2021-05-31, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doktor-miller
Sorry På NA ( Nerikes Allehanda)
Jag citerar då:

Misstankarna har försvagats och mannen som misstänks för Stefan Davidssons död har släppts.
– Min klient förnekar den påstådda gärningen, säger Anders Bohmansson, mannens advokat.
I övrigt vill advokaten Anders Bohmansson inte alls uttala sig om sin klient. NA frågar bland annat hur klienten mår.

– Inga kommenterar, svarar Anders Bohmansson.
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Tack, ett väldigt positivt besked att domen vinner laga kraft, speciellt efter att coli tvärsäkert hävdat motsatsen i otaliga inlägg.
Nu var det ju faktiskt SE Alhem som var först ut i media och påstod att någon dom aldrig kommer att vinna laga kraft då GM dog under överklagandetiden. En expert m a o.
Citera
Medlem
Ju mer jag tänker på det så är HD inblandad på ena eller andra sättet. Tyvärr kommer hon väl undan då polisen i Örebro verkar vara ganska inkompetent. Inte en chans att hon inte har hjälpt till. Nöjer sig folk med att tro att det är slut här, så kommer hela sanningen aldrig komma fram. Ger mig fan på att även SD:s svärfar vet en hel del.

Kan polisen i Örebro ha blivit smarta på slutet? Kan det vara så att man släpper den som var skäligen misstänkt, för att se om spår kommer röjas?
Citera
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Man kan tänka sig även att hans syskon eller annan anhörig har kopplat lite grepp över dödsboet vilket väl är det normala. Söker svar i den digitala världen där han rörde sig allt som oftast. De har nog mer rättigheter till det än polisen just då med tanke på servrar utomlands osv.

HD är skild från SD så vitt vi vet och även om de levt tillsynes nära nu även mot slutet så har hon väl rent juridiskt inte så stor rättighet att befatta sig med hans konton vilka de än är. Eller nåt annat som tillhör honom för den delen.

Sen kan hon ju - beroende på mental status då - kanske ha nån sorts roll som ”senior advisor” till ”dödsboet” eftersom hon lär ha haft lite bättre insyn i SD:s förehavanden om man jämför kanske med hans syskon då.
SD har barn och då har inte hans syskon något att göra med dödsboet om han inte har testamenterat något till dem.

Barnens förmyndare blir troligtvis HD om hon är tillräckligt stabil just nu.

Skulle hon vara oförmögen till detta så tror jag att barnens morföräldrar kommer före syskonen.
Citera
2021-05-31, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Vad tror ni?
Kommer HD sätta sig i sitt gamla hus nu tillsammans med barnen?
Åh herre gud, det hoppas jag verkligen inte!! Någon skoning mot familjen Wesström (och övriga grannar) måste de väl ändå tycka är rimlig?

Sen borde huset behöva säljas för att betala till målsäganden kan man tänka.

Gällande ev raderande på SDs konto så undrar jag vad det är som försvunnit? Om det är de cacher som låg runt F**ketorp så känns det ju mer än rimligt. Det sista jag hade velat i HDs skor vore att en massa folk sprang omkring tomten och lekte skattjakt. Att de ens fanns utlagda där från första början med tanke på rättegång och annat är märkligt. Men här har ni en som kan noll om GC så ta mina skrivelser för vad de är.
Citera
2021-05-31, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, äldsta tösen är väl bara 17?

Ja arton i januari om jag är korrekt uppdaterad.
Citera
2021-05-31, 20:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Ja arton i januari om jag är korrekt uppdaterad.
Känns bra att det är en Fu kring oklar dödsfall som fryser tiden, iaf temporärt.
Hoppas de verkligen är exakt överallt och glor i datorer, konton, letar usb i hans hus.
Var det avspärrat förresten?
Allt fokus låg ju på lantstället just då.
Citera
2021-05-31, 20:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmomaja
https://www.na.se/artikel/mannen-som-misstanks-for-stefan-davidssons-dod-forklarar-sig-oskyldig-fornekar-den-pastadda-garninge n

Artikel öppen till 21.09
Tack, jättebra att det förmedlas om vissa tidsbegränsade artiklar.
Mordutredning fortgår tydligen även om misstankar mot SOA försvagats och kvarstår enligt uttalande igår.

"Polisen öppnar en mordutredning och inleder bland annat en omfattande brottsplatsundersökning.

– Det fanns omständigheter som gör att vi inte kan utesluta att det är orsakat av någon annan, kommenterade Mats Öhman på Örebropolisen den mordutredning som inleddes."

" –Personen är fortfarande en del av utredningen och misstänkt även om de misstankarna kraftigt försvagats, sa Gabriel Henning, polisens presstalesperson, till NA på söndagen."
Citera
2021-05-31, 20:53
Medlem
Citat:
Tack, jättebra att det förmedlas om vissa tidsbegränsade artiklar.
Mordutredning fortgår tydligen även om misstankar mot SOA försvagats och kvarstår enligt uttalande igår.

"Polisen öppnar en mordutredning och inleder bland annat en omfattande brottsplatsundersökning.

– Det fanns omständigheter som gör att vi inte kan utesluta att det är orsakat av någon annan, kommenterade Mats Öhman på Örebropolisen den mordutredning som inleddes."

" –Personen är fortfarande en del av utredningen och misstänkt även om de misstankarna kraftigt försvagats, sa Gabriel Henning, polisens presstalesperson, till NA på söndagen."
Vi vet ännu inte med säkerhet att det är SOA som är den smått misstänkte. Vill bara poängtera det (även om jag också tror att det är han).
Citera
2021-05-31, 20:54
Medlem
Citat:
Man kan nog räkna ut med röven att jag inte jämförde livsstil utan exakt det jag nämnde:

En tråd där vissa omhuldade det stackars offret med sin sjukdomshistorik, skör och bräcklig - varav hon visade sig vara en skräcködla som manipulerade, även sängvägen, och inledningsvis släppt i brist på bevis med en enveten ÅK som såg bortom fasaderna.
Rätt uppretad skulle jag tro då hon satt och kritiserade både ÅK och Fu över att de ingenting hade att komma med.
Högmod går före fall.

Lite överdrivet som jämförelse tänker jag.

KL var häktad väldigt länge och det fanns bevis från dag ett (hundbajspåse osv) så självklart var åklagaren nitisk och det spanades osv. De hade ju massor att gå på.

Så är inte fallet här. Tyvärr. Hur ambivalent hon än var under skilsmässan osv.

Då kan du ju jämföra henne (och åklagares insatser) med J Möller eller nån random kvinna av samma kaliber.

Hur konstigt HD än agerat i detta så har åklagarna plockat fram rätt få bevis. Hon har snackat blod och det är nåt vittnesmål om hur hon pratat med chefen. Annars är det tyvärr rätt tunt.

Sen att hon haft lite ”killproblem” under skilsmässan kan man ju välja att dra stora växlar på. Eller så gör man det inte.

Ska man vara lite lösningsorienterad här och kanske lyfta blicken ur FUP och rättegångsförhör så är ju frågan på vilket sätt denna HD ska granskas vidare här?

Älta FUP är inget vinnande koncept och rättsväsendet kommer inte öppna upp nån förundersökning såvitt vi kan ana?

Ska vi skicka in en mullvad i familjens innersta krets? Ska vi hackelihacka hennes konton? Ska man vänta tills nån snackar? Och vem skulle det vara? Någon hon anförtrott sig till?

Hur gärna man än vill att hennes roll i detta genomlyses på ett eller annat sätt så ser det lite mörkt ut.

Men att fortsätta älta skilsmässan och hennes resor och sjukdom är liksom inte så konstruktivt (eller sunt) i längden kan jag tänka.

Jag orkar inte bli kallad HD-kramare en gång till här så det undanber jag om du svarar men som sagt höj gärna blicken ur FUP så kanske det dyker upp nåt vart det lider.

Jag har mina ögon där jag brukar utanför fupis så jag får väl hojta till hos åklagaren om HD gör bort sig på nåt sätt.
Citera
2021-05-31, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Från Honan
"SD:s hus, som idag har ett marknadsvärde runt 3-3,5 miljoner, köptes -05. Någon slags renovering/ombyggnation gjordes -10. Huset är belånat till 2,3 milj och till det kommer den kvarvarande skulden till HD på 550 tusen. Han kan vara glad om det kommer gå plus/minus/noll vid en försäljning. Det är vanskligt att räkna med att marknaden skulle hålla sig runt de siffror som rått de senaste 2 åren. Det pågår konjunkturnedgångar i flera branscher och det har utlysts en hel del *varsel i regionen de senaste månaderna. Bopriserna kan förväntas sjunka."
han kan lätt få 4 mille för det där huset. Känner till området
Citera
2021-05-31, 20:55
Medlem
Citat:
Känns bra att det är en Fu kring oklar dödsfall som fryser tiden, iaf temporärt.
Hoppas de verkligen är exakt överallt och glor i datorer, konton, letar usb i hans hus.
Var det avspärrat förresten?
Allt fokus låg ju på lantstället just då.

Har jag förstått SDs mentalitet rätt, så har han lämnat ett förklarinsbrev efter sig. Där avslöjar han "allt". Från sin egen horisont.
Senast redigerad av zilvereko 2021-05-31 kl. 21:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in