2021-05-31, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Tenkte på helseappen, slik noen i tråden har foreslått.
Link ?

Som et nytt medlem av den Facebook gruppen RU er i, kan jeg selvsagt via PM selv begynne å stille spørsmål til en rekke personer i gruppen. Men må ærlig innrømme at heller ikke jeg gidder å finne ut av hvem som var i den gruppen RU formet og hvem som sa hva om hva eller hvem som forsvant. Men hadde det vært min jobb og min rolle i livet, så hadde jeg gjort det. Om ikke annet, så av ren nysgjerrighet.

Jeg skjønner faktisk ingen ting. De gikk jo med rettskjennelse til Dagens næringsliv, for å finnet ut hvem alle som hadde lest en artikkel i avisen. De var overbevist om at GM var i den gruppen, men ikke i RUs gruppe ? Hvalen var jo tema både her og der.
Senast redigerad av OleStoltenberg 2021-06-01 kl. 00:00.
Citera
2021-06-01, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1899Osten
Jag kan tänka mig att viss information saknas i VG-poddarna. För att kunna göra det måste du tala språket.

Jag har redan funderat på att låta tyska kriminaltidningar (ZEIT Verbrechen, Stern Verbrechen) ta upp fallet. Det är naturligtvis ett absolut nischat ämne, men det är värt att berätta på många sätt.
Veldig bra hvis det kan komme mer fokus på Monero. Mange steder det etterhvert blir forbudt. Jeg mener det burde vært totalforbudt å bruke i alle transaksjoner, og med loven i hånd tatt ned for godt. Tror det er et tidsspørsmål før det skjer.
Citera
2021-06-01, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Med ransomware sikter man her til kidnapping av data filer. Hvor det da kreves krypto valuta for å frigi filene.
Jeg er klar over det, og poengterte det. Under skrev jeg en link til en rekke kidnappingssaker der Bitcoin ble brukt. Like etter disse sakene kom Monero. Jeg har ikke funnet kidnappingssaker med Monero før denne, og kommer ikke til å søke på det mørke nettet.
Det er ikke gitt at en fremmed GM har foret RU med denne ideen.
Generelt kan man si at for alle de som drev med de frykteligste forbrytelser, var Monero en gudegave. De som utviklet Monero har mye blod på sine hender.
Citera
2021-06-01, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Jeg er klar over det, og poengterte det. Under skrev jeg en link til en rekke kidnappingssaker der Bitcoin ble brukt. Like etter disse sakene kom Monero. Jeg har ikke funnet kidnappingssaker med Monero før denne, og kommer ikke til å søke på det mørke nettet.
Det er ikke gitt at en fremmed GM har foret RU med denne ideen.
Generelt kan man si at for alle de som drev med de frykteligste forbrytelser, var Monero en gudegave. De som utviklet Monero har mye blod på sine hender.
Her er en som her til lands visste absolutt alt om Monero samme dag saken ble kjent for allmenheten.

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/MRmxQ0/derfor-bruker-ikke-kriminelle-bitcoin

At RU ikke visste hva Monero var har jeg ikke noen tro på og heller ikke jeg fant noen utenlandske kidnappingssaker hvor Monero er brukt, bortsett fra ved kidnapping av filer på PCene til folk. Om ideen ikke kommer fra noen annen, så er det RUs egen ide. Men hvorfor sier han at han har luftet dette for TH ? Er det fordi han forstår politiet mistenker TH ? Husket politiet på å spørre ham om han hadde fortalt dette som han mente skjedde i utlandet, for noen andre ? Eller var de helt fiksert på TH ?

Det er uansett hypotese, RU de må gå tilbake til, og spør du meg, den gruppen RU formet i forbindelse med mining planen han hadde.
Senast redigerad av OleStoltenberg 2021-06-01 kl. 00:57.
Citera
2021-06-01, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
Om jeg hadde sittet i den sitsen og kunne velge mellom råd fra Svein Holden eller AmundRa så hadde nok jeg klart å bestemme meg ila dagen...
Jeg hadde valgt AmundRa....SH har en betalt agenda.
Citera
2021-06-01, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Har du ikke tro på at politiet løser saken?

Jeg håper veldig på at politiet har konkrete personer i kikkerten nå, muligens har de spannet på dem lenge - og da tenker jeg ikke på TH, eller noen andre i innerste kjerne.
for all del må det ikke være gode og snille th.
Citera
2021-06-01, 01:17
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07

Hysj da, det er kun de som ikke er involvert i saken vi får lov til å diskutere, det er tabu å diskutere han som faktisk er siktet i drapet på sin kone, han er jo ikke dømt. For det har Havhest sagt.
Citera
2021-06-01, 08:46
Medlem
Citat:
Du har et dobbelt problem med TH. Han er uskyldig inntil det motsatte er bevist og det er ikke skjellig grunn til mistanke. Da hjelper det ikke om dere i ti tusen innlegg på Flashback skriver at han er skyldig og så leser de innleggene for å overbevise dere selv.

Jeg kan dikte opp mye bedre TH historier en dere, men jeg ser ikke noe poeng i det, bortsett fra at det er underholdende å dikte litt i ny og ne.
Senast redigerad av OleStoltenberg 2021-06-01 kl. 08:51.
Citera
2021-06-01, 08:52
Medlem
Citat:
Her er en som her til lands visste absolutt alt om Monero samme dag saken ble kjent for allmenheten.

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/MRmxQ0/derfor-bruker-ikke-kriminelle-bitcoin

At RU ikke visste hva Monero var har jeg ikke noen tro på og heller ikke jeg fant noen utenlandske kidnappingssaker hvor Monero er brukt, bortsett fra ved kidnapping av filer på PCene til folk. Om ideen ikke kommer fra noen annen, så er det RUs egen ide. Men hvorfor sier han at han har luftet dette for TH ? Er det fordi han forstår politiet mistenker TH ? Husket politiet på å spørre ham om han hadde fortalt dette som han mente skjedde i utlandet, for noen andre ? Eller var de helt fiksert på TH ?

Det er uansett hypotese, RU de må gå tilbake til, og spør du meg, den gruppen RU formet i forbindelse med mining planen han hadde.
Selvfølgelig visste RU hva Monero var. Jeg har aldri skrevet noe annet. Du fordummer mine innlegg og forbigår poenget.
Citera
2021-06-01, 09:03
Medlem
Citat:
Du har et dobbelt problem med TH. Han er uskyldig inntil det motsatte er bevist og det er ikke skjellig grunn til mistanke. Da hjelper det ikke om dere i ti tusen innlegg på Flashback skriver at han er skyldig og så leser de innleggene for å overbevise dere selv.

Jeg kan dikte opp mye bedre TH historier en dere, men jeg ser ikke noe poeng i det, bortsett fra at det er underholdende å dikte litt i ny og ne.
Bedre å dikte opp elektrikeren mener du. Dere har navngitt en hel haug med mistenkte som det ikke er knyttet et eneste spor mot. Siktede th som lyger i avhør og har motiv er tabu å mistenke. Hva er grunnen til dette.
Citera
2021-06-01, 10:09
Medlem
Slettsnokens avatar
Ting blir ikke mer riktig av at det gjengis x antall ganger, men er forståelig en del av jammingen når man slipper opp for argumenter. Den samme jammingen skjer i alle diskusjonsforum som omhandler denne saken. Når tampen brenner, øker jammingen proporsjonalt og bekrefter dermed det motsatte av hva den bestreber.

Vi tar det igjen: Siste gang norsk rettsvesen vurderte bevismaterialet ble det konkludert med at det er skjellig til å mistenke Tom Hagen for drap eller medvirkning til drap på sin kone Anne-Elisabeth.

Det er dette som til dags dato er gjeldende: Tom Hagen er med skjellig grunn mistenkt for drapet, så alle forsøk på å hevde det motsatte er selvsagt sprøyt.
Citera
2021-06-01, 10:21
Medlem
Citat:
Bedre å dikte opp elektrikeren mener du. Dere har navngitt en hel haug med mistenkte som det ikke er knyttet et eneste spor mot. Siktede th som lyger i avhør og har motiv er tabu å mistenke. Hva er grunnen til dette.
Har ikke hørt diktet om elektrikeren. Men kom på følgende dikt om TH. Uten at noen vet det, er TH 2017 krypto ekspert. Han sier til RU at han kunne tenke seg å ha en krypto fabrikk. RU begynner straks å forme en gruppe som skal realisere dette. Etter tolv måneder og flere møter med RU skjønner krypto eksperten TH at det nå er mange krypto nerder som vet om ham. Han gjør da alt det vi hører har skjedd og nevner rett etter det RU, vel vitende om at det er hundre krypto nerder rundt RU som nå kan bli mistenkt.

Den var ikke værst

Nei, ting må henge på greip. Politiet må foreta seg et eller annet når det gjelder RU. Om han ikke sitter med nøkkelen til Monero kontoen, så har han ihvertfall nøkkelen til løsningen på forsvinnings mysteriet.
Senast redigerad av OleStoltenberg 2021-06-01 kl. 10:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in