2021-06-01, 09:31
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Vårens sotning bör vara överstökad, eftersom SD hade skyldighet att sota maj och november.

OM det är SOA, vilket jag tror, som är fortsatt misstänkt borde han i vart fall inte få gå in i sitt eventuella offers hus, oavsett ärende kan man tycka.

Nej, det låter ju konstigt?
Men om huset inte är avspärrat, då borde det ju vara ok, om än olämpligt.
Citera
2021-06-01, 09:33
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det borde han göra rent moraliskt.
Men det är publicisten som har ansvaret för vad som publiceras.
Rent juridiskt så gissar jag att publicisten borde ha skyldighet att korrigera felaktiga uppgifter så snart de får veta att de är fel.

Fast inte väl om de citerar en person som intervjuas?
Citera
2021-06-01, 09:34
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nej, det låter ju konstigt?
Men om huset inte är avspärrat, då borde det ju vara ok, om än olämpligt.

Det tyder på att den eventuella misstanken mot SOA är en ren formalitet.
Citera
2021-06-01, 09:45
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Nu vet jag så klart inte om det stämmer men läste i systertråden ett inlägg om att SOA:s bil varit parkerad vid SD:s hus igår eller om det var i förrgår.

Och OM det nu är så att det är SOA som är fortsatt misstänkt för att ha något med SD:s frånfälle att göra är det då OK att han är där och sköter sina sysslor som typ "gårdskarl"?

Borde inte SD:s hus vara avspärrat?

Såg lite spekulationer ang vad SD:s hus kan vara värt. Någon föreslog minst 4 mille och det är något som jag misstänker är i underkant. Huspriserna verkar ha gått upp mycket de senaste åren. Så... pengar finns nog i dödsboet även om han har/hade ganska mycket lån.

Jag lägger in citat från andra tråden, skrivna igår vid 20- tiden:

Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Något nytt om hur SD tog sig av daga?
Åkte förbi huset igår och det såg ut som allt var fixat. Allt var klippt och och ordning

Citat:
Ursprungligen postat av smarfor
SOAs bil stod utanför huset under dagen

https://www.flashback.org/t3330659p33
Citera
2021-06-01, 09:50
Medlem
Citat:
Jag lägger in citat från andra tråden, skrivna igår vid 20- tiden:

https://www.flashback.org/t3330659p33

Tack!
Citera
2021-06-01, 09:57
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Tack!

Känner igen @smarfar.
Varit i tråden tidigare.

Polisen borde väl ha varit i SD hus för att kolla igenom datorer mm och för att se om det finns avskedsbrev, annat som tyder på planering för att ta självmord.

Till de som lägger allt ansvar på Lena för det som har hänt, kan man säga:

En lärdom som är väl tydlig och klar av detta hemska mord är att mord ALDRIG är en lösning.
Citera
2021-06-01, 10:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
När han har obducerats vet vi mer. Bara avvakta.
Fy fan, vaknade med en klar bild av att han sköt bort sitt flin
Det har startat en förundersökning, finns det någon som vet om mannen utan ålder blev anhållen, då borde det finnas beslut på det, att begära ut?
Advokat behöver man väl inte om man är helt oskyldig?
Citera
2021-06-01, 10:04
Medlem
Citat:
Minns de här orden från KN. Förhöret är visserligen 13 juni- 18, så SD menar häktnigen som var innan förhöret.
Efter det satt ju SD i häkte en längre tid, tror att det var 8 månader?

A 150/506
"Stefan sa om tiden han satt i häkte att det var det mest otäcka han varit med om. Han mådde
väldigt dåligt av det. Han sa att han skulle behöva ha medicin om han blev häktad igen.
Stefan tror att han kommer bli häktad igen på grund av att polisen kommer hitta blod efter
Lena hemma hos honom.
"

Om det var självmord som SD gjorde (vilket är det mest sannolika), då tror jag ändå inte att just det här är det värsta för honom.

Jag börjar tänka på hur desperat SDs film var om kvastskaftet, hans avslutande försvarstal på förandlingen, hur sliten han sett ut i ansiktet och avmagrad på filmen.

Jag undrar om inte SD under en lång tid varit väldigt pressad, känt sig nerpetad från sin tron. Människor har tittat snett på honom, vänner har vänt honom ryggen. Grannar hr inte stannat till och pratat som tidigare och hans psyke har kanske varit nere i botten länge.

Den glättiga ytan, den är just bara det.

Jag var inte med under rättegången, men när jag läste rapporteringen i NA, kändes det som att åklagarna hade fått mycket på plats, och att den lite snälla tonen från TR hade övergått till ett självförtroende. De gick igenom sakframställan rappt och säkert och länkade ihop de lösa ändarna med varandra så att budskapet gick fram.

Även till SD kanske.

Kanhända att SD redan där kände hur utgången skulle bli. Det känns så i hans tal, där han säger att han inte trodde att Sverige var så rättsosäkert (ungefär).

Han hade förberett sig, det är vad jag börjar luta åt.
Sett till att det fanns ett laddat vapen bakom vedstapeln och att familjen inte var på plats.
Den knappa tiden tills larmet kommer tyder på det.
Välskriven analys, tack.
Citera
2021-06-01, 10:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Vårens sotning bör vara överstökad, eftersom SD hade skyldighet att sota maj och november.

OM det är SOA, vilket jag tror, som är fortsatt misstänkt borde han i vart fall inte få gå in i sitt eventuella offers hus, oavsett ärende kan man tycka.
Någon som vet om det var storstädshappening med vänner i år också, med sotning, raka aska och köra till återvinningen, extra allt, rengöring av spabad, bös och skit? Alltså Innan Stefan dog? Eftersom det inte var någon av ex, fd svärisar, syskon och polare som såg någonting konstigt i att sluta upp vid en storstädning?
Citera
2021-06-01, 10:11
Medlem
Citat:
Minns de här orden från KN. Förhöret är visserligen 13 juni- 18, så SD menar häktnigen som var innan förhöret.
Efter det satt ju SD i häkte en längre tid, tror att det var 8 månader?

A 150/506
"Stefan sa om tiden han satt i häkte att det var det mest otäcka han varit med om. Han mådde
väldigt dåligt av det. Han sa att han skulle behöva ha medicin om han blev häktad igen.
Stefan tror att han kommer bli häktad igen på grund av att polisen kommer hitta blod efter
Lena hemma hos honom.
"

Om det var självmord som SD gjorde (vilket är det mest sannolika), då tror jag ändå inte att just det här är det värsta för honom.

Jag börjar tänka på hur desperat SDs film var om kvastskaftet, hans avslutande försvarstal på förandlingen, hur sliten han sett ut i ansiktet och avmagrad på filmen.

Jag undrar om inte SD under en lång tid varit väldigt pressad, känt sig nerpetad från sin tron. Människor har tittat snett på honom, vänner har vänt honom ryggen. Grannar hr inte stannat till och pratat som tidigare och hans psyke har kanske varit nere i botten länge.

Den glättiga ytan, den är just bara det.

Jag var inte med under rättegången, men när jag läste rapporteringen i NA, kändes det som att åklagarna hade fått mycket på plats, och att den lite snälla tonen från TR hade övergått till ett självförtroende. De gick igenom sakframställan rappt och säkert och länkade ihop de lösa ändarna med varandra så att budskapet gick fram.

Även till SD kanske.

Kanhända att SD redan där kände hur utgången skulle bli. Det känns så i hans tal, där han säger att han inte trodde att Sverige var så rättsosäkert (ungefär).

Han hade förberett sig, det är vad jag börjar luta åt.
Sett till att det fanns ett laddat vapen bakom vedstapeln och att familjen inte var på plats.
Den knappa tiden tills larmet kommer tyder på det.

Finns SD:s ”tal” inspelat? Eller var du på plats?
Citera
2021-06-01, 10:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Har du missat att det pågår en ny mordutredning?
Den misstänkte är med största sannolikhet samma person som fanns med i den förra mordutredningen.
Soa, hur väl granskades han gällande mordet på Lena?
Tänk om de facto är han som är den egentlige mördaren? Hans hämd på Stefans lilla misstag?
Rätt ska vara rätt / Grumpy
Citera
2021-06-01, 10:24
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Fy fan, vaknade med en klar bild av att han sköt bort sitt flin
Det har startat en förundersökning, finns det någon som vet om mannen utan ålder blev anhållen, då borde det finnas beslut på det, att begära ut?
Advokat behöver man väl inte om man är helt oskyldig?
Jag tror att dokument om anhållan inte är offentliga.
Efter tre dagars anhållning måste häktning ske, då blir det offentligt.
Eftersom han släpptes samma kväll blir det inte aktuellt (som det verkar nu i alla fall) med häktning.
Så vi får sväva i ovisshet om vem den misstänkte är.

Information om vem som är misstänkt brukar komma ut blixtsnabbt på Flashback.
Varför har det inte kommit ut ännu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in