2021-05-31, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
För att citera dina egna korkade uttalanden, så visst kan hon det "det är fullt tillåtet."

Återigen snackar du bara skit och vet inte vad du pratar om.
Visst kan hon sitta kvar om hon döms, rent juridiskt. Domstolen kommer inte avskilja henne pga grovt förtal. Men politiskt blir det ohållbart.
2021-05-31, 22:23
Medlem
Citat:
En professor, en läkare och flera psykologer har gjort klart att det inte är något fel på Esbjörn, han är vid god hälsa, arbetar koncentrerat och effektivt och är orienterad till samtliga kvaliteter, som hans egen psykolog uttryckte det.

Så, då undrar jag, vad det du, som professorn, läkaren och alla psykologer inte vet?
Fast om nu Esbjörn och hans släktingar hävdar att Esbjörn inte är tillräknelig så får du ursäkta om ombudet inte ifrågasätter det. Vi vet inte vad Esbjörn fått veta eller ej och vi vet inte hur Esbjörns fullmakt till Binninge ser ut, det kan vara så att Esbjörn sagt till Binninge att han litar helt på Binninges förstånd och att Esbjörn inte löpande behöver informeras.

Det är märkligt att EBT-kramarna här på Flashback månar så mycket om Esbjörn. Om nu Binninges anmälan var problematisk för Esbjörn så hade väl Esbjörn avskiljt Binninge från uppdraget? Och igen, det är faktiskt en ensam dem emellan.

Dessutom far du väl med osanning, det finns väl inga undersökningar gjorda av flera psykologer de senaste 6 månaderna på Esbjörn?
Citat:
Så, du har arbetat med senildementa, men kan klarar ändå inte av att inse att Esbjörn inte är dement
Demenssjukdomar kan vara väldigt snabbt progressiva. Bara för att någon tillräknelig för ett år sedan behöver vederbörande inte vara det idag.
Citat:
Hur vet du vilka bedömningar Esbjörns släktingar har gjort? Vilka belägg har du för det påståendet? Eller hittar du bara på nu igen och skriver en massa lögner?
Det är väl allmän kännedom att Esbjörn stöttas av släktingar? I alla fall är det den tesen många EBT-fans här på Flashback driver.
Citat:
Det är inte bara vi som insett att Ebba har rätt i detta som har synpunkter på hur Binninge skött sitt jobb. Även domstolen har vid upprepade tillfällen haft synpunkter på det. Inte ens det vet du alltså!? Beklämmande! Binninge är ett inkompetent svin. Inse det.
EBT kommer nog vinna husstriden. Men det kan mycket väl bli en pyrrhusseger där hon vinner huset men förlorar sin politiska karriär. En hemlös gammal man och en dom om grovt förtal klarar hon inte politiskt.

Jasså när har domstolen haft negativa synpunkter på hur Binninge skött sitt jobb? Källa? Eller drar du saker ur arslet som vanligt?
2021-05-31, 22:25
Medlem
Citat:
Jösses. Du får lägga ner drogerna och lära dig svenska ditt lilla importluder.

Ebba Busch, Ebba Busch, Ebba Busch, det är hennes namn. Inget annat. Klarar du inte att få in det i din ökenhjärna?

Nämen oj, du klarar inte att läsa vanlig enkel svenska, men tror att du är väl insatt in ombudsreglerna. Hade du varit det hade du vetat att du är ute och cyklar rejält med dina galenskaper ovan.

Du är part i "ärendet" alltså!? Intressant. Då vet vi det.
Hade du haft minsta lilla koll på saker och ting, hade du vetat att det inte heter "part i ärendet", det heter "part i målet". Så du kan ta och tagga ner sluta låtsas som du vet mer än "oss", för du har noll koll.

Jösses. Igen. Det var nog den sämsta bortförklaringen jag har sett. I stort sett det enda som skrev i ärendet under lång tid kom direkt från Binninge. Politikernas privatliv hålls oftast utanför pressen och som du kanske noterat är det i huvudsak kvällspressen och då nästan uteslutande Expressen som kört ett extremt drev mot Ebba. Då visar det sig att det finns kopplingar mellan Binninge och Brännström och allt Brännström publicerar kommer från Binninge, och därtill visar det sig att Binninge planerat att hänga ut Ebba redan innan all skit träffade fläkten tillsammans med sina pedofilkompisar. Så jo, det är absolut så att Binninge kan klandras för detta.

Jag kan inte låta bli att notera att du tar Binninge, en pedofil, i försvar. Det är extremt få även av Ebba-hatarna i tråden, som verkligen gör det. Men visst, det finns en och annan pedofilkramare som du i tråden, det har vi sett. Men du är nog den enda som själv berättat att du har marockanskt medborgarskap.

Det finns inte ett enda belägg för att det skett minsta lilla manipulation. Det är bara rena lögner från pedofilkramarna i Binninge-maffian.

Det rör sig inte heller om någon "gård", även detta var en lögn ifrån Binninge, än mindre var det en "släktgård". Som sagt, du får sluta ljuga och ta och lära dig svenska!

Att Binninge gjort allt för att undvika medling står klart sedan länge. Han har aktivt motverkat alla försök till medling. Han försökte till och med få slippa MUF'en, korkad och okunnig som han är.

Att man har hotat Ebba är ju sant, det har till och med Esbjörn bekräftat i TV-intervju. Men det försöker du använda emot henne. Så gör bara en riktig fitta. Eller har du belägg för att såväl Ebba som Esbjörn ljuger? Fram med det då! Men nej, du har ju inte det.

Det är äckligt hur du försöker påstå en sådan massa saker som inte är sanna. Du är precis lika ful och oärlig som Binninge. Han är en kriminell barnmisshandlare och barnvåldtäktsman, som torterar sin egen styvdotter. Du ifrågasatte ovan om jag var alkoholist och hade alzheimers, bara för att du inte fattar enkel svenska, men då är det ju inte mer än rätt att jag undrar om du är en pedofil och barnmisshandlare. Eftersom du tar en sådan i försvar med hjälp av lögner.

Nej, för en advokat är det inte det. Men för ett svin som Binninge, som helt saknar utbildning och som inte vet vad han gör, som inte gjort annat än orsakat hela svenska folkets missaktning gentemot Esbjörn, hängt ut honom som en dement kokopelle fast han inte är det, och lurat av honom stora belopp med hjälpa av sina maffiakompisar, går det helt klart bra, det har vi sett. Och ett sånt svin tar du i försvar.

Det är ett fint argument du avslutar med - Det är inte olagligt att hänga ut Ebba i media på det vis som Binninge gjort. Det säger allt om dig. Men det kan mycket väl vara så att det är olagligt, bara att Ebba som den utsatta politker hon är valt att inte göra någon anmälan.

Den polisanmälan som Binninge gjorde var till exempel olaglig. Det kallas för falsk angivelse. Det borde du också veta om du nu har koll på juridik.

Men du har ju inte det. Du har ju noll koll. Du är bara ett ökenluder som skriver det någon annan säger åt dig att skriva.

En stor mängd text, ingen substans - tillför inte tråden något vettigt.
Inga argument heller för då kommer det fram fula smeknamn istället.

Skulle man applicera denna text på ett möte i verkligheten så skulle det vara att thinkmachine har vunnit på knockout. Det skulle mest vara pinsamt att se dig - en vuxen människa.

Så vad hur motiverar du detta? Svar - du kan inte.
"Den polisanmälan som Binninge gjorde var till exempel olaglig. Det kallas för falsk angivelse."
Du kan inte juridik. För inte kan det vara så att du bara hittar på? Igen?
2021-05-31, 22:26
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thinkmachine
Visst kan hon sitta kvar om hon döms, rent juridiskt. Domstolen kommer inte avskilja henne pga grovt förtal. Men politiskt blir det ohållbart.

Fel. Igen. Hade du förstått dig på svenska folket, så hade du vetat att det är precis tvärtom. Det är också därför som Ebba mitt i allt detta blivit vald till Årets Kvinna nr 2! Det är därför hon har ett fortsatt skyhögt förtroende hos svenska folket, långt högre än andra småpartiledare, och det är också därför som KD inte har tappat något på affären, utan snarare tvärtom gått fram.

https://novus.se/valjarbarometer-arkiv/novus-svt-valjarbarometer-maj-2021-kd-okar-signifikant/

Allt detta beror på att svenska folket är trötta på daltandet med brottslingar som Binninge, och därför högaktar de Ebba som står upp emot honom, som tar fajten, och berättar vad han är för svin.

Den stora frågan är istället varför du försvarar honom trots hur illa han burit sig under lång tid och fortfarande gör. Vägrar ta sitt straff, betala sin skuld till sin f.d. styvdotter som han gav sig på och både misshandlade, torterade och försökte våldta. Och sedan med berått mod planerar och genomför såväl en omfattande lögnaktig smutskastningskampanj mot Ebba och lurar Esbjörn på allt han äger och har. Vad är du för "människa" som tar ett sånt svin i försvar?
2021-05-31, 22:35
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Inget av det du skriver motsäger det jag skrev. Däremot så skriver domstolen ut straffvärdet på gärningen. Tex en månad.

Nej inte det heller.
Dom skriver så här:
Då straffskalan även innefattar fängelse upp till 6mån om brottet anses grovt, dömes NN utöver dagsböter även till villkorlig dom.
2021-05-31, 22:41
Medlem
Citat:
Jösses. Du får lägga ner drogerna och lära dig svenska ditt lilla importluder.
Vit 38-årig man här. Du har aldrig haft ett enda rätt någon gång va?
Citat:
Ebba Busch, Ebba Busch, Ebba Busch, det är hennes namn. Inget annat. Klarar du inte att få in det i din ökenhjärna?
Alla vet vem som avses. Du tar verkligen whiteknightandet till en helt ny nivå.
Citat:
Nämen oj, du klarar inte att läsa vanlig enkel svenska, men tror att du är väl insatt in ombudsreglerna. Hade du varit det hade du vetat att du är ute och cyklar rejält med dina galenskaper ovan.
Nu svamlar du osammanhängande likt en delirisk alkoholist. Vad vill du få fram?
Citat:
Du är part i "ärendet" alltså!? Intressant. Då vet vi det.
Hade du haft minsta lilla koll på saker och ting, hade du vetat att det inte heter "part i ärendet", det heter "part i målet". Så du kan ta och tagga ner sluta låtsas som du vet mer än "oss", för du har noll koll.
Nej, jag är inte part i ärendet och följaktligen så har jag inga synpunkter på hur Binninge hittills skött sin kontakt med Esbjörn. Esbjörn är uppenbart nöjd eftersom han har fortsatt förtroende för Binninge.

En tvist kan benämnas som ett ärende fram till dess att det blir domstolssak och då kan man benämna det som "målet". Men ett mål är även ett ärende och domstolarna använder begreppen rätt blandat, tex säger man ärendehanteringssystem men ibland målhanteringssystem.
Citat:
Jag kan inte låta bli att notera att du tar Binninge, en pedofil, i försvar. Det är extremt få även av Ebba-hatarna i tråden, som verkligen gör det. Men visst, det finns en och annan pedofilkramare som du i tråden, det har vi sett. Men du är nog den enda som själv berättat att du har marockanskt medborgarskap.
Som jag redan förklarat för dig flertalet gånger: Jag försvarar varken EBT, Binninge eller Esbjörn. Däremot försvarar jag Binninges rätt att verka som ombud utan att en 15 år gammal dom dras upp i en fastighetstvist. Och jag har stora problem med en statsministerkandidat som inte förstår att det både kan vara brottsligt och etiskt oförsvarbart.
Citat:
Det rör sig inte heller om någon "gård", även detta var en lögn ifrån Binninge, än mindre var det en "släktgård". Som sagt, du får sluta ljuga och ta och lära dig svenska!.
Vi kan kalla det för hus om det får dig att må bättre. Eller ruckel. I vilket fall som helst så kommer EBT riva det när hon får tillträde. Inte en chans att KD-prinsessan nedlåter sig till att bo så skabbigt.
Citat:
Att Binninge gjort allt för att undvika medling står klart sedan länge. Han har aktivt motverkat alla försök till medling. Han försökte till och med få slippa MUF'en, korkad och okunnig som han är.
Kan ju vara så att Esbjörn inte vill förhandla?
Citat:
Att man har hotat Ebba är ju sant, det har till och med Esbjörn bekräftat i TV-intervju. Men det försöker du använda emot henne. Så gör bara en riktig fitta. Eller har du belägg för att såväl Ebba som Esbjörn ljuger? Fram med det då! Men nej, du har ju inte det.
Hotat med medial exponering. Och jag är tveksam till att det ens har skett på det vis Ebba försöker påskina (hon säger det inte rent ut vilket bara det är misstänksamt). Jag kan tänka mig att det gått till så att Binninge eller någon annan sagt att "En sådan här process kan se dålig ut för dig i media". Och det är ju sant!
Citat:
Det är äckligt hur du försöker påstå en sådan massa saker som inte är sanna. Du är precis lika ful och oärlig som Binninge. Han är en kriminell barnmisshandlare och barnvåldtäktsman, som torterar sin egen styvdotter. Du ifrågasatte ovan om jag var alkoholist och hade alzheimers, bara för att du inte fattar enkel svenska, men då är det ju inte mer än rätt att jag undrar om du är en pedofil och barnmisshandlare. Eftersom du tar en sådan i försvar med hjälp av lögner.
Som sagt, din storm av känslor och rader skrivna i affekt är talande. Du har någon form av psykiatriskt eller neurologiskt funktionshinder men du är samtidigt underhållande i dina svavelosande tirader.
Citat:
Det är ett fint argument du avslutar med - Det är inte olagligt att hänga ut Ebba i media på det vis som Binninge gjort. Det säger allt om dig. Men det kan mycket väl vara så att det är olagligt, bara att Ebba som den utsatta politker hon är valt att inte göra någon anmälan.
Jag vet inte riktigt hur du tror att svenska medier fungerar men jag kan lova dig att de inte styrs i hemlighet av Binninge. De skriver om det hela för att EBT är inblandad. Det är allt.
Citat:
Den polisanmälan som Binninge gjorde var till exempel olaglig. Det kallas för falsk angivelse. Det borde du också veta om du nu har koll på juridik.
Kanske ska påpeka att det inte heter "falsk angivelse" utan "falsk tillvitelse" (källa) och det regleras i BrB 15:7. Rekvisiten för det brottet är att man i uppsåtligen anmäler någon för ett brott denne inte begått. Menar du att EBT inte tagit ner några träd? Varför har inte en förundersökning inletts om det brottet i så fall? Tror du att Binninge styr åklagare (förutom media hahaha)? Hur är det med dina egna juridikkunskaper? Jag äger ju dig i inlägg efter inlägg på den fronten.
2021-05-31, 22:43
Medlem
trngws avatar
Citat:
Fast om nu Esbjörn och hans släktingar hävdar att Esbjörn inte är tillräknelig så får du ursäkta om ombudet inte ifrågasätter det. Vi vet inte vad Esbjörn fått veta eller ej och vi vet inte hur Esbjörns fullmakt till Binninge ser ut, det kan vara så att Esbjörn sagt till Binninge att han litar helt på Binninges förstånd och att Esbjörn inte löpande behöver informeras.

Du kan ta och lägga ner ditt trams och dina lögner, så, nej, jag tänker inte ursäkta att du påstår det.

Varken Esbjörn eller någon av hans släktingar har någon enda gång påstått att han inte är tillräknelig. Det är något som du och Binninge påstår och det är en ren lögn. Och det är just det som en professor, en läkare och flera psykologer säger. Och DET om något, lyssnar en seriör jurist på. Men Binninge är varken seriös eller jurist. Han är en bedragare.

Du kanske inte vet hur Esbjörns fullmakt till Binninge ser ut. Men det gör jag, för jag har sett den.
Du är inte för jävla smart, det är ett som är säkert.

Du påstår att du inte vet, då får du väl ändå utgå från praxis, eller hur! Eller hör du till samma skara idioter i tråden som menar att allt du hittar på är sant tills någon annan bevisat motsatsen?

Citat:
Dessutom far du väl med osanning, det finns väl inga undersökningar gjorda av flera psykologer de senaste 6 månaderna på Esbjörn?

Var skrev jag "de senaste 6 månaderna"?

Det är du som far med osanning. Igen! Lögnerska!

Citat:
Demenssjukdomar kan vara väldigt snabbt progressiva. Bara för att någon tillräknelig för ett år sedan behöver vederbörande inte vara det idag.

Så var har du dina belägg som motsäger professorn, läkare och alla psykologer?

En lögnerska är vad du är!

Citat:
Det är väl allmän kännedom att Esbjörn stöttas av släktingar? I alla fall är det den tesen många EBT-fans här på Flashback driver.

Ännu fler lögner! Du sprider bara dynga och lögner kan jag konstatera. Som vanligt precis som alla andra ebba-hatare och pedofilvurmare, helt utan belägg.
Nej, det är inte "allmän kännedom"! För övrigt heter det "allmänt känt", på svenska. Fick du inte godkänt på SFI-kursen?

Citat:
EBT kommer nog vinna husstriden. Men det kan mycket väl bli en pyrrhusseger där hon vinner huset men förlorar sin politiska karriär. En hemlös gammal man och en dom om grovt förtal klarar hon inte politiskt.

En hemlös gammal man? Jaha, så maggan har slängt ut honom på gatan nu. Det har du koll på alltså? Hans två lägenheter då? Har Binninge och hans kumpan sålt dem?

Bara lögner och skitsnack från dig. Och du har så sanslöst dålig koll att du inte ens fattar att vi har kolla på allt detta.

Jag har redan förklarat för dig att det är tvärtom med Ebba, hon stärks av denna processen och kommer stå mycket starkare efteråt. Svenska folket är trötta på att partiledare ska drevas och skjutas i sank, särskilt när allt bygger på lögner och förtal. Svenska folket är inte lika korkade som du och binninge-maffian!

Citat:
Jasså när har domstolen haft negativa synpunkter på hur Binninge skött sitt jobb? Källa? Eller drar du saker ur arslet som vanligt?

Det har jag och flera med mig redan presenterat i tråden. Om du hade haft minsta lilla koll så hade du vetat att domstolen uttalar sig via underrättelser och skrivelser till parterna, och däri har det framgått, vilket jag och flera andra som sagt har presenterat i tråden. Men inte heller det har du så klart koll på.
Källan är alltså Uppsala Domstol och dess skrivelser och underrättelser i målet. Det är bara att du begär ut dem och läser. Precis som de andra av oss som är genuint intresserade av målet har gjort. Men du har uppenbarligen inget intresse i målet som sådant, utan som part i målet. Det har du ju redan själv gjort klart med dina tidigare inlägg.
2021-05-31, 23:04
Medlem
trngws avatar
Citat:
Vit 38-årig man här.

Tänk att du är så korkad så du tror att någon går på den lätta

Citat:
Esbjörn är uppenbart nöjd eftersom han har fortsatt förtroende för Binninge.

Du har alltså inte ens fattat att Binninge inte är Esbjörns ombud längre. Han sprang och gömde sig med svansen mellan benen när Ebba berättade det de flesta alla redan visste, att han är en dömd pedofil

Citat:
En tvist kan benämnas som ett ärende fram till dess att det blir domstolssak och då kan man benämna det som "målet".

Du kan "benämna" det vad du vill, de korrekta termerna är tvist och mål, och definitivt inte så som du uttryckte dig. Du kan bortförklara hur mycket du vill. För alla oss som vet vad vi pratar om är det alldeles uppenbart att du inte gör det. Är du verkligen så korkad att du inte ens inser det?

Citat:
Som jag redan förklarat för dig flertalet gånger: Jag försvarar varken EBT, Binninge eller Esbjörn.

Nope, det har du inte förklarat för mig flera gånger. Såvida inte du skriver under flera olika konton. Det förefaller som så är fallet. Ni är uppenbarligen flera som skriver på detta kontot i alla fall.

Och jo, DU, i egenskap av thinkmachine, har tagit Binninge i försvar flertalet gånger.

Citat:
Däremot försvarar jag Binninges rätt att verka som ombud utan att en 15 år gammal dom dras upp i en fastighetstvist.

Du har försvarat mycket mer än så. Men det kanske du inte vet, för det var kanske någon annan som skrev dom inläggen på detta kontot.

Citat:
Rekvisiten för det brottet är att man i uppsåtligen anmäler någon för ett brott denne inte begått. Menar du att EBT inte tagit ner några träd? Varför har inte en förundersökning inletts om det brottet i så fall? Tror du att Binninge styr åklagare (förutom media hahaha)? Hur är det med dina egna juridikkunskaper? Jag äger ju dig i inlägg efter inlägg på den fronten.

Jösses, du har verkligen inte förstått någonting. Som Esbjörn hade vänligheten att berätta när polisen förhörde honom, så visste han dels inte om att det skett en polisanmälan, och dels berättade han att han gett Ebba lov att göra detta. Detta var Esbjörn väl medveten, även när "han" gjorde polisanmälan. Polisanmälan gjordes alltså för att få Ebba fälld för ett brott som anmälaren visste att hon inte begått.
Att det inte utreds beror på att Ebba, hittills, valt att inte anmäla det. Att du inte förstår något av detta, visar bara att du inte har någon som helst koll på juridiken kring detta.
2021-05-31, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Å du kanske ska ta reda på vad en retorisk fråga står för -

Tack för att du vill föra en okey diskussion där vi för saker å ting framåt istället för att ständigt söka obstruera och på så sätt tro sig göra sig en figur annan än en löjeväckande sådan. ^^^

Har du förresten möjlighet att länka den intervjun eller kommer du ihåg vilken media som han framträdde i?

https://omni.se/forvirring-om-vem-som-tagit-over-malet-mot-busch-bisarrt-jag-blir-upprord/a/gWpojJ
2021-06-01, 00:12
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Jag vet inte riktigt hur du tror att svenska medier fungerar men jag kan lova dig att de inte styrs i hemlighet av Binninge. De skriver om det hela för att EBT är inblandad. Det är allt.

Nja, riktigt så enkelt är det tyvärr inte. Binninge styr naturligtvis inte media, men han är med i röran som vill ställa till det för Ebba och/eller KD. Att det skrivs om det, är inte av allmänintresse. Det handlar bara om att se till att den kvarvarande Alliansen inte får tillräckligt många röster i nästa val så sittande regering sitter kvar. Det handlar inte om rätt eller fel.

Citat:
Kanske ska påpeka att det inte heter "falsk angivelse" utan "falsk tillvitelse" (källa) och det regleras i BrB 15:7. Rekvisiten för det brottet är att man i uppsåtligen anmäler någon för ett brott denne inte begått. Menar du att EBT inte tagit ner några träd? Varför har inte en förundersökning inletts om det brottet i så fall? Tror du att Binninge styr åklagare (förutom media hahaha)?

Någon anmälde Ebba för olovlig röjning. Det var till och med tidningsartiklar om det, med en bedrövad Esbjörn på bild. Jag minns inte om det var Binninge eller Monika som anmälde, men antingen bemödade de sig inte att kolla med Esbjörn, eller så ljög Esbjörn för dom. För polisens förhör visade ju på att Esbjörn visst hade gett tillstånd för att röja. Esbjörn hade till och med varit med när det röjdes.

Falsk angivelse, Brottsbalk (962:700) 15 kap, 6 § "Angiver man oskyldig till åtal med uppsåt att denne må bliva fälld till ansvar, dömes för falsk angivelse..."

Falsk tillvitelse, Brottsbalk (962:700) 15 kap 7 § "Den som, i annat fall än som avses i 6 §, hos åklagare, Polismyndigheten eller annan myndighet sanningslöst tillvitar någon annan en brottslig gärning, påstår besvärande omständighet eller förnekar friande eller mildrande omständighet, döms, om myndigheten ska ta upp anmälan i sådan sak, för falsk tillvitelse..."

Så båda begreppen finns uppenbarligen.
2021-06-01, 00:20
Medlem
trngws avatar
Ja, så har vi det här med Binninges tramsiga bortförklaring om att han inte profiterat på RO, som försvar för att han otaliga gånger hängt ut sig själv som dömd pedofil.

Han påstår att RO rekommenderar uppdrag till "bra och engagerade advokater", eller, kanske man ska läsa egentligen, kluddiga juridikokunniga ombud.

För saken är ju den, att hans snart 86-åriga mor, hör och häpna, driver ett företag med namnet "Juridikkonsulterna". Jo, det känns ju igen. Det är en firma som sägs ska bedriva juridisk rådgivning. Men den har inga anställda, enligt allabolag.se.

Ändå är det den firma som Esbjörn anlitat, och som Binninge "jobbar" för. Utan lön. Får man förmoda.

Men det intressant är, att när Monika tog upp detta med husaffären på Facebook, så skrev hon just orden att "detta är väl något för oss i RO". Och vips hade Esbjörn fått sig icke-juristen Binninge tilldelad som ombud, via Binninges 86-årige mammas företag juridikkonsulterna.

Så det blir ju utomordentligt svårt för Binninge att hävda att han inte använt RO för egen profit. Det är ju redan bevisat att RO i detta fallet har "rekommenderat" Binninge själv till uppdraget för Esbjörn.

Så, ännu en gång ser vi hur Binninge ljuger alla rakt upp i ansiktet. Och det är som vanligt lika beklämmande med journalister som agerar duktiga iditoter och inte ifrågasätter de mest enkla och självklara saker. Jag vill minnas att det var just Aftonbladet som först publicerade facebooksidorna med Monika et al's inlägg om just dessa saker. Så de torde vara mycket väl medvetna om att profiterat på RO är exakt precis vad Binninge gjort i detta fallet, och säkerligen många fler. Hur fick han uppdraget för östermalms-"damen", t.ex.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/KyoXA4/ebba-buschs-plan-for-att-bli-fri-fran-fortalsmisstanken
Senast redigerad av trngw 2021-06-01 kl. 00:35.
2021-06-01, 00:25
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaspuh
https://omni.se/forvirring-om-vem-som-tagit-over-malet-mot-busch-bisarrt-jag-blir-upprord/a/gWpojJ
Tack, där fanns mycket matnyttigt - en hel drös länksamlingar.

Vad ful hennes advokat Thomas Olsson är som faktisk i sin tur rent av i stort förtalar JB när han menar att han kapitaliserat på sin dom. Herre jävlar alltså - jag är övertygad om att han inte har startat denna organisation eller förening för att slå mynt, utan enbart av humanitära skäl. Just för att han själv råkat så illa ut och väl upptäckte att det saknades en sådan organisation dit våldtäktsanklagade kunde vända sig för råd och stöd samt för att tillvarata deras intressen.

Finns det några siffror som visar den ekonomiska sammanställningen över verksamheten. Har det varit big biz så lär det komma fram här kvickare än kvickt om inte ja då förstår man varför han är skuldsatt och taxerar nada.

Jag läser vidare att JB skrivit flera artiklar eller redogörelser om varför han anser sig oskyldigt dömd. De har ni väl luskat fram som så mycket annat för att här dissekeras och vederläggas. Konstigt annars må man verkligen tycka. Kan någon lägga upp dem eller länka?
Senast redigerad av kubun 2021-06-01 kl. 00:32.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in