Citat:
Ursprungligen postat av
Alannon
Georginio Wijnaldum signed a 5 year / £23,400,000 contract with the Liverpool F.C., including an annual average salary of £4,680,000
Alltså seriöst, det är roughly 250 Miljoner SEK som han fått de senaste fem åren. Skriver han ett nytt kontrakt som ger honom en så liten ökning som till £5M per år så har han på 7 år tjänat 350 Miljoner svenska kronor. Det är inte fattiglappar som kommer leva på gatan när karriären är över. Lägg till sponsorer, bildrättigheter och gud vet mer.
Detta är så klart inte bara Gini, det är more or less alla moderna fotbollsspelare på den nivån. Och fans bara "köper det" och tycker det är fullt normalt beteende.
Nej, verkligen inte. Spelarna har mer pengar än de kan spendera, men det blir ju så att de jämför med andra spelare. Och Gini har legat bakom Ox, Keita, Milner och Matip i lön. Hans bidrag på planen har tveklöst varit större än alla dessa. Förstår att han vill säkra sin framtid och få en skaplig lön. Jag menar, låt säga att Liverpool lyckas spela in Keita och Thiago så Wijnaldum får nöta bänk i 2 säsonger och bli rotation, då kommer han ut som 32.5 och kanske inte får ett bättre gig än Ajax för en tredjedel av vad han har idag.
Zlatan t.ex. - han skiter pengar, behöver inte mer. Men för honom viktigt att vara bäst betald i omklädningsrummet eftersom hans ego inte skulle accepterat något annat. Typ så.
Jag tror Wijnaldum borde förlängt, det hade varit bäst för honom rent sportsligt. Bra för Liverpool med. Men han får lycka till i Barcelona. Tror han peakade här. För Liverpools del hoppas jag Klopp kan matcha in Keita, Thiago och gärna CuJo som hans ersättare nu. Ett mittfält med Hendo/Fabinho/Gini är jobbigt att möta men de saknar en del verktyg för att göra mål också, inte det sexigaste som finns.