2021-02-22, 20:07
  #1969
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PijtPalt
KH blir givetvis friad. Det är tammefan tjänstefel av åklagaren att ens väcka åtal, men den fan kan inte släppa det här nu när det gått så långt. Vilket det inte hade behövt göra om pantskallen hade insett att det var lönlöst att driva målet från första början.

Kan bara instämma, åklagaren borde inse att han aldrig kan leda det i bevisning att KH varit inblandad i vargjakt eller försök till det. Det åklagaren eventuellt kan klara är mot kvinnan och hennes man.

Citat:
Ursprungligen postat av PijtPalt
Alla som skjuter varg i framtiden. Skjut gräv tig är det som gäller. Inte snacka med någon alls om saken.

Framförallt så håll käft om det, så länge mer än du själv vet något så är det inte längre någon hemlighet.
Citera
2021-02-22, 20:26
  #1970
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aspsusa
Nej. Nu är jag bara ytligt bekant med fallet, men "stjärnvittnet" tycks vara en person som mest varit ute efter att sätta dit sin egen man (52-åringen kallar Jaktjournalen honom). Diverse märkliga historier om att hon möjligen lejt utlänningar (polacker? albaner?) för att misshandla eller mörda honom. I något skede försöker hon få polis och åklagare att intressera sig för honom och jaktbrott. Inget händer riktigt innan hon drar in Karl Hedin i berättelserna. Då kör en utredning i gång.

Märkliga turer för det här paret, ömsom skall hon ha skydd, ömsom flyttar hon hem igen. I något skede vill hon inte längre medverka som vittne för polisen, i det skedet blir hon själv misstänkt.

Hedin lär ska ha träffat paret en gång, blivit hembjuden till dem av kvinnan för att hålla en liten föreläsning om varg mm för en mindre krets.
Ahaaa, då förstår jag. För jag vill minnas att det först va en man och Hedin som blev gripna för jaktbrott och då ska det mest varit mannen eller "honom" som gömt vargen som han och Hedin jagat tsm. Men då är de alltså "Honom" vars sambo har golat.
Citera
2021-02-22, 20:27
  #1971
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halvmas
Enligt hennes berättelse så nappade inte polisen direkt då hon endast angav att sin man höll på med grova jaktbrott vilket gjorde att hon vävde in KH i en ny version och vips blev det fullt pådrag på NOA och herr Magnusson. Eftersom hon är misstänkt för stämpling till mord på sin make så kan man ju anta att hon ville ha honom ur vägen på ett eller annat sätt. Antingen bakom galler eller nån meter under jorden. KH halkade in på ett bananskal känns det som
Tack för förklaringen, börjar förstå nu. Ska bli spännande om Hedin blir fälld. En fjäder i hatten för åklagaren i sådana fall. Än så länge har jag bara läst bevisen mot honom, men inte det som talar för honom. Får ta tag i det snart, är det jaktjournalen som är bästa sidan för det?
Citera
2021-02-22, 20:38
  #1972
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PijtPalt
KH blir givetvis friad. Det är tammefan tjänstefel av åklagaren att ens väcka åtal, men den fan kan inte släppa det här nu när det gått så långt. Vilket det inte hade behövt göra om pantskallen hade insett att det var lönlöst att driva målet från första början.

Väldigt mycket okunnigt folk i den här tråden. Ni som är vargförespråkare är idioter. Försvara en art som utrotades på 70-talet av en anledning men tilläts återkomma senare samma årtionde. Den tillför ingenting i de svenska skogarna.

Vargen bör utrotas helt en gång för alla.

Alla som skjuter varg i framtiden. Skjut gräv tig är det som gäller. Inte snacka med någon alls om saken.
Precis så kriminella jägarklanen funkar. Precis som kriminella gäng som tror att lagen inte gäller dem. Klart Karl är skyldig tyvärr går det inte att bevis för kriminella skvallrar inte på varan.
Citera
2021-02-22, 20:40
  #1973
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekerilar
Du har fel. Kvinnan är även hon åtalad i just denna rättegång. Utöver det har det nyligen inletts en förundersökning mot kvinnan om stämpling till mord på sin make.

Att hon mår mycket dåligt just nu kan vi däremoy enas om. Enligt uppgift vårdas hon nu, eller åtminstone härom dagen på en psykiatrisk avdelning. Hon mår för dåligt för att vare sig kunna vittna eller åtalas just nu.

Ja du har rätt. Förra utredningen till stämpling nedlagd. Nu är hon åtalad för medhjälp till jaktbrott.
Citera
2021-02-22, 20:55
  #1974
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PijtPalt
KH blir givetvis friad. Det är tammefan tjänstefel av åklagaren att ens väcka åtal, men den fan kan inte släppa det här nu när det gått så långt. Vilket det inte hade behövt göra om pantskallen hade insett att det var lönlöst att driva målet från första början.

Väldigt mycket okunnigt folk i den här tråden. Ni som är vargförespråkare är idioter. Försvara en art som utrotades på 70-talet av en anledning men tilläts återkomma senare samma årtionde. Den tillför ingenting i de svenska skogarna.

Vargen bör utrotas helt en gång för alla.

Alla som skjuter varg i framtiden. Skjut gräv tig är det som gäller. Inte snacka med någon alls om saken.

Om man inte hatar varg behöver man väl inte vara vargförespråkare. Det som diskutteras i denna tråd är ev. Jaktbrott. Åklagare och de flesta är övertygad om att KH med bihang är inblandad i dödadande av varg olovligt. Det som är olyckligt för åklagaren är kronvittnet i just detta fall.
Lite av din attityd och personliga åsikter om varghat och stg som får vi andra jägare att framstå som byfånar och ev. Tjuvjägare allihop.
Tjuvjakt är brottsligt gällande alla djurarter. Att förgifta vilt till en plågsam långsam död är bekligligt och för tankarna några hundra år tillbaka i tiden. Men var lugn, er kronprins kommer med all säkerhet klara sig. Hoppas bara att resten av varghatarna och tjuvjägarna får sig en tankeställning efter det här. Och att resten av jägerkåren står upp och rapporterar misstänkt tjuvjakt i framtiden. Skall ev. Gå att anmäla anonymt. Vargen skall regleras som andra vilt men inte av lösspringande hillbillys som du.
Citera
2021-02-22, 21:08
  #1975
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Har hört herr Hedin berätta om det inträffade. Gissar att poliserna tröttnat på att sitta o avlyssna honom o till varje pris ville få andra uppgifter.

Åklagaren ser en chans att fälla en riktig miljadär.

Undrar om åklagaren kan vara jävig. Socialist? Vegan o jaktmotståndare?

Nu är skandalen så stor att staten antagligen inte ser någon annan möjlighet än att få honom fälld.
O sen kan han få bli frikänd när han överklagar.

Det är sjukt vilket övergrepp staten begått mot Karl Hedin. Olaglig avlyssning för misstanke om något som inte ens borde vara ett brott, att skjuta varg.

Jag får Kina-vibbar av det här (Jack Ma).

Om staten kan trakassera miljardärer (som har råd med de bästa advokater som pengar kan köpa) på det här sättet, fundera på vad den kan göra mot personer i medelklassen.
Citera
2021-02-22, 21:26
  #1976
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Det är sjukt vilket övergrepp staten begått mot Karl Hedin. Olaglig avlyssning för misstanke om något som inte ens borde vara ett brott, att skjuta varg.

Jag får Kina-vibbar av det här (Jack Ma).

Om staten kan trakassera miljardärer (som har råd med de bästa advokater som pengar kan köpa) på det här sättet, fundera på vad den kan göra mot personer i medelklassen.

Medelklassen vet att hålla sig på mattan. Det är därför Sverige ser ut som det gör.
Citera
2021-02-22, 21:53
  #1977
Medlem
stopthekillings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Det är sjukt vilket övergrepp staten begått mot Karl Hedin. Olaglig avlyssning för misstanke om något som inte ens borde vara ett brott, att skjuta varg.

Jag får Kina-vibbar av det här (Jack Ma).

Om staten kan trakassera miljardärer (som har råd med de bästa advokater som pengar kan köpa) på det här sättet, fundera på vad den kan göra mot personer i medelklassen.
Det dummaste jag någonsin hört. Vad du tycker borde eller inte borde vara olagligt borde väl även du förstå vara totalt irrelevant.

Grovt jaktbrott är ett grovt jaktbrott och borde därför leda till att polisen får använda sig av sina utredningsmetoder för att utreda.
Citera
2021-02-22, 23:45
  #1978
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stopthekilling
Det dummaste jag någonsin hört. Vad du tycker borde eller inte borde vara olagligt borde väl även du förstå vara totalt irrelevant.

Grovt jaktbrott är ett grovt jaktbrott och borde därför leda till att polisen får använda sig av sina utredningsmetoder för att utreda.


De avlyssnade ju honom utan några som helst bevis, även innan han bedrivit någon jakt på varg. Är inte det fel då eller?

Har du lyssnat på hans historia om vad som hänt? De har även förfalskat dokument där de skrivit om vad som sagts på jaktradion.
Citera
2021-02-23, 07:27
  #1979
Medlem
Halvmass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stopthekilling
Det dummaste jag någonsin hört. Vad du tycker borde eller inte borde vara olagligt borde väl även du förstå vara totalt irrelevant.

Grovt jaktbrott är ett grovt jaktbrott och borde därför leda till att polisen får använda sig av sina utredningsmetoder för att utreda.
Absolut ska polisen utreda misstänkta grova jaktbrott med de metoder man får använda. I det här fallet så har man beviljat hemliga tvångsmedel som telefonavlyssning under längre tid och det är där skon klämmer. För att få använda sig utav de hemliga tvångsmedel man använt krävs att straffvärdet, inte straffskalan , beräknas överstiga 2 år. Straffskalan på grovt jaktbrott är 6 mån - 4 år och ser man till de domar som finns och vilka gärningar de är misstänkta för så når man inte ett straffvärde av 2 år. Det är domstolen som beviljar och man har alltså förbisett vad lagtexten säger här. Man befinner sig i en gråzon så att säga. Enklaste sättet att slippa tjafs om straffvärden i framtiden är att tillämpa brottets straffskala men det kräver en lagändring och kommer leda till starka invändningar gällande den personliga integriteten.
Citera
2021-02-23, 08:05
  #1980
Medlem
Det blir mer och mer uppenbart att detta rättsfall styrs av vänstervridna miljöpopulister med en politisk agenda.
Moderna kommunister.
Man hittar på ett åtal som ligger nära till hands, inga riktiga bevis, man går utanför praxis och driver på. De som tycker olika och belyser detta ska tystas och spärras in.
Väldigt likt hur en viss oppositionspolitiker i Ryssland blivit hanterad den sista tiden.
__________________
Senast redigerad av 666sthlm 2021-02-23 kl. 08:17. Anledning: Vill bygga resonemanget bättre
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in