone Anne-Elisabeth.

Det er dette som til dags dato er gjeldende: Tom Hagen er med skjellig grunn mistenkt for drapet, så alle forsøk på å hevde det motsatte er selvsagt sprøyt.
Ved 15:10 kan du høre at det ikke er skjellig grunn

https://m.youtube.com/watch?v=cYW-EFAuDhY
Citera
2021-06-01, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Selvfølgelig visste RU hva Monero var. Jeg har aldri skrevet noe annet. Du fordummer mine innlegg og forbigår poenget.
Jeg sier ikke at du har skrevet noe annet. Det er RU som hevder at han ikke visste hva Monero var og i samme slengen snakker om Monero kidnappinger i utlandet ingen har hørt om.

Det kan forsåvidt være at RU snakker om kidnapping av filer, mens politiet tror han snakker om kidnapping av mennesker. Dette er jo noe ingen så langt har nevnt i saken. Det er straks en språkbarriere i saken. Politiet forstår ikke språket til krypto gjengen. Det kan faktisk være en grunn til at de ikke vil snakke med dem. Krypto universet er fullt av begreper, utrykk og ting politiet ikke skjønner et plukk av. Det er liksom lettere å snakke med språk fattige TH.

Det flere av oss her i tråden har oppdaget er at du lærer underveis. Krypto språket er ikke så vanskelig å forstå når du først går inn i dette universet og snakker litt med andre som kan språket og vet hva disse krypto greiene går ut på. Er faktisk i seg selv uavhengig av saken ganske interresant. Sunt med litt hjerne gymnastikk

Rogstads side om saken er et bra utdrag, du føler straks avmakt.

https://rogstad.io/posts/searching-for-op_returns-in-a-haystack
Senast redigerad av OleStoltenberg 2021-06-01 kl. 11:39.
Citera
2021-06-01, 12:40
Medlem
Er ikke lett å være politi i denne saken. En type som har over 33 tusen innlegg i VG forum sier han er rimelig sikker på at hun lå i bagasjerommet på bilen som TH kjørte på vei til møte med politiet på bensinstasjonen ca kl 1400.

http://vgd.no/samfunn/aktuelt/tema/1852361/tittel/falkevik-hagen-kidnappet/innlegg/50436727/#50436727

Sjekket politiet på bensinstasjonen bagasjerommet ?
Citera
2021-06-01, 13:17
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Er ikke lett å være politi i denne saken. En type som har over 33 tusen innlegg i VG forum sier han er rimelig sikker på at hun lå i bagasjerommet på bilen som TH kjørte på vei til møte med politiet på bensinstasjonen ca kl 1400.

http://vgd.no/samfunn/aktuelt/tema/1852361/tittel/falkevik-hagen-kidnappet/innlegg/50436727/#50436727

Jeg antar at dette er omtrent like lite sannsynlig som at hun lå i søppelkassen.
Jfr. tømmekalenderen henter de restavfall i S4 hver torsdag. Vi har tidligere
lest at politiet visstnok ikke sjekket søppelkassen før den ble tømt.

Men jeg tror for ordens skyld at ingen av disse alternativene er reelle.

Hvis TH er skyldig i en så omfattende planlegging og gjennomføring, er det vel
lite sannsynlig at han har latt selve kronbeviset komme så tett på politiet.
Han har jo heller ikke hatt fritt leide etter han kontaktet dem, ingen tid eller
mulighet til å frakte det noe sted uten å bli holdt øye med, gitt at politiet
satte span på alle familiemedlemmene og fraktet de til hotellet i Lillestrøm.
Citera
2021-06-01, 13:20
Medlem
Citat:

Har sett det samme. Kan tenke meg at de ikke har gjort det, da han på det tidspunkt var alt annet enn mistenkt.
Men det blir bare for sprøtt. Selv for meg.
Citera
2021-06-01, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Har sett det samme. Kan tenke meg at de ikke har gjort det, da han på det tidspunkt var alt annet enn mistenkt.
Men det blir bare for sprøtt. Selv for meg.
Saken er at man kan dikte i det uendelige. Kom på en annen god en. TH hadde seks forskjellige kidnappings brev i lommen. Hvordan politiet reagerte, avgjorde hvilket brev han skulle ta frem.
Citera
2021-06-01, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Jeg antar at dette er omtrent like lite sannsynlig som at hun lå i søppelkassen.
Jfr. tømmekalenderen henter de restavfall i S4 hver torsdag. Vi har tidligere
lest at politiet visstnok ikke sjekket søppelkassen før den ble tømt.

Men jeg tror for ordens skyld at ingen av disse alternativene er reelle.

Han har jo heller ikke hatt fritt leide etter han kontaktet dem, ingen tid eller
mulighet til å frakte det noe sted uten å bli holdt øye med, gitt at politiet
satte span på alle familiemedlemmene og fraktet de til hotellet i Lillestrøm.
Vel, hvis du knytter søppelkassen opp mot badekaret og tenker partering. Har du igjen noe du kan brodere videre på.

Jeg kan egentlig ikke skjønne hva som er vitsen med alle disse historiene. Annet enn at det er en form for underholdning og ikke noe annet. Jeg husker faktisk at det i Schjetne saken ble tenkt at hun kanskje var blitt pølser eller pålegg fordi en av de mistenkte jobbet i en slik fabrikk.

Nei, da er krypto verden et litt mer sivilisert spor.
Citera
2021-06-01, 13:58
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Vel, hvis du knytter søppelkassen opp mot badekaret og tenker partering. Har du igjen noe du kan brodere videre på.

Tviler på partering. Det tar lang tid og lager altfor mye søl, og det ville nok helt sikkert avsatt et
"koldtbord" av spor.

Da tenker jeg det er mer sannsynlig som politiet antar, at hun døde av kvelning (jfr. bæsjesporet)
og ble fjernet fra huset i ett stykke.

Citat:
Jeg kan egentlig ikke skjønne hva som er vitsen med alle disse historiene. Annet enn at det er en form for underholdning og ikke noe annet. Jeg husker faktisk at det i Schjetne saken ble tenkt at hun kanskje var blitt pølser eller pålegg fordi en av de mistenkte jobbet i en slik fabrikk.

Nei, da er krypto verden et litt mer sivilisert spor.

Vet ikke hvilke historier du sikter til. Fakta er at hun er borte, person X er skyldig.

Kryptosporet er og blir en blindgate.

På ett eller annet tidspunkt kommer noen i familien til å få nok.
Citera
2021-06-01, 14:12
Medlem
Dette sitatet, antagelig fra Haris Hrenovica viser hvor dårlig rettsikkerheten ivaretas, fyren var påtaleleder.

Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Allerede høsten 2018 er det blant noen politifolk et tema om de bør rette skytset mot Tom Hagen, får VG opplyst.
"En oppgitt etterforsker sier det rett ut:

– Jeg er sikker på at det er ektemannen, utbryter han."

https://www.vg.no/spesial/2020/dobbelt/
Citera
2021-06-01, 14:31
Medlem
Har politiet snakket med denne gjengen ? De har hold på siden 9 desember 2017

Kryptomining Bitcoin, Ethereum, Litecoin, Dash, Monero Ect. Offentlig gruppe 450 medlemmer

https://www.facebook.com/groups/898913306930406

Eller disse fra 14 desember 2017

På Forus utenfor Stavanger skjer en av de største satsingene på bitcoin i Norge. Gjennom selskapet Kryptovault vil de to trolig i løpet av kort tid bli de største på «mining» av kryptovaluta, såkalt utvinning, i Norge. Selskapet utvinner også andre kryptovalutaer som ethereum, litecoin og dash

https://www.nettavisen.no/na24/kryptovault-i-stavanger-blir-trolig-norges-storste-bitcoin-utvinner/s/12-95-3423398279

Nei, dette blir som Rogstad skriver needle in a haystack. Tilbake til RU og hans prosjekt.
Senast redigerad av OleStoltenberg 2021-06-01 kl. 14:48.
Citera
2021-06-01, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket

Jag är förvånad över att man alltid nämner den goda planeringen och utförandet av brottet. Vare sig det var kidnappare som ville utpressa en lösensumma med den levande AEH, eller TH som ville avleda uppmärksamheten från mordet på sin fru: Något gick fundamentalt fel i genomförandet av brottet. Polisen fick snabbt reda på att AEH förmodligen inte lämnade S4 levande. Det troliga fallet från trappan tyder på att det har förekommit ett tidigare bråk. Det är mer troligt att han är inblandad i en passionerad handling.

Gärningsmannen eller gärningsmännen lägger stor vikt vid att polisen inte kan räkna ut att detta var platsen för ett mord. Det skulle passa in i teorin om kidnappning och att TH är gärningsmannen. Men vilket intresse hade TH av att döda sin fru "blodigt"? Han hade ju trots allt legat bredvid henne hela natten och allt han behövde göra var att trycka kudden mot hennes ansikte.

Det är sant att förberedelserna för brottet var mycket grundliga. Den 31 oktober var dock ett fiasko för gärningsmännen och genomförandet verkar vara mycket amatörmässigt.

Ursäkta min svenska (översatt med DeepL).
Citera
2021-06-01, 15:03
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1899Osten
Jag är förvånad över att man alltid nämner den goda planeringen och utförandet av brottet. Vare sig det var kidnappare som ville utpressa en lösensumma med den levande AEH, eller TH som ville avleda uppmärksamheten från mordet på sin fru: Något gick fundamentalt fel i genomförandet av brottet. Polisen fick snabbt reda på att AEH förmodligen inte lämnade S4 levande. Det troliga fallet från trappan tyder på att det har förekommit ett tidigare bråk. Det är mer troligt att han är inblandad i en passionerad handling.

Hvorfor opprettet da noen et online tekstdokument med koder til kryptokontoene
allerede sommeren 2018, med passordet "ANNE"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in