2021-05-01, 09:34
  #2569
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Det finns trots obefintliga bevis risk för att KH fälls i HR. Vilket beror på den vänsterkorruption som brett ut sig inom svenskt rättsväsende. Nätverken Hilda och Ruben har sina slemmiga vänstertentakler överallt.

Chefen för åklagarmyndigheten, där åklagare Magnusson jobbar, är riksåklagare och Storhilda Petra Lundh.

När Magnusson får upp sitt Hedin-mål i Svea hovrätt kommer det prövas av underordnade till hovrättspresidenten Anders Perklev från Ruben. Han styr domstolen tillsammans med Ruben-kollegorna Jan Öhman och Peter Strömberg samt två Storhildor: Lena Blixt och Maria Billing.”


https://www.friatider.se/bli-inte-forvanad-om-karl-hedin-aker-dit
Tror knappast att vänsterblivna domare kan blunda för den i princip helt obefintliga bevisning som åklagaren bygger överklagandet på. Om åklagaren inte lyckas få fram någon ny bevisning så är det kört, KH blir frikänd och åklagaren gör sig till åtlöje.
Citera
2021-05-01, 10:27
  #2570
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Tror knappast att vänsterblivna domare kan blunda för den i princip helt obefintliga bevisning som åklagaren bygger överklagandet på. Om åklagaren inte lyckas få fram någon ny bevisning så är det kört, KH blir frikänd och åklagaren gör sig till åtlöje.

Hur korrupta och vänsterblivna domarna än är så är det helt omöjligt att hovrättsförhandlingarna leder till en fällande dom mot KH och RP. Beträffande åklagare Magnusson så kan han ju inte göra sig till mer åtlöje än han redan gjort.
Citera
2021-05-04, 09:41
  #2571
Medlem
Salomon-Ellas avatar
Läst på Ledarsidorna.se idag

'Karl Hedin med bolag skickade under gårdagen i en begäran om överprövning av kammaråklagare Lars Magnussons beslut att överklaga den friande domen i åtalet om grovt jaktbrott vid Västmanlands tingsrätt. Hedin menar via sitt ombud att tingsrätten konstaterat att inget brott begåtts samt att åtalet mot honom vilat på en avlyssning som till och med riksåklagaren bedömt varit felaktig.'

Cirkusen fortsätter
Citera
2021-05-04, 23:07
  #2572
Medlem
Halvmass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salomon-Ella
Läst på Ledarsidorna.se idag

'Karl Hedin med bolag skickade under gårdagen i en begäran om överprövning av kammaråklagare Lars Magnussons beslut att överklaga den friande domen i åtalet om grovt jaktbrott vid Västmanlands tingsrätt. Hedin menar via sitt ombud att tingsrätten konstaterat att inget brott begåtts samt att åtalet mot honom vilat på en avlyssning som till och med riksåklagaren bedömt varit felaktig.'

Cirkusen fortsätter

Helt rätt agerat men frågan är om de vågar trycka till en kollega på det viset. Blir det ändå så är det en seger för rättssäkerheten och rättssamhället i stort. Det finns inga bevis utan hypoteser från Herr Magnusson, och det vill han alltså överklaga på vilket jag tolkar endast är för att kunna fortsätta djävlas med KH. Att det är slöseri med skattemedel är en sak men värre är att man tullar på rättssäkerheten om man låter ett förutsättningslöst åtal få fortsätta till högre instans endast för att berörda personer inte ska kunna få tillbaka sina vapen och återgå till sina vanliga liv.
Citera
2021-05-19, 09:17
  #2573
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halvmas
Helt rätt agerat men frågan är om de vågar trycka till en kollega på det viset. Blir det ändå så är det en seger för rättssäkerheten och rättssamhället i stort. Det finns inga bevis utan hypoteser från Herr Magnusson, och det vill han alltså överklaga på vilket jag tolkar endast är för att kunna fortsätta djävlas med KH. Att det är slöseri med skattemedel är en sak men värre är att man tullar på rättssäkerheten om man låter ett förutsättningslöst åtal få fortsätta till högre instans endast för att berörda personer inte ska kunna få tillbaka sina vapen och återgå till sina vanliga liv.

Enligt en artikel i dagens VLT så har överåklagaren bestämt att hovrättsförhandlingarna skall genomföras. Så hon valde tydligen att inte "trycka till" Magnusson.

Överåklagare Astrid Eklund anser att Lars Magnusson hade fog för sin överklagan till hovrätten står det i artikeln.
__________________
Senast redigerad av kaReri182 2021-05-19 kl. 09:31.
Citera
2021-05-20, 19:17
  #2574
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Enligt en artikel i dagens VLT så har överåklagaren bestämt att hovrättsförhandlingarna skall genomföras. Så hon valde tydligen att inte "trycka till" Magnusson.

Överåklagare Astrid Eklund anser att Lars Magnusson hade fog för sin överklagan till hovrätten står det i artikeln.

Intressant att han har fog för överklagan. Kn undra om något nytt har dykt upp. Kanske får han använda de första förhören med det lögnaktiga paret?
Citera
2021-05-21, 07:13
  #2575
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Intressant att han har fog för överklagan. Kn undra om något nytt har dykt upp. Kanske får han använda de första förhören med det lögnaktiga paret?

Det "lögnaktiga paret" har ju inget med den i tingsrätten friande domen att göra så det vore ju ytterst märkligt. Det är två skilda åtalspunkter.
Citera
2021-05-21, 10:16
  #2576
Medlem
Halvmass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Intressant att han har fog för överklagan. Kn undra om något nytt har dykt upp. Kanske får han använda de första förhören med det lögnaktiga paret?

Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Det "lögnaktiga paret" har ju inget med den i tingsrätten friande domen att göra så det vore ju ytterst märkligt. Det är två skilda åtalspunkter.

Precis, det är ju den påstådda jakten som är överklagad. Giftet har Herr Magnusson släppt helt och vad gäller förhören så kommer han aldrig att få använda dem om det inte blir till en lagändring vilket inte kommer ske i närtid. Att det här får fortsätta är faktiskt ren idioti och det kan kännas fegt av Astrid att inte fatta beslutet men det känns som det är en utväg som i praktiken aldrig får nyttjas för att man då idiotförklarar åklagaren.
Det finns ingenting i utredningen som tekniskt binder någon till en jakt utöver ett inspelat samtal som dessutom ifrågasätts vad gäller tolkningen. Tingsrätten var ju extremt tydliga med att åklagarens bevis enskilt inte räckte till för fällande dom och då hade man inte ens tagit hänsyn till försvarets motbevisning. Politiska åsikter och ståndpunkter är inte heller straffbart i Sverige vilket var ytterligare en rejäl känga till herr Magnusson. Ett snabbt handläggande nu vore tacksamt för alla parter utom för Herr Magnusson vars agenda verkar bestå i att dra ut på allt så länge som möjligt för att de åtalade ska få lida maximalt. Själva förhandlingen ska inte heller behöva ta någon längre tid eftersom det inte finns någonting egentligen att lägga fram då inga nya bevis lagts till.
Citera
2021-06-01, 07:39
  #2577
Medlem
Dumheterna fortsätter. Polisen i region Västmanland återlämnar inte vapnen till KH (och förmodligen inte heller till RP). Orsaken är att den friande domen i tingsrätten inte vunnit laga kraft då åklagaren överklagat till hovrätten. Detta enl artikel i VLT idag.
Citera
2021-06-01, 08:53
  #2578
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Dumheterna fortsätter. Polisen i region Västmanland återlämnar inte vapnen till KH (och förmodligen inte heller till RP). Orsaken är att den friande domen i tingsrätten inte vunnit laga kraft då åklagaren överklagat till hovrätten. Detta enl artikel i VLT idag.
Den lokala polisen känner nog en viss frustration?
NOA gjorde klart (officiellt) att man körde på utan att involvera eller ens informera den lokala polisen p.g.a. att man ansåg att det inte gick att lita på den.

För mig så är det märkligt att den saken inte har fått någon form av efterspel. Var det rätt eller fel av NOA att köra sitt eget race? Och om NOA inte kan lite på den lokala polisen, borde inte polisledningen och andra gräva vidare i saken?
Kan det vara så att den lokala polisen är en samling korrumperade WT-poliser som själva tjuvjagar, bränner skogsstjärnan och kör EPA-traktorer? Eller, var NOA helt enkelt oroliga för att den lokala polisen hade slagit halt på NOA's PK-influerade operation?
Citera
2021-06-01, 11:28
  #2579
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Den lokala polisen känner nog en viss frustration?
NOA gjorde klart (officiellt) att man körde på utan att involvera eller ens informera den lokala polisen p.g.a. att man ansåg att det inte gick att lita på den.

För mig så är det märkligt att den saken inte har fått någon form av efterspel. Var det rätt eller fel av NOA att köra sitt eget race? Och om NOA inte kan lite på den lokala polisen, borde inte polisledningen och andra gräva vidare i saken?
Kan det vara så att den lokala polisen är en samling korrumperade WT-poliser som själva tjuvjagar, bränner skogsstjärnan och kör EPA-traktorer? Eller, var NOA helt enkelt oroliga för att den lokala polisen hade slagit halt på NOA's PK-influerade operation?

Oavsett utgång kommer det nog inte att bli något efterspel - själv hade jag väntat mig att huvuden skulle rulla efter frikännandet av den kvinnliga barnläkaren, som fick löpa gatlopp o var häktad för mord*, som jag hela tiden fattat var oskyldig

*vilket ingen ens kritiserat Solna Tingsrätt för - åklagaren hoppade dessutom av målet men ändå
blev det åtal
Citera
2021-07-26, 21:26
  #2580
Medlem
ekerilars avatar
Enligt "Svensk Jakt" kommer det inte att hållas någon huvudförhandling i ärendet. Just nu försenas det hela av att RPs advokat har begärt extra tid för att lämna in erforderliga bilagor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in