2021-05-31, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Personligen håller jag CP som troligare än SE. Så jag vill inte säga rakt ut att det var ett felaktigt utpekande.
Det finns åtminstone någon substans i CP spåret, men i SE kan jag inte se någonting alls.
Trots att jag har svårt att tänka mig CP i hatt ska tilläggas.
Citera
2021-05-31, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
Nej det är mer helheten.Hans signalement stämmer relativt väl ,han stämmer väl med GMP.Hans beteende efter mordet ,hur han vid flera tillfällen placerade sig i mördarens ställe i sina utsagor. Att hans berättelse stämmer så illa med hur andra vittnen beskrev vad som hände på platsen.Hans egna formuleringar lite formuleringar i intervjuer mm.Hur mordet helt kom att ta över hans liv de sista 14 åren osv. En lång rad omständigheter som är mycket svårförklarade,men tänker man sig honom som GM så faller bitarna på plats.MEN det som saknas är just det avgörande beviset det som får det tvivel som ändå finns att försvinna helt.

Ja, det är fascinerande hur man kan tolka det underlag som finns så totalt olika som vi gör på denna tråd.
Citera
2021-05-31, 18:44
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
Det finns flera vittnen som menar att någon form av kontakt förekom mellan GM och OP.Så kan det mycket väl ha varit sedan kan man tycka att LP borde nämnt detta.Å andra sidan finns mycket mer att önska av hennes vittnesmål.Hur förklarar man det felaktiga utpekandet av CP tex?

Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Jag vet inte, men om ni vill luta er mot AD och hatten, så måste ni förklara varför LP vill skydda SE.

Delsborn är den enda som talar om kontakt i form av samtal.
Björkman och Anderstedt talar om vad de uppfattar som ett sällskap.
Ingenting om kontakt, inget om samtal.

Personer som går nära varandra och i samma fart kan uppfattas vara ett sällskap.
Citera
2021-05-31, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Delsborn är den enda som talar om kontakt i form av samtal.
Björkman och Anderstedt talar om vad de uppfattar som ett sällskap.
Ingenting om kontakt, inget om samtal.

Personer som går nära varandra och i samma fart kan uppfattas vara ett sällskap.
Ja.
Anderstedt tycker jag att man ska vara försiktig med. Det är inte troligt att hon sett någon sekvens före mordet om man läser förhören med hennes sällskap.
AD. Kan kan ha sett tre andra personer ett tiotal meter norr om mordplatsen, och i en senare sekvens kopplat dem till mordet?
Anders B kan ha uppfattat de sista sekunderna, men knappast mer.
Tror inte på något samtal.
Citera
2021-05-31, 19:43
Bannlyst
Citat:
Han anger ju ambulansens ankomst väldig bra i tid för en gissning...

Några minuter det är väll de fullt logiska och rimliga att gissa på att det tar för en ambulans att komma fram efter skottet . Du bara fantiserar det är helt uppenbart att SE är skyldig och dina invändningar är bara korkade
Citera
2021-05-31, 19:50
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ja.
Anderstedt tycker jag att man ska vara försiktig med. Det är inte troligt att hon sett någon sekvens före mordet om man läser förhören med hennes sällskap.
AD. Kan kan ha sett tre andra personer ett tiotal meter norr om mordplatsen, och i en senare sekvens kopplat dem till mordet?
Anders B kan ha uppfattat de sista sekunderna, men knappast mer.
Tror inte på något samtal.

Instämmer.
Främsta "beviset" för det är Lisbeth som aldrig tillstått ett samtal.
Då får man börja blanda in henne i nåt konspiratoriskt eller hävda att hon inte minns p.g.a. chock eller nåt.

Anderstedt förhörs först 2 år efter mordet.
Citera
2021-05-31, 19:51
Bannlyst
Citat:
Konspirationsfantasier likt TP senhösten 2017 då?

SE med WT i gamla stan.
Stay Behind-Bofors-landsförräderi-Moskvaresan-högerextremister, Contra -militärer, officerare-Barbro/Lennartgrupperna, näringslivet och så mycket mer.

Vad som några månader senare återstod var en halvfull tursam moderat grafiker och hans fru.

Är det så du menar?

TP hade lite såna spekulationer men insåg själv det orimliga i det och insåg att SE givetvis var en ensam gärningsman som impulsmörda Palme och sedan var så slug och manipulativ att han än idag lurar skiten ur många mindre begåvade människor likt dig.
Citera
2021-05-31, 19:53
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannetreiber93
Några minuter det är väll de fullt logiska och rimliga att gissa på att det tar för en ambulans att komma fram efter skottet . Du bara fantiserar det är helt uppenbart att SE är skyldig och dina invändningar är bara korkade

Det är också helt logiskt och enkelt att gissa att den skjutnes identitet blir känd först när ambulansen kommer till platsen....
Citera
2021-05-31, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jannetreiber93
TP hade lite såna spekulationer men insåg själv det orimliga i det och insåg att SE givetvis var en ensam gärningsman som impulsmörda Palme och sedan var så slug och manipulativ att han än idag lurar skiten ur många mindre begåvade människor likt dig.

Efter tolv års arbete med fokus på konspiration, allt annat otänkbart tog det ett par månader innan han kastade allt på soptippen.

SE med långpolisonger och Walkie Talkie i gamla stan transformerades raskt till SE med täckjacka och öronlappsmössa utanför Grand.
Snyggt jobbat - allt för att ligga Filterredaktören MG till lags?
Idén med SE som del i en större konspiration var plötsligt otänkbar, men däremot i en mindre konspiration tillsammans med den lömska kärringen som gött TP med kaffe och tigerkaka under årens lopp.
Och lustigt nog så nappade också KP och Löfven på idén.
Sedan var det bara att lansera upptåget för pöbeln där du själv ingår.
Stinker skit gör det, men om man levt i stanken länge, så vänjer man sig.
Eller hur?
Citera
2021-05-31, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Instämmer.
Främsta "beviset" för det är Lisbeth som aldrig tillstått ett samtal.
Då får man börja blanda in henne i nåt konspiratoriskt eller hävda att hon inte minns p.g.a. chock eller nåt.

Anderstedt förhörs först 2 år efter mordet.
Ja, och Åke Larsson säger att mordet ägde rum då de kom rullande.
Mötesscenariot hänger på en skör tråd.
Åtminstone i praktisk form, om han av annan anledning fått för sig att han skulle gå den vägen är en annan fråga.
Om LP har rätt, vilket jag tror,så har de alltså inte pratat med någon, och då är frågan vad AD egentligen sett?
Citera
2021-05-31, 22:47
Medlem
Citat:
Det är ganska dåliga förklaringar att han han se blodet innan han springer iväg.

Men den sämsta är att han kan höra på mordplatsen långt efteråt att det tog lång tid innan man insåg det var Palme. Du har hela tiden hävdat att SE inte var på platsen för då måste han vara osynlig. Så du måste mena att han 23:35 osynlig på platsen snappar upp saker som vi inte har en aning om ifall någon reflekterade över.
Vi vet att han återvände till Skandia ca 23.40.
Personligen tror jag att han på håll uppifrån barackerna nånstans såg LP och hennes redan döda make lämna platsen innan han vågade sig ner mot mordplatsen igen.Där hör han sitt signalement lämnas och bestämmer sig för att återvända till Skandia.
Citera
2021-05-31, 22:49
Medlem
Citat:
Jag vet inte, men om ni vill luta er mot AD och hatten, så måste ni förklara varför LP vill skydda SE.
Jag tror inte att hon ville skydda någon mer än sig själv.
OM någon kontakt mellan OP och GM skedde så borde hon ha nämnt det,men vissa vittnesmål kan ändå peka mot att så var fallet.
Jag tror absolut inte att LP medvetet ljugit på något sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in