2021-05-31, 20:57
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Vi vet ännu inte med säkerhet att det är SOA som är den smått misstänkte. Vill bara poängtera det (även om jag också tror att det är han).
Helt korrekt. Det var dock uppgift en man och foto i media som överensstämde med med lantstället via Google maps och nån annan bild via nåt konto.

De tycks hålla liv i mordutredning iaf, undrar vad som såg så galet ut och det kan knappast ha legat nåt avskedsbrev i hans omnejd.
Citera
2021-05-31, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nu får du hejda dig lite grand. Domaren har ju faktiskt förklarat vad som gäller.

Hade ni som hovrätt kunnat ta ett eget beslut och häkta honom någon eller några dagar innan domen?

– Det kanske hade varit möjligt, rent teoretiskt, men jag har aldrig varit med om att man frångått ett yrkande från åklagaren

Som de också sa i artikeln - som nu citerats till leda - att man har ingen kristallkula. Och man har heller aldrig varit med om något liknande.

P7an visade heller inte på något allvarlig psykisk störning - sen om han var psykopat, narcissist etc påverkar inte bedömningen. Och ärligt talat tror jag vi är mycket få härinne, om någon, som trodde han skulle ta livet av sig. SD älskade SD mer än någon annan, och med hans grandiosa självkänsla så kändes det omöjligt att han skulle göra så. Men uppenbarligen var självmord en god idé för mannen som tappade ansiktet inför hela världen, inkl älskade HD och sina döttrar. Och SOA. Och JG.
Jag tycker att han slingrar sig. "Det kanske hade varit möjligt", vaddå kanske?
Jag satt med och lyssnade flera dagar, det som åklagarna och försvararna lade fram, allt finns inte återgivet, men jag vet vad jag hört och anser att åklagarna varit tydliga med hur Stefan agerar vid press och stress, därav domkraftskaftsfilmen, som förövrigt är ganska lång i sin helhet, samt Stefans uppträdande överlag under synen i hans hus.
Jag tycker det är skandal, åklagarna ville se honom häktad, har hänvisat till det skriftliga
Citera
2021-05-31, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Åh herre gud, det hoppas jag verkligen inte!! Någon skoning mot familjen Wesström (och övriga grannar) måste de väl ändå tycka är rimlig?

Sen borde huset behöva säljas för att betala till målsäganden kan man tänka.

Gällande ev raderande på SDs konto så undrar jag vad det är som försvunnit? Om det är de cacher som låg runt F**ketorp så känns det ju mer än rimligt. Det sista jag hade velat i HDs skor vore att en massa folk sprang omkring tomten och lekte skattjakt. Att de ens fanns utlagda där från första början med tanke på rättegång och annat är märkligt. Men här har ni en som kan noll om GC så ta mina skrivelser för vad de är.
Jag tror hon iskallt kommer flytta tillbaks.
Citera
2021-05-31, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av newcastle3030
han kan lätt få 4 mille för det där huset. Känner till området

Det där fula, gamla huset
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doktor-miller
Idag lät den man som misstänks för mord på SD meddela via sin advokat att han anser sig oskyldig till den påstådda gärningen...
Finns det några dokument, kring korrekta uppgifter om vem "mannen" är? Det kan för allt i världen vara Backman eller Olsson själv, som var vid gården för att meddela domen, varför visste Backman annars vart Stefan befann sig?
Citera
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Jag tror hon iskallt kommer flytta tillbaks.
Japp. Han skulle inte göra sig av med huset.
Minns inte vart det framkom.
Citera
2021-05-31, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det som är bra är att det ÄR en Fu, de kan ju hitta vad som helst för konstigheter kring SD, lite bifynd och sånt.
Jag har inte stort hopp men bättre än ingenting.
Just nu hoppas jag de kollar vem som roddar på hans konto, om det nu inte är de själva.
Om nu loggar försvinner är det dock konstigt.

Som någon poängterade idag så ramlar det in mejl i hans inkorg kopplat till radering och aktuell CO.

Samma notiskanal hlgst troligt som han bevakar publicerade cacher på så han kan initiera FTF-jakten. ”Plinget kom mitt i onsdagspannkakan” osv.

Så den som ”bevakar” hans mejl bör sitta på info om vem som varit i ”farten” med raderingar.

Samma gäller för HD om hon kollar mejlen antar jag. Hon är i skrivande stund 20 cacher back sedan igår.
Citera
2021-05-31, 21:10
Medlem
Är det hela FUPen som finns länkad i första inlägget? I SD-tråden hittade jag en länk med aktbilagor som heter tex 428 eller liknande, men hittar inte dem i första inlägget här...
Citera
2021-05-31, 21:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Har jag förstått SDs mentalitet rätt, så har han lämnat ett förklarinsbrev efter sig. Där avslöjar han "allt". Från sin egen horisont.
Dolt isf men vore inte otippat om han vill förklara sig. Om förberett, inte hastigt mod och inte mord.
Citera
2021-05-31, 21:15
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Som någon poängterade idag så ramlar det in mejl i hans inkorg kopplat till radering och aktuell CO.

Samma notiskanal hlgst troligt som han bevakar publicerade cacher på så han kan initiera FTF-jakten. ”Plinget kom mitt i onsdagspannkakan” osv.

Så den som ”bevakar” hans mejl bör sitta på info om vem som varit i ”farten” med raderingar.

Samma gäller för HD om hon kollar mejlen antar jag. Hon är i skrivande stund 20 cacher back sedan igår.
Hoppas han inte haft info av mer prekär art som ryker varken på GC el andra konton.

Man får även hoppas de inte klantar sig igen, och genomsökt hans hus väl likaså.
Citera
2021-05-31, 21:16
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daikirai
Är det hela FUPen som finns länkad i första inlägget? I SD-tråden hittade jag en länk med aktbilagor som heter tex 428 eller liknande, men hittar inte dem i första inlägget här...
Denna har hela FUP och ljud/video : https://gofile.io/d/hMbBls
Citera
2021-05-31, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av newcastle3030
han kan lätt få 4 mille för det där huset. Känner till området

Misstänker det kan vara svårt att få en mäklare att åta sig uppdraget, ännu svårare att kränga en mördares villa...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in