2021-05-31, 14:13
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Kommer från killen som tror att FA har hemliga möten där Liverpool och United får domarfördelar.

Varför?
Oklart

Att Liverpool har fått typ mest VAR-beslut emot sig (tillsammans med Arsenal och West Brom)
Spelar ingen roll

Att sitta och skrika ut en massa konstig kritik och låtsas som att man inte förstår när man får svar på tal?
Generalens signum.
Vem har egentligen påstått att Man United o Liverpool ”har hemliga möten” med FA? lol.

Däremot så ger FA Liverpool/Man Utd fördelar när det gäller domarbeslut och så vidare, och så har det varit enda sedan slutet av 80-talet.

Att du/ni inte vet - eller vägrar att inse detta - är enbart ett tecken på okunnighet från eran sida.
Citera
2021-05-31, 14:34
Medlem
LFCYNWAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ms18
Så alla som runkat åt Brentford, nu är de klara för PL. Alltså hur kommer det sig att så många här inne har velat ha dom, enbart för att de har en svensk?

Nu har jag runkat åt Brentford långt innan den här säsongen och självklart är det roligt med en till svensk i PL även om det inte väger särskilt tungt i min bok. Jag är mer glad att han fick vinna ett playoff efter tidigare misslyckande så det inte sätter sig i huvudet eller att han stämplas som en ickevinnare. För två säsonger sedan förlorade Leeds sin playoff semifinal och säsongen efter skrev Jansson på för Brentford som förlorade playoff finalen. Det var tredje gången gillt den här säsongen.

Man är ett spelande lag med kortpassningsspel och possession till skillnad från många andra i Championship som tjongar långt och hoppas på det bästa. Jämfört med majoriteten av fotbollsvärlden så har man ett annat tankesätt och det ska bli intressant att se hur långt man kan ta moneyball projektet. Det är första gången man tar sig till PL och första gången på 70 år man spelar i landets högsta division. Innan vinsten mot Swansea hade man misslyckats med att avancera uppåt i seriesystemet alla sina nio tidigare playoff försök. Det har varit nära tidigare säsonger men man har snubblat på slutet och tappat sin direktplats.
Citera
2021-05-31, 14:49
Medlem
Jag tror Leicester vinner ligan om de plockar in Conte. De har en bra grund, de behöver bara en bättre tränare. Brendan "Great character" Rodgers är bra, men inte tillräckligt bra för toppen.
Citera
2021-05-31, 15:23
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Vem har egentligen påstått att Man United o Liverpool ”har hemliga möten” med FA? lol.

Däremot så ger FA Liverpool/Man Utd fördelar när det gäller domarbeslut och så vidare, och så har det varit enda sedan slutet av 80-talet.

Att du/ni inte vet - eller vägrar att inse detta - är enbart ett tecken på okunnighet från eran sida.
Du är verkligen en sorglig karaktär.
Du kommer med uttalande som omöjligt går att bevisa eller motbevisa och kallar dessa faktum, alla som tycker olika är naiva och/eller kan inget om fotboll.
När du väl uttalar dig om "fakta" eller vad du tror ska ske så har du allt som oftast fel. När vi då påpekar detta, med citerade inlägg, så är det fortfarande vi som har fel.
Att diskutera med dig är lite som att försöka krama vatten ur en sten, lönlöst.
Så nu ger jag upp iaf. Grattis
Citera
2021-05-31, 16:06
Medlem
Arons avatar
ar chelsea nu en storre klubb an arsenal
man ar vida overlagsen arsenal nar det galler europatriumfer
Citera
2021-05-31, 16:29
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Vem har påstått att jag är ett orakel? Men jag var klar på att Leicester skulle vinna FA Cupen, Villarreal EL-finalen och att Chelsea skulle vinna finalen i UCL - dock så var det inte särskilt många som höll med mig i detta.

Orakel 🤤🤤
Citera
2021-05-31, 16:32
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Georginio Wijnaldum signed a 5 year / £23,400,000 contract with the Liverpool F.C., including an annual average salary of £4,680,000

Alltså seriöst, det är roughly 250 Miljoner SEK som han fått de senaste fem åren. Skriver han ett nytt kontrakt som ger honom en så liten ökning som till £5M per år så har han på 7 år tjänat 350 Miljoner svenska kronor. Det är inte fattiglappar som kommer leva på gatan när karriären är över. Lägg till sponsorer, bildrättigheter och gud vet mer.

Detta är så klart inte bara Gini, det är more or less alla moderna fotbollsspelare på den nivån. Och fans bara "köper det" och tycker det är fullt normalt beteende.

Nej, verkligen inte. Spelarna har mer pengar än de kan spendera, men det blir ju så att de jämför med andra spelare. Och Gini har legat bakom Ox, Keita, Milner och Matip i lön. Hans bidrag på planen har tveklöst varit större än alla dessa. Förstår att han vill säkra sin framtid och få en skaplig lön. Jag menar, låt säga att Liverpool lyckas spela in Keita och Thiago så Wijnaldum får nöta bänk i 2 säsonger och bli rotation, då kommer han ut som 32.5 och kanske inte får ett bättre gig än Ajax för en tredjedel av vad han har idag.

Zlatan t.ex. - han skiter pengar, behöver inte mer. Men för honom viktigt att vara bäst betald i omklädningsrummet eftersom hans ego inte skulle accepterat något annat. Typ så.

Jag tror Wijnaldum borde förlängt, det hade varit bäst för honom rent sportsligt. Bra för Liverpool med. Men han får lycka till i Barcelona. Tror han peakade här. För Liverpools del hoppas jag Klopp kan matcha in Keita, Thiago och gärna CuJo som hans ersättare nu. Ett mittfält med Hendo/Fabinho/Gini är jobbigt att möta men de saknar en del verktyg för att göra mål också, inte det sexigaste som finns.
Citera
2021-05-31, 16:53
Medlem
ms18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av awesome5
Jag tror Leicester vinner ligan om de plockar in Conte. De har en bra grund, de behöver bara en bättre tränare. Brendan "Great character" Rodgers är bra, men inte tillräckligt bra för toppen.

Inte en chans, de har ett bra lag men inte för att kunna hamna ovanför city Liverpool United och Chelsea den kommande säsongen. Sedan kommer ingen ”stor” värvning hända hos Leicester. Ingen kommer aldrig säga ”det är en dröm att få spela för Leicester” eller ”Conte går inte tacka nej till”. Förmodligen inte många som skulle vilja spela för city om det inte vore för pengar samt Pep. United har bara sin historia, ingen bryr sig om Ole, Liverpool har historia och en tränare spelare vill vara under. Chelsea framgångar nydligen plus pengar.
Citera
2021-05-31, 17:02
Medlem
Citat:
Inte en chans, de har ett bra lag men inte för att kunna hamna ovanför city Liverpool United och Chelsea den kommande säsongen. Sedan kommer ingen ”stor” värvning hända hos Leicester. Ingen kommer aldrig säga ”det är en dröm att få spela för Leicester” eller ”Conte går inte tacka nej till”. Förmodligen inte många som skulle vilja spela för city om det inte vore för pengar samt Pep. United har bara sin historia, ingen bryr sig om Ole, Liverpool har historia och en tränare spelare vill vara under. Chelsea framgångar nydligen plus pengar.
Bara en massa tyckande sen svamlar du om citys pengar, Ole, osv.
Man behöver inte värva stort. De har redan en bra grund. Plocka in duktiga spelare som tar sig in i startelvan (se ex. Fofana) och plocka in truppspelare.
De ska med andra ord göra som de gjort innan - smarta värvningar.

Big dick Conte är en av världens bästa tränare. Han gick till Inter av alla lag. Kan se framför mig att han vill göra något extraordinärt igen.
Citera
2021-05-31, 17:14
Medlem
ms18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av awesome5
Bara en massa tyckande sen svamlar du om citys pengar, Ole, osv.
Man behöver inte värva stort. De har redan en bra grund. Plocka in duktiga spelare som tar sig in i startelvan (se ex. Fofana) och plocka in truppspelare.
De ska med andra ord göra som de gjort innan - smarta värvningar.

Big dick Conte är en av världens bästa tränare. Han gick till Inter av alla lag. Kan se framför mig att han vill göra något extraordinärt igen.

bara gulligt utav dig att tro att leicester kommer vinna om de får conte. Som sagt, alla vet att inga ''stora'' spelare kommer att välja leicester framför pengar och stora klubbar.
Citera
2021-05-31, 19:20
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
En sista sak angående chelsea - city. Rudiger skulle fått rött. Riktigt vidrigt gjort utav honom, och självklart spelar han offer.

Nu sjunker du till Liverpool nivå. Det kan inte vara konsekvensen av handlingen som ska bedömas utan handlingen i sig. Ser att idioten Roberto Martinez är ute och gråter också. Rudiger stängde vägen för De Bruyne. Cyniskt, men inte fult. Bara otur att Bruyne blev så skadad som han blev. En kopia på situationen med Ramos/Salah. Inte alls förvånad att inga Liverpool supportrar skriker på att Rudiger borde få rött kort. Visste man redan innan men nu får man det svart på vitt också att man bara ropade på det röda kortet för att det var salah som påverkades. Inget annat.

Sen kan man såklart tycka det är fånigt av Rudiger att ta sig för ansiktet. Han försökte lura sig till att slippa ett gult kort och få det se ut som en kollision. Men den gick inte domaren på. Var en väldigt bra domarinsats ska sägas. Dom får mest skit men ska såklart ha beröm också när dom gör bra matcher. Men det kommer aldrig någon ihåg.
Citera
2021-05-31, 19:37
Medlem
ms18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Nu sjunker du till Liverpool nivå. Det kan inte vara konsekvensen av handlingen som ska bedömas utan handlingen i sig. Ser att idioten Roberto Martinez är ute och gråter också. Rudiger stängde vägen för De Bruyne. Cyniskt, men inte fult. Bara otur att Bruyne blev så skadad som han blev. En kopia på situationen med Ramos/Salah. Inte alls förvånad att inga Liverpool supportrar skriker på att Rudiger borde få rött kort. Visste man redan innan men nu får man det svart på vitt också att man bara ropade på det röda kortet för att det var salah som påverkades. Inget annat.

Sen kan man såklart tycka det är fånigt av Rudiger att ta sig för ansiktet. Han försökte lura sig till att slippa ett gult kort och få det se ut som en kollision. Men den gick inte domaren på. Var en väldigt bra domarinsats ska sägas. Dom får mest skit men ska såklart ha beröm också när dom gör bra matcher. Men det kommer aldrig någon ihåg.

Mja skillnad på ramos med salah och detta, rudiger ser att bollen går vidare och beslutar sig för att blockera hårt. De skador kdb är rött värt. Salah är lika delaktig i sin skada som ramos. Här har kdb inget att säga i mot, rudiger bokstavligt talat stannar upp och går bakåt för att stänga av kdb, kunde lätt ha sparkat ut bollen men väljer det fula. Jag gillar dig och diggar det du skriver så jag har fullt respekt för dig, men imo detta är inget som salah - ramos (om du syftade det på det)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in