Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Man kan nog räkna ut med röven att jag inte jämförde livsstil utan exakt det jag nämnde:
En tråd där vissa omhuldade det stackars offret med sin sjukdomshistorik, skör och bräcklig - varav hon visade sig vara en skräcködla som manipulerade, även sängvägen, och inledningsvis släppt i brist på bevis med en enveten ÅK som såg bortom fasaderna.
Rätt uppretad skulle jag tro då hon satt och kritiserade både ÅK och Fu över att de ingenting hade att komma med.
Högmod går före fall.
Lite överdrivet som jämförelse tänker jag.
KL var häktad väldigt länge och det fanns bevis från dag ett (hundbajspåse osv) så självklart var åklagaren nitisk och det spanades osv. De hade ju massor att gå på.
Så är inte fallet här. Tyvärr. Hur ambivalent hon än var under skilsmässan osv.
Då kan du ju jämföra henne (och åklagares insatser) med J Möller eller nån random kvinna av samma kaliber.
Hur konstigt HD än agerat i detta så har åklagarna plockat fram rätt få bevis. Hon har snackat blod och det är nåt vittnesmål om hur hon pratat med chefen. Annars är det tyvärr rätt tunt.
Sen att hon haft lite ”killproblem” under skilsmässan kan man ju välja att dra stora växlar på. Eller så gör man det inte.
Ska man vara lite lösningsorienterad här och kanske lyfta blicken ur FUP och rättegångsförhör så är ju frågan på vilket sätt denna HD ska granskas vidare här?
Älta FUP är inget vinnande koncept och rättsväsendet kommer inte öppna upp nån förundersökning såvitt vi kan ana?
Ska vi skicka in en mullvad i familjens innersta krets? Ska vi hackelihacka hennes konton? Ska man vänta tills nån snackar? Och vem skulle det vara? Någon hon anförtrott sig till?
Hur gärna man än vill att hennes roll i detta genomlyses på ett eller annat sätt så ser det lite mörkt ut.
Men att fortsätta älta skilsmässan och hennes resor och sjukdom är liksom inte så konstruktivt (eller sunt) i längden kan jag tänka.
Jag orkar inte bli kallad HD-kramare en gång till här så det undanber jag om du svarar men som sagt höj gärna blicken ur FUP så kanske det dyker upp nåt vart det lider.
Jag har mina ögon där jag brukar utanför fupis så jag får väl hojta till hos åklagaren om HD gör bort sig på nåt sätt.