Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Nu får du hejda dig lite grand. Domaren har ju faktiskt förklarat vad som gäller.
Hade ni som hovrätt kunnat ta ett eget beslut och häkta honom någon eller några dagar innan domen?
– Det kanske hade varit möjligt, rent teoretiskt, men jag har aldrig varit med om att man frångått ett yrkande från åklagaren
Som de också sa i artikeln - som nu citerats till leda - att man har ingen kristallkula. Och man har heller aldrig varit med om något liknande.
P7an visade heller inte på något allvarlig psykisk störning - sen om han var psykopat, narcissist etc påverkar inte bedömningen. Och ärligt talat tror jag vi är mycket få härinne, om någon, som trodde han skulle ta livet av sig. SD älskade SD mer än någon annan, och med hans grandiosa självkänsla så kändes det omöjligt att han skulle göra så. Men uppenbarligen var självmord en god idé för mannen som tappade ansiktet inför hela världen, inkl älskade HD och sina döttrar. Och SOA. Och JG.
Jag tycker att han slingrar sig. "Det kanske hade varit möjligt", vaddå kanske?
Jag satt med och lyssnade flera dagar, det som åklagarna och försvararna lade fram, allt finns inte återgivet, men jag vet vad jag hört och anser att åklagarna varit tydliga med hur Stefan agerar vid press och stress, därav domkraftskaftsfilmen, som förövrigt är ganska lång i sin helhet, samt Stefans uppträdande överlag under synen i hans hus.
Jag tycker det är skandal, åklagarna ville se honom häktad, har hänvisat till det skriftliga